روايات

رواية عشق ارسلان الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الجزء الحادي والعشرون

رواية عشق ارسلان البارت الحادي والعشرون

رواية عشق ارسلان الحلقة الحادية والعشرون

فجأة الباب اتفتح بقوة ودخل يانيس ووراه رجالته
يانيس : خذوا البنت للعربية أما القائد عايزكم تعذبوه لحد مايموت ..
أرسلان : سيب حياة وخذني أنا ..
يانيس : ماتخافش عليها هاخذها لبيت عمها لسه شغل معاها مخلصش ..
حياة : سيبني أنا مش جيا معاك عايزه أبقى هنا مع أرسلان ..
يانيس : اقفلوا بوءها وطلعوها من هنا واعملوا الواجب مع القائد ..
حياة بدموع : أرسلان ماتسيبهمش يأخذوني عايزه أبقى معاك ..
أرسلان : يانيس سيبها شغلك معايا أنا هتندم على اللي بتعمله ..
يانيس :: عايزكم تذوقه من العذاب ألوان لحد مايموت ولما تتخلصوا منه امشوا من هنا ..
نزلت حياة عند رجليه تترجاه والدموع نازله على وشها
حياة بإنهيار : أرجوك متأذيهوش سيبه وأنا هعمل كل اللي إنت عايزه هتنازلك على أملاك بابا كلها
دفعها بقوة ووقعت على رأسها وأغمى عليها
أرسلان اتعصب وهو شايفها مرميه على الأرض
أرسلان بغضب : أنا هقتل ياجبان إنت بتستقوى على الستات فكني وواجهني راجل لراجل ..
يانيس : شيلوها وحطوها في العربية واهتموا بالقائد
رجالة يانيس شالوا حياة وطلعوا لحقهم يانيس وسابوه وراهم
قعد على ركبه حاول إنه يفك السلاسل لكن مقدرش صرخ بأعلى صوته كصقر جارح
أرسلان : لو لمست شعره واحدة منها أنا مش هرحمك يانيييس يارب احميها منهم يارب أبعد عنها كل شر يارب أنا مقدرش أعيش من غيرها يارب احفظها من شرهم
بص للباب شاف رجالة يانيس داخلين لعندوا قربوا منه وبدأوا يعذبوه تعذيبهم مكانش بيألمه قلبه هو اللي كان بتألم على صغيرته ..
****************
اللواء : مافيش أي أخبار عن القائد رماح ..
أريان : رماح بعث رسالة من الرقم دا بيعرفنا بالمكان اللي هما فيه لازم نتحرك فوراً ..
اللواء : جهز أمهر العساكر وداهموا المكان انقذوا القائد وهاتولي يانيس ..
أريان : أوامرك ياباشا ..
خرج أريان من عند اللواء رن تلفونه برقم أسيل
أريان : أهلاً ياحبيبتي ..
أسيل : عارفه إنك مشغول لكن عندي معلومه ممكن توصلكم لمكان حياة وأرسلان ..
أريان : إحنا فعلاً عرفنا مكانهم وهنتحرك دلوقتي ماتعملوش حاجة لحد ماأجي أنا هقفل دلوقتي مع السلامة ..
أسيل : أرجعلي بالسلامة..
أريان : إن شاء الله ..
راح للفريق لاقاهم مستعدين اتحركوا للمكان ..
********************
أسيل : عندي ليكم خبر حلو أوي ..
أمل : خبر إيه قولي يابنتي في حاجة حصلت ..
أسيل : بلغني أريان إنهم عرفوا مكان حياة وأرسلان وهما رايحين لعندهم دلوقتي ..
صوفيا بفرحة: إنتي بتتكلمي بجد الحمد الله الحمدلله ..
أسيل : وكمان قالي مانعملش حاجة لحد ما يرجع ..
أمل : مافيش قدامنا غير إننا نستنى لحد مايرجعوا بالسلامة ..
صوفيا : إن شاءالله هيرجعوا كلهم بالسلامة قلبي واجعني على بنتي ..
أمل : هترجعلك بالسلامة خلي أملك بربنا كبير ..
صوفيا : يارب رجعلي بنتي بالسلامة وأنا هاخذها وهمشي من هنا ..
أسيل : حياة مش هترضي تيجي معاكي مهما عملتي هي مش هتسيب أرسلان ..
أمل : الكلام دا سابق لأوانه خلونا الأول نطمن عليها وترجع بخير ..
******************
عند أريان وفريقه
أريان شاور للفريق كل واحد ياخذ مكانه حاصروا المكان وبدأوا بالتسلل لداخل المكان لقوا المكان فاضي
أريان : خلوا بالكم ممكن يكون فخ دوروا في كل مكان
اتفرقوا وبدأوا البحث لحد ماسمعوا صوت ضعيف جاي من واحدة من الأوض جريوا ناحيتها
اتصدم أريان لما شاف صديقه مرمي على الأرض و الدم مغطي جسمه كله
أرسلان بصوت ضعيف : خذوا حياة انقذها من بين ايديهم وأغمى عليها ..
أريان بصراخ : شيلوه معايا بسرعة للعربية دا بيموت إحنا كدا هنخسروا ..
حطوه جوا العربية في وهو بيصارع الموت لكن صراخ صغيرته لسه بيألمه
أرسلان بهذيان : حياة حياة ..
أريان : ماتخافش ياخويا هننقذها .
*******************
فتحت عينيها لقت نفسها جوا عربية سودا بصت من شباك العربية شافت عمها واقف مع واحد من رجالته فتحت باب العربية بشويش وجريت وسط الشجر من غير ماحد يحس بيها كانت بتبكي وتفكر في بطلها
حياة : ياترى عملوا فيك إيه ياأرسلان يارب احميه منهم
كانت بتجري وهي مش شايفه قدامها من الدموع اللي في عينيها لحد ماوصلت لمكان مبقتش عارفه تروح فين ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق ارسلان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى