روايات

رواية عشقي المتمرد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الفصل الحادي عشر 11 بقلم مروة مرزوق

رواية عشقي المتمرد الجزء الحادي عشر

رواية عشقي المتمرد البارت الحادي عشر

رواية عشقي المتمرد الحلقة الحادية عشر

الكل دخل للاوضه
حاتم بصدمه وخوف جري علي هيلين بسرعة بس
واقف مصدوم
هيلين قاعدة بكل برود علي الكرسي الهزاز و مرجعه ضهرها لورا وراسها كمان ومغمضه عيونها وقطع القز*از علي الأرض
أتقدم حاتم من هيلين
حاتم بخوف…….ه هيلين أنتي كويسه
هيلين وهي مغمضه عيونها…….كلم اللواء و قله اني مش هقدم استقالتي دلوقتي
حاتم بص ليها بصدمه
هيلين بهدوء………والكل يطلع برا وممنوع دخول اي حد الأوضة دي غير لما ااذن ليه
شوفي بص علي ايد هيلين لاقها ماسكة قطعة قز*از في إيدها وايدها بتجيب د*م طلع جري عليها ومسك ايدها المجر*وحة
أول ما شوقي مسك ايد هيلين هيلين فتحت عيونها اللي كانوا حمر بشده ولون قرنيه عيونها شديد السواد
بصت لشوقي بغضب كبير وكلام ريان عمال يتردد في ودنها إنها متستحقش حنان حد
هيلين زقت ايه و رفعت صوبعها السبا في وش شوقي وكانت صوبعها عليه د*م من جر*ح ايدها
هيلين بغضب وصوت مرعب رعب الكل
هيلين………..اوووووووعك تقرررررررررررررب منيييييييييييييي تااااااني فااااااااااااااااهم
شوقي بحزن…….هيلين إيدك
هيلين بغضب أكبر………حنااااااااااااااانك الكداااااااااااب دااااااااا مشششششش هيدخل دمااااااااغي ولووووووو قربت منيييييي يا شوقي تااااااااااااني لقلب حيااااااتك الباقيه كلهااااااااااااا سواااااااااااد علي دماغك براااااااااااااا

 

 

حاتم ضر*ب هيلين قلم علي وشها والكل انصدم وهدي وعلا و رحمه وحنين حطوا ايدهم علي بوقهم من كتر الصدمه
لحظة اتنين تلاته وهيلين لسه علي نفس الوضع وبتنظر للفراغ وحاطه ايدها علي خدها
حاتم بغضب عارم……….ايييييييه قلت أد*بك هتوصل لحد فييييييييين تاني اعتذري لابوكي ومسمعش كلامك الماسخ دا تاني وهتقولي بابا يا هيلين
هيلين لفت ليه بغضب وعيونها تابه نزول الدموع وإظهار الضعف
هيلين قربت من حاتم
هيلين بهدوء مد*مر خلا حاتم يخاف علي أخته
هيلين بصت في عيون حاتم بتحدي وغضب
هيلين……………يبقي المو*ت ارحم من اني اقول ليه الكلمة دي لو في إجبار فأنا محدش يقدر يجبرني علي حاجة وانت عارف كدا كويس يا حاتم ولو الراجل دا مطلعش من الاوضة وغااااااار من وشي دلوقتي والله لكون مصورة قااااااتيل ولا يهمني دموع حد فيكوا
حاتم نظر ليها مطولا وبعدين سند ابوه اللي مبقاش قادر يتحمل كر*ه هيلين وكلامها اللي بقي يق…تله في اليوم ألف مره عايز يحضنها و يضمها ليه و يطبطب عليها عايز يعتذر ليها و يمسح دموعها وياخدها في حضنه زي زمان بس الظاهر أصبحت تلك الامنيه اشبه لنجوم صعب الوصول إليها
حاتم طلع شوقي وهو حزين علي أخته وأبوه الفجوة اللي بينهم بتكبر يوم عن تاني وكر*ه هيلين بيكبر وبيزيد بدرجة كبيره
خرج حاتم ومعاه شوقي و رحمه بصت علي هيلين بحزن وغضب وطلعت ورا حاتم وشوقي وحنين كانت خايفه من هيلين
علا بدأت تتقدم من هيلين
علا بدموع…….ه هيلين
هيلين بصت بغضب عليه
هيلين بغضب…….أنتي إيه اللي جابك هنا امشي أطلعي برا ومشوفش وشك تاني يا بنت شوقي وزي ما قولت ليكي انتي دلوقتي ضمن القايمة السو*دة علي دماغك ودماغ كل اللي يتشد ليكي امشي برا يلاااااااااااااااا
علا اتخضت وعيونها دموع أكتر وحست بك..سره كبيره جدا وطلعت تجري علي برا وحنين خرجت وكان وراها إياد وعمر طلع ورا علا و عبدالرحمن واقف زعلان علي هيلين وطلع
مفضلش غير هدي اللي فضلت واقفه مكانها هي وجلال
جلال بهدوء……..هدي أطلعي برا
هدي…..بس
جلال بصوت غاضب…..قولت أطلعي برا
هدي طلعت وجلال قفل الباب وبص لهيلين اللى بتبص ليه ببرود
جلال قعد وحط رجل على رجل
جلال ببرود……….ريان قالك ايه خلاكي قلبتي كدا و شيطي في الكل
عيونها هيلين احمروا من كتر الغضب من ذكر اسم ريان بس اتصنعت البرود
هيلين قعدت وحطت رجل على رجل وبصت ببرود
هيلين………..ولا يقدر يتكلم
جلال بدأ يتعصب من هدوء هيلين قام و راح ليها و زنقها بين وبين الحيطة
جلال بغضب……..بلاش تعصبيني يا هيلين
هيلين افتكرت ريان لما قرب منها ذقت جلال بغضب وضر*بته قلم

 

 

هيلين بغضب……..اووووووعك تقرب مني تاني انت فاهم
جلال قرب منها والمرة دي حضنها
هيلين فضلت تذق فيه و تخبط في صدره وهي خلاص علي وشك الانهيار
هيلين بصوت كله و*جع وحزن وألم…….ابعد عني زي ما كلهم بعدوا عني ابعد زي ما هو وهنا دموعها نزلت كالشلالات هو هو بعد عننا زمان ابعد انت كمان زيه أصلا أصلا أنا مش محتاجة اي حد فيكوا ابعد
جلال شدد علي احضنها أكتر وهي بدل ما كانت بتبعده حضنته أكتر وفضلت تعيط وجلال بيحرك إيده علي شعرها وبيهديها
جلال……ششششششش أهدي مستحيل ابعد عنك يا حبيبتي
هيلين بدموع………متبعدش عني أبدا أبدا
جلال بهدوء…….عمري ما ابعد يا روحي، وقبل ما ابعد هيكون عمري خلص وبا*س رأسها عند شعرها وجه يبعدوها فضلت هي ماسكه فيه وهو ابتسم وفضل يحرك إيده علي شعرها بهدوء لحد لما هدأت و حس بتقل رأسها لاقها نامت اثر الد*م اللي خسرته شالها وحطها علي السرير وجاب علبة الإسعافات الأولية وبدأ يعقم جر*حها وغطها وبا*س جبهتها
جلال بحب أخوي………..ألف سلامة عليكي يا روحي
عند ريان بعد ما طلع من الفيلا وهو غضبان والغضب متملك منه ركب العربيه واتحرك بيها بس بعده وقف وفضل يفتكر كلامه لهيلين واكيد كان جا*رح حتي لو مبينتش بس اي بنت هتتك*سر و هتحس بالو*جع لما تسمعه مهما كانت قويه
ريان بغضب……..غبيييييييييييي
و شغل العربيه و رجع الفيلا وطلع علي أوضة هيلين
(خد هنا ياله البنت عندها ضيووووووف، هتحصل كاااااارثة😁😁)
وصل عند اوضتها و فتح الباب براحة وسمع كلام جلال وهيلين
جلال……ششششششش أهدي مستحيل ابعد عنك يا حبيبتي
هيلين بدموع………متبعدش عني أبدا أبدا
جلال بهدوء…….عمري ما ابعد يا روحي، وقبل ما ابعد هيكون عمري خلص وباس رأسها عند شعرها وجه يبعدوها فضلت هي ماسكه فيه وهو ابتسم وفضل يحرك إيده علي شعرها بهدوء لحد لما هدأت و حس بتقل رأسها لاقها نامت اثر الد*م اللي خسرته شالها وحطها علي السرير وجاب علبة الإسعافات الأولية وبدأ يعقم جر*حها وغطها وباس جبهتها
جلال بحب أخوي………..ألف سلامة عليكي يا روحي
ريان الد*م غلي في عروقه وطلع برا علي طول وخاد العربية و طلع

 

 

ريان بغضب…………وانت اللي كنت فاكر نفسك ظا*لمها و رايح تتعذر منها وطلعت مقضيها مع حبيب القلب و علي هواها كمان وانت زي الغبي رايح تقول ليها إنك بتحبها انت مش هتكر*ه قد بعد كدا واعرف الكلام دا كويس يا ريان و يا عالم حصل ايه كمان وضغط بشده علي عجلة السواقه حتي ابيضت يدها بشده قطع عليه كل دا اتصال من المستشفى بيقولوا أن أسامة فاق ريان طلع بسرعة علي المستشفى ودخل ليه لاقاه باصص للسقف وشارد
ريان…….أسامة
أسامة بصله و رجع بص تاني للسقف
ريان أتقدم منه ومسك ايه
ريان بفرحة……..الحمد الله على السلامة يا حبيبي ثم اكمل بتوعد اوعدك اني ادفعها تمن اللى عملته
أسامة بهدوء وهو لسه باصص للسقف ……….مذ*نبهاش حاجة يا ريان
ريان بص ليه بصدمه……….. قصدك ايه رد عليااااااااا
أسامة بهدوء…….هقولك
فلاش باك
قبل ثلاثة أشهر
عند روح
أسامة بابتسامة……..صباح الخير يا خالتو عامله ايه
روح بحب مصتنع…….أهلا يا حبيبي تعاله
أسامة راح ليها وقعد معاها
روح من دون أي مقدمات………هبعتلك صورة بنت عايزاك تغت*صبها وتصورها كمان يا أسامة
أسامة وقف من كتر الصدمه وقال بغضب……نعممممممم
روح ببرود…….زي ما سمعت وإلا
أسامة بغضب……وإلا ايه و زفت ايه انتي بتقولي ايه
روح ببرود……..وإلا أختك اللي هي مريضة قلب هروح أقول ليها إنها بنت غير شر*عية نتيجة علاقة بين المحروسة أختي وعا**شيقها قولت ايه
أسامة بغضب…….قولت ايه و ز*فت ايه انتي عايزااااني ادمر حياة بنت بريئة و بتهد*يدني بأختي اللي انتي بتحبيها
روح ببرود……غلطان أنا لا بحب أختك المريضة دي ولا حتي انت ولا حتي ولادي اللي بحبه وبعشقه هو جوزي و انت هتنفذ علشان أختك تفضل عايشة الصوره في الظرف وكل المعلومات كمان موجوده وانت وعقلك سلام وصح اوعي حد يشم خبر باللي حصل هنا هنسف أبوك و أختك من على وش الأرض سلام ومشت

 

 

باك
أسامة بحزن وند*م……..ودا اللي حصل كنت مضطر اعمل كدا بس
ريان كان مصدوم كل يوم بيكتشف حاجة جديدة عن امه اللي كان مفكر مفيش احن منها
ريان……بس إيه
أسامة……..لما شوفت هيلين وعرفت شخصيتها اتاكدت أن مستحيل حد يقرب منها بس أختي حياتها، اضطريت اخدرها واحطلها مخدر في العصير بتاعها وكانت راجعه بالليل و وقف العربية فجأة او علي حسب مانا مخطط روحت ليها لاقتها دايخه كنت زعلان عليها ومش قادر اعمل حاجة بس لاقتها فجأة رافعه مسد*سها في وشها ونظرات السخريه علي وشها عرفت ان الوضع هيسوء أكتر قدرت بصعوبه ابعد المسد*س عني وحاولت اتقرب منها وهي كانت بتضر*بني و مسكت راسي خبطتني في العربية كذا مره قولت وقتها مستحيل تكون دي بنت عاديه عيونها كانوا سود ذقتني علي الأرض و راحت تعمل اتصال بس أنا لاقيت قنا*ص مصو*ب عليها وقتها لقيت نفسي بتحرك علشان احميها و هي فكرتني بحاول اوقعها في النهر و وقعت أنا ولسوء حظي مكنتش عارف اعوم بسبب أيدي اللي هيلين ك*سرتها بس لاقيت خيال بنت جاي ناحيتي كانت الرؤيه مشوشه ومعرفتش مين هيا كنت مفكر أن نهايتي قربتي كنت عايزك تعتذر من هيلين وقتها سألتني مين السبب وأنا اللي في عقلي اعتذر ليها وقتها قولت اسمها لان صورتها مفرقتش خيالي
ريان طلع بصدمه من المستشفى
السجان……روح محمد سليمان
روح…….ايوه
السجان……زيارة
روح طلعت لاقت ريان اللي موجود جرت عليه
روح بتمثيل الدموع……..ريان حبيبي
ريان بعد عنها وانفجر فيها
ريان بدموع وانهيار……..انتيييييييييييي ايييييييييييييييه ليييييييييييييييييه تعملييييييييييييي كداااااااا فينا لييييييييه الشررررررررررر دااااااااااا كلهههههههههههه كنتي عاااااايزه تخلي اساااااااااااامة يغتتتتتتتتتتتتتتصب هيليييييييييييين ليييييييييييييييييه
روح بصت بغضب……احترم نفسك متنساش إني أمك
ريان بغضب ودموع…………انتييييييييييييي اييييييييييييه
روح قاعدت بكل برود قدامه
روح ببرود…….أنا روح والست اللي هتا*خد روح البنت اللي بعدتها عن حبها اعرف دا كويس واذا الست هيلين مفكره ان وجودي هنا حاميها تبقي غلطانه لاني بجهز ليها ضر*به قاضيه واللي أسامة مقدرش يعمله في غيره هيعمله بس المرادي هتكون فضيحة علانيه و رأسها اللي مرفوع دا هيكون مكسور وأنا راجعه قريب أوي وتركت ريان اللي مصدوم من ش*ر أمه و حق*دها وغلها وأنها هتد*مر حياة هيلين
افتكر ريان هيلين وطلع بسرعة من المكان وراح
عند هيلين كانت نايمة بتعب شديد وبتحلم بكابوس أن في شخص مقنع بيجري وراها وهي ولأول مره تبقي خايفه ودموعها بتنزل وفجأة وقعت علي الأرض و رجلها انجر*حت والشخص عمال يقرب منها وفجأة ظهر في إيده فأ*س وهيلين بقت تترعش من كتر الخوف و ضر**ب الشخص هيلين بالفأس

 

 

لتستيقظ هيلين من النوم وشها كل عرق و بتاخد نفسها بصعوبه و صدرها عمال يعلو وينزل و وشها أصفر مسحت هيلين وشها و شربت مايه
فجأة حست بحاجة غريبه في الأوضة و ان في شخص فيها بصت لاقت شخص مقنع واقف وراها جات تقوم حست بدوخه كبيره وتوازنها اختل والرؤيه بدأت تتشوش قدامها وفجأة وقعت علي السرير غائبه عن الوعي وبدأ المقنع دا يتقدم منها و بص لايده شاف منوم وبص للمايه وافتكر لما حط منوم فيها وبص لهيلين وابتسم بخبث وبدأ يفك ازرار قميصه و عيونه كلها ش*ر وبدأ يقرب من هيلين
وووووووووووووووو
🔥🔥🔥🔥🔥ولسسسسسسسسسه الاحداااااااااث هتوووووولع اكتررررررررررررررررر🔥🔥🔥🔥🔥🔥

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقي المتمرد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى