رواية عشقها أذاب جبروتي الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم جاسمين محمد
رواية عشقها أذاب جبروتي الجزء الثاني والثلاثون
رواية عشقها أذاب جبروتي البارت الثاني والثلاثون
رواية عشقها أذاب جبروتي الحلقة الثانية والثلاثون
سليم بقلق… مالك في اي
ياسمين بعياط… فارس بعتلي ورق الطلاق
سليم بحزن… طيب وهتعملي اي
ياسمين… همضي هو خلاص نساني فعلا زي مقولت وانا خلاص لازم اشوف حياتي
سليم… فكري شوي طيب
ياسمين… لا مش هفكر خلاص ومسكت القلم ومضت علي الورق
سليم… ياسمين انتي واثقه من اللي بتعمليها
ياسمين… آه ممكن توديلوا الورق لو سمحت
سليم بحزن… حاضر وخد الورق وراح عند فارس وفتح الباب بعصبيه ودخل
معتز بعصبيه… في اي ياسليم بتفتح الباب ليه كدا
سليم بعصبيه… فهم الاستاذ صحبك انه يعتبر كدا نهي كل حاجه وياريت يمضي علي ورق الطلاق اللي بعته خلينا نخلص وكمان هنفض الشراكه عشان من وقت الشراكه دي مبدات وحيات ياسمين في النازل وانا مستحيل اقف واتفرج عليها وهي بتنتهي
فارس بستغراب… بس انا مبعتش ورق طلاق لياسمين
سليم… مبعتش كيف امال مين اللي بعت الورق ده وراح رامي علي المكتب
معتز باسف… جومانه اللي بعته مش فارس
سليم… وجومانه مالها اي يدخلها في الموضوع اصلا
جومانه من ورها بعصبيه… هو اي اللي يدخلني في الموضوع فارس بيكون خطيبي انا وبتاعي انا بس ومش لحد تاني
سليم… لا والله بس هو جوزها فهو اللي يطلقها ولا لا
جومانه… جوزها اه بس هي عملت اي لم اتجوزها مش كانت هي السبب اللي بعدو عنها كل السنين دي مش هي السبب اللي خلتوا سافر وساب بلدو وهو كان بيحبها وهي كانت عارفه كدا كويس بس عملت اي اتهمتوا انه استغل الوقت عشان يتجوزها وطلبت منه الطلاق صح ولا لا ياستاذ سليم هي محكتلكش ولا اي
سليم… بس برضوا مالككيش الحق انك تخليهم يطلقوا انت مالك متطلعي منها وابعدي بقا انتي اصلا مش بتحبيه انتي حابه فلوسه وانتي اصلا شكلك ميقولش انك انسانه محترمه
فارس بعصبيه… سليم متتعداش حدودك معاها في الكلام وتغلط فيها
ياسمين كانت واقفه علي الباب وبعياط… يعني متحملتش انه يغلط فيها وهي عماله تغلط في وساكت
فارس بصلها بحزن ووطي بص في الارض
ياسمين بنهيار… عارف يافارس انا بقيت بكرهك دلوقتي وسابته وطلعت تجري وسليم طلع يجري ورها
جومانه بعصبيه… فارس امضي علي ورق الطلاق وخلينا نخلص بقا
فارس بعصبيه… جومانه انا مش عشان مدي وعد لابوكي قبل ميموت اني احافظ عليكي ومزعلكيش ابدا عشان هو يعتبر السبب في الي انا فيه دلوقتي يبقا تتعدي حدودك وتغلطي فيه انا كنت ساكت عشان مقلش منك قدام سليم بس مسمعكيش تجيبي سيرتها تاني علي لسانك انتي سامع وطلاق مش هطلق ومسك ورق الطلاق وقطعوا
جومانه بحزن وغضب… بقا كدا طيب بص يافارس كل اللي انت فيه دلوقتي بسبب ابوي وانا هرجعك زي مكنت زمان معكش اي حاجه وبرضوا مش هسيبكم تتهنوا مع بعض وسابته وطلعت
معتز طلع يجري وره جومانه يهديها عشان هي متهوره… جومانه اقفي بس نتكلم
وهو بيجري وره جومانه لاقي واحد بيجري في الشركه بستغراب… في اي
_استاذه ياسمين عملت حدثه تحت وسليم باشااا واخدها وطالع علي المستشفي
معتز سمع كدا وطلع يجري علي فارس وبسرعه… فارس فارس ياسمين عملت حدثه الحق
فارس سمع كدا قام نط من مكانه وبخوف… كيف وهي فين دلوقتي
معتز… سليم خدها علي المستشفي
فارس طلع جري نزل ركب العربيه ومعتز نزل جري وره وطلعوا علي المستشفي
في المستشفي
سليم وصل وهو شايل ياسمين علي دراعه وعماله تنزل دم ومغمي عليها وبصوت عالي وزعيق… انتو يابها… يم ياللي هنا حد يجيب نقاله بسرعه
الدكتور جه جري هو والممرضين… ايو ياسليم باشااا مالها استاذه ياسمين
سليم بعصبيه… انت لسه هتسال الحقها بسرعه
للدكتور بتوتر… حاضر حاضر يلا ياممرضه خديها علي اوضه العمليات بسرعه
فارس وصل وطلع جري علي سليم وبخوف… سليم ياسمين فين هي كويسه سليم رد ياسمين فين
سليم ببرود… اي جابك مش انت السبب في اللي هي فيه دلوقتي
معتز… سليم مش وقته الكلام ده طمنا الاول
سليم… في اوضه العمليات ادعولها تكون كويسه عشان الخبطه كانت اووي
فارس قعد في الارض وبدا يعيط ويدعيلها سليم قعد جنبه
سليم… بتعيط ليه مش كنت عايز ترتاح منها يافارس قولتلك يافارس هتندم مصدقتنيش
فارس بحزن… سليم ارجوك اسكت
سليم.. حاضر
الممرضه طلعت تجري سليم وفارس ومعتز قلقوا فجت تاني تدخل سليم مسكها وبقلق… في اي
الممرضه… المريضه خسرت دم كتير ومش لاقين دم ليها خالص فصيلت دمها نادره
فارس بلهفه… انا نفس فصيله دم ياسمين
الممرضه.. تمام تعال معايا نفحصك الاول
فارس يلا وراح مع الممرضه
احمد وخالد ومنال جو جري
منال بعياط… سليم ياسمين بنتي عامله اي طمني
سليم بحزن… لسه في العمليات
احمد بستغراب… معتز انت هنا
سليم… جه هو وفارس
خالد… وهو فارس فين
سليم.. راح مع الممرضه تسحب منه دم لياسمين عشان فقدت دم كتير
احمد… اه نفس فصيله دم فارس هي نفس فصيله دم ياسمين
سليم… ربنا يقومها بالسلامه يارب
فارس دخل ورقد علي سرير جنب ياسمين وبداو يسحبه منه الدم ويوصلوا لياسمين وهو راقد وعينه عليها وعينه عماله تنزل دموع وعمال يفتكر كل اللي عملوا فيها من وقت مجه ويعيط
الممرضه… استاذ فارس كفايه كدا
فارس… مش عايزين تاني يعني خلاص
الممرضه… لا عايزين بس انت كدا مينفعش ناخد منك اكتر من كدا
فارس بعصبيه… مالكمش دعوه بيا خدو اللي عايزينه
الدكتور… يافارس بيه مينفعش هتفقد دم كتير
فارس… قولت محدش ليه دعوه خدو اللي عايزينه
الدكتور بص للممرضه وهزلها راسه بانها تكمل سحب دم منه
بعد شوي
الدكتور… بس كدا خلصنا
فارس بتعب… ها كدا خلاص وهتقوم بالسلامه
الدكتور… ان شاء الله ياممرضه خدي فارس بيه علي اوضه وحاولي تشربيه عصير وانتو انقلوا ياسمين هانم علي اوضه لوحدها
الممرضه.. حاضر وخدت فارس وطلعت والدكتور طلع ورهم
سليم جري عليه الدكتور… ها يادكتور عامله اي
الدكتور… عملنا ليها العمليه وجبسنا ليها دراعها وان شاءلله خلال اربع وعشرين ساعه نشوف اي هيحصل
معتز بحزن… يادكتور هي ممكن تدخل غيبوبه
الدكتور بحزن.. ده احتمال كبير الضربه في دماغها كانت شديده وفقدت دم كمان فادعولها لو فاقت خلال الاربع وعشرين ساعه يبقا الخطر خلاص لو مافقتش وطي راسه وسكت
فارس كان جي وسمعه وبصدمه… لو مافقتش اي هيحصل يادكتور وداخ وكان لسه هيقع
معتز جري عليه وبخوف… فارس اهدي انت بس انت تعبان
فارس بحزن… انت مش سامع بيقول اي
الدكتور… ياستاذ معتز والله مش بيايدي انا عملت اللي عليا وانت كنت جو وشوفت
سليم بحزن… تمام شكرا يادكتور
الدكتور… ده واجبي المهم شوي وهاجي اشوف اي الاخبار بعد اذنكم
احمد… اتفضل والكل قعد علي الكرسي يعيط ويدعي لياسمين
تاني يوم
فارس قاعد خايف جدا والدكتور جه
فارس بحزن وخوف…. ها يادكتور يعني مفقتش
الدكتور بحزن… والله مش بايدي هو لسه فاضل ساعه ادعولها فيها
فارس دموعه نزلت غصب عنه وبحزن… ارجوك اعمل اللي انت عايزه المهم تفوق حتي لو هتسافر بيها لاخر الدنيا عادي المهم تخليها تفوق ارجوك
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقها أذاب جبروتي)