روايات

رواية عشق الآدم الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل الثالث 3 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء الثالث

رواية عشق الآدم البارت الثالث

رواية عشق الآدم الحلقة الثالثة

حد من وراهم: بتقولو اي؟!
عشق بهروب: بقولها فين مكان الكافتريا
ادم بخبث : الكافتريا قدامك ي عشق
عشق باحراج: احم.. عادي كانت بتسالي اسمي اي وبس
ادم بذكاء: وطلع اسمها اي ي انسة ندي
ندي بتفكير وثقة:اسمها حور صح
عشق باحراج: احم اسكتي ي ندي انا اسمي عشق
ادم بعصبية مفرطة: عشقق تعالي ورايا
عشق راحت وراه وقالتله بعدين هكلمك
ادم بهدوء مصطنع: قالتلك اي ي عشق
عشق بهروب: مقلتش حاجة في اي
ادم بعصبية: اخلصي وقولي هتحايل عليكي

 

عشق بدموغ: كانت بتقولي اننا نساعدك ونسرق الورق المهم من السكرتيرة بتاعت الملفات
ادم بهدوء: اهدي ي عشق بس ندي مش كويسة ولا السكرتيرة وهما كلهم متفقين مع بعض اكيد
عشق باستغراب: ازاي دي قلتلي انها اشتغلت عندك ووقفت جنبك من. اول منت عملت الشركة دي
ادم: هي اول ما اشتغلت وكانت بتعمل مشاكل وبعديلها انتي مش فهمة حاجة
عشق بصدمة: يعني بيتضحك عليا
ادم بهدوء: اكيد لاء بس انا لازم اوقعهم قبل ما يوقعوني ويخسروني الشركة والصفقة الي انا داخلها
عشق باستفهام: متفهمني وقولي صفقة اي
ادم بخبث: بتفهمي في الهندسة
عشق بدموع قامت وقفت: خلاص ي ادم مش عاوزة اعرف
ادم بهدوء: عشق انا قدمتلك في مدسة وهتدخلي تانية ثانوي
عشق من صدمتها راحت حضنتو جامد.. باست خدو وبعدت

عشق بفرحة وتصقيف: شكرا بجد ي ادم ربنا يخليك ليا
وادم كان تايه في قبلت’ها وحضنها
عشق اتكسفت بعد اللي عملته وقالت: انا اسفة
ادم بحب قرب منها: بتتاسفي لي انتي مراتي.. اقعدي شوية هخلص شوية اوراق ونمشي
عشق: خلاص ماشي
وعشق قعدت وادم ادها فونه عشان متزهقش
عشق بطفولة: حلو التلفون الي بتلات كميرات ده
ادم بضحك: طب اي رايك اجبلك واحد زيو
عشق بصدمة: اي لا ياعم ده شكلو غالي
ادم بحب: مش مهم الفلوس المهم تبقي فرحانة
عشق بفرحة: اللهه ماشي شكرا. اوي
ادم خلص شغلو وروح هو وعشق طلع اخد دش ونزل
ادم: يلا خشي خدي شاور عشان هننزل نجيب شوية حاجات لزوم مدرستك والموبيل اللي انتي عايزاه

 

عشق قربت منو بحنيه وباست خدو وطلعت تستحمي
ادم ف نفسو: شكلي هقع في حبك ي عشق
وبعدين عشق نزلت والاكل اتحط وعشق وادم اتغدو
ادم ساب عشق كانت بتلبس ونزل يستناها تحت
سلمي (الشغالة): راحت عليه
سلمي بخبث: عايز حاجة ي ادم
ادم بصدمة: ادم ازاي ياعني انا هنا ادم بيه فاهمة
سلمي قربت منو ولسه هتمد ايديها تحطها علي صدرو كانت في لحطة ايديها اتكسرت
سلمي بصريخ: آاه ايدي انت مجنون
ادم مسك سلمي من شعرها وجرها في اركان الفيلا كلها ورماها برا الفيلا
ادم بصوت جهوري: الوس… اللي برا دي لو حد فيكم دخلها هنا تاني نهايتو هتبقي علي ايدي فاهمين
الخدامين بخوف: امرك ي بيه
عشق نزلت علي الزعيق: في اي ي ادم
ادم مردش وسحبها ركبها العربية وركب جنبها
عشق كانت عمالة تسال كتير ادم اتعصب وقرب منها وبا،سها
عشق اتصدمت

 

بعدين ادم سابها لما حس انها مش قدرة تتنفس
عشق بغضب: انت اي الي عملتو ده
ادم بهدوء: مش عاوز اسمع صوت لحد ما نوصل
عشق كانت ساكته طول الوقت بسبب كسوفها
وصلوا ونزلو كانو بيلفوا في المول ودخل ادم محل ملابس حريمي وعشق مكسوفة
ادم باستغراب: متخشي في اي
دخلت عشق وادم قال اللي عايزو ل عشق
وادم جاب الموبيل الحديث ليها زي ما وعدها
عشق بفرحة: شكرا اوي ي ادم بجد
بقلمي.. دنيا محمد ✍️📖
ادم باس راسها
كانوا بيتمشوا شوية وفجاة وهما ماشيين طلع عليهم شباب
عشق بخوف استخبت ورا ادم
شاب 1: سيبها وخد عرقها
شاب 2:مش صغيرا عليك دي يبرنس.
ادم ماسك واحد وقعد يضر’ب فيه جامد والتاني طلع مط’وة من جيبو ولسه عشق هتصرخ وتقول لادم
لاكن الولد دخل السكي’نة في ادم: آااااه
وبعد دقايق فقد وعيو ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى