رواية عشق أحفاد الجوهري الفصل الحادي والخمسون 51 بقلم آية المهدي
رواية عشق أحفاد الجوهري الجزء الحادي والخمسون
رواية عشق أحفاد الجوهري البارت الحادي والخمسون
رواية عشق أحفاد الجوهري الحلقة الحادية والخمسون
مرت الايام سريعا وعاد ياسين واياد من السفر والشباب تجهز للمهمة المطلوبة وحان وقت عودة يوسف لوطنه وتم تجهيز حقيبة يوسف من قبل والدتة
حور بتحذير: يوسف مش هقول نفس الكلام تاني مش عايزة حد يكتشف حاجة وبعدين معقول يعني ظابط شاطر زيك ميعرفش مين فريقه اللي هيشتغل ماما
يوسف : لا عرفت يا ماما هقولك علشان اريحك معايا اياد ابن طنط أميرة وعمي إسلام ويزن ابن طنط آسيل وعمي يامن ومراد ابن عمي سفيان لا وخدي المفاجأة بقا الامبراطورة معانا كمان وهي قائدة الفريق
حور باستغراب: الامبراطورة هي المهمة صعبة قوي كده انا اسمع انه الامبراطورة مش بتنزل غير المهمات الخطيرة اللي بتهدد البلد طب انت شوفتها يا يوسف
يوسف بفضول : محدش بيشوفها يا ماما وفي كل مهماتها بتكون مقنعة انا ليا الشرف طبعا اني اتعرف بيها مع اني مستغرب ازاي هي بالقوة دي وست كمان
حور بهدوء: يا ابني مش معنى انها ست تبقى لازم كائن ضعيف لاء دلوقتي ممكن الست تحاول تشتغل زيها زي الراجل وكمان الارادة كل حاجة ممكنة
يوسف بمعاكسة لوالدته: ايوة بقا يا ماما من حقك تقولي كده ما انتي محامية ناجحة ومافيش منك اتنين لو مكنتيش امي اكيد كنت اتجوزتك
حور بضحك : طب يلا لأحسن تتأخر على الطيارة وبعدين عروستك هتبقى احلى مني اكيد
وذهبت حور مع ابنها للمطار لتودعه فهي خائفة من فكره نزوله لهذه البلد التي سلبت منها ابنها الاخر وزوجها وعائلتها فهي لا تريد أن يتكرر الماضي وظلت تفكر كثيرا حتى اقلعت الطائرة وغادرت وغادر ابنها الاخر ولا تدري ما سيحدث غدا هل سيكتشف احد ما
على الناحية الأخرى
المجهول : انتي لازم تنزلي مصر الاسبوع الجاي المهمة مش هتمشي من غيرك
الامبرارطورة: انت ازاي متقوليش على المهمة دي بتحطني قدام الأمر الواقع يعني
المجهول : ابدا بس انا عارف انتي بتفكري في ايه والانتقام هو اللي هيريحك بس الانتقام هيولد جواكي كره كبير لدرجة ممكن اللي حواليكي يبعدوا وانتي مش حاسة
الامبراطورة بكره : هو انا لسه متولدش الكره جوايا انا هندمهم على اليوم اللي فكروا يآذوني فيه وبكرة الايام تثبت
في القاهرة في قصر عائلة الجوهري
وصل إياد للقصر حتى يتحدث مع مراد ويزن بخصوص المهمة
ياسين : اياد انت هنا طب مش عرفتني ليه
إياد بضحك : يا عم انا قلت خالاتك الاتنين مش هيسبوك الا لما يغذوك كويس وخصوصا خالتك سلمي عليها تعمل الاكل وخالتك مليكة تاكلك كانك طفل صغير
ياسين بغضب : انت بتتريق يا إياد ولا حاجة
إياد بخوف : لا يا حبيبي ابدا ده انا بهزر معاك
آثناء حديثهم جاء مراد ويزن
يزن : مالكوا واقفين كده ليه
مراد بضحك على مظهر إياد: مالك يا ايدو يا حبيبي عامل زي الكتكوت المبلول كده ليه فين هيبتك وسط الظباط والعساكر
إياد بغضب : أخرس يا مراد علشان مش اقلب عليك
مراد بهدوء: لا يا حبيبي انا بهزر
يزن؛ : اه يا جبان
مراد : يا عم انا مش مستغني عن نفسي احنا قدام اتنين استغفر الله العظيم ممكن ياكلونا
يزن بتاكيد : عندك حق
إياد : انفصلوا اقعدوا عايزين نتكلم في المهمة طبعا في ظابط من اكفأ الظباط في لندن هيبقى معانا في الفريق وهو ممكن يوصل انهاردة
يزن بفضول : طب انت عرفت عرفت عنه حاجة يعني مين هيجيبه من المطار اسمه ايه ما اكيد لازم نعرف مين هيشتغل معانا
إياد : معرفش عنه غير اسمه وسنه لكن المشكله الغريبة انهم مبعتوش اي صورة ليه اسمه يوسف وهو في سن ياسين تقريبا او أكبر مش متذكر قوي
ياسين بحزن خيم عليه لمجرد نطق اسم آخيه : انا خارج عن اذنكوا
يزن بعصبية : انتي غبي يا إياد لازم تقول اسم يوسف قدامه انت عارف انه ده بيخليه يحزن لما يفتكر اخوه
إياد ببرود : انا مقولتش حاجة غلط وغير كده ياسين مش محتاج حد يفكره لانه مش بينسا اخواته ابدا
مراد : يخربيت برودك تلاجة قاعدة قدامنا
إياد : خلتصوا ولا لسه خلينا في المهم في حد تاني معانا في المهمة وده اكتر شخص مهم معانا
يزن ومراد باستغراب : مين
إياد بشرود: الامبراطورة
يزن ومراد بصدمة : نعم الامبراطورة
إياد : مالكوا عاملين كده
يزن : يا اخي انت بارد بتقول عادي كده ولا كانك شوفتها واتعرفت عليها وأصحاب
مراد بحماس : انا متحمس قوي وليا الشرف اني انزل مهمة مع الامبراطورة واخيرا هشوفها
يزن وإياد : عندك حق وظلوا يتحدثوا عن المهمة
في مطار القاهرة
هبطت الطائرة ونزل يوسف من الطائرة وهو يتنفس بعمق بداخله غضب وكره واشتياق
هاتف يوسف شخص ما
يوسف : انا وصلت انت فين
الشخص………….
يوسف : طيب تمام انا جاي عليك سلام
يا تري الشباب هيتقابلوا ازاي ومين هي الامبراطورة؟؟؟؟؟؟؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق أحفاد الجوهري)