روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد البارت الخامس والثلاثون

رواية عشقي الوحيد الجزء الخامس والثلاثون

رواية عشقي الوحيد
رواية عشقي الوحيد

رواية عشقي الوحيد الحلقة الخامسة والثلاثون

نرجع لاحمد لما دخل من باب الفيلا وعيونه كلها شر قال :سلوووووووووووي
الكل انتفض من صوته سلوي قالت بخوف : نعم.
احمد بغضب ضربها بالقلم .
الام بغضب: انت ازاي تعمل كدا انت اتجننت .
احمد بغضب شديد: انا اول مره امد ايدي علي واحده ست انما انتي رخيصه حركاتك الزباله دي وفريها لنفسك انا استحملتك كتير انما تيجي عند اسراء مراتي عندي استعداد اقتلك مفهووووم والهبل الا قولتيه دا مستحيل يحصل لان اسراء حب حياتي واي حد حيضايقها بكلمه او يفكر بس يقول علي روحه يرحمن يرحيم معنديش استعداد اخسرها كفايه الغيبوبه الا كانت فيها مفهووووم.
الام بغضب : انا مش موافقه عليها ولو اخر بنت انا مش حقبلها تكون مراتك .
الاب بغضب وزعيق : سعاااااااااااد ورايا علي المكتب
سعاد راحت المكتب وراء جوزها واحمد طلع اوضته وحسن خد مراته وطلع شقته وكذلك محمود وغاده خدت سلوي الا بتبكي وبتتوعد لاسراء .
الاب: انتي اي مشكلتك مع ابنك مش كان نفسك يتجوز .
الام: اه يتجوز واحده نعرفها هو يعرفها منين وكمان هي مش من مستوانا.
الاب بغضب: سعاد متلفيش وتدوري انتي بتعملي كدا علشان بنت اختك .
الام بتنهيده: اه يمحمد البنت صعبانه عليا هي بتحبه وهو مش مش عاوزها.
الاب بهدوء: يسعاد القلب وما يريد سلوي نصيبها مع حد تاني متقفيش قصاد ابنك لانو حيعاندك سبيه يفرح بقه وكمان البنت واهله كويسين.
سعاد : ماشي يمحمد حشوف .
اسراء روحت البيت لقت الكل نايم وانتهي اليوم وبطلتنا رجعت شغلها وطبعا منتظمه علي علاجها وانور عملها حفله برجوعها وتم خطوبه ادم ونور وياسر واروي وبطلنا يوميا بيطمن عليها وبطلتنا اضطرت تسافر امريكا علشان شغلها الا اتراكم عليها بس هي سافرت فجاه احمد مكانش يعرف وكانت قاعده في شقتها في امريكا لقت حد بيخبط فتحت.
الشخص: السلام عليكم .
اسراء : وعليكم السلام خير.
الشخص : اهلا يفندم دي دعوه من رجل الاعمال جاسر العمري لحفله عاملها لرجوعك لينا بالسلامه .
اسراء بابتسامه: شكرا ليك تمام بكره باذن الله الساعه 9 بليل حكون جاهزه.
بطلتنا قفلت الباب وكلمت جاسر شكرته وكلمت احمد لانو ميعرفش انها سافرت وطبعا هو زعق ليها ازاي تسافر من غير ما تقوله وقفلت معاه بعد ما صالحته ونامت لانها تعبت من الشغل لانو كان كتيلر تاني يوم بطلنا قرر يسافر امريكا لانو كان حاسس بغضه في قلبه فسافر ومعرفش اسراء عاملها مفاجاه وعلي الساعه 9 بطلتنا جهزت ولبست فستان اسود ضيق من عند الخصر ونازل بوسع علي الكتف فصوص دهبي وصندل اسود بكعب كانت في غايه الجماله وطرحه دهبي نزلت الحفله العين كانت عليها وسلمت علي رجال الاعمال كلهم .
اسراء: شكرا يجاسر بجد.
جاسر: مفيش شكر حضره السفيره دا واجبي .
اسراء: شكرا جدا مش عارفه اقول اي.
جاسر : ولا اي حاجه انا ححد حراسه وراكي هنا ومش عاوز اسمه صوت.
اسراء بياس: اوكي الكلام معاك مش بيجيب نتيجه عنيد انت اوي.
جاسر: الحمد لله انك عارفه.
جاسر عرف اسراء علي بقيه رجال الاعمال ولسه بيلف لقي مروان :اهلا جاسر عامل اي .
جاسر : الحمد لله كويس .
مروان الروسي رجل اعمال في امريكا زير النساء كل شغله شمال .
اسراء ببرود : جاسر انا رايحه التواليت.
جاسر : روحي ماشي.
اسراء راحت التواليت ومروان راح وراها من غير جاسر ما ياخد باله كانت اسراء بتعدل طرحتها حست ان في حد وراها لفت لقت مروان قالت بغضب :انت بتعمل اي هنا .
مروان بوقاحه مسكها من وسطها :قال انا عاوزك الليله دي والا انتي عاوزاه خديه تحت امرك .
اسراء بغضب لوت ايده وراء ضهره بعد ما ضربته بالقلم وقالت :انت حيوان انت فاكر نفسك مين انت وقح وزباله .
بطلتنا دخل الحفله بغضب لانو طبعا سمع كل حاجه من حهاز التصنت الا حاطه في ساعه اسراء بطلتنا دخلت البوفيه تشرب مايه مروان حط حبايه مخدره في المايه من غير ما تاخد بالها اغمي عليها مروان شالها وطلع بيها الاوضه بطلنا ملقاش اسراء في الحفله فرغ الكاميرات مفيش حاجه فيها طلع يدور في الفندق عليها زي المجنون مروان لسه بيقلع اسراء طرحتها احمد كسر الباب اتصدم وقرب علي اسراء لقاها مغمي عليها ضرب مروان وجاسر طلع وضرب مروان تاني وتم القبض علي مروان وتم افلاس شركاته واحمد اتعرف علي جاسر وخد اسراء معاه في العربيه بغضب .
اسراء وهي بتفوق :اااه اي الا حصل .
احمد بغضب : انا المفروض الا اسالك اي حصل .
اسراء بعياط من الموقف الا كانت فيه حكت لاحمد علي كل حاجه وهو كمل ليها الباقي قالت :انا صديته وضربته بس انت عرفت مكاني منين .
احمد ببرود: من جهاز التصنت الا حاطه في ساعتك .
اسراء بغضب مصتنع :وانت مين سمحلك تحط جهاز تصنت في ساعتي .
احمد بغضب وغيره شديده : انتي تخرسي خالص انا لو مكنتش لحقتك كان حصلت مصيبه ويعالم كان مين يلحقك والمفروض تخلي في وشك دم وتسكتي بقه ولو انتي قولتيلي انك مسافره كنت جيت معاكي لكن ازاي لازم تدور علي حل شعرك.
نرجع لاسراء لما اتصدمت من رد احمد قالت بالم داخلي اخفته ببراعه : انت معاك حق لو مكنتش لحقتني كان حصل مصيبه عموما شكرا وياريت متلحقنيش تاني .
اسراء وهي نازله احمد كان قفل الباب بتاع العربيه اسراء بغضب : افتح الباب دا انا وصلت الفندق .
احمد بندم: اسراء انا اسف متزعليش من كلامي.
اسراء ببرود وهي ما سكه دموعها بالعافيه :وانا حزعل ليه انت مين علشان ازعل منك انت مجرد واحد كنت بتحميني واظن جيت وشكرتك .
احمد زعل من ردها وقال :دا بس الا انتي شايفاه مني انا اتقدمتلك من يوميبن وانتي وافقتي ووالدك رقمه جبته ولسه حكلمه .
اسراء: لا انا مش موافقه طالما حتشك فيا من اولها بلاش انا حياتي لوحدي كدا افضل .
احمد بغضب اعمي ضرب الدريكسيون بايده وقال بزعيق لدرجه انها اتخضت وخافت : اسمعي انا مش بشك فيكي انا حموت من غيرتي عليكي من الكلام الزباله الا الواطي قالهولك متتحديش غيرتي عليكي علشان انتي الا حتزعلي مفهووم.
اسراء فرحت جدا من جواها وحبت تلطف الموقف: خلاص يعم حتفضحنا بصوتك دا كملت بضحك قولي بجد انت عرفت اني في خطر منين غير الساعه.
احمد بهدوء : قلبي كان مقبوض من الصبح ولما جهاز التصنت الا في ساعتك بيشتغل ساعتي بتنور بس باللون الاسود وبسمع كل حاجه المهم اطلعي نامي دلوقتي وحرن عليكي الصبح عاوزك في موضوع .
اسراء : موضوع اي.
احمد: ……………,.

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى