رواية عشقي الوحيد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم اسراء بكار
رواية عشقي الوحيد البارت الثالث والثلاثون
رواية عشقي الوحيد الجزء الثالث والثلاثون
رواية عشقي الوحيد الحلقة الثالثة والثلاثون
نرجع لبطلنا لما لقي جابر الشيمي ماسك المسدس وموجه ليه ولسه حيضرب بالمسدس بطلتنا وقفت قدام احمد والطلقه جات جمب قلبها ووقعت بين ايديه احمد قال بعياط :لا متموتيش علشان خاطري اوعي تسبيني.
اسراء بوجع شديد في قلبها ودموع: انا عاوزه اشوف وشك علشان اشكرك.
احمد كشف وشه وقال بعياط اشد: علشان خاطري اوعي تسبيني انا بحبك .
اسراء لسه حتكمل اغمي عليها من الوجع بطلنا صرخ باعلي صوته بعياط شديد شادي ومحمد اتصدموا لانهم اول مره يشوفوا احمد في الحاله دي وقال ليهم بصراخ اطلبوا الاسعاف.
في بيت اهل اسراء علي الغداء اتكلم الاب: مالك يحنان في اي.
الام: فلبي مقبوض علي اسراء.
كنزي: متقلقيش يماما هي كويسه والله هي بس مشغوله بشغلها.
مراد لسه حيتكلم لقي تليفونه بيرن وعرف ان اخته في المستشفي وكلهم راحوا المستشفي واهل احمد كلهم راحوا المستشفي ماعدا ناهد ومها وخالد وجاسر وعمار نزلوا من امريكا وانور راح المستشفي وتم القبض علي شهاب وعلاء الدين وجابر مات والاب اتصدم من كميه الناس بس عرف قيمه بنته والكل مستني الدكتور الدكتور طلع احمد ساله بلهفه الكل استغربها قال: ها يدكتور طمني في اي هي كويسه.
الدكتور نكس راسه وقال: انا عملت الا عليا بس هي دخلت في غيبوبه لان الرصاصه جات جمب القلب .
احمد بصبيه شديده مسك الدكتور من رقبته: هي مش حتموت فاهم انا حطربق الدنيا فوق دماغكم.
اللواء محمد ابوه بعصبيه : ااااحمد سيب الدكتور هو ملوش ذنب كل الا علينا الدعاء.
احمد اتعصب وبيكسر كل الا حوليه لحد ما وقع اغمي عليه والدكتور اداله حقنه مهدئه واللواء محمد طلب من الدكتور يشوفها وفعلا دخل شاف اسراء عرف ان هي دي الا ابنه عاوز يتجوزها وشاف قد اي هي طيبه وكويسه باس راسها وطلع دخل اوضة ابنه لقاه نايم والدموع في عينه احمد بدا يفوق محمود اتقدم عليه حضنه احمد عيط في حضنه بانهيار والكل مستغرب وطلب من الكل يروح .
الام بغضب: اروح ازاي واسيبك كدا ومين دي اصلا علشان تعمل في نفسك كدا علشانها .
احمد بعصبيه: قولت كله يروح مش عاوز حد جمبي.
الاب:سعاد روحي انتي والاولاد علشان ناهد ومها وانا حاجي انا وهو كمان شويه يلا .
الكل روح وجسار وعمار وخالد نزلوا في فندق وانور اتعرف عليهم سياده اللواء قعد قصاد احمد وقال بضحك: علفكرا هي حلوه.
احمد بعياط ودموع وعيون حمراء شبه الدم: اه يبابا مفيش اجمل منها في عيوني بس يارب تفوق منها.
الاب وهو شايف كميه الحب والحنان الا في عيون ابنه لاسراء وقال: للدرجه دي بتحبها.
احمد قام وقف وقال بدموع: انا كنت فقدت الامل اني اتجوز واكون عائله لحد ما ربنا رزقني بالرؤيه فرحت جدااا واه يبابا بعشقها وبعشق كل تفاصيلها وانهار من العياط.
الاب:حضنه ادعيلها يبني تقوم بالسلامه واول ما تفوق حخطبهالك باذن الله ويلا قوم علشان نروح.
احمد روح هو وابوه الساعه 12 بليل لقي الكل نام ماعدا امه وغاده.
الام: عاوزه اعرف مين دي الا متشقلب حالك علشانها بقالك شهر.
احمد بصلها بدموع وقال: تصبحوا علي خير.
الام بغضب: استني عندك انا لما اكلمك تقف انت بقالك شهر حالك مش مظبوط وكمان لو هي دي الا عاوز تتجوزها انسي لان انا مش موافقه لان اهلها مش من مستوانا.
احمد بغضب مفرط:كفايه بقه انتي اي مش بتحسي مين دول الا مش من مستوانا انا ميهمنيش الفلوس ولا حالتهم اي انا يهمني اسراء وكمان الناس محترمين ولا كل دا علشان بنت اختك اسمعي بقه بنت اختك دي انا مش حتجوزها لانها رخيصه والا يوافق يوافق الا مش موافق ميهمنيش موافقته فاهمه.
الام عيطت من غضب ابنها اتكلم الاب: تاني بتعيدي في نفس الموضوع بدل ما تاخدي ابنك في حضنك بتزعقي ليه اتقي الله وعلفكرا انا موافق انتي موافقه انتي حره.
احمد دخل اوضته واتوضي وصلي قيام الليل وبيبكي في صلاته وبيدي لاسراء والكل حزين عليها احمد يوميا كان بيروح المستشفي يبات معاها ويمشي علي شغله وعدت الايام بعد اربع شهور انتهت السنه الدراسه والامتحانات خلصت ونور ومازن وساره وكنزي وجايدا خلصوا بتقدير امتياز في بدايه شهر 7 بطلتنا بدات تفوق الساعه 6 صباحا افتكرت الا حصل قامت تتوضي وتصلي وعملت رياضه والدكتور كتب ليها علي ادويه علشان قلبها لسه مش مستحمل وخلصت علي الساعه 8 وطلبت من الدكتور ميقولش حاجه لحد لانها عاملاها مفاجاه وراحت بيت اهلها.
الاب فتح وقال بعياط: اسراء بنتي عامله اي فوقتي امته.
الام زغرطت: حبيبتي يبنتي عامله اي .
اسراء: انا كويسه والله يماما انا فوقت الصبح حبيت اعملها مفاجاه بطلي عياط بقه.
كنزي ونور دخلوا من بره فرحوا وصرخوا من الفرحه ونطوا عليها حضنوها.
الاب بضحك: يبنات براحه عليها قلبها لسه مش مستحمل .
نور: الف حمد الله علي السلامه يقلبي.
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)