روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم اسراء بكار

موقع كتابك في سطور

رواية عشقي الوحيد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد البارت السادس والعشرون

رواية عشقي الوحيد الجزء السادس والعشرون

رواية عشقي الوحيد
رواية عشقي الوحيد

رواية عشقي الوحيد الحلقة السادسة والعشرون

حنين:اذيك يحبيبي عامل اي مين دي .
مراد ببرود:دي كنزي بنت عمي في حاجه.
حنين باستغراب:مالك يمراد بتكلمني كدا لي وجايبها معاك دي ليه.
مراد ببرود اكتر:حنين انتي كنتي مجرد نزوه كنزي بنت عمي ومراتي المستقبليه.
حنين بغضب:نعم لي ان شاء الله انت اكيد اتجننت انت حتتجوز البتاعه دي.
مراد بغضب :ضربها بالقلم لما تتكلمي عن مراتي تتكلمب بأدب اسمها المهندسه كنزي وكمان اوعي تفكري اني معرفش لعبتك الوسخه مع حسام انكوا عاوزين تسرقوني اه متستغربيش انا سمعتك اول امبارح وانا بجيب محفظتي اسراء اختي كان معاها حق في كل كلمه انتي واحه رخيصه .
حنين بصدمه:انا اسفه بجد يمراد انا كنت حعمل كدا فعلا بس رجعت عن الا في دماغي والله انا اسفه.
كنزي بغضب استغربها مراد:اي الرخص دا يبت دا انتي بجحه اوي.
مراد:اهدي يكنزي ويلا علشان دروسك.
مراد طبعا نزل هو وكنزي وساب حنين تبكي بندم وراحوا علي مطعم الشركه .
مراد:كلي يكنزي علشان تعرفي تذاكري .
كنزي:تمام .
مراد:انا اسف يكنزي علي كل كلمه قولتهالك وبصراحه انا عاوز اتجوزك.
كنزي:اي.
مراد:عاوز اتجوزك.
كنزي بحزن:بس انت كدا عاوز تتجوزني علشان تنساها.
مراد:صدقيني لا انا بحبك انتي وحلمت بيكي امبارح انت جيبالي ولد زي القمر اسمه ياسر ودخلتي هندسه كمان.
كنزي:الله دا حلم حلو اوي طب استني لما اخلص الثانويه لان الامتحانات علي الابواب.
مراد:انا حطلبك من عمي بكره باذن الله والجواز لما تخلصي بقه.
كنزي:اوكي.
نرجع لبطلنا روح الساعه 4 لقي اخته بتذاكر وامه وناهد في الصالون لانها في الشهر الرابع ومحمود لسه في المستشفي.
احمد:عامله اي يناهد.
ناهد:الحمد لله كويسه والله.
احمد:شدي حيلك كدا عاوزين ولي العهد ينور.
ناهد بضحك:ولي العهد مطلع عنيا ثواني حقوم احضرلك الأكل.
احمد:لا لا اوعي تتحركي انا ححطه يكون محمود جيه احنا مصدقنا انك عديتي مرحله الخطر.
الام:قولها يبني انا تعبت منها.
محمود:اي بس ينهود مزعله حماتك ليه.
الام:مفيش فايده فيها مش بتاكل وعاوزه تعمل شغل البيت كله وانا اخر ما حزهق منها حسيبها تعمل الا تعمله.
ناهد:مهو انا بساعدك برده يماما.
الام:يستي مش عاوزه مساعدتك المهم تخلي بالك من نفسك ومن الطفل ولو اتحركتي يناهد انا حزعلك.
محمود:خلاص يماما ناهد حتسمع الكلام بس مالك كدا.
الام:اختك ساره مش عارفه مالها الامتحانات علي الأبواب وهي مفيش مذاكره خالص تعباني معاها .
احمد :سبيها أنا حشوفها مالها .
محمود :وانا ححط الغداء وانت تعالي معايا .
احمد بضحك :يلا .
احمد ومحمود اتغدوا وناهد اكلت معاهم وبعد الغداء محمود طلع ينام وأحمد دخل علي الساعه 9 لقي أخته نائمه صحاها من النوم .
ساره :اي يا أبيه بتصحيني لي .
احمد :امك بتقول انك مقصره في مذاكرتك .
ساره :مش مقصره ولا حاجه أنا بس باخد ريست .
احمد بهدوء :بتاخدي ريست ولا زعلانه علشان مازن سافر .
ساره وهي بتحاول تمسك دموعها :مازن ربنا معاه أنا وهو اصدقاء مفيش حاجه اكتر من كدا .
احمد :ححاول اصدقك مع انك كدابه بس اقسم بالله لو مجموعك معجبنيش لأكون مزعلك .
ساره بغضب اخفته ببراعه وصوت عالي نسبيا :متقلقش يا ابيه أنا عارفه أنا بعمل اي ومش محتاجه نصائح من حد .
احمد استغرب من جرأتها :انتي ازاي بتكلمي كدا .
ساره :بقولك اي يا أبيه سبني انام علشان ورايا مذاكره واطفي النور وراك .
احمد بغضب سابها ورزع الباب وراه ساره منامتش لكن انهارت من العياط وافتكرت اخر رساله بعتهالها مازن قبل السفر .
فلاااااش باك:
ساره دخلت اوضتها بعد ما خلص فرح اخوها لقت رساله من مازن :ساره أنا عارف انك زعلانه مني علشان مدخلش في تفاصيل كتير خلي بالك من نفسك لاني مسافر لعمي في ايطاليا حكمل هناك خلي بالك من نفسك وواصلي وذاكري علشان تجيبي مجموع الطب الا بتحلمي بيه اتمنالك التوفيق وانا سافرت بناءا علي طلبك مع السلامه يحب عمري .
ساره ساعتها وقعت علي الارض وانهارت ودخلت المستشفي اسبوع لأنها كانت في صدمه وأحمد فاهم الا حصلها بس هي قررت تركز في مستقبلها.
نرجع بقه لمراد طلب كنزي من عمه و الخطوبه كمان اسبوع والفرح بعد سنتين والكل فرح طبعا خصوصا امه وبطلتنا بتذاكر بجهد علشان تجيب تقدير لحد قبل الخطوبه بيوم تليفون اسراء كان في ايد مراد ولقي رساله من سليم وعمرو مراد اتعصب جدا :اسرررراااء .
اسراء اتخضت :اي يمراد بتزعق كدا لي .
مراد بغضب اكبر :مين الولدين دول .
اسراء :اه سليم وعمرو زمايلي في الكليه .
مراد بزعيق :واحنا من أمته بنصاحب شباب يهانم .
الاب :اي يمراد بتزعق لأختك لي تاني .
مراد بغضب:الهانم مصاحبه شباب .
الاب :بجد يا اسراء الا بيقوله دا .
اسراء :وفيها اي يبابا دول بيساعدوني في المذاكره وسبق وقولت لحضرتك كدا .
الاب :مفيهاش حاجه يمراد طالما في حدود وكمان في مش صغيره دي مهندسه وعارفه اي الصح واي الغلط وطبيعي يكون ليها زمايل شباب .
مراد بزعيق :وانا ايه الا يضمنلي أنهم محترمين مش يمكن بيضحكوا عليها ويعالم الهانم بتعمل اي معاهم .
الام بغضب :مراد معاه حق وضربت اسراء في أيدها انتي بتعملي مشاكل لي .
اسراء انصدمت من رد اخوها ازاي يشك فيها كدا وامها كمان وقالت…….
تفتكروا اي رد اسراء

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى