روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد البارت الثاني والثلاثون

رواية عشقي الوحيد الجزء الثاني والثلاثون

رواية عشقي الوحيد
رواية عشقي الوحيد

رواية عشقي الوحيد الحلقة الثانية والثلاثون

نرجع لبطلتنا بعد قرايه فاتحه نور وادم الكل كان فرحان بنور خصوصا بطلتنا انها اتخطت جاسر الكل روح بيته والخطوبه كمان اسبوع بطلتنا كانت سهرانه لقت حد باعت ليها دعوه بحضورها لحفل عيد الام في احدي المدارس بطلتنا قبلت الدعوه وطلبت اوردر وهدايا للاطفال ونامت.
نروح لمكان اول مره نشوفه فيلا مهجوره يجلس فيها شهاب الدين وعلاء الدين وجابر الشيمي .
علاء بكره:اسراء دي لازم تموت.
شهاب الدين:فعلا دي لقب سفيره في امريكا وليها اسهم كمان .
علاء الدين: انور ابن عمي كاتب ليها شركه من شركاته وليه يشهاب تقتلها مش انت بتحبها.
شهاب : يبني احب مين انا كنت عاوز اتجوزها علشان اكسرها واذلها واخد منها كل حاجه بس معرفش مين الا الابينقذها كل مره دا.
جابر الشيمي: وروني صوره اسراء دي كدا.
شهاب طلع صوره ليها ووصفله الشخص الا بينقذها قال جابر بخبث: فعلا قويه وكلها حنيه الشخص دا بقه العقيد احمد محمد الرفاعي ليا معاه طار قوي واسراء دي الطعم لانها نقطه ضعفه.
جابر الشيمي طلع هروب من السجن احد رجاله علاء دخل عليهم قال: يفندم سياده السفيره ليها دعوه بكره في مدرسه بمناسبه عيد الام .
علاء الدين بعيون تلمع بشر: نهايتك بكره ياسراء.
ضحك علاء وشهاب الدين وجابر واتفقوا انهم يعملوا كمين لاسراء بكره وكملوا ما يفعلوه من محرمات.
بطلتنا قامت تاني يوم فطرت وسلمت علي عائلتها وذهبت الي المدرسه ومعاها العديد من الهدايا والحلويات للاطفال وبطلنا قام لقي الفطار والعائله كلها متجمعه .
احمد قال لمها: شدي حيلك يمها ربنا معاكي.
مها :الله يكرمك يارب يا ابيه تسلملي.
احمد بضحك: ابيه اي يمها قوليلي احمدعادي.
مها بخجل: اقولك احمد عادي ازاي انت اخويا الكبير.
احمد بضحك: قولي الا انتي عاوزاه حسن عامل اي معاكي اوعي يكون مزعلك.
حسن اتكلم: يا عم مزعلها اي دي القلب دي.
ساره بمشاكسه:ربنا يهني سعيد بسعيده.
حسن : ماشي يختي يارب يبتاعه مازن.
ساره وهي بتطلع لسانها: ملكش دعوه يبتاع مها.
احمد: بس بقه انتوا صغيرين.
ساره وحسن في نفس الوقت: ااااه.
محمود بضحك: يظريف يحسن شويه وحتبقي اب.
حسن بضحك:اي يعني اب بالعكس دا انا حدلع البيبي علي الاقل يطلع فرفوش زي ابوه.
ساره: لا زي عمته وانت الصادق.
الام: بس بقه اسكتوا انتوا الاتنين وانت ياستاذ احمد مش ناوي تفرحني بيك اخواتك اتجوزا.
الاب قال: قريب يام احمد احمد بص لولده غمزله وأحمد ضحك قال :قريب باذن الله.
محمود :مين القمر الا وقعت الشبح دي.
احمد بضحك :انت مالك يبني خليك في مراتك وقبل ما يكمل لقي تليفونه بيرن لقاه شادي الا موكله يراقب اسراء .
شادي :حضره العقيد في معلومات لازم تعرفها .
احمد بقلق :في أي يشادي.
شادي:سياده السفيره تم دعوتها لمدرسه اللغات بمناسبه عيد الام وجابر الشيمي هرب من السجن .
احمد :ازاي مقولتليش يشادي .
شادي :أنا لسه عارف يفندم حتي علاء الدين وشهاب الدين هنا لازم تيجي يفندم لأن حياه سياده السفيره في خطر.
احمد بقلق اكبر :شادي عينك علي اسراء اوعي تتحرك لما اجي فاهم.
الاب :في أي يا احمد مين اسراء دي .
احمد :سلام دلوقتي يبابا أنا معنديش وقت لازم الحقها.
بطلنا طلع من البيت وساق باقصي سرعته وطلب من محمد يجهز قوه وخدها ومشي .
بطلتنا كانت بتوزع الهدايا علي الاطفال وفرحانه علي فرحهم لسه بتلف لقت شهاب الدين وعلاء الدين انصدمت قالت بقوه :اي الا جابكوا هنا.
علاء الدين بغل دفين :نهايتك انهارده يا اسراء .
شهاب الدين :اتنزلي عن منصب السفيره وانا اخليه يسيبك تعيشي وتوافقي تتجوزيني.
اسراء ضحكت بقوه :انت اهبل يشهاب صح انت مين انت علشان تاخد منصب زي دا انت ولا حاجه علي الاقل لو أتنازل يبقي لحد أنصف منك .
شهاب الدين أمر رجالته وبطلتنا في النص وعملوا حوليها دايره حوليها واسراء انصدمت من كتر عددهم .
جابر الشيمي :انتي بقه اسراء بس اي جامده اي رايك تقضي معايا ليله .
اسراء ببرود اثار غضبهم الثلاته :طبعا مهو الطيور علي اشكالها تقع والاوساخ الا زيكوا مكانهم الزباله ولا اي يعلاء انت ملكش حاجه في شركات انور هو حكالي علي كل حاجه ومعاه حق الا زيك حيفضل عاااق طول عمره والواطي الجبان الا جمبك شهاب مش بتعرف تواجه رجاله علشان كدا مش من ضمن الرجاله انت صح ولا اي .
شههاب بغضب عارم أمر رجالته يضربوا اسراء وبطلتنا ضربت نصهم وكلهم مصدومين من قوتها لكن الكثره تغلب الشجاعه بطلتنا وقعت علي الأرض بسبب ضربه في ضهرها علاء الدين كتف ايديها من وراء وشهاب مسكها من طرحتها وقال بحقد:أنا بستمتع بعذابك دا يا اسراء محدش حيلحقك مني لأن حاخد الا انا عاوزه منك وابيعك الرعب امتلك قلب اسراء لكنها مبينتش ولسه شهاب مكملش كلام بطلنا كان وصل وضرب سهم في ايد شهاب وسهم في كتف علاء وأمر بالقبض عليهم وبدأ يضربهم مع اسراء وفجاه لقي حد حيضرب اسراء بحاجه علي رأسها لحقها هو وحط أيده علي وسطها ودماغه بقت تنزف و شالها من وسطها ولف بيها كلهم وقعوا علي الارض ولسه بيلف لقي………؟

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى