روايات

رواية عشق ارسلان الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حليمة عدادي

رواية عشق ارسلان الجزء الثاني والعشرون

رواية عشق ارسلان البارت الثاني والعشرون

رواية عشق ارسلان الحلقة الثانية والعشرون

في المستشفى الكل كان مستني وقلقان على أرسلان
صوفيا : إنتوا شوفتوا هما عملوا فيه إيه الله أعلم بنتي عاملين فيها إيه دلوقتي ..
أريان : ماتقلقيش هننقذها إحنا بس مستنين أرسلان يفوق ..
أمل : اهدي ياحبيبتي إن شاءالله هتكون بخير ..
خرج الدكتور الكل جري ناحيته
أريان : هو عامل إيه يادكتور هي حالته إيه بالضبط..
الدكتور بعملية : إحنا عالجنا جروحه كلها وعندوا كسر في ذراعه هو فاق دلوقتي تقدروا تدخلوا تشوفوه ..
دخلوا الأوضة عنده شافوه بيحاول يقوم
أريان : أرسلان إنت بتعمل إيه ماتتحركش إنت لازم ترتاح ..
أرسلان : ارتاح إزاي وأنا معرفش مكان حياة أنا مش هرتاح قبل ما لاقيها ..
قام من على السرير كان هيقع
صوفيا : اقعد يابني إنت لسه تعبان ..
أرسلان بغضب : قلتلكم مش عايز أرتاح هتيجي منين الراحة وحياة مش معايا أنا هدور عليها في كل مكان ..
أريان : تمام معانا رقم يانيس هنتتبعه وهنلاقي المكان ..
أرسلان وقف بصعوبة وخرج وهما لحقوه
أرسلان : مدام صوفيا إنتوا روحوا دلوقتي أنا هدور عليها وهلاقيها وهجيبها للبيت أريان يلابينا على المقر ..
********************
قعدت تبكي لأنها مبقتش عارفه تروح فين هدومها وجزمتها اتقطعوا بصت حواليها كان المكان كله شجر وقفت وبدأت تدور على مخرج لكن أثناء صعودها لمكان عالي رجلها اتزحلقت وقعت وأغمى عليها ..
كان بيتمشى شافها مغمى عليها والدم مغطي شعرها اتصدم من شكلها شالها وجري بيها لبيته
مريم : مين البنت دي ومين اللي عمل فيها كدا ..
دخل حطها على السرير
عمر : الظاهر إنها وقعت على دماغها نظفيلها وحاولي تفوقيها وغيريلها هدومها أنا هروح أجيب الدوا ..
مريم : تمام بس ماتتأخرش دي بتنزف وحالتها سيئة ..
عمر : اهتمي بيها وأنا مش هتأخر خرج بسرعة بصتلها مريم بحزن على حالتها ..
*****************
أرسلان : إحنا حددنا المكان اجهزوا لازم نتحرك بسرعة ..
اللواء : أرسلان إنت لسه تعبان بلاش تروح وأريان أهو مع الفريق ..
أرسلان : ماتحاولش تمنعني ياباشا أنا لازم أروح مش هرتاح ولا قلبي يطمن غير لما أشوفها عن إذنك ..
أريان : الكل جاهز ومستنين أوامرك ..
أرسلان : تمام يلابينا
وكمل في نفسه إستنيني صغيرتي أنا جايلك مش هسيبك بين إيديه ..
أريان : أرسلان يلابينا ..
*****************
يانيس اتجنن لما ملاقاش حياة صرخ في رجالته
يانيس بغضب : إنتوا شغلكم إيه هنا ياأغبيا بنت ماقدرتوش تحروسوها ..
واحد من رجالته : ياباشا هي أكيد لسه في الغابة المكان هنا خطر مش هتبعد كثير ..
يانيس : روح إنت وخذ معاك مجموعة من الرجاله دوروا عليها ولاقوها بسرعة ..
في الخارج حاصر العساكر المكان و بدأو في التسلل للداخل بدأ الإشتباك بينهم وبين رجالة يانيس وكانوا أقوى من يانيس ورجالته
حاول يانيس إنه يهرب لكن أرسلان انقض عليه ووقعه على الأرض مسكه من رقبته
أرسلان : انطق فين حياة
ولما مردش ضربه بوكسات انطق ولا هموتك ..
يانيس : حياة مش معايا حياة هربت ..
أرسلان : مش عايز كذب انطق هي فين ولا هقتلك دلوقتي ..
يانيس : هربت للغابة دور عليها يمكن تلاقي جثتها ..
أرسلان : ااااااه أنا مش هقتلك الموت راحة ليك أنا هقطعك حتت أريان خذه لعند اللواء وماتعملوش معاه أي حاجة قبل ماأجي ..
أريان : وإنت هتروح فين أنا مش هسيبك المره دي لوحدك ..
أرسلان : هروح أدور على حياة ومش هرجع غير وهي معايا ..
******************
فتحت عينيها لقت نفسها في أوضة صغيرة جت علشان تقوم حست بألم في رأسها
مريم : رايحه فين إنتي لسه تعبانه خليكي هنا لحد ما حالتك تتحسن ..
حياة : أنا فين وبعمل إيه هنا ..
مريم : اهدي وماتخافيش إنتي هنا بأمان
دخل جوزها
عمر : ماتخافيش إحنا مش هنعملك حاجة أنا لقيتك مغمى عليكي في الغابة ..
حياة : عايزه أمشي قبل مايلاقوني ..
مريم : محدش هيقدر يلاقيك إنتي هنا بأمان أنا هعرفك بنفسي أنا مريم ودا عمر جوزي وإحنا هنا في رحلة ..
حياة : أنا متشكرة وأنا حياة ..
مريم : إحنا هنخرج دلوقتي ونسيبك علشان ترتاحي شوية ..
خرجوا قعدت حياة تفكر إزاي هتمشي من هنا
حياة : أنا لازم أمشي من هنا أنا مش عارفه إيه هي حالة أرسلان بس لازم أقولهم هما ساعدوني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق ارسلان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى