روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل التاسع 9 بقلم اسراء بكار

موقع كتابك في سطور

رواية عشقي الوحيد الفصل التاسع 9 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الجزء التاسع

رواية عشقي الوحيد البارت التاسع

رواية عشقي الوحيد الحلقة التاسعة

في منزل ناهد بعد ما مشي عائله محمود ذهبوا الي منزلهم بعد قرايه الفاتحه .
الاب :مبروك يناهد عريسك شكله محترم وكويس .
الام :اه يناهد ابوكي معاه حق فعلا أنا استريحت للعائله دي جدا.
ناهد :الله يبارك فيكم يارب أنا حروح انام لاني تعبانه تصبحوا علي خير.
الاب :وانتي من اهل الخير.وبعدها خلد الجميع للنوم.
نرجع لبطلنا وصلوا الصعيد علي الساعه ٩ بليل وقابل الشيخ همام ورحب بيهم جدا وطلب من ابنه مصطفي الابن الأكبر يجهز لهم اكبر خيمه وطلب منهم يحضروا العشاء علشان الضيوف .
الشيخ همام :نورتوا يولدي اللواء حسين موصي عليكم كتير .
احمد :بنورك يشيخ همام نستاذنك بس عاوزين نرتاح احنا جايين من سفر .
الشيخ همام :اكيد يولدي بس لازم تأكلوا لقمه الاول علشان يبقي عيش وملح يلا يولدي غيروا خلقاتكم (هدومكم) ويلا علشان نتعشوا يكونوا هما حطوا الوكل.
احمد :حاضر يشيخ همام .
وصل احمد ومحمد الخيمه لقوها جاهزه من مجاميعه ومريحه جدا .
محمد :حلوه اوي الخيمه دي ومريحه جدا .
احمد:اه باين عليها.
محمد :طب يلا نغير علشان ناكل لاني جعان نوم .
احمد:ماشي .
احمد ومحمد غيروا هدومهم وذهبوا لاقوا الشيخ همام مستنيهم علي الاكل ووجدوا كل أصناف الطعام .
الشيخ همام :أنا عاوزكوا تأكلوا انتوا جايين من سفر كانكوا في بيتكوا بالضبط .
احمد :تسلم يشيخ همام مش عارف اقولك ايه بصراحه.
الشيخ همام :متقولش حاجه يولدي انتوا ولادي كلوا واتغذوا وبعدين استريحوا ونتكلم بكره باذن الله.
محمد:معلش يشيخنا مفيش هنا شبكه علشان عاوز اطمن علي مراتي .
مصطفي :ابن الشيخ همام حتلاقي بس تمشي ١٥ كيلو جدا .
محمد : مفيش مشكله.
بعد العشاء راح احمد ومحمد مع مصطفي علشان يتطمنوا علي اهاليهم وبعدين رجعوا يشربوا الشاي مع الشيخ همام وبعدين راحوا خيمتهم علشان يناموا .
نرجع لبطلتنا اسراء بعد ما عملت الشاي دخلت لقت اختها بتسمع اغاني .
اسراء :ينور يرايقه اخوكي فين.
نور :اه يختي بسمع شويه اغاني اخوكي حيبات في الشغل .
اسراء :ماشي أنا حنام لأن الساعه ٨ وحقوم الساعه ١٢ اذاكر ابقي صحيني .
نرجع لعائله محمود رجعوا لقوا غاده بتحضر العشاء وساره نايمه جلس الجميع بارهاق علي السفره .
الاب : عروستك ما شاء الله بحبيبي محترمه وأبوها كمان محترم .
محمود :عجبتك يبابا أنا عرفت اختار .
الام بلويه بوز :بس هي ممرضه اه كويسه وكل حاجه بس ممكن تكون طمعانه فيك .
محمود :يا امي ارحميني بقه اعملك اي تاني أنا داخل انام تصبحوا علي خير .
الاب :في أي يسعاد احنا حنعيد ونزيد في نفس الموضوع البنت كويسه واهلها محترمين دا الا يهمنا واسمعي بقه لمي الدور احسنلك يا اما ههد البيت فوق دماغك وبعدين يهانم مش معني أن ربنا كرم ولادك وعندك الدكتور والضابط والمحاسب نتنك علي الناس عيب انا داخل انام احسن .
الكل خلد للنوم وسعاد فكرت في كلام زوجها ثم خلدت للنوم .
نرجع لبطلتنا قامت الساعه ١٢ صلت قيام الليل وعملت شتي وقعدت تذاكر لحد الساعه ٦ قامت صلت الفجر طلعت لقت ابوها ليقرأ قران في الصاله .
اسراء :صباح الخير يبابا .
الاب :صباح النور يحبيبه بابا تعالي افطري يلا .
اسراء :لا مش عاوزه أفطر عاوزه انام بس .
الاب :افطري الاول ونامي يلا روحي كملي عبل ما اجيب فول وطعميه .
اسراء :حاضي يابابا راحت تحضر الفطار لقت ابوها مولع علي اللبن والشاي لقت الجرس بيرن راحت تفتح لقت …..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى