روايات

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل السابع والأربعون 47 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل السابع والأربعون 47 بقلم آية المهدي

رواية عشق أحفاد الجوهري الجزء السابع والأربعون

رواية عشق أحفاد الجوهري البارت السابع والأربعون

عشق أحفاد الجوهري 2
عشق أحفاد الجوهري 2

رواية عشق أحفاد الجوهري الحلقة السابعة والأربعون

وقفنا لحد ما حور طلبت تتكلم مع سليم
حور : ممكن اتكلم معاك
سليم : اتفضلي
حور : ممكن ندى بعض فرصة نتعرف على بعض وكمان ميبقاش فيه ما بينا حاجز
سليم : نعم وانتي متعرفنيش قبل كده يعني
حور بمرح : يا عم ده انا لما كنت بشوفك كنت بخاف منك ده انت عليك نظرة ترعب واحيانا كنت بحس اني عايزة اضربك من كتر برودك وتناحتك
سليم بصدمة : تناحتي انتي جبتي الكلمة دي منين
حور ببرود: يعني مسكت في الكلمة دي وسيبت الكلام كله
سليم بعصبية : اه طبعا انا مبحبش حد يتجاوز حدوده معايا
حور باستفزاز: وانا مش اي حد انا حور المهدي وكمان مرات سليم الجوهري
سليم بخبث: اه مراتي طب يا تري يا مراتي الحلوة بتحبيني
حور بتوتر : نعم بحبك انت ليه أن شاء الله تكونش توم كروز علشان احبك وبعدين انت مش نوعي المفضل اساسا
سليم بصبر : امال ايه هو فارس أحلامك يا هانم
حور بهيام : يا سلام لو اللي بالي حصل
سليم بغضب : حوررررررر
حور بخوف : مالك يا عم انت هتموتني ناقصة عمر والله ما احنا كنا حلوين اهو قلبت ليه
سليم : روحي نامي يا حور مش تعصبيني
حور : طيب تصبح على خير
وذهبت حور للاستعداد للنوم وتركت سليم يغلي من الغضب بسبب هذه التي وقع اسير لها
وجاء يوما جديد باحداث جديدة للجميع
على سفرة الطعام كان يجلس الجميع يتناولون افطارهم حتى قطع هذه الصمت احمد شقيق حور
احمد : بعد اذنك يا جدي انت وعمي باسل حابب اتكلم معاكوا في موضوع
الجد : اتفضل يا ابني
احمد : انا يسعدني ويشرفني اني اطلب منك ايد زهرة حفيدتك وطبعا بعد اذن بابا مع انه بابا عارف
محمد والد حور : والله لما قولتلي يا ابني قولتلك زهرة أدب وجمال وأخلاق بس لو سمحت يا عمي انا هاعمل اللي يقدرني عليه ربنا علشان عروستنا تكون مبسوطة
الجد : يا ابني احنا بنشتري راجل واحمد حفيدي زي زهرة ومش هلاقي احسن منه بس نشوف موافقة العروسة الأول وباباها
باسل والد سليم : والله يا انا موافق واللي شايفه حضرتك واحمد عندي زي سليم وسيف وزهرة
الجد :: وانتي يا زهرة يا حبيبتي
زهرة بخجل واحمرار شديد : اللي تشوفه يا جدو
الجد بفرح : على بركة الله
احمد بفرح وحب لهذة الجميلة : نقرأ الفاتحة بقا جدي والشبكة بعد يومين انا مجهز كل حاجة
الجد بضحك : مالك يا ابني مستعجل ليه كده اهدا
احمد بخجل لتسرعه : اللي تشوفه حضرتك
الجد : خلاص على بركة الله نقرأ الفاتحة بس الشبكة بعد أسبوع
احمد بفرح : موافق
وتم قرأة الفاتحة والجميع يهنئ زهرة واحمد وذهب سيف لمعانقة شقيقته وقال لها
سيف بهمس : علشان كده كنتي بترفضي اي عريس باين من نظرة عنيكي انك بتحبيه
زهرة بخجل : يا أبيه انا انا
سيف بضحك لخجل شقيقته : خلاص خلاص ده انتي وشك قلب الوان كده ليه الف مليون مبارك يا قلبي وانا يهمني سعادتك وبس
زهرة بحب ‘: الله يبارك فيك يا آبيه
وكان الجميع فرح بهذه الاخبار السعيدة ومر اليوم سريعا وجاء الليل وكان الجميع يتسامرون بهزار جميعا حتى قالت والدة سليم
والدة سليم : بعد اذنك يا عمي عايزة اطلب منك طلب واتمنى مش تكسفني
الجد : اتفضلي يا بنتي قولي
والدة سليم : ريهام بنت اختي نازلة مصر اليومين دول وعندها شغل هنا لمدة 3 شهور وبصراحة اختي كلمتني ووصتني عليها وقالت انها نازلة في فندق فممكن تيجي تقعد معانا هنا لحد ما شغلها يخلص
الجد : طبعا يا بنتي ده بيتك برضو وبعدين عيب بيتنا يبقى موجود وتنزل في فندق
والدة سليم : ربنا يحفظك لينا يا عمي
وذهب الجميع للنوم ولم يرا احد حور وسليم اليوم فهما قضوا اليوم في الخارج برفقة أطفالهم وانقضي يوم جديد والجميع مشغول بتربيات خطوبة احمد وزهرة ومر الاسبوع سريعا حتى اتي هذا اليوم السعيد والجميع فرح لهذا الثنائي الهادئ وجاء وقت تلبيس الدبل والجميع يلتقطون الصور لهذة اللحظة السعيدة
الجد : يلا يا ابني لبس عروستك شبكتها
احمد : حاضر يا جدي وقبل ان يفعل احمد ذلك
شخص ما : ايه من غيري مش تستنوا
يا تري مين الشخص؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الجوهري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى