روايات

رواية عشق أحفاد الراوي الفصل الرابع عشر 14 بقلم سلمى حجازي

رواية عشق أحفاد الراوي الفصل الرابع عشر 14 بقلم سلمى حجازي

رواية عشق أحفاد الراوي الجزء الرابع عشر

رواية عشق أحفاد الراوي البارت الرابع عشر

رواية عشق أحفاد الراوي الحلقة الرابعة عشر

رحيم / هاااا يخربي*تتك ايي دهه وبتعملي ايي هناا؟؟؟
فريده بفزع / اي ي عم ده خضيتني … تؤؤ استغفر الله العظيم يا رب اديني اتقت*لت
رحيم / اتقت*لتي ؟!!
فريده / اه يا عم ده انا كان خلاص فاضلي اخر اتنين امو*تهم
رحيم / انتي اتجننتي ف مخك جايه الشركه وداخله مكتبي وقاعده مرميه كل حاجه حواليكي وبتلعبيلي بابجى
فريده / مانا باقه النت عندي خلصت وانتو ماشاء الله سرعه النت عندكوا اي جامده …. الا هى كام ؟
رحيم بعصبيه / امشييي اطلعيي برره انتيي مين اصلا سمحلك تدخلى مكتبي
فريده بتمثيل / انت بتكرشني ي رحيم بعد السنين اللى بينا دي كلها تعمل فيا كده ؟…. عشمتني وخليت بيا طب لما انت هتعمل فيا كده بتعلقني بيك لي اااه قلبييي
رحيم / اي الدراما الاوفر دي

 

 

فريده / ماهو بص بقا انا هشتغل هنا يعني هشتغل هنا خليك قد كلمتك
رحيم / ده عندهم حق ف الشركه يمشوكي اني شركه تقبلك ده انتي مص*يبه
فريده / لا بقولك اي انا اللي مشيت بمزاجي وخد بالك هم خسروا جامد اوي انا ف الشغل حاجه تانيه …. تحب تشوف؟
رحيم بغمزه / اشوف
فريده / هاااا انا بتكلم ع الشغلل يا استااذ …. قله اد*ب
رحيم / منا برضو بتكلم ع الشغل لي ظن السوء ده …. خلاص موافق احنا كنا محتاجين مهندس الكتروني حظك … تحبي تبدأى شغل من النهارده لو عاوزه
فريده / اشطا اوي ماشي اما نشوف
خرجت فريده من المكتب فوجدت ورد تصتدم بها ف طريقها
ورد / اي ده فريده … اي اللي جابك هنا
فريده / خلاص ي مزه هشتغل معاكي هنا ف الشركه
ورد بفرح / الله بجدد … مين شغلك اكيد رحيم
فريده / ايوا هو
ورد بغمزه / وال*عه
فريده / وال*عه اي وني*له اي ع دماغك انتي كمان روحي امشي ع شغلك بلا كلام فاضى وسعى كده
تركتها فريده ثم رحلت
ورد / الاه …. طب ماشي اما نشوف اخرتها يست فريده
وصلت فريده الي نهايه الممر ثم توقفت وتذكرت انها لا تعلم الي اين ستذهب فهى لم تسأله ع اي تفاصيل ف عادت اليه مره اخرى
دخلت فريده مكتب رحيم دون استأذان
فريده / هوو انا هروح فيين
رحيم / هو فييي بني ادم يدخل مكان من غير ما يخبط

 

 

فريده / اه في انا
رحيم / ع فكره انا مديرك هنا ف الشركه يعني تلزمي حدودك معايا
فريده / انت محبكها كده لي بس
رحيم / محبكها ؟
فريده / ايوا …. يلا بقا قولي ع التفاصيل ومكاني وكده يعني
رحيم بنفاذ صبر / هيييح طب تعالي اشرحلك الشغل
فريده بمرح / مااشيي
كانت ورد تتابع عملها حتى رأت هدير متجهه ناحيه مكتب مالك ثم دخلت حين سمح لها مالك بالدخول
استشاطت ورد غيظا حين رأتها وبالاخص وهي ترتب ملابسها وشعرها قبل ان تدخل اليه
اتجهت ورد مسرعا نحو المكتب وهي ف غايه الغضب ودخلت المكتب دون استأذان
هدير / اي ده هى ازاي تدخل كده من غير استأذان
ورد / استأذن قبل ما ادخل مكتب جوزي انتي عبيطه
ابتسم مالك حين تفوهت ورد بتلك الكلمه
مالك / خير ي ورد في حاجه
ورد / لا يحبيبي جيت بس اشوفك فطرت ولا لا
مالك بتعجب / غريبه … وبعدين ما احنا فطرانين سوا ف البيت
اتجهت ورد اليه ثم عقدت يدها حول عنقه وهى تتحدث بتدلل تحت نظرات مالك المتعجبه
ورد / ما انت يا حبيبي مكلتش كويس الصبح تحب اطلبلك ساندوتشات
مالك بخبث / اممم ماشي بس انتي كمان تاكلي معايا عشان انتي عارفه مش بيجيلي نفس من غيرك
ثم لف يديه حول خصرها حتى خجلت ورد بشده ونظرت له بحده لكي يبتعد ولكنه لم يبتعد عنها وكأنه كان ينتظر تلك الفرصه
خرجت هدير من المكتب وهي فى غايه الغضب ثم غلقت الباب خلفها بقوه
كانت ورد تحاول الابتعاد عن مالك ولكنه جذبها اليه مره اخرى
ورد / ابعد عني انا بحذرك
مالك / الاه ما انتي كنتي حلوه من شويه ف اي بس
ورد / ملكش دعوه …. ابعد عني بقولك اهو
مالك / طب والساندوتشات
ورد / ساندوتشات اي انت صدقت ده انا كنت بكيدها بس
مالك بضحك / بتكيديها …. وبتكيديها لي بقا
ورد /كده مزاجي انا حره
مالك بخبث / طب لما انتي بتحبيني بتعاندي لي
ورد بتوتر / ب اييه … لا طبعا انت بتقول اي محصلش … هحبك انت …. مستحيل ده ف خيالك
مالك بابتسامه / طب لما انتي مش بتحبيني بتغيري عليا لي
ورد / مشش بغييير …. انا بس بعمل واجبي ك زوجه قدام الناس مش اكتر
تركها مالك ثم تحدث بجديه
مالك / بجد … طيب اعملى حسابك اننا ع الاسبوع الجاي كده هنطلق
ورد بصدمه / ااا …. م …. ماشي .. بس … بس لي

 

 

مالك / لي اي … مش ده اتفاقنا ولا نسيتي … ولا يمكن غيرتي رأيك
ورد / لا طبعا … اغير رأيي اي ده انا مصدقت … بس يعني انت مستعجل عشانها … اتفقتوا ع كده صح
مالك / اظن ان دي حاجه ماخصكيش
ورد / متخصنيش ازاي … مش انا مراتك … اقصد يعني … انك تحترم وجودي
مالك / هو انا خو*نتك مثلا … منا محترم وجودك وزياده كمان
ورد / ايوا وانت عاوز تطلق عشان تاخد راحتك صح ؟
مالك / ايوا حقى اتجوز واحده تحبني واحبها زى اي اتنين ف الدنيا
ورد بعصبيه / صح … صح عندك حق … وانا كمان ع فكره عاوزه اشوف حياتي اللي انت بوظتها اصلا بوجودك ده … انت اصلا اي دخلك حياتي انت وقعتلي منين …. يريتني ما كنت روحت الفرح ولا اتنيلت شوفتك
خرجت ورد من المكتب وهي ف غايه العصبيه وتمنع دموعها من الهبوط ولا تعلم السبب فهل هي تحبه حقا ؟! ام هى تعودت ع تلك الحياه والاسره التي احبتها بشده واحست فيها بالامان التى تفقده منذ طفولتها ؟!
كان يدور ف عقلها الف سؤال وسؤال ولكن الاجابه واحده ف جميع الاسئله وهي انها لا تريد الطلاق
كان حمزه يقف بسيارته ينتظر قدوم صديقه داخل السياره كما اخبره ولكنه بعد قليل وجد فتاه تفتح باب السياره وتجلس بجانبه فجأه
حمزه / اي ده … يارا
يارا / ازيك ي حمزه وحشتني
حمزه / انتي اي اللي جابك هنا
يارا / كنت معديه صدفه ف لقيتك …. حمزه انت مش بترد ع تليفوناتي لي ولا كل المسدجات اللي ببعتهالك دي
حمزه / يارا خلاص احنا نهينا علاقتنا من زمان
يارا /يا حمزه انا بحبك
حمزه / وانا مبحبكيش ي يارا وانتي عارفه كده من الاول ف مالوش لازمه اللي انتي بتعمليه ده اتفضلي انزلي لو سمحت
يارا / ده كله عشان مين …. عشانها … عشان الست رنا
حمزه / متجيبيش سيرتها ع لسانك انا بحذرك
يارا / طب عشان خري انا مش قادره اعيش من غيرك
حمزه / مش قادره تعيشي من غير مين ي يارا فوقي انتي صاحبتي بعدي خمس مرات بطلى افوره
يارا / طب وحياتك كنت معاهم وبفكر فيك برضو
حمزه / لا اصيله
يارا / شوفت
حمزه / طب انزلي بقا اتكلي ع الله
يارا / برضو
حمزه / اه يلا
يارا / طب ممكن اودعك
حمزه / ازاي ؟

 

 

قامت يارا باحتضانه فاجأه فانصدم حمزه وكان سيبتعد عنها ولكنه وجد رنا تنظر من النافذه التى خلف يارا
قام حمزه بابعاد يارا عنه ونزل من السياره مسرعا متجها نحو رنا التي كانت تذهب مسرعه وهي تبكي
حمزه / رنا استني والله انتي فاهمه غلط
رنا ببكاء / ابعدد عنييي بقااا انا بكرهك
حمزه / هو احنا لحقنا يادي الني*له … والله العظيم انتي فاهمه غلط
رنا / فاهمه ايي غلطط ده انت مرمي ف حضنعا ةشايفاك بعينيا دول وتقولي فاهمه غلط … حمزه ابعدد عنيي وسيبني ف حالي بقاا انا تعبتت
حمزه / طب انتي اي اللي نزلك من غير ما تعرفيني يا هاانم
نظرت له رنا بشمإذاذ ثم رحلت وتركته حتى عاد الي السياره مره اخري
يارا / حمزه انا …
حمزه / انزليييي
يارا / حمزه
حمزه بعصبيه شديده / بقولك انزلييييي
نزلت يارا من السياره ثم انطلق حمزه مسرعا
كان مالك يتابع عمله ف الشركه حتى جائه اتصال من رقم غير معروف فأجاب عليه
مالك / الو مين
المتصل / …..
مالك / دلوقتي ؟
المتصل / ….
مالك / طيب انا جاي حالا
خرج مالك من المكتب متجها للخارج ولكن ورد اوقفته
ورد / مالك رايح فين
مالك بتوتر / اا … رايح مشوار بس
ورد باستفهام / مشوار فين
مالك / لما .. لما ارجع هقولك سلام

 

 

رحل مالك تحت نظرات ورد الاستفهاميه
وصل مالك الي مقهى ثم اتجهه للداخل وظل ينظر حوله حتى وجد رجل يجلس بمفرده ف اتجه اليه
مالك / خير يا عمي فى حاجه ؟
احمد / مالك يابني الحقني انا ف مص*يبه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الراوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى