روايات

رواية عشق الآدم الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل السادس عشر 16 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء السادس عشر

رواية عشق الآدم البارت السادس عشر

رواية عشق الآدم الحلقة السادسة عشر

ادم: لازم انهرضة نخلص ع جاسم سليمان
يوسف: ازاي.
ادم: هنعمل……..
يوسف بضحك: احبك ونت بتفكر صح يمعلم
ادم دخل ل عشق الاوضة لقي وشها ساحب وتعبانة وراسها مربوطة عشان الدم الي فيها
ادم بحب وحزن عليها: اوعدك ي حبيبتي ل. هجبلك حقك منو وانهرضة كمان
عشق كانت نايمة ومرهقة جدا
ادم طلع وبدا يظبط مع يوسف الي هيعمله
ملحوظة: يوسف اخد جاسم عنده المخزن
ادم. ويوسف راحو المخزن كانت الساعة، 10 بليل
ادم دخل بكل هيبة وغرور
جاسم كان فاقد الوعي
ادم بزعيق: انت ي حسنيي
حسني الحارس الشخصي: نعم ي باشا
ادم: هاتلي كوباية ماية يلا
حسني جابلوا ماية مسك ادم الكوباية ورماها ف وش جاسم
جاسم بفزع: ف ايه
ادم بسخرية: قوم ي حبيبي عشان الاكل جاهز
جاسم بعصبية: انت عايز مني اي ي ادم
ادم بسخرية: عايز اقبض روحك ورجولتك الي انتي بتفرضها ع البنات كمل بقسوة اي بنت محترمة ناشية جنب الحيط بتاخدها تخليها تدمر وي عالم بتمو’ت نفسها ولا بتعدي ونفسيتها تبوظ بسببك
بتستفاد اي لما كل يوم تبقي مع بنت شكل وكل يوم في كباريهات
جاسم باستفزاز: اهو انا بقا استفدت كتير اخدت حبيبتك الاولي وكنت ناوي اخد مراتك واعمل فيها كده برضو
ادم الدم غلي في عروقة وراح مسكه من رقبته وبيخنق*ه
ادم بغضب اعمي: دنا اشيلك من علي وش الارض يابن ال….. لو لمست مراتي بس مش هتلحق لانك ههههه هتموت ي جااسم
جاسم بسخرية: اي الغيرة جت اوي ع مراتك ويترا بقا لمس’تها ولا لاء لسه عايش ف الماضي
ادم كمل ضر’ب فيه وتف عليه
ادم بغضب وعصبية شديدة: مش كل الناس و*** زيك ي جاسم
جاسم بشر: صدقني لما اطلع من هنا مش هسيبهالك مش هسيبك تتهني
ادم بضحك شديد: لا ي حلو ده لما تبقي عايش ع دنيا اصلا انا هخلص عليك بس قبل ما اخلص لازم اعمل حاجتين مهمين
يوسف طلع اوراق ل ادم وادهالو
ادم اخد الورق ومد ايده ل جاسم
ادم بقرف: امسك امضي هنا
جاسم باستغراب: همضي علي اي انت مجنون
ادم طلع المسد’س: امضي يالا بدل ما اطلع…..
جاسم مسك القلم ومضي من غير ما يشوف
ادم بخبث: جدع شاطر ي جاسم طول عمرك بتسمع الكلام
ادم بشر: عارف ده ورق اي
جاسم بص له بنظره عدم فهم
ادم بضحك: ده ورق تنازل عن الصفقة وتنازل عن املاكك بس مش ليا للبنات اللي انت خلتهم يخشو مستشفي نفسية ومستشفي علاج للي حصلهم بسببك
جاسم بعصبية: يابن ال….. وربنا لوريك ي ادم الكلب واكمل وهزعلك علي مراتك الحلوة بس بصراحة حقك ي ادم تخاف عليها دي لهطة قشطة بصراحة ولا جسم’ها وقبل ما ينطق كلمة كانت فيع رصا’صة اخترقت قلبه
يوسف بصدمة: ادم؟؟!
بعد ثواني كانت روح جاسم انطلقت الي اللي خلقه
ادم بعصبية: مكنتش اتمني تبقي نهايتك علي ايدي ي جاسم كنت صاحبي ف يوم من الايام بس انت اللي غدرت وخونتني ف كل حاجة
ادم في دموع نزلت من عيونه
يوسف اخده ف حضنه
يوسف: انا عارف ان هو كان صحبك من اعدادي ونت عرفتني ف الكلية بس حقيقي انا بحبك ي صاحبي وجنبك واضحي باي حاجة علشانك ي ادم متزعلش نفسك
ادم بصله بحب اخوي: انت الوحيد الي وقفت جنبي ي يوسف وخطت لكل حاجة خلتني انجح ف حياتي ثم اني لما بدات ف الشركات وكبرتها كنت انت معايا ف كل ده مش هو
يوسف حضنو جامد
يوسف: احم انا مخبي عليك حاجة
ادم بصله باستغراب: حاجة اي
يوسف بفرح: هتقدم ل بنت كده عرفتها صدفة بس حبيتها اوي هتقدك ليها بعد بكره
ادم بصلو بذهول وفرحة: الف الف مبروك ي صاحبي هفرح بيك ياااض
يوسف بحب: الله يبارك فيك ي اخويا
ادم مشي راح ل عشق ولقاها فاقت وكانت بتسال الممرضة عليه
عشق اول ما شفته عيطت جري عليها حضنها بشغف واشتياق لها
ادم باس وشها كله: وحشتيني اوي اوي
عشق بحب وعياط: ونت كمان انا تعبانه اوي شوفت عمل فيا ايي
ادم بحب وبيضمها: متقلقيش ي حبيبتي هو خلاص عمره ما هيجي جمبنا تاني اساسا
عشق بصتله باستغراب: ازاي
ادم: هفهمك بعدين ي عشق بس نروح
عشق عايزة اخد شور قبل ما امشي من هنا لاني تعبانة
ادم شالها وداها الحمام وساعدها في الشور وسط كسوفها منه
ادم وكان بينشف لها شعرها بعد ما خرجها: انا مش فاهم هو انا واحد صحبك انا جوزك والله ياعني فين الكسوف فكده
عشق باحراج: خلاص بقي ي ادم خلص شعري بس
ادم بحب وباس راسها: كده خلصنا ومسك ايد عشق ودفع حساب المستشفي وخرج بها بهدوء
روحو البيت وادم دخل اخد شور من تعب وارهاق اليوم وطلع
عشق كانت قعدة تعبانة تحت
ادم بهدوء: داده معلش اعملي اكل لاننا جعانين
وقعد جنب عشق
عشق بفضول: قولي بقا كان قصدك اي انو مش هيجي جنبنا تاني
ادم: مش هينفع احكيلك هنا افرض حد من الخدامين سمعنا هحكيلك لما نطلع اوضتنا
عشق هزت راسها وميلت راسها علي كفتو ترتاح
ادم ضمها ليه اكتر وقعد ع فونو عقبال الاكل
(نروح عند يوسف)
يوسف: الو ي عروووسة
اسراء بضحك: اي يابني في اي ده هو كلها يومين ياعني لسه انهرضة الثلاث
يوسف: اه طبعا محنا لازم نجهز نفسنا برضو
اسراء: امم طبعا
يوسف: بكره هبعتلك حاجة مع مندوب السااعة 6 المغرب ابقي استلميها
اسراء باستغراب: حاجة اي
يوسف: مفجأة كده كان نفسك فيها
اسراء: ماشي ي يوسف شكرا
يوسف: علي اي ي هبلة
اسراء: علي اي حاجة بقا
يوسف: طيب يختي
نروح لمكان
ندي: آااه انا فين
الممرضة: حضرتك ف المستشفي لان حصل حالة ضر’ب قاسية جدا علي حضرتك وسببتلك نزيف
ندي عيطت: اكيد ده ذنب الي انا كنت بعملو انا استاهل كده
الممرضة بعدم فهم: حضرتك جارتك جبتك هنا بس متعرفيش مين ضر’ب حضرتك بلشكل ده
ندي هزت راسها برفض
الممرضة خرجت وندي فضلت تعيط
ادم سحب كل حاجة من ندي وبقت ندي في الشارع
عند ادم الاكل جهز كانت عشق نايمة ع كتفو
ادم: قومي يختي وقت نوم هو الاكل جهز
ادم وعشق قامو وكانو بياكلو بتعب لانهم مكالوش من وقت كبير خلصوا اكل
وادم طلع الاوضة وعشق وراه
عشق: يلا بقا فهمني
ادم بضحك: عندك فضول اوي طيب.. اسمعي ياستي وقص لها ما حدث من ساعت اول خطة لحد اخر حاجة حصلت
عشق بصدمة: يلهويي😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى