روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد البارت التاسع والعشرون

رواية عشقي الوحيد الجزء التاسع والعشرون

رواية عشقي الوحيد
رواية عشقي الوحيد

رواية عشقي الوحيد الحلقة التاسعة والعشرون

نرجع لبطلنا لما دخل ينام حلم انو واقف في حديقه كبيره ولها منظر طبيعي لقي راجل وشه بدر منور لابس ابيض في ابيض قالو:اذيك يا احمد.
احمد:انا فين وانت مين.
الرجل:مش مهم انا مين المهم انت مش ناوي تتجوز انت داخل علي 32 سنه.
احمد بحزن العالم كله قال: مين الا حتستحمل عصبيتي وشغلي متفكرش اني مبسوط بوحدتي انا نفسي ابني عائله ويكون ليا ولاد وبعدين محدش بيحس بيا انا بس الا بحس وبعمل .
الراجل:موجوده الا حتغير كيانك وتكون عائلتك وحبيبتك ومراتك وانت ليها كل حاجه.
احمد بفرحه:هي فين .
الراجل: قبل ما تشوفها انا عاوزك تحميها لان ليها اعداء كتير وعاوزين يقتلوها ويخلصوا منها ولازم تكون سندها لانها عانت كتير في حياتها مفهوم.
احمد: كل الا هي عاوزاه حعمله عاوز اشوفها.
الراجل : امشي لحد اخر الجنينه.
احمد مشي لحد اخر الجنينه لقي حفره كبيره فيها نار مش عارف يعديها ازاي.
الراجل: النار دي اعدائها الا حتقابلك لازم تقضي عليهم علشان تنقذها لانها بتشتغل مهندسه وسفيره علشان تشوفها قرب شويه كمان .
احمد قرب لقي بطلتنا ووشها بدر منور وحوليها 6 اولاد اربع ولاد وبنتين احمد قرب كان حيقع لقاها نادت عليه بصوتها الرقيق قالت: احمد انا حستناك علشان نبني عائلتنا وخد بالك من نفسك.
الراجل: خد بالك منها يبني علشان انت من غيرها ضايع.
احمد: طب انا مش عارف اسمها مشوفتش كتير من وشها لانها اختفت غلطول.
الراجل: انت حتحس بيها كفايه كدا الي اللقاء.
احمد طلع يجري ويقول: استني لو سمحت استني ووقع علي الارض .
احمد قام مخضوض من الحلم ولقي الفجر بياذن قام يصلي وعمل رياضه وفطر ونزل شغله وبطلتنا طبعا قررت تسافر علشان تبني نفسها وفعلا اشتغلت مهندسه في شركه في مصر وبقت ممتازه في مجالها وهي قاعده علي مكتبها لقت رقم غريب بيرن .
اسراء: السلام عليكم.
المجهول:وعليكم السلام دا رقم مهندسه اسراء.
اسراء: ايوا مين حضرتك.
المجهول : انا دكتور محمود كنت بدرسلك في الكليه.
اسراء: اه يدكتور اهلا بحضرتك خير في حاجه ولا اي.
الدكتور محمود: اه عاوزك تيجي الكليه شويه .
اسراء: تمام يدكتور انا حاليا في الشغل بكره باذن الله.
الدكتور محمود:تمام يبشمهندسه.
بطلتنا طبعا كملت شغل وابحاثها الا بتنشرها اداتها شهره اكبر وخلصت شغل وروحت البيت اخر النهار كلت وصلت المغرب والعشاء ونامت وبطلنا رجع من شغله المغرب صلي المغرب ولقي الاكل محطوط واحمد وجويريه مع جدهم الكل قعد يتعشي وهو سرحان في الرؤيه الكل لاحظ كدا.
الاب: مالك يا احمد في اي.
احمد:مفيش يبابا فرهده في الشغل.
الام: خلاص يبني خلص اكل ونام.
احمد:تمام.
بطلتنا طبعا قامت الساعه 2 بليل تصلي قيام الليل وكلمت جيهان صاحبتها وكلمت سليم زميلها لانو اشتغل مهندس مبيدات في شركه في امريكا وقعدت تقرا قران ونامت علي المصليه وحلمت بنفس الراجل الا حلم بيه احمد لقت نفسها قاعده علي الارض وقلقانه وبتعيط الراجل دا جيه عليها لسه حتتكلم سكتت خدها لنهر مفيش اجمل منه احجاره الكريمه باينه من كتر صفاءه جاب مايه بين ايده وغسل وشها بيها وشربها بيها هديت وخدها وقعدوا وقال:انا عارف انك عانيتي كتير وربنا شايف ومطلع وربنا كرمك ولسه حيكرمك .
اسراء: يارب .
الراجل:تعالي معايا.
اسراء مشت لقت نفسها لوحدها لقت تلات تعابين كبير الحجم بيهاجموها ويبصولها بغضب ولسه حيهجموها لقت ثعبان اكبر منهم هاجمهم ولف حوليها كانه بيحميها وابتسم ليها وثعبان اقل حجما حوليها اسراء بصت للراجل بخوف وقالت للراجل مين دول.
الراجل اول ما اتكلم الثعابين اختفوا وقال:الثعبان الاكبر دا جوزك الا حيكون سندك ودا حيحميكي والثعبان الاصغر دي ناس حتحميكي علشان اخلاقك وادبك لكن 3 تعابين الا هاجموكي دول اعداءك الا حيوصل بيهم انهم يقتلوكي خلي بالك من نفسك .
اسراء: حاضر بس انا حعرف جوزي الا حيحميني دا ازاي.
الراجل: قلبك هو الا حيتحكم فيكي وحتلاقي نفسك مشدوده ليه بس مهما حصل لو حصل نصيب اوعي تسيبي بيتك.
اسراء: حاضر.
اسراء قامت علي صلاه الفجر عرفت ان ربنا معاها صلت وفطرت ونزلت الجامعه ودخلت المكتب لقت…………

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى