روايات

رواية عشق الآدم الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الفصل الأول 1 بقلم دنيا محمد

رواية عشق الآدم الجزء الأول

رواية عشق الآدم البارت الأول

رواية عشق الآدم الحلقة الأولى

البنت بعياط: لي ي بابا عايزني اتجوز دلوقتي وكمان لواحد معرفوش
الاب ببرود وطمع: الراجل هيدفع فيكي كتير وكمان متقلقيش ده هيعيشك ملكة وهيعجبك
عشق بدموع: يا بابا افهم انا لسه صغيرة عندي 18 سنة ومش كفاية قعدتي من غير تعليم
الاب بغضب: البت ملهاش غير بيت جوزها وهتتجوزيه ياعني هتتجوزيه انتي فاهمة
(اعرفكم عشق حسين بنت عندها 18 سنة وعيونها خضراء معندهاش اصحاب شعرها دهبي كثيف بشرتها بيضاء مش مكملة تعليم كملت اولي ثانوي وقعدت)
(نرجع للرواية)
عشق بزعيق وتعب: لا ي بابا انا مش هتجوز
حسين بعصبية ضر”بها ب القلم وقعها ع الارض وكمل ضر’ب فيها وبعدين سابها ومشي
(حسين: اب طماع مبيبحش عشق ومراتو ميته)
نرجع..
قامت عشق من مكانها بصعوبة وراحت الحمام تاخد شاور وبصت علي جسمها اللي مليات كد’مات وقعدت تعيط بهستريا وطلعت بتعب وراحت تنام
ثاني يوم
حسين: اصحي ي بت ظبطي البيت عشان العريس
عشق بتعب؛ حاضر

 

قامت عشق ظبطت البيت وجه الليل لبست فستان اسود واسع شوية كان نص كم ومحطتش ميكب خالص وكان شكلها جميل جدا
طلعتلهم وراسها ف الارض
العريس في نفسه: اي الجمال ده يجدعانن
(آدم الحديدي اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط جسمه متناسق وعنده عضلات وشعره اسود جميل وعيونه عسلي وطويل)
عشق بصت لادم وكانت سرحانة فيه لانه وسيم وشكله يجذب اي حد
ادم فاق: اكتب الكتاب ي شيخنا
الشيخ؛ موافقة يا بنتي من زواجك من ادم علي الحديدي
عشق بدموع: م موافقة
الشيخ لآدم: موافق زواجك من عشق حسين الجمالي
ادم بتاكيد: موافق
الشيخ كتب الكتاب

 

(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
آدم قرب من عشق
آدم بخبث: مش يلا
عشق: يلا فين
آدم: هيكون فين يلا نروح بيتنا
الآب بطمع: والفلوس يباشا
ادم بقرف طلع شيك وحدفو ل حسين
ادم بنظرة مرعبة: اهو ده شيك وقسما بالله لو جيت البيت عندي تتشاهد ع روحك اعتبر معندكش بنت
حسين. بطمع؛ طبعا يباشا
آدم اخد عشق وطلع ركب العربية
عشق كانت حزينة انها اتجوزت كده
ركب ادم العربية وكان الصمت شغال
وصلوا الفيلا
كانت فيلا كبيرا جدا وجميلة جدا
ادم بسخربة: طبعا عمرك ما روحتي مكان زي ده
عشق كانت ساكتة
ادم بعصبية: لما اكلمك تردي عليا ولينا حساب في اوضتنا
عشق بخوف: ح حاضر

 

ادم دخل الفيلا والخدامة رحبت بيهم
ادم: معلش ي دادة اعمللنا عشا
فاطمة (الخادمة): حاضر ي بني
ادم اخد عشق وطلع الجناح بتاعو
ادم بهدوء: اسمعي بقا انتي هنا هتنامي معايا وتعيشي معايا في اوضة واحدة وكده كده انا وحداني وبلاش دلع البنات الي بتعمليه وكل كلمة تتسمع
ثانيا انا مش بقرب من بنت غير برضاها ياعني جوازنا هيفضل علي ورق لحد ما ناخد علي بعض
عشق وبقت طفلة غاضبة: انت فاكر نفسك مين عشان تامر فيا كده انا اعمل اللي انا عايزاه
ف لحظة كان ادم مسك’ها من فكها بقوة
ادم بغضب: نسيت اقولك ان لو عليتي صوتك عليا او ف البيت ده هيبقي نهارك مش فايت فاهمة
عشق بدموع: ح حاضر والله اسفة
دخل ادم يستحمي وطلع لافف فوطة علي وسطو
عشق صرخت بخجل: اععع اي ده البس حاجة مش فيه بنت معاك ف الاوضة
ادم بخبث: شد’ها من وسطها

 

انا جوزك عادي ياعني واكمل كلامه خشي خدي شاور عشان ناكل
دخلت عشق تاخد شاور وطلعت كانت بتدور علي لبس ملقتهوش
ادم: في لبس ف الدولاب البسي منو الي انتي عايزاه
عشق فتحت الدولاب لقت حاجات مفتوحة كتير ملقتش غير سلوبته بيتي تلبسها
اخدتها لبستها وادم ابتسم بخبث عليها ونزلو اتعشو وطلعو عشان ينامو
عشق بخجل: ع فكرة انا ممكن انام ع كنبة
بقلمي.. دنيا محمد ✍️📖
ادم ببرود: لا هتنامي ع سرير وفحضني كمان
عشق بكسوف: مينفعش
ادم؛ مينفعش مع الغريب مش انا
وشالها وخدها ف حضنو ونام
تاني يوم صحت عشق بخضة
اي دهه مين ده
ادم بصدمة: اي في اي
عشق باستغراب: انت مين
ادم اتصدم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الآدم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى