روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الرابع 4 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الفصل الرابع 4 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الجزء الرابع

رواية عشقي الوحيد البارت الرابع

رواية عشقي الوحيد الحلقة الرابعة

محمود راح اوضته علشان يجيب فلوس لساره من محفظته لقي أن محفظته مش معاه ونساها في المستشفي ولقي تليفونه بيرن لقي المتصل ناهد .استوووووب نعرف مين ناهد ناهد ممرضه في المستشفي الا بيشتغل فيها محمود وبتحب محمود وهو كمان بيحبها حنينه جدا وطيبه .
ناهد : السلام عليكم دكتور محمود.
محمود : وعليكم السلام يناهد قلبي.
ناهد :دكتور محمود عيب كدا وكمان بتصل علشان بقولك انك نسيت محفظتك هنا.
محمود : عيب اي يناهد اومال لو مكنتش طالبك للجواز الصبح إذا كان علي المحفظه خليها معاكي حاخدها منك الصبح المهم حدديلي معاد مع والدك علشان اخطبك.
ناهد :بجد يمحمود حتيجي تخطبني .
محمود : طبعا يناهد اومال كلام الصبح علي اي.
ناهد: فكرتك بتهزر وكدا.
محمود : وهو الكلام دا فيه هزار يناهد قلبي .
ناهد : انا عاوزه اسال سؤال.
محمود : اتفضلي يروحي.
ناهد :انت بتحبني من أمته مع أن في ممرضات تانيه في المستشفي اشمعنا أنا .
محمود :حبيتك وانتي اول مره بتساعدي علشان ميعيطش وهو بياخد الحقنه وحبيت حنيتك وطيبتك وانا كنت براقبك من بعيد عرفت أن انتي الوحيده الا سكنت قلبي .
ناهد :اي كلمه منك حلوه يمحمود.
محمود :ناهد قلبي لو فضلت اتكلم حقول كلام مينفعش يتقال وحنطلك علي سريرك بس خليه بعد كتب الكتاب حيكون براحتي .
ناهد : خلاص اقفل يقليل الادب سلام وقفلت في وشه .
محمود ضحك علي كسوفها وراح يدي ٥٠٠ جنيه لساره ورجع اوضته تاني.
نرجع لبطلتنا اسراء ونور بعد ما خلصوا ترويق وعملوا الغداء واتغدوا جيه مراد علشان يشاكس اسراء .
مراد :سوسو يسوسو.
اسراء :اهلا يخويا عاوز اي.
مراد :في واحده تقول لاخوها الكبير عاوز اي.
اسراء : اه أنا .
مراد : طب قومي اعمليلي كوبايه شاي عبل ما اسلم علي ابوكي وامك.
اسراء : ماشي.
راحت اسراء المطبخ تعمل الشاي لمراد لانو جيه متأخر من الشغل وراح مراد يتطمن علي أهله .
مراد : اهلا اهلا يحجوج عامل اي.
الاب : الحمد لله يبني انت اخبار شغلك اي.
مراد : الحمد لله يحاج كله تمام حنون قلبي عامله اي يمزتي.
الاب : اخرس يحيوان بتعاكس مراتي .
مراد : اي يحجوج بتغير ولا اي .
الاب : اخرس يلا.
مراد : حاضر يبابا عامله ايه يماما .
الام : الحمد لله يحبيبي اتاخرت لي .
مراد :معلش يماما انتي عارفه الشغل كان فوق دماغي كله انهارده .
الام : ربنا معاك ياحبيبي .
بعد فتره اسراء جابت الشاي لمراد وقعد يهزر معاها ثم خلدوا للنوم.
في اليوم التالي قامت اسراء بدري علشان عندها محاضرات أدت فرضها ونزلت فطرت مع مراد وبعدين انطلقت لكليتها وقابلت صديقتها ندي ودخلوا الاتنين المدرج وبدأت المحاضره الأولي والدكتور بدأ يشرح محاضراته واتعرفوا علي زمايلهم وبعد المحاضره التانيه ندي قالت لاسراء أنها رايحه التواليت واسراء فضلت قاعده مكانها جات واحده جنبها اسمها كنوز : اهلا أنا كنوز ممكن نتعرف.
اسراء : اه طبعا أنا اسراء اتشرفت بيكي .
كنوز : الشرف ليا يقلبي .
كنوز راحت لأصحابها وندي جات من التواليت وبعدين راحوا الكافتيريا علشان يتغدوا وبعدين كملوا محاضراتهم وهما طالعين اسراء قابلت كنوز .
كنوز : عاوزه حاجه يسو أنا ماشيه .
اسراء : ماشي يقلبي سلام .يلا يندي شدي حيلك حنوصل العشاء كدا .
ندي : علي اساس اننا مش المغرب يوم ممل ولطخ.
اسراء : معلش يقلبي .وركب الفتاتين الاتوبيس وكل واحده راحت بيتها واسراء وصلت الساعه ٨. دخلت البيت وقالت السلام عليكم.
الام : وعليكم السلام اتاخرتي كدا لي يبنتي.
اسراء : اليوم كان طويل اوي والمحاضرات كتير .
الام : طب يلا علشان تتغدي .
اسراء : حاضر .دخلت اسراء غرفتها لقت اختها بتذاكر قالتلها اذيك ينور.
نور : اذيك يسوسو عامله ايه.
اسراء : الحمد لله يقلبي علشان علشان حغير واتغدي واذاكر ورانا امتحانات.
نور : امتحانات اي يبنتي انتي لسه مكملتيش شهر ونص حتي.
اسراء : هو كدا والله الترم اصلا كله علي بعضه تلات شهور .
نور : ربنا معاكي .
غيرت اسراء هدومها وصلت ونزلت لقت اخوها لانو لسه جاي من شغله .
اسراء : اهلا يعم انت مش كلت قبل كدا.
مراد : كلت فين يحوله أنا لسه جاي من الشغل .
اسراء : يعني انت مطفحتش ماشي يلا اقعد كل معايا.
مراد : الفاظك يحيوانه اقعدي عبل ما اغير واجي.
اسراء : ماشي يشق.
جات امها وحطت الاكل وقالتلها مش قولت تحترمي اخوكي الكبير .
اسراء : بهزر معاه يماما.
الام : هزارك سخيف زيك.
اسراء :ماشي يماما.
جيه مراد واتغدي هو واسراء وشالت اسراء الاطباق وعملت الشاي ليها واخواتها وخدت الكوب الخاص بيها ودخلت غرفتها وقعدت تذاكر وبعد وقت طويل فتحت جروب الدفعه لقت أن في امتحان في النبات غدا انصدمت اسراء جدا وقفلت تليفونها ونامت .
نرجع لبطلنا احمد بعد ما عمل شويه رياضه راح اتوضي وصلي ونام وفي يوم جديد قامت اسراء صلت الفجر وتذاكر استعداد لامتحان الغد وفتحت اللابتوب الخاص بيها وجدت…….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى