روايات

رواية عشق ارسلان الفصل الحادي عشر 11 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الفصل الحادي عشر 11 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الجزء الحادي عشر

رواية عشق ارسلان البارت الحادي عشر

رواية عشق ارسلان الحلقة الحادية عشر

أمل بدهشة : هي تعرفه منين وبتعمل إيه عندوا ..
أسيل : بعدين هقولك ياماما خلينا نروح الأول الوقت إتأخر ..
أريان : أسيل بتتكلم صح خلينا الأول نروح ونشوف إذا كانت هناك ولالا ..
راحوا لبيت أرسلان خبطوا على الباب لكن محدش بيرد
أمل : مافيش حد هنا ولا إيه هو راح فين ..
خرج واحد من الجيران على صوتهم
الجار : إنتوا بتدوروا على مين ..
أريان : بندور على أرسلان هو هنا ..
الجار : بالليل في عربية جت خذته هو وأمه ..
أريان : متعرفش راحوا فين ولا هيرجعوا إمتا ..
الجار : لا يابني معرفش إحنا مش بنتكلم معاه ..
أريان : يلا نمشي إنتوا روحوا البيت وأنا هدور عليها وهروح للشرطة ..
أسيل : أنا عايزه أجي معاك ..
أريان : أسيل حبيبتي ماما محتجاج جنبها متقلقش لما أوصل لحاجة هبلغك يلا روحي معاهم وسابهم ومشي ..
******************
في مكان مهجور اجتمع كل المجرمين
اتكلم واحد منهم بصوت عالي اتجمعوا الزعيم جاي
وصلت عربية سودا نزل منها رجل مقنع وقفوا قدامه
الزعيم :المهمة الأولى فشلتوا فبها والنهاردة في مهمة جديدة لو فشلتوا هتموتوا كلكم مش هرحمكم ..
واحد من رجالته : لكن يا زعيم كل مهمه بيكون فيها القائد إياه مش بتنجح ..
الزعيم : واحد من الجواسيس بلغنا إن ليه خطيبه أو حبيبه إنتوا جيبتوها هي فين أنا عايزها ..
واحد من رجالته : يا زعيم إحنا لما روحنا وراها علشان نجيبها كان في حد ثاني خطفها قبل الغابة ..
اتلقى قلم على وشه وقعه على الأرض
الزعيم بغضب: كلكم أغبياء بالليل هتنفذوا الخطة ولو حصلت غلطه واحدة هيكون ثمنها أرواحكم..
********************
سمعت حد بيفتح الباب حست بالخوف رجعت لورى ولما اتفتح الباب دخلت ست شايله بإيدها شنط
الست : خذي كلي الأكل دا يابنتي والهدوم دي علشان تغيري الهدوم اللي عليكي ..
حياة : أرجوكي طلعيني من هنا ..
الست : مقدرش يابنتي لو طلعتك هيقتلوني ..
حياة بدموع : هما عايزين مني إيه أنا ماعملتش حاجة ..
الست : أنا همشي دلوقتي وهرجعلك بكرة الصبح ..
حياة بخوف : ماتسيبنيش هنا طلعيني ..
الست خرجت وحياة قعدت تبكي
وهي بتكلم نفسها : إنت فين ياأرسلان اتمنيت لو إنك تقدر تساعدني وياترى خالتي عامله إيه دلوقتي يارب ساعدني ..
******************
خرج أريان من قسم الشرطة ركب عربيته واتحرك في طريقه طلع تلفونه وإتصل واستنى الرد
أريان : السلام عليكم إزيك ياصاحبي ..
صاحبه : وعليكم السلام بخير في إيه اتصلت ليه أنا قلتلك ماتتصلش إلا إذا كان في حاجة مهمة وإنت عارف ليه ..
أريان : في خبر سيء أنا آسف مقدرتش أحميها ..
صاحبه : اتكلم من غير الغاز قولي في إيه ..
أريان : حياة مختفيه من إمبارح ولحد دلوقتي مش لاقينها ..
صاحبه : أريان مش دي كانت مهمتك إنك تحميها عقلك كان فين ..
أريان : أنا آسف أنا عملت زي ماطلبت مني لما خرجت سبت واحد من رجالتي علشان يحميها لكن حتى هو كمان اختفى ..
صاحبه : ماتقلقش حياة معايا لكن لوحصلت غلطه زي دي مرة ثانية إنت عارف عقابها هيكون إيه ..
أريان بفرحة : إنت بتتكلم جد أنا هروح أبلغ أهلها هما مستنيني ..
صاحبه : قولهم إنها مع أرسلان وإنها معاه بإرادتها روح للرجاله خذ منهم تلفونها وابعث منه رسالة لخالتها اكتبلها إنها مع أرسلان وهترجع ..
أريان : طب ولو رجع أرسلان ..
صاحبه : متخفش إنت إعمل اللي قلتلك عليه ..
قفل معاه الخط وراح لرجالته علشان ياخذ التلفون ..
******************
في المقر العسكري دخل واحد من العساكر
العسكري : آدم باشا الفريق وصل ومستنين القائد ..
آدم : مش هيستنوا كثير خليهم يتفضلوا ..
خرج العسكري بعد شوية دخل الفريق القو التحية
آدم : بتسألوا عن قائدكم المرة اللي فاتت معاملته معجبتكوش إنتوا هتنفذوا أوامره من غير نقاش
هو بيحب إن الكل يكون جاهز مش بيحب الأخطاء عسكري خلي القائد يتفضل ..
شويه ودخل العسكري والقائد وراه وشه متغطي مش باين منه غير عينيه اللي نظرتهم زي الصقر
آدم باشا : أهلاً بيك قائد رماح شرفتنا ..
رماح : تسلم ياباشا أنا تحت أمرك ..
آدم باشا : جتلنا إخباريه إن رجالة الزعيم هيداهموا القرية ..
رماح : علشان هو يقدر يهرب الأطفال الرهائن اللي معاه ..
آدم باشا : مهمتك واضحة هنقسم الفرقة ممكن تبلغ فريقك بالخطة قبل مايجي القائد اللي هيكون مع الفريق الثاني هما هيروحوا للقرية وإنت وفريقك هتروحوا للزعيم ..
*******************
وصل أريان لبيت أسيل جريت ناحيته
أسيل : حياة بعثت رسالة بتقول إنها مع أرسلان أنا مش مصدقه الكلام دا ..
أريان : كلامها صح هي مع ارسلان ..
أمل بدموع : إنت متأكد يابني هي بتعمل إيه مع أرسلان ..
أسيل : كنت فاكره إنها بس بتساعده لكن الظاهر إنها حبته علشان كدا راحت معاه كانت طول الوقت بتتكلم عنه ..
أمل بدموع : هي عرفته إزاي قوليلي كنتوا بتعملوا إيه من ورايا ..
أسيل : هقولك ياماما أريان إنت متأكد إنها معاه ..
أريان : إنتي نسيتي أنا مين أنا مابقولش كلام من غير ما أكون متأكد منه ..
أسيل : و هتعمل إيه دلوقتي ..
أريان : أنا همشي دلوقتي عندي شغل مهم ولوعرفت حاجة جديدة هتصل بيكي ..
أريان مشي وأسيل قعدت جنب أمها وبدأت تحكيلها كل حاجة
أمل : كل دا يحصل وأنا ماعنديش خبر إنتي نسيتي إنها أمانة عندنا ..
أسيل : ياماما أنا مقدرتش أقولك لأني وعدتها إني مش هقول لحد ..
********************
في المقر
القائد خلص شرح خطته وقسم الفرقة إلى فريقين
رماح : ياباشا الفريق جاهز ..
آدم باشا : دلوقتي إنت مع فريقك أما الفريق الثاني القائد بتاعهم وصل عسكري خليه يتفضل ..
الكل بص للباب دخل القائد بهيبته القى التحية
آدم باشا : قائدكم أريان سلمار القو التحية على قائدهم ..
رماح بفرحه : صديقي العزيز إيه مشتقتليش ..
أريان بفرحه : أكيد اشتقتلك
عانقه رماح فهو صديقه و أخوه
******************
أرسلان : أمي إزيك إنت كويسه دلوقتي أنا آسف طول اليوم وأنا سايبك لوحدك لكن بالليل عندي شغل مهم دعواتك ياأمي علشان أرجعلك بخير بعد ما قتلهم وانتقم منهم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق ارسلان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى