روايات

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل السادس والخمسون 56 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل السادس والخمسون 56 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري الجزء السادس والخمسون

رواية عشق أحفاد الجوهري البارت السادس والخمسون

عشق أحفاد الجوهري 2
عشق أحفاد الجوهري 2

رواية عشق أحفاد الجوهري الحلقة السادسة والخمسون

صباح يوما جديد علي العائلة
على سفرة الإفطار كان الجميع منتظرين نزول ياسمين حفيدة العائلة الغائبة فقال سليم
سليم : هي ياسمين مش نزلت ليه
سراج : هتنزل دلوقتي اهدا انت بس
ريهام بحقد: انا مش عارفة انتوا واثقين ازاي فيهم ما يمكن بيضحكوا عليكوا
احمد بسخرية : لا انا واثق انهم ولاد اختي حور وكمان يزن ومراد عملوا التحليل ليوسف واتاكدوا
زهرة بتأكيد: وكمان ياسمين فيها شبه من سليم وانا متأكدة انها بنت حور وسليم
ريهام بغضب شديد: انتوا حرين انا خارجة
سلمي بهمس لم يسمعه احد غير زوجها: في داهيه
أدهم بضحك : انتي فظيعة
سلمي : أصلها مش تنطاق وأثناء حديثهم رأوا ياسمين تأتي مع شقيقها ياسين
أمال بلهفة : تعالي يا حبيبتي في حضني
وذهبت ياسمين لحضن جدتها فقال قصي
قصي : سبيها بقا يا امال شوية تعالي يا حبيبتي في حضن جدك
حور الصغيرة : هو من لقى احبابه نسي أصحابه ايه يا جدي الحب كله ياسمين
ياسمين بخضة : انا لازم امشي دلوقتي
ياسين : مالك حصل ايه
ياسمين؛ : يزن ويامن سيبتهم في الفندق من امبارح اكيد قلقانين عليا
سلمي : مين دول جوزك وابنك انتي متجوزة يا حبيبتي
ياسمين بجمود : لاء دول اخواتي
الجميع بصدمة : اخواتك
سراج بسخرية : هي الهانم اتجوزت لحقت
مراد الكبير ببرود : اكيد مش هتقعد من غير جواز
ياسمين بغضب لم يراه احد: محدش يتكلم على ماما بكلمة وكمان محدش ليه علاقة بحياتها اتجوزت مش اتجوزت هي حرة اظن سليم باشا اتجوز ومحدش قال حاجة ولا حد اعترض يبقى ليه لا ولا هو حرام على ماما وحلال لسليم باشا ماما كانت لسه صغيرة وحلوة واكيد مش هتعيش لوحدها كان لازم حد يساندها ويقف جمبها
سليم بغضب وحزن شديد : بس خلاص اسكتوا ياسمين روحي هاتي اخواتي وتعالي هنا بيتك موجود وتقعدي في فندق
ياسمين بخبث : لا اصل بابا فهد هيزعل لو عرف اني شفتكوا وكمان اجيب ولاده هنا
الجميع بذهول : بابا
ياسمين ببرآة : ايوة ده جوز ماما وابو يزن ويامن اخواتي وكمان يوسف بيحبه جدا وانا كمان وهو طيب قوي معانا وبيحبنا وأثناء حديثها رن هاتفها برقم والدتها فتوترت ياسمين كثيرا ولاحظ ياسين هذا
ياسين : مالك اتوترتي كده ليه
ياسمين بخوف : ممكن محدش فيكوا يتكلم
الجميع باستغراب: تمام وفتحت ياسمين المكالمة
حور : ازيك يا ياسمين وازاي اخواتك
ياسمين بتردد: كويسين يا ماما
حور : مالك في ايه حصل معاكوا حاجة
ياسمين : لا لا ابدا يا ماما كله تمام ويزن ويامن بيسمعوا الكلام مش متعبين خالص
حور بعدم اقتناع : طيب انا اسبوعين بالكتير وهرجع لندن
ياسمين باطمئنان: توصلي بالسلامة يا ماما خلي بالك من نفسك
حور : يا رب وانتي كمان يا حبيبتي خلي بالك من نفسك ومن اخواتك وانا كمان شوية هاكلمك علشان اكلم اخواتك
ياسمين : حاضر يا ماما في رعاية الله وحفظه
واغلقت ياسمين الهاتف مع والدتها والتفت فرأت من ينظر بغضب ومن ينظر باشتياق وحزن وعتاب فعرف الجميع انها تكلم والدتها حور
أمال باشتياق شديد : ياسمين دي حور مش كده
ياسمين : ايوة
سلمي بلهفة شديدة: عاملة ايه أخبارها ايه قوليلي كل حاجة عنها
ياسمين : طب اهدي يا خالتو هقولك كل حاجة بس لازم اروح الفندق انا خايفة قوي على يزن ويامن دول ميعرفوش حاجة في مصر وبعدها اروح اشوف يوسف
ياسين : انا هاجي معاكي الفندق تجيبي اخواتك وحاجتكوا وتيجوا هنا القصر واسع وياخد ناس كتير
ياسمين برفض : لا مش جاية هنا تاني اولا انا كذبت على ماما بس غصب عني كان في عملية في مصر طلبوني فيها وانا مقدرتش امنع نفسي واقول لاء ده واجبي اني اساعد المرضى يتخطوا الألم وانا عارفة ماما رافضة فكرة نزولنا مصر وهي سابت يوسف ينزل بالعافية
سليم وقد فاض بيه غضبه: ليه الهانم كانت ناوية تخبيكوا لامته انا كنت بموت كل يوم على فراق ولادي وكنت محمل نفسي الذنب والهانم عايشة حياتها اتجوزت وخلفت ومعيشاني في وهم انه ولادي راحو مني ما هي اتعودت على الكذب والخداع
ياسمين بصوت عالي : كفاية بقا انا استحمل اي حاجة الا انه حد يغلط في أمي ماما دي احسن واحده في الدنيا هي اللي تعبت علينا وخلتنا نوصل لده كله يوسف بقا ظابط ناجح والكل بيعمل ليه الف حساب وانا بقيت من أنجح الدكاترة ويزن ويامن بدأوا طريقهم بتفوق ماما تعبت قوي علينا ومسمحش لحد يتكلم عنها بالطريقة دي وانا مش هقعد هنا انا عندي هنا شغل ولما يخلص هرجع بيتنا مش محتاجة حاجة من حد خصوصا منكوا وذهبت ياسمين يغضب شديد وحزن هؤلاء هم عائلتنا فأنا اشتقت لهم كثيرا وكنت أود أن اعوض ما خسرته معهم ولكن لا فلن ارحم احد اذا تجرأ ومس امي بسوء فأمي هي عائلتي وهي أماني
على الناحية الأخرى في الفندق
كان يزن يتحرك كثيرا في الغرفة ويامن يراقبه
يامن : ما تقعد بقا يا ابني خيالتني
يزن : تصدق انك بارد ياسمين لسه برة مجتش من امبارح
يامن : ما انت عارف يا يزن انه ياسمين احيانا بتاخد شفت بالليل
يزن : بس بتتصل تقول وبعدين ده مكان جديد عليها على طول كده تاخد شغل لحد بالليل انا خايف عليها ما تيجي نروح ليها المستشفى طيب
يامن : ايوة علشان تزعل مننا وتقول اننا خرجنا من غير ما نقولها
يزن : طب هنعمل ايه هنفضل قاعدين كده
يامن : اصبر شوية ولو اتاخرت هنروح ليها
على الناحية الأخرى
الامبراطورة بغضب: يعني ايه اضرب بالرصاص وفي المستشفى
المجهول : ده اللي حصل يا فندم
الامبراطورة : ساعتين وتعرفلي مين اللي عمل كده ومصلحته ايه
المجهول : تحت امرك ورحل لوجهته سريعا
على الناحية الأخرى نذهب لمكان اخر
بداخل شركة من الشركات المنافسة لشركات الجوهري
انور بغضب: يا غبي قولتلك ياسين ابنه مش تروح تضرب واحد تاني
الشخص : حضرتك ما هو الشاب اللي خرج شبه فأنا فكرته ابنه
انور : انا اعتمدت على واحد غبي الشاب اللي انت ضربت عليه نار حصله حاجة
الشخص بخوف : لا لسه عايش بس بيقولوا الإصابة خطيرة واللي عرفته انه الشاب ده ظابط
انور باطمئنان قليلا : انت تختفي خالص اليومين دول لحد ما الأمور تهدي وانا هابقي اكلمك
الشخص : تمام وذهب سريعا قبل أن يفتك به انور
وظل يفكر انور كيف يتخلص من هذه الورطة قبل أن يكتشف احد
على الناحية الأخرى في مكان ما في قصر عائلة الجوهري
ريهام بخوف : بقولك عايشة هي وولادها اكيد الماضي هينكشف وهنروح في داهيه اتصرف اعمل اي حاجة قبل ما حور توصل هنا والكل هيعرف وانا وقتها هقول كل اللي عندي وعليا وعلى اعدائي
المجهول بشر: اهدي واعقلي كده واذا كنتي خايفة من حور والعيلة فلازم تترعبي مني انا انا معنديش عزيز ولا غالي فاعقلي كده يا حبيبتي قبل ما تقولي اي حاجة لحد والا نهايتك على أيدي انتي فاهمة
يا تري مين المجهول ده اللي بيكلم ريهام؟؟؟؟؟؟
وليه انور منافس شركات الجوهري عايز يقتل ياسين؟؟؟؟؟؟؟؟
وليه الامبراطورة مش ظهرت لحد الان؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الجوهري)

‫5 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى