روايات

رواية عشقها أذاب جبروتي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقها أذاب جبروتي الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقها أذاب جبروتي الجزء التاسع والعشرون

رواية عشقها أذاب جبروتي البارت التاسع والعشرون

رواية عشقها أذاب جبروتي
رواية عشقها أذاب جبروتي

رواية عشقها أذاب جبروتي الحلقة التاسعة والعشرون

معتز… لا مش كويس
فارس بستغراب… ليه
معتز… عشان عايزه تتعرف علي الشريك التالت
فارس بصدمه… اممم تمام هروح
معتز… انت بتهزر هتروح كيف
فارس… معتز جومانه عندها حق هي شافت حياتها وتجوزت وبقا كله تمام ليه انا هفضل كدا خايف اظهر المهم يلا ننام تصبح علي خير
معتز… اممم وانت من اهل الخير يافارس
تاني يوم في الحفله
ياسمين كانت عامله تجهز نفسها اووي ولبست فستان ابيض وفي ورد موف ولفت خمار موف ولبست صندل وكانت جميله اووي منال دخلت عليها الاوضه لقتها بتجهز نفسها
منال بحبه… بسم الله ماشاء ربنا يحفظك ياعيوني القمر ده كله اول مره من خمس سنين تتشيكي كدا في اي
ياسمين قعدت علي السرير وبتنهيد… مش عارفه ياماما والله بس اللي عارفه ان في حاجه حلوه هتحصل النهارده بس اي هي معرفش
منال بستغراب… كيف ده

 

ياسمين… معرفش وكمان حاسه ان فارس قريب ليا
منال… رجعتي لنفس الكلام تاني يابنتي فارس خلاص المفروض تنسي بقا وتشوفي حياتك هو زمانه شاف حياتي واتجوز وياعالم معا عيال كمان ولا لا
ياسمين بحزن… فارس مستحيل نساني وانا واثقه في اووي ياماما وهفضل انتظرو طول العمر
منال .. والله بصي اللي يريحك المهم يلا عشان الضيوف جت
ياسمين… حاضر نازله وراكي
منال… تمام ماشي
ياسمين ظبطت نفسها وطلعت من الاوضه ونازله
معتز… فارس انت واثق انك مش هضيعف ولا هتعمل حاجه عشان خلاص احنا علي الباب
جومانه…. وهو يضعف ليه هي نستوا وهو ينسها وخلصنا الموضوع
معتز… جومانه اسكتي انتي دلوقتي فارس
فارس… معتز يلا انا مش صغير وفتحوا الباب ودخلوا في نفس الوقت اللي ياسمين نازله من علي السلم وياسمين بتبص شافت فارس داخل وقفت مكانها متحركتش وفارس شافها وقف وعيونهم قابلت بعضها وسرحوا
سليم… اختك مزه اووي ياض ياحمد
احمد .. اتلم عشان مقولهاش لم تنزل
سليم… هههه لا ياصحبي عيب بس هي واقفت ليه كدا مكانها ومتحركتش في اي

 

احمد بستغراب… معرفش والله وبيبص في الاتجاه اللي ياسمين باصه فيه لاقي فارس وبصدمه فارس
سليم بص بصدمه لاقي فارس واقف و بصين هم الاتنين لبعض
جومانه لم شافت فارس باصص لياسمين غارت اوووي وراحت مسكه دراعه بحب ياسمين شافت كدا زعلت اوووي وافتكرت كلام منال وراحت فاقت من سرحانها ونزلت
سليم… شكلك حلو في الفستان ده اووي
ياسمين بزعل… يسلمووو وانت كمان شكلك حلو
فارس كان واقف وسمعهم اتعصب اووي
معتز قرب وسلم علي ياسمين وسليم واحمد
معتز… تعالوا اعرفكم علي شريكنا التالت
ياسمين بصت علي فارس ولم لقت جومانه مقربه منه جامد زعلت اووي وسليم حس بكدا فراح ماسك ايدها وبصوت واطي
سليم… خليكي قوي واوعي تضعفي انا جنبك
ياسمين بصتلوا بحزن ومشت معاهم وراحه في اتجاه فارس
معتز… احب اعرفكم ده
احمد… هو في حد ينسي صحبه ياستاذ معتز فارس المنشاوي
معتز… كويس انكم فكرين بعض
سليم… اوقات ناس مبنقدرش ننساهم وبتنمنا نشوفهم ولم بنشوفهم بيجرحونا اووي المهم اتشرفت بيك ياستاذ فارس
فارس… الشرف ليا واتجاهل ياسمين ومبصلهاش

 

جومانه بقرف… فارس دي ياسمين شريكتهم مش هتسلم عليها
ياسمين زعلت جامد وكانت لسه هتمشي بس سليم مسك ايدها ومنعها تمشي
فارس شاف كدا وتعصب جامد وحاول ميبينش… اوبس اسف مخدتش بالي ازي حضرتك
سليم مد ايدو وسلم علي فارس… اسف بس هي مبتسلمش علي حد غريب يلا بعد اذنكم عشان عايز اتكلم معا ياسمين شوي وخد ياسمين ومشي بعيد وفارس اتعصب جامد وراح سايب الحفله ومشي
ياسمين طلعت مع احمد فوق واترمت علي السرير تعيط بحر*قه ونهارت في العياط سليم قرب منها يهديها
سليم… ياسمين ارجوكي اهدي عشان خاطري هو ميستاهلش دمعه من عيونك عليه
ياسمين بعياط… شوفت مقربين من بعض جامد كيف كيف قد ينساني دانا منستهوش لحظه كيف نساني وحب تاني لا وكمان يتجاهلني ولا كانه يعرفني ياااا ليه بيحصل معايا كدا ياسليم اي اللي عملتوا في حياتي عشان يحصلي كدا فهمني
سليم بحزن جامد علي منظرها…. اهدي عشان خاطري طيب وانتي لسه الحياة قدامك حاولي تشوفي حياتك بقا وانسي
ياسمين بضحكه استهزاء… حياة قدامي هي فين الحياة دي انا خلاص اصلا انتهيت مبقتش قادر اعيش تاني خلاص
سليم بزعيق… انتي اتجننتي اي اللي بتقوليه ده انتي هتعيشي حياتك وهتبقي احسن من الاول وهتحبي تاني الدنيا دي متخلقناش فيها عشان نحب مره واحدها بس
ياسمين… بس اناي ضعيفه ومش هقدر اكمل حتي عشان احب تاني ارجوك عشان خاطري اطلع وسيبيني ياسليم ارجوككك
سليم… لا مستحيل اسيبك في الحاله دي
ياسمين… ارجوك عشان خاطري سيبيني ارجوك ارجوك
سليم بصلها بحزن وسابها ونزل تحت اتاسف للضيوف ومشهم

 

احمد بحزن… ياسمين عامله اي
خالد بستغراب… مالها ياسمين بنتي
سليم… فارس جه هنا وشافته وهو اتجاهلها ولا كانه يعرفها وكمان كان مقرب من واحدها وماسكين ايدين بعض
منال بصدمه… يعني عاش حياتي زي مكنت متوقعه ياحبيبتي يابنتي طيب وهو اي جابه جي يدمرها
احمد بحزن… هو شريك في الصفقه اللي حصلت امبارح
خالد… انهي الصفقه وابعدو عنها ياحمد
سليم بحزن… مينفعش لو نهينها هيحصل خسارات كتير اووي
منال بحزن… طيب الحل اي دلوقتي
سليم… معرفش بس المهم دلوقتي نفضل مع ياسمين
منال بعياط… ياحبيبتي يابنتي انا هطلعلها
سليم… لا هي طلبت تبقا لوحدها خلوها لوحدها شوي ويلا كل واحد علي اوضه وان شاءلله كله حاجه هتكون كويسه الصبح وانا هنام هنا لحد الصبح عشان لو حصل حاجه ابقا موجود
خالد… تمام يابني تصبح على خير
سليم… وانت من اهل الخير ياعمي
بعد تلت ايام

 

كل يوم شبه بعضه وياسمين منعت نفسها من الاكل وبطلت تطلع من اوضتها وعلطول طافيه النور عليها وقاعدها تعيط
سليم… انا مستحيل اسيبها كدا هي كدا خلاص بضيع ولازم ننقذها
خالد بحزن… هنعمل اي يابني طيب خلاص تعبنا معاها
سليم… انا هطلعلها والمر دي متزعلش من اللي هيحصل ياعمي لو سمحت عشان هزعلها جامد مني وسابهم وطلع خبط علي الباب
ياسمين بحزن… مش عايزه اشوف حد
سليم فتح الباب ودخل… ليه هتفضلي قاعدها كدا لحد ايمتا فهميني
ياسمين… سليم ارجوك مش قادره اتكلم ولا اسمع حاجه
سليم .. لا مهو انا هتكلم ومش هسيب صحبت خمس سنين تضيع مني وانا مصدقت لقيتها فوقي بقا هو عايش حياته وبيجي الشركه كل يوم وبيضحك ويهزر وانتي هنا قاعدها في الضلمه وسط اربع حطان قوليلي لو موتي اي هيحصلوا هيتاثر ابدا هيعيش عادي ام اهلك اللي تحت دول امك وابوكي اللي عاشه عمرهم كله بيدور عليكي ومصدقوا لاقوكي توجعي قلبهم عليكي تاني وتموتيهم فوقي بقا فارس خلاص عايش حياته وانتي عيشي حياتك ياشيخ ده لو حتي مش عشانك عشان اهلك امك وابوكي اخوكي اللي ملهمش حد غيرك
ياسمين بزعيق وعياط… مش قادره ياسليم مش قادره مش بايدي انا لو اقدر اشيل قلبي ابن الكل*ب ده وقط*عوا حتت عشان ميحبش تاني كنت عملت بس حبه بقا محفور في قلبي ومش قادره امحي واديك شوفت بعد خمس سنين وكلكم

 

فقدتوا الامل انه يرجع وقلبي ده دايما كان يقولي لا هيرجع ده بيحبك وانتي بتحبيه ومستحيل ينسي ياسمينته مش قادره انسي مش بايدي انسي مش بايدي لو عندك حل اني اقدر انسي قولوا وانا معاك بس تقولي كدا اني انسي يبقا بتحلم عشان مستحيل
سليم… طيب لو قولتلك ان فارس عزم الشركه كلها النهارده علي خطوبته من جومانه وحضنها وباسها قدام الموظفين الليفي الشركه كلها هتعملي اي
ياسمين سمعت كدا وحست بان حد نزع روحها منها وسكتت ومقدرتش تتكلم
سليم… فارس خلاص بح واه معاكي مش هتقدري تننسي ماشي بس ليه منحاولش يمكن نقدر ننسي فارس حب غيرك ونسيكي وانتي حتي علي الاقل انسي ومضيعيش الباقي من حياتك وشوفي حياتك واهلك اللي عايزنك يابنت الناس وانا جيت ونصحتك فارس بيحب غيرك خلاص وانتي اللي عايزه اعمليه وطلع وسابها ونزل
ياسمين قعدت علي السرير وكلمت سليم بتاعت فارس بيحب غيرك ونسيكي بقت تتردد في ودنها
تاني يوم الصبح
سليم… احمد يلا عشان نمشي علي الشركه
منال… صباح الخير يابني

 

سليم…. صباح النور ياخالتوا عامله اي وياسمين عامله اي دلوقتي
منال… لسه مشوفتهاش لم اطلع اشوفها
سليم… تمام اطلعي
منال طلعت خبطت علي الباب وفتحتوا واول مفتحتوا وقفت مكانها ومقدرتش تتحرك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقها أذاب جبروتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى