روايات

رواية عشق الآدم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء الخامس والعشرون

رواية عشق الآدم البارت الخامس والعشرون

رواية عشق الآدم الحلقة الخامسة والعشرون

جه اليوم التاني وعشق صحيت من بدري قامت عملت عصير وراحت المكتب تذاكر فيه عشان امتحنتها وعندها امتحان بكره
قام ادم بنعاس وغسل وشه ولاقي عشق بتذاكر بصلها بابتسامة
ادم بحب: هعملك فطار ي حبيبتي عشان تركزي
عشق: لا ي حبيبي متتعبش نفسك شوية وهخلص واعمل فطار ليا وليك
ادم بحب: لا ي حبيبتي انا هعمل الفطار انهرضة هاكلك من ايدي
راح ادم عمل فطار وطلع ل عشق
ادم: شوشو يلا ناكل
عشق كانت تعبت من المذاكرة وادم قعد جنبها واكلها بايديه
عشق: خلاص ي دومي شبعت
ادم بحب: لا كلي ي حبيبتي عشان الي ف بطنك
عشق اكلت شوية وقامت تغسل ايديها ورجعت تذاكر تاني وادم ساعدها
عند يوسف واسراء كانت حياتهم سعيدة ومبسوطين جدا مع بعض
عند ندي ونور
ندي بحب: مش عارفة البس اي انهرضة ي حبيبي
نور: البسي ده يقلبي
ندي راحت باستو من خده: اه زوقك حلو اوي ي حبيبي
نور حط ايدو علي وسطها
نور: تعرفي اني بحبك ي ندي
ندي برقة: طبعا عارفة
نور قرب من ندي وباسها
نسيب عصافير الحب دول 😂
عند ادم وعشق
ادم: عندنا عزومة انهرضة
عشق باستغراب: مين
ادم: ندي ونور
عشق بصدمة: ندي ازاي ومين نور
ادم اتنهد هحكيلك ي شوشو
وقص لها ما حدث كلو
عشق: ياااه انا كنت حاسة انها مظلومة والله سامحها ي ادم عشاان خاطري
ادم بحب: مسامحها يقلبي.. انا كلمت الخدم يعملو اكل كتير عشان دي عزومة ل صلحي علي ندي وهرجعها الشغل تاني لو نور
جوزها وافق
عشق: ماشي ي دومي هروح انا بقي اظبط نفسي واخد شور وكده
ادم: ماشي ي روحي
عند يوسف واسراء ف البحر
يوسف: اي يحب مش هتنزلي البحر ولا اي
اسراء بخوف: لا بخاف من البحر ي يوسف مبعرفش اعوم
يوسف: تعالي يقلبي وهخليكي تتعلمي العوم
اسراء بحماس: بجد يلاا
قاموا ونزلو البحر ويوسف تعب عقبال ما علمها العوم
(وبليل)
نور ركن عربيتو قدام فيلا ادم ونزل هو وندي
ندي كانت لابسة فستان ازرق واسع نص كم وخلخال دهب وسايبة شعرها وكانت جميلة جدا
والخدم فتحلهم ودخلوا.
ادم نزل من ع سلم كان لابس قميص ابيض مخطط وبنطلون اسود ومسرح شعرو وبرفانه الجميل
وعشق نزلت معاه كانت لابسة فستان اسود بعد الركبة وصندل
وشعرها ديل حصان
نور: ازيك. ي ادم
ادم بابتسامة: تمام الحمد لله
نور سلم علي عشق برضو وعشق راحت حضنت ندي
_عاملة اي ي حبيبتي
ندي بحب: الحمد لله كويسة
عشق بصت لادم انو يسلم علي ندي
ادم بابتسامة: عاملة اي ي ندي
ندي: الحمد لله كويسة
ندي بحزن: آنا آسفة ي ادم ع كل حاجة عملتها كانت غصب عني سامحني
ادم بحب اخوي: مسامحك انتي اختي ي ندي عشرة معايا من اول مفتحت الشركة واعتبرتك اختي ولسه لحد. دلوقتي انتي اختي
ندي بشكر: شكرا ي ادم بجد. انت احسن اخ ف الدنيا
نور بغيرة مضحكة: مخلاص يختي في اي انا جوزك برضو
ندي وادم والكل ضحك
راحو يتغدو وكانو بيضحكو ومبسوطين
ندي بحب: انتي ف الشهر الكام ي عشق
عشق بفرحة: في الثاني ي ندوش
ندي: الف مبروك ربنا يكملك ع خير
انتهت القاعدة وكان نور وافق بالعفية ندي تشتغل مع ادم عشان هي مش محتاجة للشغل
وراخت عشق لامتحانها وطلعت لقيت ادم قدامها
ادم بحب: عملتي اي يقلبي
عشق بتوتر: انا حليت كويس بس كان فيه كام سؤال مش عرفاه وتتصرفت بقا بس انا خايفة
ادم: انا فخور بيكي ي شوشو مهما كان النتيجة
وعدت الشهور وبقت عشق في الشهر ال السابع وتعبانة جدا
ادم بحب: نتيجتك انهرضة يقلبي هنشوفها
عشق بقلق: انا خايفة اوي ي ادم
ادم بحب: اهدي بس غلط عليكي
ادم دخل شاف النوقع وكتب رقم الجلوس
ادم بصلها: عشق انتي عملتي الي عليكي ونا طبعا فخور بيكي وانتي مأثرتيش ف حاجة ي عشق
عشق بقلق وخوف: اي ي ادم ونبي قولي جبت كام
ادم بحزن: انتي جبتي
عشق: ها قول اخلص
ادم بزعيق وفرحة: جبتي 95 في ٪ ي عشقق مبروووك يحبيبتي
عشق بعياط وفرحة:عاااا هخش الهندسة ي ادم انا مش مصدقة ي دومي وفضلت تعيط وتشكر ربنا الحمد لله يارب الحمد لله
ادم بحب: خلاص ي شوشو اهدي عشان انتي حامل
عشق: هخش ف هندسة بجد ي ادم كانت حلميي
ادم بحب: الحمد لله ي حبيبتي تعبك جاب نتيجة يقلبي
عندي ندي ونور
نور بتركيز: ندي انتي في اي شكلك تعبانة وكل يوم عمالة ترجعي لازم. اخدك عن دكتور
ندي بتعب: لا ي نور مش لازم
نور: اهدي ي ندي وقومي البسي لازم نكشف
ندي بتعب: حاضر
قامت لبست ونور اخدها وراح يكشف عليها
اكتورة كشفت عليها وابتسمت
نور باهتمام: ها ي دكتورة مالها
الدكتورة: مبروك ي نور باشا المدام حامل في الشهر الاول
نور بفرحةة كبيرة: بجد ي دكتورة بجد ندي حامل
الدكتورة: اه طبعا حامل والله بس لازم تهتم بيها وتاكلها كويس ومينفعش اي ضغط عليها ولا زعل.
نور بهز راسو: حاضر ي دكتورة
عدت الشهور وادم عرف ان ندي حامل وكلهم باركولها وعشق كانت تعبانة اوي لانها بقت في اخر التامن
عند يوسف واسراء
يوسف: اي ي حبيبتي مالك
اسراء: مش عرفة ي يوسف بقيت حاسة اني تعبانة اوي وبطني بتوجعني
وفجأة اسراء برقت
_يوسف انهرضة كام ف الشهر
يوسف باستغراب: انهرضة نص الشهر
اسراء بتبريقة: ظروفي متاخرة بقالها شهر ونص ي يوسف
يوسف بعدم فهم: ياعني اي
اسراء: ياعني وديني عند دكتورا اشوف انا حامل ولا اي
يوسف بفرحة: يلا ي اسراء روحي البسي نروح
لبست وراخت وطلعت فعلا حامل ف شهر ونص كانو ميتين من الفرحة ان فيه ثمرة هتجمع حبهم ببعض
في يوم عشق كانت قاعدة مع ادم في الجنينة بيتكلمو
ادم: عارفة ي عشق انا فرحان اوي اني هيبقي ليا بنت او ولد منك ي. شوشو
عشق: انا بولد
ادم: لا متهزريش انتي ف اخر الثامن يابنتي
عشق بصريخ: آاااه بولد ي ادم وديني المستشفي بسرعهه آاااه
ادم. اتخض وراح شايل عشق بسرعه وركب العربية بتاعتو وطاير علي المستشفي
عشق كانت عمالة تشتم وتعض ف ادم
عشق بصريخ: منك لله ي ادم كلو بسببك كتك القرف
ادم بضحك: هو في اي انا مالي مانتي مراتي ياعني
عشق بغيظ شدتو من شعرو
ادم بالم: اه شعري ي عشق شعري
ودخلت العملياات بعد ساعتين ونص متواصلين طلعت الممرضة ومعاها طفلة جميلة بريئة واول ما ادم شافها كان ميت من الفرحة وبيدمع
يوسف كان جه ولقي البنت طلعت
يوسف بضحك: الله دي مرات ابني دي ي ادم الف مبروك ي صاحبي تتربي ف عزك هتسميها اي
ادم حضنو وقالو: الله يبارك فيك بس لما اخش ل عشق هشوف نسميها اي
عشق كانت تعبانة وبتبص ع طفلة بفرحة كبيرا
ادم بحب: هنسميها اي يعمري
عشق بحب: هنسميها ملاك ي حبيبي
ادم بحب: هتبقي ملاك ادم الحديدي
عشق بحب: ربنا يباركلنا فيها
وعدت تلت سنين وكان ادم انجب ملاك وزين ورحيم وليليان
وندي ونور انجبو رقية ومريم ويونس
يوسف واسراء جابو
خديجة واحمد
كانو كلهم قاعدين ف الجنينة
ادم بصدمة: بتعمل اي ف بنتي يابن نور
يونس بحب: انا بحب بنتك ملاك ي عمو ادم
ادم بصدمة: ونت ياخويا بتعمل اي مع ليليان
احمد بطفولة: ببوثها
ادم اتصدم من ردو
تعالي يخويا منك ليه شوف عيالك
يوسف ونور بضيق: متشوف عيالك انت بيبصو لبناتنا
ادم. بغرور: يعملو الي يحبوه دول ولاد ادم الحديدي
نور بغرور: وانا احمد ابن المقدم نور الدين
عشق وندي واسراء كانووا قاعدين بيضحكو ع الي بيحصل
وبكدا الرواية خلصت في حب كل واحد ل مراتو وعيالو عدو بكل الازمات وف الاخر ارتاحو وخلفو وبقا ليهم سند في الدنيا كل واحد من الشباب شاف تعب ف حياتو بس انبسطو بدخول كل بنت فيهم وسحرتهم
الصلح خير زي ما ادم سامح ندي كده ياعني لازم نسامح ونسيب الباقي ع ربنا
بقلمي.. دنيا محمد ✍️📖

تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى