روايات

رواية عشقي الوحيد الفصل الأول 1 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الفصل الأول 1 بقلم اسراء بكار

رواية عشقي الوحيد الجزء الأول

رواية عشقي الوحيد البارت الأول

رواية عشقي الوحيد الحلقة الأولى

الحمد لله بنعمته وجلالته دي اول روايه ليا عشقي الوحيد اتمني تعجبكم واحب اشكر الكاتبه ريهام ابو المجد علي مساعدتها أن اكتشف أن عندي موهبه ونقول بسم الله .
البطل :العقيد احمد محمد صبحي الرفاعي ضابط من أكفأ ضباط الشرطه وسيم جدا مفتول العضلات عصبي جدا بس حنين مع عائلته 30 سنه .
محمود محمد صبحي الرفاعي 33 سنه اخو احمد الكبير حكيم جدا بيحب الهزار والمرح هادي الطبع بيشتغل دكتور بأحد المستشفيات دكتور جراحه .
غاده محمد صبحي الرفاعي : تؤام احمد 30 سنه اتخرجت من كليه حقوق بس مشتغلتش حقوده بعض الشيء.
حسن محمد صبحي الرفاعي:25 سنه بيشتغل محاسب في بنك واخد من صفات احمد ومحمود .
ساره محمد صبحي الرفاعي :دلوعه العيله 16 سنه أولي سنوي بتحب اخواتها كتير وخصوصا احمد لانو بيشاكسها علطول وتعتبر سر احمد بيحب يقولها كل حاجه وكل أسراره . حلمها تدخل كليه طب .
الاب محمد صبحي الرفاعي : ٥٤ سنه حنون القلب بيحب ولاده كتير كان بيشتغل لواء سابق بس تقاعد من العمل .
الام سعاد : 46 سنه بتحب ولادها كتير .
البطله اسراء احمد السيوفي ٢٤ سنه بتشتغل مهندسه باحدي الشركات وبعدين حتاخد لقب سفيره ومجرد متاخد اللقب أعداء حتظهر في حياتها عانت كتير في حياتها واتخذلت كتير بس تغلبت علي الكل وأصبحت قويه جدا .
مراد احمد السيوفي : اخو اسراء الكبير اكبر منها ٥ سنين 29 سنه بيحب اخواته كتير وبيغير عليهم بيشتغل موظف بأحد الشركات .
نور احمد السيوفي : دلوعه العيله برده 3 أعدادي 15 سنه نفسها تدخل كليه هندسه .
الام حنان : ٤٢ سنه طيبه القلب .
الاب احمد السيوفي : ٥٢ سنه حنون القلب بيحب بناته جدا بيشتغل موظف باحدي الشركات .
اسم البطله حبيت اكتبه علي اسمي لأن بحب اسمي جدا.
البارت الاول :
في صباح اليوم تفيق بطلتنا من النوم ودا اليوم الأول ليها في كليه الزراعه صحيت علي صوت امها :
الام : اسراء يا اسراء يلا علشان جامعتك .
اسراء : صباح الخير يماما .
الام : صباح الخير يقمري يلا قومي علشان تفطري علي ما اجهز الفطار.
اسراء : حاضر يماما. فاقت بطلتنا واتوضت وصلت فرضها ولبست هدومها ونزلت للاسفل .
اسراء : صباح الخير.
الام واختها : صباح النور قالت امها يلا علشان تفطري الساعه 7,10 حتتاخري .
اسراء : حاضر . اسراء فطرت وانهت فطورها وذهبت الي جامعتها.
نرجع لمكان تاني يفيق بطلنا من نومه بيقوم يصلي فرضه ويعمل رياضه ويشرب قهوته وينطلق لعمله.
احمد :صباح الخير يمحمد.
محمد : صباح النور اهلا بشبح الداخليه اخبارك اي.
احمد:الحمد لله تمام يلا علشان ورانا مهمه عاوزه تركيز وشغل كتير .
محمد:مفيش حاجه صعبه علي الشبح يمعلم.
احمد : الفاظك يحيوان بقا العقيد احمد يتقاله يمعلم .
محمد: خلاص يعم متتحمقش اوي كدا احنا اسفين لجنابك.
احمد: روح شوف شغلك علشان مهدش المكتب فوق دماغك.
محمد: لا وعلي اي الطيب احسن انا ماشي سلام.
نرجع لبطلتنا اسراء ركبت وراحت جامعتها وقابلت رفيقتها ندي . استووووب نشوف مين ندي.ندي زميله اسراء اتعرفوا علي بعض يوم الكشف الطبي .
اسراء :صباح الخير يندي.
ندي : صباح الخير يا اسراء عامله ايه.
اسراء : الحمد لله كويسه انا معرفش حاجه هنا.
ندي : وانا كمان يلا نروح نقف مع الدفعه الا هناك دي .
بالفعل راح البنات ووقفوا مع زمايلهم ونزل الجدول وعرفوا سكاشنهم بس علشان اول يوم حضروا مع سكاشن تانيه وفي آخر اليوم اخر سكشن ندي حضرت ماده الفيزياء مع سكشن واسراء مع سكشن تاني ودا زاد من توتر اسراء .
اسراء راحت المعمل وخبطت وقالت السلام عليكم يدكتوره .
الدكتوره وعليكم السلام مين حضرتك .
اسراء : أنا اسراء فرقه أولي ممكن احضر هنا لان دا اخر سكشن ليا ومهضتش أحضروا الصبح.
الدكتوره : تمام اتفضلي بس بعد كدا تحضري مع سكشنك علشان غيابك.
اسراء : حاضر يدكتور .
فعلا اسراء حضرتك وسجلت كل كلمه وراء الدكتور وبعد ما الدكتوره خلصت طلبت منهم تجربه يعملوها كل سبعه في البنش يعملوا التجربه ويطلعوا النتائج قبل ما يمشوا .واسراء خلصت كتابه سكشنها وراحت علشان تشوف زمايلها الا حتعمل معاهم التجربه انصدمت ……..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى