Uncategorized

رواية حب وجنون الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم ياسمين جمال

 رواية حب وجنون الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم ياسمين جمال

رواية حب وجنون الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم ياسمين جمال

روما :حد اذن ف ودانه
ناديه :ايوة قلت للدكتور انه يأذن ف ودنه اول مينزل
نظرت روما الى طفلها ودمعت :اسفه حبيبى المفروض بابا اللى يأذن ف ودنك بس
ناديه :خلاص يروما خيرها ف غيرها
روما :مفيش غيرها
ناديه :هتشوفى
وهنا يدلف زياد واسر واسلام الى الغرفة
زياد /اسر /اسلام :الف مبروك يروما
روما:الله يبارك فيكم حبايبى وعبالكوا
الشباب :يارب
زياد :ورينى الواد ده كده
روما:متقلش واد
اسر :تعالى يغيد شوف
اسلام :ورينى الواد كده
وقضوا وقت من المرح وكتب لها الطبيب ع خروج وعادت الى البيت
زياد :روما عايزك ف موضوع
روما :خير حبيبى
زياد :هترجعى امتى
روما :ارجع فين
زياد :بيتك يروما
روما :مهو ده بيتى
زياد :لا يروما ده مش بيتك بيتك بيت جوزك اللى بيموت بالبطئ ده
روما :زياد متتكلمش ف الموضوع لو سمحت
اسر :لا هنتكلم يروما
روما :وانا اللى عندى عرفينه
اسر :لا يروما لو كنا وفقناكى ف البدايه فده عشان حملك وحالتك كانت وحشه بس مر ٧ شهور بعنى خلاص
روما :خلاص
زياد :لا مش خلاص هو بيحبك يروما وندم هو قبل ميعرف الحقيقه كانت حالته اوحش منك نفسك كان بيموت ف اليوم الف موته كان بيحاول يكدب عينه كان خايف عليكى ف عز مكان ماسك ف حضن واحد اى راجل هيعمل كده واكتر انا كنت قتلتها ف مكانها
هو بيعشق ولما عرف الحقيقه حالته سائت اكتر وندم وحسرة وشوق كله مع بعض عارفه هو حس بيكى وانتى بتتألمى هنا وهو اتألم هناك حس بيكى وفضل يقرأ قرأن وانتى بتولدى كان بيدعيلك بس انتى ايه مش قادرة تسامحيه ع حاجه ملوش ذنب فيها وخدعه مدبرة
روما وهى تبكى بشدة :خلصت عايزة انام
زياد :روما :متبكيش ده عشان مصلحتك انتى بتحبيه لسه بس بتكابرى واحتضنها وهى اخذت تبكى ف احضانه
زياد :خلاص يروما
روما :هو ظلمنى واهانى ف شرفى قلى انى واخذت تبكى بهستيريه
زياد وهو يربط ع ظهرها اهدى حبيبتى
روما :هو موثقش فيا هو ضربنى وحبسنى زى الكلبه كل يوم يرميلها عيش وقطعة جبنه هو مش غيد اللى حبيته كان بيعاملنى وحش ف اخر شهر هو كان بيشك فيا من قبلها
اسر /اسلام :اهدى يروما
هدأت روما واخذها زياد الى الغرفة لترتاح وذهبت ف سبات عميق
……………………..
ف المساء
ف فلة السيوفى
غيد :هو فين اسلام وزياد واسر
حسن :هما مش فوق
غيد :من امبارح الفجر مش موجودين
حسن :ازاى طب اتصل بيهم
اخرج الهاتف واجرى اتصالا الى زياد
………..
زياد :دا غيد اقوله ايه
اسر :قول لروما
روما :وانا مالى
فتح زياد الاسبيكر
غيد :زياد انتوا فين من الفجر مش موجودين انتوا كويسين
سمعت روما صوت عشيقها بعد ٧ اشهر لتشعر بأن جسمها يجرى به الكهرباء دمعت عينها انها اشتاقت لهذا الصوت واشتاقت لحنانه ايضا ولكنها لا تستطيع مسامحته
زياد :احنا ف مشوار يغيد
غيد :غيد :فين يعنى من الفجر واقول ايه لعمى
زياد :اتصرف بقا
غيد :تمام
لاحظت روما الضعف من صوت غيد كان قلبها يتمزق ع حاله حاول معها زياد الكثير من الوقت ولكن هى ع رأيها
زياد :براحتك يروما سلام
روما :خليكو معايا
اسر :مش هينفع
اسلام :انا هقعد معاكى عشان البيبى
زياد :عمالين نتكلم ونسينا هتسميه ايه
روما :سيف
اسر :جميل ربنا يخليهولكم انتى وغيد
وتركوها وغادروا وهى دخلت الى غرفتها لترضع صغيرها وتبكى ع حالهم هم الثلاثه
…………………
وصل الجميع الفله
حسن :كنتوا فين وفين تالتكم
غيد :هما كانوا بيزوروا صاحبهم يعمى وانا بعتهم لواحد صحبى قريب منهم عشان كده اتأخروا
زياد :اهوه زى مقال لحضرتك يبابا
حسن :ماشى ادخلو
صعد كل منهم الى غرفته
غرفة اسر
دخل اسر الغرفة ليجد ريم جالسه تنظر الى صورة عرسهم
اسر :وحشتك
لتفزع ريم وتدارى الصورة لا هتوحشنى ليه
اسر اقترب منها كثيرا كانت خائفه ولكن مال واخذ الصورة من اسفل الوسادة
ايه دي
ريم :ايه
اسر :وهو يبتسم تعالى اقلك ايه ومال ليأخذ فى قبله اذابتها ليبتعد يجدها مغمضة العينين وقلبها يعلو ويهبط ليأخذها ف قبلة اخرى وابتعد عنها وجدها ع حالها ليرفعها بيديه الاثنين روما فزعت من عملته
ريم :بتعمل ايه ياأسر نزلنى
اسر :لا مستحيل بعد اللى حصل ده نؤ
خجلت ريم عندما تذكرت تقبليه لها ولكن ادعت النسيان :حصل ايه
اسر :تعالى اقلك ليضعها ع السرير ويقبلها
اسر :افتكرتى
ريم :تومأ برأسها بنعم
اسر :انطقى
ريم :اه خلاص عرفت قوم بقى
اسر :هاخد شاور وراجعلك يجميل
ريم :هتتعشى
اسر :لا
وبعد دقائق خرج اسر عارى الصدر ايضا
ريم :متلبس بقا
اسر :البت دى هبله
ريم :انا هبله
اسر :ام الهبل والله يعنى مكسوفه عشان مش لابس تيشرت اهو هانت وهتعرفى
ريم :متحلمش تصبح ع خير
اسر :نعم ياختى
ريم :ف ايه
اسر :استنى وحملها ووضعها ع السرير ونام واخذها ف حضنه
اسر : ريم :بتحبيبنى من امتى
ريم :ميخصكش
اسر وهو يزيز احتضانه لها لتتأوه
اسر انتى مراتى وكلك ع بعضك يخصنى ولما اسألك سؤال تجاوبى
ريم :لو مش عاجبنى مش هجاوب
اسر وهو يزيد مره اخرى هاه
ريم :معرفش الحب بييجى لوحده من غير ميعاد بيدخل القلب من غير استأذان
اسر :طب حسيتى واعترفتى بحبى امتى
ريم :من واحنا صغيرين احسبته حب اخوات بس لما كنت قلت بتحب سالى وعايز تتجوزها حسيت بالغيرة والحزن وفضلت ابكى وازاى وكده يعنى وعرفت انه حب حب
اسر :حب حب
اسر :طب ودلوقت
ريم :ماله
اسر : والله تعالى اقلك
ريم :انا قلت مش هجاوب ع الكل
اسر :مش راضيه تقوليها ليه يريم ليا شهور بحاول معاكى وانتى برضوا مش راضيه تدينى فرصه اقربلك
ريم :وهى تدمع عينها : وانت ياأسر
اسر :انا ايه
ريم :لا مفيش
ليلفتها له لتصبح مقابله انا ايه يريم انطقيها
ريم :عايزة انام خلاص سيبك
اسر مسح دموعها واخذها ف قبله يعبر فيها عن عشقه وهيامه بها وابتعد عرفتى انا ايه يريم وكاد يقوم لتمسكه وتحتضنه وتضع رأسها ع صدره
اسر :ايه ده بقى
ريم :هنام
اسر :بحبببببك
ريم :طيب
اسر :نعم ايه طيب دى
ريم :عايزنى اقول ايه
اسر :انتى ف رأيك ايه
ريم :وانا
اسر :انتى ايه
:ريم :بحبببك قالتها وهى تدفن وجهها ف صدرة ليضمها اليه كثيرا هاهى اعترفت بحبها ليقبل جبينها ويناموا سعداء منتظرهم يوم جميل
…………..
ف الصباح اجتمع الشباب وليلى مع بعضهم ف الجنينه
اسر :طب احنا نخرجها ازاى
ليلى : هتروح الجامعه وبعدها اخدها انا نصيع شويه ف المول
زياد :طب وانا حراااام عليكى
ليلى :لما روما ترجع
زياد :يبقى ادينا قاعدين ياختى ده عنده ولد وده يجيب ولد وانا وانتى بنتفرج
غيد :مين اللى جاب ولد
زياد :انا قلت كده
غيد :ايوه روما حامل يزياد
زياد :اعرف منين اكيد يعنى منتوا متجوزين كله وارد
غيد :زياد :متخبيش عليا لو تعرف مكانها قلى
زياد :هعرف منين يعنى وكنت هسيبها
غيد :ودخل به الشك ماشى يزياد
زياد :حبى والله
غيد :هى اختى ع فكرة هه
زياد :للأسف مش هجاوب زيك
ليضحك الجميع ع طريقته
واتفقوا ماذا يفعلون ف حفل عيد ميلادها
صعد اسر الى ريم
اسر :حبيبتى يلا قومى ريم قومى
ريم :عايز ايه
اسر : يلا عشان الجامعه
ريم :ماشى وقامت ريم واخذت شاور وابدلت ملابسها
اسر :استنى هوصلك
ريم :انت رايح مشوار
اسر :ايوة مسافر
ريم :حزنت ليه
اسر :واحد صاحبى
ريم :ماشى سلام
اسر :استنى
ريم :هروح لوحدى شكرا ونزلت الى الاسفل
اسر :مجنونه والله
ونزل خلفها واوصلها وطول الطريق حزينه
اسر :سلام هتوحشينى
ريم :ماشى
يتبع..
لقراءة الحلقة الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق ياسين للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى