روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسيل

رواية عشقي الوحيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسيل

رواية عشقي الوحيد الجزء الثاني عشر

رواية عشقي الوحيد البارت الثاني عشر

عشقي الوحيد
عشقي الوحيد

رواية عشقي الوحيد الحلقة الثانية عشر

سليم..اي رايك في الكلام دا……
حط ايده كريم علي وشه بعصبيه..والله العظيم معملتش حاجه…هق.تل اخويا لي….
سليم..طب اتفضلي انتي يا ام حسين…ومشيت
كريم..والله يباشا معملتش كدا…
سليم..حاسس اني مصدقك…بس مفيش دليل علي براءتك وبردو مفيش دليل علي ادانتك…انت هتشرفنا هنا لحد ما اما اخوك عمر يفوق او حد تاني يكون عنده المعلومه ويجي يقولها….
سكت كريم دقيقه..باشا طب هو انا ممكن اطلب منك طلب……
سليم..هاااااا……..
كريم..ممكن بدل ما تحطني في الح.بس …اروح مصحه
سليم..لي…انت مجنون ولا اي…
كريم..لا يباشا مجنون اي…بص انا….كنت بشم وكدا…فكنت اصلا هروح عشان اتعالج..فممكن تكون هي هي نفس الفتره…
سليم..انت بتهزر يبني….
كريم..حط عليا حرا.سه زي ما انت عاوز يباشا..انا فعلا عاوز اتعالج يباشا….عشان خاطري
بصلو سليم بطرف عينه..هو انا خطيبتك يبني..متظلط كدا..اي اللي عشان خاطري…
كريم..اسف يباشا…
سليم..خلاص …انا هقدم طلب ….وهقولك…بس انت دلوقتي هتنزل الحب.س……..
في المستشفى.
كانت ياسمين قاعده في حضن امها متجمده مش مصدقه اللي حصل وعيونها دبلت من كتر العياط
ياسمين..عاوزه ادخلو يماما
الام..مش هينفع يحبيبتي
ياسمين بزعيق وانهيار..بقولك عاوزه ادخلو…..افهمي عاوزه ادخلو بقا….وقامت وقفت
جريت عليها مريم صاحبتها..ياسمين..اهدي يحبيبتي
ياسمين بضعف وعياط..انا عاوزه اشوفه يمريم …ونبي عاوزه اتكلم معاه
حسام..طب خلاص …هقول للدكتور…هديها يمريم…….وبعد محاولات كتير مع الدكتور وافق……
دخلت ياسمين الاوضه بحذر وقفلت وراها الباب وجابت كرسي حطتو حنبو ……
ياسمين بضعف شديد وعياط..كدا يعنى…تسيبني ضعيفه منغيرك….كنت ديما بتقولي عمري ما هسيبك….اهو عاوز تسيبني لي…فتح عينيك يعمر…….انا حاسه اني السبب للي حصلك…انت وحشتني يعمر اوي…فوق بسرعه عشان خاطري …ومسكت ايدو..انا بحبك اوي يحبيبي..
خليك جنبي عشان خاطري وعشان ابننا ..مش انت ديما بتقول كدا…هسيبك تفصل عن الدنيا وتريح دماغك عني شويه ..بس متطولش يعمر..انا منغيرك …ضعيفه اوي…هسيبك بقا ترتاح شويه…..وقربت منو با.ستو من راسه..وسابته وخرجت……..
عند ليلي……….
ليلي بقلق..كريم اتأخر اوي……
شهد بقلق..طب ما ترني عليه…..
ليلي..رنيت عليه هو وعمر فونهم مقفول….
شهد..طب رني علي ياسمين…..
ليلي..معييش رقمها
شهد..خديه من معايا بس رني انتي…….
ليلي..هاتي طيب…. ورنت عليها وردت مريم لان ياسمين مش قادره……
ليلي..لو سمحتي دا رقم مدام ياسمين مرات عمر بيه
مريم..ايوه..خير
ليلي..انا زميله لكريم وهو مجاش من امبارح هو والأستاذ عمر ..وفي موضوع مهم كانو مكلفيني بيه و كدا
مريم..اي دا ..هو عمر وكريم اصحاب أصلا…..
ليلي حضرتك ممكن بس تطمنيني عشان انا قلقانه جدا…
مريم..احم..عمر اتض.رب بالنا.ر وكريم شايل القضية لحد دلوقتي
ليلي بصدمه…اييي بتقولي ايه انتي ..انتو فين………
عند رزان…….
رزان..هو كان لازم يعني يعمل فيها البطل الشجاع ويقف ادامها…
كنزي..ماما…انا خايفه الواد عادل يف.تن علينا…
رزان..ويف.تن لي يعني
كنزي..انتي مش فاكره لما احنا قولنا يعمل كدا ورفض …ااكيد عارف انو احنا ..مش بعيد يبلغ عننا
رزان..انا اللي ضر.بت عنر بايدي دي…عشان معليش حد يمسكهالي ذ.له…..بس للاسف كان نفسي ياسمين جات في عمر
كنزي..وهو ابوهم فين من كل دا…
رزان..ايمن…ايمن دا راجل دماغه متكلفه….وبعدين دا مسافر ديما..
كنزي..طب احنا مش هنروح نطمن علي عمر……
.فكرت رزان شويه…………
وصلت ليلي عند كريم وطلبت من سليم يوافق انها تقابلو وبعد وقت وافق وجه كريم وخرج سليم من المكتب
اول ما شافته ليلي جريت في حضنه بسرعه وفضلت تعيط وبادلها كريم الحضن…..
كريم..متعيطش يليلي لو بتحبيني
ليلي بعياط..مش قادره يكريم..بعد ما رجعتلي…تقوم تسيبني تاني
بعدو عن بعض وقعدو عالكنبه
كريم..طب ممكن نتكلم منغير دموعك…انتي بكيتي عشاني كتير..كفايه بقا يليلي عشان خاطري
ومسحلها دموعها بحنيه ……
ليلي..اي اللي حصل لاخوك
كريم..دخل غيبوبه..بصي انا قولت لسليم بيه اني هدخل مصحه في الفتره دي..اي رايك
ليلي..خبر حلو جدا…ياريت يوافق فعلا..وهيظهر براءتك انشاءالله
كريم..وانتي اي اللي مخليكي متأكده كدا اني مش انا اللي عملت كدا…..
ليلي..انا واثقه فيك اكتر من نفسي يكريم….شوف انت تعمل اي حاجه الا دي انا عارفاك
كريم..طب وشهد…اوعي تهرب منك….
ليلي..شهد بقت حاجه تانيه يكريم …انشاءالله لما تخرج هتشوفها بنفسك..عالفكره هي ومازن متجوزين رسمي
كريم..نعم…..
ليلي..والله العظيم..وانا شوفت الورق بنفسي وكمان كانو هيتكلمو معاك انت وعمر.. بس اللي حصل بقا…..
كريم.. نبقا نشوف الحوار دا بعدين..المهم عاوزك تتكلمي مع حسام اخو مريم وتدورو علي عادل..هو اللي عارف كل حاجه
ليلي..مع اني مش عارفه مين عادل بس حاضر…
مسك ايديها كريم..انا بحبك اوي بجد….ومتشكر علي واقفتك جنبي انتي فعلا بميت راجل ..وهفهمك كل حاجه وتقوليها لحسام
ليلي..انا اهم حاجه عندي انك تكون كويس يكريم عشان لو انت كويس ..انا كويسه…………..
عدي الوقت وراحت ليلي لحسام وفهمته علي كل حاجه بالتفصيل بإستثناء موضوع شهد طبعا واتفقوا انهم هيروحو لعادل وبالفعل راحو يسالو عليه
وراحو فعلا لكنو سافر يقضي شهر العسل و….وافق سليم انو كريم يدخل المصحه وفعلا دخل كريم وبدأ رحلتو في العلاج وطبعا زي ما احنا عارفين الموضوع صعب لكنو بيقدر علي نفسه عشان يرجع لحياتو الطبيعيه تاني…عدي تقريبا 6 شهور وكلو علي حالو ومش لاقيين عادل..شهد قربت من ربنا جدا واتحجبت كمان ومازن قال لرزان وكنزي انو خلاص مبقاش معاهم..وهما مرعوبين ان عمر يفوق لان عمر بص لرزان في عينيها وهي بت.ضربه وعارف انها اللي عملت كدا… وعمر لسه في الغيبوبة والكل بدا يتعايش علي انو هيفضل كدا الا ياسمين ديما عندها امل انو هيفوق وكل يوم بتتكلم معاه وتحكيلو عن الللي بيحصل كانو صاحي
وكمان بطنها كبرت وبقت في الشهد السابع…وقاعده معاه عالطول في المستشفى…
فيوم كانت داخله ليه الاوضه لقت الدكاتره بيشيلو الاجهزه من علي عمر
وقفت اتجمدت مكانها واتصدمت من اللي بيعملوه…وجريت عليهم بصراخ
ياسمين..انتو بتعملو اييي…هاااااا
الدكتور..كفايه عليه كدا…هو بيتع.ذب…ومش هيقوم
ياسمين بانهيار..لاااا…عمر هيقوم …ازاي تعملو كدا منغير موافقتنا
دخل حسام بحزن..خلاص يياسمين…انا اتكلمت مع الدكتور وقالي انو …مفيش امل……
ياسمين بانهيار وعياط شديد..لا….لا يحسام..متقولش كدا ونبي…وجريت علي عمر مسكت ايده وبتعيط اوي
ياسمين..اصحي يعمر…عشان خاطري اصحا…..متسيبنيش يعمر ..اصحااا…عمر مما.تش..انا حاسه..نبضي هو نبضه …عمرررررر اصحاات
فجأه حست ان ايدو مسكت ايديها فرفعت وشها بلهفه وخضه وفتح عينيه عمر و…………
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ياسمين بعياط وضعف شديد..اصحا يعمر…عشان خاطري اصحااا….عمر مما.تش ..نبضه هو نبضي انا حاسه بيه ..اصحا عشان خاطري يعمر
ومسكت ايدو وفضلت تعيط اوي ودفنت وشها في السرير بقهره…وفجأه حست ان ايده بتتحرك ومسكت ايديها فرفعت وشها بلهفه وخضه
ياسمين بسرعه..الحق يدكتور ايدو اتحركت
شغل الدكتور صد.مات الكه.ربا علي عمر وكانت ياسمين واقفه بتدعي بلهفه وعيونها مليانه دموع وفجأه عمر فتح عيونه وبدأ يطلع منو صوت
عمر بتعب شديد..انا فين…….
ضحكت ياسمين بدموع شديده ولهفه ..جريت عليه دفنت وشها فحضنه وبتعيط اوي رفع عمر ايدو حطها عليها
ياسمين بعياط وفرحه..عمر..انت كويس
عمر بتعب..اه يحبيبتي…هو انا فين واي اللي حصل……..
الدكتور..حضرتك اتض.ربت بالنا.ر وكنت في غيبوبه بقالك 6 شهور..حمدالله ع السلامه
عمر بقلق..طب وهو انا بقيت كويس ولا اي
الدكتور..محتاجين نقيسلك الضغط وكدا بس ..خلي المدام توسع بس
ياسمين بدموع وكانها طفله ما صدقت لقت ابوها..لا..مش هقوم
عمر..ياسمين..هيشوفلي بس الضغط وتعالي تاني انا هحضنك بنفسي
ياسمين بدموع وعيون دبلانه..حاضر …وقامت والدكتور قاس لعمر الضغط وكذا حاجه وكتبلو علي كذا علاج وقام عمر قعد عالسرير وساند علي مخده ورا ضهره………
عمر..حسام..خد بقا الدكاتره واتفضلو انتو دلوقتي…….
حسام بفرحه..حاضر يعم…احترم نفسك مع اختي ياض…
عمر..امشي ياض دلوقتي…..وخرجو…..
بص عمر لياسمين اللي باين علي وشها التعب الشديد وعيونها دبلت من كتر العياط والحزن ..خبط بايده جنب السرير بمعني تعالي هنا
قربت ياسمين وقعدت جنبو ….
عمر وشدها لحضنه براحه عشان حملها..مالك يحبيبتي..شكلك تعبانه اوي….
ياسمين بدموع..وحشتني اوي يعمر…ودفنت وشها في صدرو وهو ضمها ليه أوي
عمر..انتي وحشتني اكتر…..ورفع وشها بايده بحنيه وقرب عليها وفك حجابها واتفرد شعرها وجهه علي وشها ورجعو براحه ورا ودنها
وبا.سها من شفايفها اوي وهي حاسه انو واحشها اوي استجابت ليه جدا وفضلو كدا تقريبا 3 دقايق وبعد عنها تاخد نفسها وحضنو بعض اوي بحذر عشان بطنها…..ّ……..
ياسمين..كنت عاوز تسيبني يعمر
عمر.. انا فوقتلك تاني اهو…حسيت بيكي وآلله…..
ياسمين..بجد يعمر…انا كنت هم.وت منغيرك…كانو بيشيلو الاجهزه خلاص…..
عمر..بعيد الشر عنك يا قلبي…تعالي هنا وحضنها اوي……ودفن راسه في حضنها…..وكانت هي فرحانه اوي
وبعد شويه
عمر..هو كريم فين صحيح
ياسمين بصدمه..كريم…دا هو سبب المصا.يب كلها..هو اللي ضر.بك
عمر بقلق..هو حصله حاجه…
ياسمين..اه مسج.ون وانشاءالله يع.دموه….
عمر..انتي هبله يياسمين..انا وكريم متصالحين وهو اللي كان ديما بيقولي اللي بيعملو شهد ورزان وكنزي…
ياسمين وفتحت بقها بصدمه..نعم…..
عمر..وديتي الواد في داهيه….انا عارف مين اللي ضر.بني
ياسمين..مين مين…ها مين يعمر مين
عمر وضربها براحه علي راسها..يبت استني انتي لسه زنانه كدا….رزان هي اللي ضر.بتني
ياسمين..وهي هتضر.بك لي
عمر بصلها بقرف.. هي كانت هتض.ربك انتي اصلا بس انا اخدت الطل.قه مكانك
ياسمين..ونت بتبصلي كدا لي يعمر..انت كنت عاوزني ام.وت صح
عمر..اه…..
ياسمين بزعيق..نعم يخويا…عاوز تمو.تني عشان تتجوز عليا صح
عمر..اه
ياسمين مسكته من رقبتو..انا هقتلك واتجوز عليك..دلوقتي
عمر..متقدريش
ياسمين..اي الثقه دي…
عمر.. يبت دا انتي كنتي هتم.وتي عليا من شويه
ياسمين بكسوف..لا مكنتش انا ..كنت قلقانه بس
عمر بيتريق عليها..متسيبنيش يعمر ..اصحا يعمر عشان خاطري
جمدت ياسمين ايديها علي رقبتو..انا هقتلك يعمر
مسك ايديها نزلها بمنتهي السهوله..بس يماما…..
ياسمين ضربتو في كتفه.. عاوز تتجوز عليا.
بصلها عمر في عيونها اوي واتكسفت هي شويه…
عمر ولسه باصص في عيونهااوي..فاكره اول مره شوفتك فيها
ياسمين..اه…كنت بارد اوي
عمر..كنتي ماشيه براحه اوي ونا كان ورايا شغل مهم جدا..فاتعصبت عليكي
ياسمين بزعل..انت علطول بتتعصب عليا
عمر.. هو صحيح بتكوني انتي ساعات مستفزه ب…..
ياسمين..نعم يخويا …انا مستفزه……حط عمر ايده علي بوقها
عمر بضحكه..لسه هكمل……بس انا اوعدك عمري ما صوتي هيعلي حتي عليكي تاني يحبيبتي..اقسم بالله اني كل ما بزعلك برجع اندم جدا
ياسمين..ونا كمان..كنت مستفزه بصراحه ..اوعدك عمري ما هضايقك تاني،،سامحني…
عمر..لا مش بسامح انا بسهوله
ياسمين بضحكه..طب هتسامحني ازاي
عمر بدلع..عيني بتو.جعني…حطيلي فيها قطره……
ياسمين ضحكت اوي..حاضر…وقربت منو با.ستو من عيونه الاتنين
شاور علي راسه فبا.ستو من راسه وشاور علي خده ثم شفايفه……..
اتكسفت هي شويه لكنها غمضت عيونها وقربت منو با.ستو وجيه تبعد قربها هو ليه اكتر ………….
عدي الوقت وطلب عمر انو يقابل الظابط ويفهمو اللي حصل بالظبط وان كريم برئ ……….
خرج كريم من المصحه وهو زي الفل وكانت ليلي مستنياه أدام باب المصحه جريت عليه ولسه هتحضنو حط ايده بعدها
ليلي بزعل..مالك يكريم في اي
كريم..متلمسنيش
ليلي بقلق وزعل..لي ..هو انت هتسيبني
كريم ..اه هسيبك…احنا مننفعش لبعض
ليلي بدموع..انت بتقول اي…يعني بعد كل دا وهتسيبني
كريم..اه….
ليلي بدموع..انا غلطانه اني وثقت فيك انا ماشيه…….
كريم..استني انا مكملتش كلامي…
ليلي بتعب وزعل..عاوز اي تاني
كريم..انا هسيبك دلوقتي عشان اجيب المأذون واجي اكتب عليكي
مسحت ليلي دموعها بفرحه..انت بتتكلم جد
كريم بضحكه..انتي صدقتي اني اسيبك…انا بموت فيكي يبت….
ليلي جايه تحضنو وقفها تاني
ليلي..في اي تاني
كريم.،الفتره اللي قعدتها في المصحه قربت من ربنا جدا ولقيت ان التلامس بيني وبينك دا حر.ام ..يعني مينفعش احضنك ولا امسك ايدك غير وانتي مراتي…فاهماني يليلي..إنما أنا لو عليا عاوز ا…….
ليلي..احترم نفسك……
كريم بضحكه..حاضر…يلا بينا بقا عشان نروح لعمر وحشني اوي…….ومشيو وصلو لعمر
حضنه كريم أوي
ياسمين باحراج.. انا اسفه يكريم……
كريم وعض علي شفايفه بغضب..انتي حسابك معايا بعدين…..
عمر..متتلم ياض…انت يعني هتقدر تعملها حاجه…وضحكو شويه وجات شهد واتقلب وش عمر
عمر بعصبيه..هي البت دي لسه عايشه
كريم..مهو انا ونت بقا مكناش في الدنيا بقا
شهد بدموع.. عمر.. كريم انا…..
عمر بغضب..طلعوها بره
ليلي..اي يكريم مش انا فهمتك
كريم..ملكيش دعوه انتي بالموضوع دا
ياسمين..حرام يجدعان..اسمعوها حتي
عمر..شهد…اطلعي برا بدل ما اقوملك انا
ياسمين..عمر……..
عمر بهدوء بصلها بطرف عينه.. اسكتي يياسمين انتي
سكتت ياسمين خافت يتعصب عليها وخرجت شهد وهي عماله تعيط اوي وقابلها مازن برا
مازن..انا هتكلم معاهم…
شهد بعياط..لا…انا همشي
مازن..تمشي تروحي فين
شهد راحت في حضن مازن اوي بعياط خرجت طاقتها وهو بادلها الحضن وبيهون عليها وبعد دقايق بعدت عنو
شهد..سلام يمازن وسابته ومشيت ..شك هو في حاجه ومشي وراها
عمر..انا بقا فهمت الظابط بس قالي لازم عادل دا يظهر علشان هو اللي عارف كل حاجه بعدها رزان هتتحبس هي وكنزي
كريم..سيبلي انا الحوار دا……وبعد شويه جهه فون لكريم ورد
كريم..الو…اي يبني لقيتو
الشخص..ايوه يكريم لقينا عادل
كريم..حلو ..هاتوه من قفاه للمستشفى …وقفل
عمر..لقيتوه
كريم..عيب عليك……….ورن فون ياسمين
ياسمين..الو
مازن بانهيار..الحقونا ..شهد ان.تحرت…………..
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فضل ماشي مازن ورا شهد لحد ما وصل الفيلا بتاعتهم ودخلت المطبخ وبدون أي تفكير او تردد طلعت سك.ينه ودخلتها في جنبها
دخل مازن وراها بسرعه وشافها وهي بتقع عالارض لكن لحقها وقعت في حضنه ….
مازن بعدم تصديق..انتي عملتي اي يشهد…..شهد مكانتش بترد كانت الدموع نازله من عيونها وبس لحد ما فقدت الوعي
مازن بانهيار..لا …شهد فوقي عشان خاطري…شهد….ومسك فونه واتصل علي ياسمين…..
مازن..الحقونا …شهد انت.حرت
ياسمين بخضه شديده..ايي….بتقول اي انت…انتو فين…هاتها بالعربيه بسرعه علي هنا ونا هبلغهم يجهزو اوضه عمليات…بسرعه يمازن
كانت شهد بطنها بتجيب د.م شديد وشالها مازن وجري عالعربيه وطار بيها باقصي سرعه…….
عمر بخضه..هو في اي يياسمين..حصل اي لشهد
ياسمين بعياط شديد..اختك انت.حرت…..اختكو انتح.رت….بدل ما تقفو جنبها وتفهموها الصح من الغلط خلتوها تفكر تم.وت كا. فره
عمر بقلق شديدعلي اخته..كريم…روح بلغ اداره المستشفى يجهزو اوضه عمليات بسرعه
كريم بقلق شديد علي اخته..حاضر….
ليلي بدموع..استني يكريم هاجي معاك عشان الدكاتره هنا عارفيني…….
وراحو فعلا بلغو الإدارة وجه مازن ومعاه شهد ودخلوها اوضه العمليات وقعد مازن أدام الاوضه ودموعه نازله جدا وكريم وليلي واقفين جنبو وليلي عماله تعيط على شهد لأنها حبتها في الفتره الاخيره وكريم كان زعلان جدا ونفسو ياخد ليلي في حضنه بس اكتفي انو يطبطب علي كتفها براحه…………عمر مينفعش يخرج من الاوضه وكان قاعد ومعاه ياسمين وكانت بتعيط بصوت جدا
عمر..بعد كل اللي عملتو فيكي دا…وزعلانه عليها…
ياسمين بدموع..واي اللي يخليني مزعلش ..كفايه انها حست بغلطها وجات اعتذرتلي…
عمر..وقلقي عليكي انتي وابني دا طول الفتره دي وتهديدها ليكي هقدر اعديه
ياسمين..يعم انا مسامحاها بقا…شهد اتغيرت اوي…
عمر..طب واللي عملتو في الحر.ام مع مازن دا ..هعديه عادي
ياسمين..شهد ومازن كانو متجوزين علي سنة الله ورسوله ورسمي كل اللي عملوه انهم خبو علينا……
عمر بصدمه فرحه.. رسمي…انتي بتتكلمي جد……
ياسمين..اه والله رسمي
عمر..ولو…بردو ميدهاش الحق تعمل كدا
حطت ياسمين ايديها علي قلبو
ياسمين..قلبك دا …مش هيطاوعك يعمر وهتشوف
حط ايده علي ايديها..انا قلبي مبيضعفش غير ادامك انتي وبس…..
فرحت ياسمين اوي من جواها ..طب خلاص اسمع كلامي بقا ..وسامح اختك شهد…
عمر..لما تقوم بس بالسلامه…ادعيلها…وسندت راسها علي كتفو وفضلت تدعي لشهد
خرج الدكتور بسرعه..شوفو تحت فصيله دم****
الممرضه..مفيش يدكتور
كريم بسرعه وقلق..دي نفس فصيلتي….انا اخوها كريم ايمن صقر…..
الدكتور..طب اتفضل ادخل الاوضه دي بسرعه ……..ودخل واخدو منو كيس د.م وخرج تاني
ليلي بقلق عليه..انت كويس
طمنها بتعبيرات وشو.. متقلقيش…..شويه وخرج الدكتور
جري مازن عليه..خير يادكتور اتكلم بسرعه
الدكتور..متقلقوش..الحمدلله لحقناها …الضر.به مكانتش قويه اوي ولحقناها الحمدلله لله ..بس هو مين عمل فيها كدا.
كريم..هي انتحرت…
الدكتور..عالعموم هي نص ساعه وتفوق وهنسالها بنفسنا عن اذنكم…..عدت النص ساعه ودخلو لها وكانت بتعيط جدا جري عليها مازن بأس.ها من راسها وخدها ……..وكان واقف كريم هيموت من الغيظ…..
كريم..وسع بقا يبني.
مازن بعصبيه..مراتي يعم….انت مالك……
كريم اتعصب اوي وكان هيض.ربو بعدتو ليلي …اهدي يكريم..هي مراتو رسمي عالفكره
كريم..بقولك اي انا بغير علي اختي واي حد من دمي انا دمي حامي يستي
ليلي بدلع خفيف..ونا بقا مش من دمك …مبتغيرش عليه
اتثبت كريم جدا..انتي دا انتي اللي واخده الحته الشمال كلها
ليلي..هو انت لي بقيت سو.قي في ألفاظك كدا..هو اي اللي الحته الشمال
كريم بحده..ما انتي واقفه تدلعيلي اهو في المستشفى..اقفي انتباه يبت
اتعدلت ليلي بسرعه ووقفت زي الالف وضحكو….
مازن بدموع ومقرب وشو من وشها اوي..عاوزه تسيبيني لمين هنا يشهد..انا سيبت امي واختي عشان خاطرك..تقومي انتي تسيبيني
شهد بضعف..تعبت…كلهم شايفني وحشه يمازن ….ومش طايقين حته يبصو في وشي..انا غلطت وبعترف..بس بردو معملتش حاجه حر.ام
مازن..شهد لا انتي غلطتي..اولا انتي مكنتيش عارفه ان الجواز رسمي..كان المفروض متوافقيش يشهد..لولا اني واثق انك بتحبيني اوي عشان كدا وافقتي مكنتش اتجوزتك رسمي عمري
شهد..مفيش حد كان بيوجهني..كريم مكانش عايش معانا اصلا وعمر ديما في شغله
مازن..طب وابوكي
ضحكت شهد بسخريه..ما انت شايف اهو..في ادامك ابويا..حصلنا كل دا وهو ولا عرفاصلا..مسافر علطول..مهو اللي بلانا بالبلوه امك
مازن..نعم..متتلمي يبت
ضحكت شهد..لا مؤخذه مخدتش بالي انك ابنها
مازن..لا والله …بس انتي عندك حق فعلا
وجه كريم بسرعه..هو مش كفايه بقا يا عنتر وعبله ..وسع ياض متقربش لاختي كدا
مازن قرب منها اكتر وبا.سها من شفايفها بسرعه وقام جري
كري بعصبيه..دا انت عيل بصحيح…وعاوز يقرب من شهد بس في نفس الوقت مش عاوز ورجع ورا قامت ليلي زق.تو عليا
كريم..الف سلامه عليكي….
شهد باحراج وندم شديد..الله يسلمك يكريم…كان كريم مش عارف يتكلم
كريم.. الدم…..الدم انا اللي متبرعلك بيه
شهد..كتر خيرك…
ليلي..هو نا لي حاسه اني واقفه جنب ست كبيره وابنها ..متتكلمو عادي انتو اخوات
مازن..والله عندك حق يلولو
كريم بتبريقه.. ولا…اقسم بالله هرقدك في سرير جنبها
مازن بعند..ياريت
جري عليه كريم وجري مازن برا الاوضه وراح اوضه عمر
كريم..انا هزعلك بقا دلوقتي
عمر..اي شغل العيال دا يكريم….
كريم..بيعاكس اختك يعم…..
عمر..ينهار ابوك اسود…انت بتعاكس اختي يا حيو…..ثواني يبني مهي كدا مراتو فعادي يعني
كريم..بردو ميعاكسهاش ادامي
ياسمين..طمنوني بس هي عامله اي
مازن..هي زي القمر
مسك كريم كرسي وزقلو عليه بس وقع جنبو…….
عمر..متهدي يكريم ..احنا بنتخانق في قهوه ياض…دي مراتو يبني حلاااالو وبص لياسمين كدا بغمزه
كريم..يعني انت عندك حلال وهو عندو حلال ونا لا يعني..بت يليلي وخرج برا الاوضه
ياسمين..انا هروح اطمن علي شهد…
مبقاش في في الاوضه غير مازن وعمر……..
عمر..تعلا هنا بقا نتكلم كلام رجاله…………….
عدي الوقت وكريم وعمر صالحو شهد لكن بردو شايلين منها شويه ..هل يتري الزمن هينسيهم؟؟
عادل راح واعترف للظابط علي كنزي ورزان واتحبسو لانو ملوش مصلحه انو يكذب وفي نفس الوقت حسام اخو ياسمين اتكلم معاه ووافق
عدي كام يوم وراحت شهد لعمر اوضته في المستشفى هو وكريم ……..وكانو لوحدهم وبس
عمر.. بصي يشهد..اللي انتي عملتيه دا غلط جدا لدرجه اني لحد دلوقتي مش راضي عنك ميه في الميه بس انشاء الله مع مرور الزمن احتمال نرجع نصفالك زي الاول
شهد..انا بجد يعمر انت وكريم مقدرش اعيش من غيركم..انا ندمانه علي اي لحظه يعمر ضيعتها في التفكير اني اضرك انت او مراتك
وانشاءالله هتسامحني وانا اتغيرت
عمر..ونا واثق من كدا واحمدي ربنا ان مازن كان راجل معاكي في الحته دي وكتب عليكي رسمي……..ونت يكريم
كريم..ضيعت من عمري اكتر من خمس سنين ونا في القرف دا ..مفوقتش غير من سنه او اقل …مش عارف هل كدا فوقت بدري ولا متأخر
عمر..المهم انك فوقت ولازم تكمل كليتك…وتيجي تمسك املاكنا بقا معايا ونا اتكلمت مع مازن وهيشتغل معايا هو كمان……
كريم..حاضر يا اخويا…….
عمر..انا كمان مش سوي….انا كنت تقريبا مريض نفسي..بعمل من اي حاجه مشكله ..بس جاتلي اللي ربتني من اول وجديد..عاوزينو يبقي درس لينا يجماعه نعلمو لعيالنا عشان ميوقعوش في نفس الاخطاء تمم
كريم وشهد..تمم
عمر..تعالو في حضني بقا……..وحضنو بعض هما التلاته دخل ابوهم
ايمن..انا عرفت ان حصلكم مشاكل كتير يا ولادي..مش عاوز اعرفها لان انا السبب فيها ..انا اللي غفلت عنكم كتير ومربتكوش تربيه سليمه …وبدا يدمع..انا بجد طول حياتي كنت بجمع في ثروه واقول اي حاجه بعد كدا مش مهم…انا بتمني انكم تسامحوني بجد
بصو لبعض هما التلاته وفتحوا دراعهم لابوهم وراح في حضنهم وهو منهار من العياط
كريم بهزار..خلاص بقا يحج ..وبعدين انت بتقولنا احنا مش متربيين
ضحكو كلهم بس فاقو علي صوت صر.يخ ياسمين برا وجات ليلي بسرعه
ليلي..الحقونا ياسمين بتولد
عمر بخضه..ازاي وهي في السابع
كريم..عادي يبني.. مش في ناس تقولك انا ابن سبعه وكدا
عمر.. اها هو دا بقا
كريم..اه هو
شهد..انتو قاعدين تتسايرو..قومو يلا……وخرجو ليها ودخلت أوضة العمليات وكان عمر واقف قلقان جدا عليها وعدي عليه الوقت كانو سنين
وخرج الدكتور..مبروك المدام جابت بنت
عمر بفرحه شديده..يعني هي كويسه يدكتور صح
الدكتور..الحمدلله
عمر.،الحمدلله يارب …وشويه ودخل عمر لياسمين
عمر.. حمدالله ع السلامه يقلبي
ياسمين..تعالي هنا انت واقف بعيد لي
عمر..كنت جاي اصلا….وقرب منها اوي..هتسميها اي
ياسمين..مش عارفه لسه نبقي نختار بقا
عمر.. انا عندي اسمين اختاري منهم…عزيزه او نرجس اي رايك
ياسمين بقرف..قوم من ادامي يعمر
ضحك عمر..بهزر..بحبك اوي يياسمين
ياسمين..ونا كمان بحبك اوي يعمر
…………………………….
ودي كانت ذكرياتهم كلهم فيها الحلو وفيها المر ….

النهاية 💛✨

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى