روايات

رواية عشقها أذاب جبروتي الفصل العشرون 20 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقها أذاب جبروتي الفصل العشرون 20 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقها أذاب جبروتي البارت العشرون

رواية عشقها أذاب جبروتي الجزء العشرون

رواية عشقها أذاب جبروتي
رواية عشقها أذاب جبروتي

رواية عشقها أذاب جبروتي الحلقة العشرون

فارس… هو ده كل اللي حصل ياحمد
احمد بعصبيه… انا لازم اخلص عليه هو كيف يعمل في اختي كدا
فارس…. حق اختك انا هجيبه بس قولي انت كل ده كنت فين
احمد…. كنت في البلد بدور عليها وعرفت….
فارس…. عرفت اي انطق
احمد… عرفت انها مش اختي
فارس بصدمه…. انت بتقولي اي
احمد بحزن… انت عارف اهلي وعارف احنا جينا هنا ليه انا وهي المهم لم رحت وبسالهم عليها
فلاش باااااااك
احمد بلهفه وخوف…. ياابوي يابوي
_عايز اي ياض انت واي جابك البلد انت مش كنت طفشت انت والبت مقصوفت الرقبه ياسمين
احمد بحزن… يابوي مش وقت الكلام ده هي مجتش هنا
_هتيجي هنا تهبب اي ثم خد هنا هي هربت منك ولا اي وقعه مطينه فوق دماغها

 

_يالهوووي مين هرب ياراجل وانت بتعمل اي هنا ياحمد
_بغضب البت مقصوفت الرقبه هربت من احمد شكلها ناويه تجبلنا العا.. ر
_خبطت ايدها علي صدرها يالهوووي طيب هنعمل اي دلوقتي ياابو احمد
_مش هنعمل حاجه تغور كدا كدا هي مش بنتنا
احمد بصدمه… ابوي انت بتقولي اي مش بنتكم كيف
_اه ياحمد يابني ياسمين مش اختك انا وابوك لقتنها من عشرين سنه وربنها واعتبرنها بنتنا بس هي كان قليله حي ومعرفناش نربيها كويس
احمد… امه انتي اكيد بتهزري صح
_امك مش بتهزر ياحمد ياولدي هي مش اختك ومن الاحسن انها هربت عشان نكون خلصنا منها اخير
احمد… انتوا اي مافيش في قلبكم ذره رحمه اي هربت دي وبعد كل العذاب اللي شافته معاكم متطلعوش اهلها وتربيت اي اللي معرفتوش تربوها هي متربيه كويس اووي انتو بس اللي مكنتوش كويسين معاها
_بعصبيه احمد انت ملاحظه انت بتكلم مين
احمد… اه ملاحظ وانا اصلا سايبلكم البيت واروح ادور علي اختي وسابهم ومشي من قبل ميديهم فرصه يتكلمه
الحاضر
احمد بحزن…. هو ده كل اللي حصل انا اللي زعلان عليه انها استحملتهم وهم مش اهلها وانا دايما كنت بستغرب من معاملتهم معاها اتريها مش بنتهم يافارس
فارس بحزن… انا لازم الاقيها حتي لو فين
فاطمه بعياط علي كل اللي حصل لياسمين… وهتلاقيها فين يابني

 

مسك فارس التلفون وعمل مكالمه… الو
_اايو ياباشااا
فارس…. هبعتلك صوره لبنت تدورلي عليها في كل مكان ياك حتي تدور عليها تحت الارض وتلاقهالي في ظرف24ساعه انت سامع
_سامع ياباشااا ابعت الصوره وهتكون عندك قبل الوقت ميخصل
فارس… تمام يلا سلام
احمد بستغراب… مين اللي كلمته ده يافارس
فارس… انت عارف اني ليا رجاله كتير فالمفروض متسالش
احمد بتعجب… لا والله طيب يافارس لم نلاقيها بس
فارس… لا بص مش ييبقا انت واختك توجعوا دماغي بالرساله اهدي انت شوي
احمد بغمزه… يعني وجع دماغ اختي مش حلو بذمتك
فارس رفع حاجبه… قصدك اي من كلامك ياحمد ده
احمد بضحك… قصدي انت عارفه يارومي
فارس… نتلم طيب ماشي
احمد… هو انا عملت حاجه ولا اي ياداده مش فارس بقا رومي
فاطمه بضحك… فعلا يابني بقا رومي خالص لدرجه انها الوحيدها اللي قلبه لان ليها واوقات كان جبروته وعصبيته هي بتهديهم
احمد صفر… اوع اوع ياعم فارس وغمزلوا
فارس بعصبيه… احمد امشي انت وفاطمه من شوي يلا اطلعوا بر
احمد… هههه حاضر يارومي بس خليك عارف ان لم الاقي ياسمين هاخدها وهمشي من هنا ونسافر
فارس بنفعال… علي جستك قال تسافر
احمد بصلوا وضحك
فارس سكت من رد فعلوا وراح مزعق لاحمد…. غور اطلع بر

 

احمد…. هههههه حاضر
**************
منال… زينه يابنتي تعالي يلا نتغدا
زينه بتعب… لا مش قادره يماما منال
منال بخضه لم لاقت زينه راقد عماله تتلوي علي السرير من التعب… مالك ياروحي فيكي اي
زينه بكسوف… ال..
منال قطعت كلامه… اه بس فهمت بس هي تعباكي اووي ليه كدا
زينه… معرفش انا حاسه اني بموت اووي ياماما
خالد دخل عليهم لاقي زينه بتعيط… مالك فيكي اي
منال… تعبانه شوي
خالد… شوي اي دي بتعيط ومش مستحمله من الوجع احنا لازم نروح عند دكتور
منال… لا انا هعملها حاجه سخنه هتشربها وتكون تمام متخافش
خالد… هنروح عند دكتور يعني هنروح يلا بينا قولت
زينه بصوت ضعيف من التعب… انا كويسه اطمن
خالد… كويسه اي وانتي كدا منال جهزي نفسك انتي وهي والبسه وانا هستناكم تحت في العربيه
زينه… بس

 

خالد… مبسش قولت هتكشفي يعني هتكشفي يلا وسابهم ونزل
منال… فعلا عندو حق لازم تكشفي انتي تعبانه اووي ووجعها مش بيبقا اووي كدا
زينه… حاضر يلا وقامه لبسه وجهزو نفسهم ونزلو ركبه العربيه وراحه المستشفي
***********
فارس قاعد وساند راسه لوره علي الكرسي وسرحان في ياسمين والمواقف اللي حاصلت معاهم وبيبص لاقي تلفونه بيرن
فارس… الو ايو عرفت حاجه
_اه هي دلوقتي في المستشفي مع اتنين كبار في السن
فارس بستغراب… في المستشفي ومع اتنين طيب مستشفي اي وهي فيها حاجه
_مش عارف ياباشااا بس باين عليها انها تعبان وهم مسندينها
فارس بخضه… طيب قول المستشفي بسرعه يازفت اخلص
_مسشتشفي……
فارس… تمام سلام وخد مفاتيح العربيه وطلع جري
**************
_ها يادكتوره قولينا عامله اي
الدكتوره… متخافوش هي اي واحدها لسه بنت بيجيلها وجع كدا

 

زينه بصدمه…. بنت كيف
الدكتوره… بنت زي البنات ياجميل مالك
زينه بصت لخالد ومنال اللي مستغربين كيف بنت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقها أذاب جبروتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى