روايات

رواية عشقني حد الجنون الفصل الثامن 8 بقلم مرام محمد

رواية عشقني حد الجنون الفصل الثامن 8 بقلم مرام محمد

رواية عشقني حد الجنون الجزء الثامن

رواية عشقني حد الجنون البارت الثامن

رواية عشقني حد الجنون الحلقة الثامنة

خلاص اللي هو عاوزه عمله كده اخري اياك بقى يتحرج على دمو ويقوم يروح هو كمان.
همشي ازي يا حبيبتي من غير ماأقولك مبروك بطرقتى الخاصة.
_ايه دا انت اية اللى جابك اوضتي اتفضل طلع بره.
نظر الى سمر بمعنى انها تتركهم بمفردهم.
سمر:-احم طب هستأذن انا بقى .
ملك مسرعة رايحه فين يا واطيه انت اياك تخرجي وتسيبيني معه،وهى تنظر له بخوف.
خرجت سمر وهى مرتبكة فجاءت لتخرج وراها مسرعه فامسكها من زراعها وقفل باب الغرفة
فزعه قويه وخوف يضرب اصولها ارتباك ظهر عليها وهو واقف بشموخ وتحيطهُ هاله من الرهبه ولاول مره ترى الفرق الجسماني ما بينهم وهي تشعر بضائلتها امامه.
_ في عروسه تلبس كده وتعمل القرف اللي في وشك ده يوم كتب كتابها.
حاولت التماسك وتصنع القوه وعينيها كلها غضب واخذت تصرخ في وجهه انا مش عروسه ولا معتبراها جوازه اساسا افهم بقى انا وافقت بس علشان خاطر بابا علشان ابعد شرك عنه انما الجوازه دي عمرها ما هتكمل فاهم وفي اقرب وقت هخلص من التدبيسه دي.

 

كان يستمع اليها بغضب بالغ وهو يكور قبضه يديه ويريد ان يتحكم في غضبه.
اكملت ملك بصوت هادر.
انا بقرف منك وبكرهك في حياتي كلها ما كرهتش حد قد ما كرهتك واللي انت عملته معايا النهارده ضربك ليا وتقربك مني بطريقتك القذره دي تخليني اكرهك اكثر.
هعمل اي حاجه علشان هتطلق منك ما هو يوم ما هرتبط بحد لازم يكون من سني احبه ويحبني مش واحد ظالم ومفتري زيك.
_ اشعلت غضبه عندما ذكرت الطلاق والارتباط بشخص اخر.
امسكها من فكها بعنف وقرب منها اخذت انفاسه الغاضبه تلفح بشرتها الناعمه كانت تتألم من شده قبضت يداه على فكها ودموعها تهبط بالم ولا تتوقف.
هو بصوت غاضب.
لو سمعت منك الكلام ده تاني هدفنك بالحياه عمرك ما هتطلقي ولا هتكوني لحد غيري لسانك ما ينطقش الطلاق تانى ولا سيره راجل تاني تيجي عليه علشان هتشوفي ادم السويفي اللي انت ما تعرفيش عنه حاجه ثم دفعها بقوه لتقع على الارض بالم كبير انزل هو مستواها هو هو يقرب منها تراجعت هي للوراء بخوف وكل جسدها يرتعش حتى وجدت الحائط يمنعها من الابتعاد اكثر انحنى هو اليها اكثر.

 

_ بصوت غاضب اخرك بيتي وحضني واكمل بخبث وهخليكي تقرفي كويس اوي يا ملك ولو اللي سمعته منك اتكرر تاني هندمك على اللحظه اللي قلتيها ولو على اللي حصل الصبح وزعلانه على القلم اللي انت خدتيه انت تحمدي ربنا ان انا عديتها لك اصلا.
قام ووقف وهو يضع يديه في جيبه ونظر اليها_ فرحنا اخر الشهر يعني لسه 20 يوم هيكون ابويا رجع من السفر.
كانت هي تبكي بحرقه وقهر حقيقي كانت تتلاشى النظر الى عيونه الحاده.
لم يتحمل رؤيتها هكذا وخوفها قال بصوت هادي ومحب.
قومي يا ملك.
خافت هي ان تعند معه فيزداد غضبه قامت ووقفت وهي تمسح دموعها احتضن هو وجهها بين يديه واخذ يمسح دموعها برقه بالغه لم تحب هي تقربه ولمسته لها.
قالت هي بغضب مكتوم ممكن تبعد وتبطل تلمسني بالشكل ده.
لا المسك دي براحتي انا بمزاجي انا فاهمه ولا مش فاهمه يا مدام ادم السويفي ابتعد عنها خطوات بسيطه ما تخرجيش من البيت غير لما تقولي لي ولا حتى الجامعه انا هعدي عليك كل يوم اوصلك واجيبك تمام.
_ لفت ظهرها له بعصبيه وهي تظفر بضيق ومربعه يديها امامها.
_ مش سامعك يا ملك وانت بتقولي حاضر
_ ملك في نفسها اياك تتشك في زورك يا بعيد مركب فيه ميكروفون .
_ قالت وهي تضغط على نفسها.:-
حاضر

 

ابتسم هو على طريقتها وذهب اليها جذبها من ذراعها برفق وادارها له كانت تنظر الى الارض رفع وجهها بانامله وقال وهو ينظر اليها بحب بتبقي حلوه اوي وانت بتسمعي الكلام ثم انحنى قليلا ولثم شفتاها بقبله رقيقه عاشقه ارتجفت من وقاحته دفعته بيديها ولكنه لم يتزحزح اخذت تزوم وتحاول التملص منه ولكنه مقربها له باحكام فصل قبلة بعد دقائق لحتياجها للهواء وبعدت عنه بصدمه وكانت تحاول ان تستجمع انفاسها والدموع تنزل منها بقهر وهي مش مشمئزة.
_بكرهك.
_بعشقك.
_ قالت في سرها واحد قليل الادب.
_ سمعتك على فكره حاولي تاخدي على كده انت دلوقتي مراتي وبلاش طريقتك دي علشان ما ازعلش منك وتركها واتجه الى باب الغرفه فتح الباب وخرج كان يجلس في الصاله اباها وسمر.
_ انا ماشي يا استاذ احمد دلوقتي والفرح زي ما اتفقنا اخر الشهر.
_ ان شاء الله يا ابني اللي فيه الخير يقدمه ربنا حتى يكون اخوها هنا هو كمان.
_ بالمناسبه خليه يكلمني حابب اتعرف عليه اكتر.
_ اه طبعا يا ابني هخليه يكلمك واوصله عند الباب مع السلامه.
سمر_انا هدخل اشوف ملك يا عمو .

 

_خديني معاك يا بنتي.
دخلوا عند ملك الغرفه وجدوها تبكي بحرقه وصوت شهقاتها تعلو نظر احمد اليها بحزن على حالاتها.
ملك_ انت ازاي تخليه يدخل هنا ليه سمحت له يا بابا.
_ هو حب يتكلم معاكي شويه استإذن مني…………
_وانا مش حابه اتكلم معاه ولا اشوفه اصلا.
احمد:- ممكن تهدي يا ملك وبعدين ده بقى جوزك يعني عادي ان هو يتكلم معاكي.
ملك بصراخ مش بحب اسمع الكلمه دي ده مش جوزي وهعرف اخليه يطلقني ازاي.
_كفاياكي بقى يا ملك انا الراجل ده ما كنتش بطيقه صحيح الاول بسبب عصبيته وسمعته بس لما شفت نظره العشق والحب اللي في عينه لك بصراحه كده ما اتمنيتش غيره يكون لك.
_ نظرت له ملك بعدم تصديق يعني هو دلوقتي بقى ملاك وانا اللي وحشه.
تنهد احمد وخرج من الغرفه وقال لها وهو يمشي حولي تفكري بيه بشكل تاني يا ملك لان هو خلاص بقى جوزك وحاولي تشوفي حُبه لكي وتشوفي الحاجات الحلوه اللي فيه قفل الباب واتجه هو الى غرفته.
_ نظرت ملك لسمر وقالت بسخريه ايه يا استاذه سمر مش عايزه تقولي حاجه انت كمان سمر وهي ترتب على كتفها بحنو ملك يا حبيبتي ممكن تسمعي كلام عمو احمد بجد وتدي له فرصه هو……..
_ اه طبعا انتي هتقولي ايه غير كده ما انتي شايفه الموضوع من بعيد ومش حاسه باللي انا حاسه بيه ما انت لقيتي الشخص اللي يحبك وانتي بتحبيه وكل حاجه متسهللك هتحسي بيا ازاي انا حسيت ان انا مشدوده لزياد طلع جبان وما عرفش يدافع عني ويوم ما اتجوز اتجوز واحد حيوان زي ده ما حدش حاسس قد ايه انا بكرهه واديه انا بخاف منه.

 

_ سمر بزعل ودموعك اتجمعت في عينيها انا هسيبك دلوقتي وامشي علشان شكلك وانت زعلانه بتنسي قد ايه ان احنا اصحاب عن اذنك.
سمر استني ممكن ما تمشيش انا بجد اسفه انا مش عارفه انا قلت كده ازاي ارجوكي متزعليش مني.
ذهبت اليها سمر واحتضنتها وهي ترتب عليها.
مش زعلانه منك يا ملك انت صاحبتي وحياتى كلها.
ملك من وسط حزنها بصوت هامس لسمر ولما انا حياتك كلها حسن يبقى ايه.
سمر:_ بت انتي احترمي نفسك والله انت فعلا ما لكيش غير ادم يلمك ابتسمت ملك على خجل صديقتها واكملت بخبث بس خلي بالك حسن مش سهل خالص يعني ما ينزل اخر الشهر و يخطبك بشكل رسمي هتشوفي واحد تاني خالص اساليني انا.
نظرت لها سمر بغيظ وما الا ثواني حتي وانفلتو ضاحكين
_____________
وصل الى قصره ففتحت له بوابه القصر وكان الحراس يئيمون اليه باحترام صفى سيارته ودخل القصر.
الدادة صفاء:. ايه يا ادم كتبت الكتاب..
ادم باقتطام وهو يطلع السلم ايوه يا داده.
_ مبروك يا حبيبي.
طلع ادم ولم يرد عليها فقد كان يفكر في كلام ملك الذي احزنه.

 

صفاء لنفسه:_ ربنا يريح قلبك يا ابني.
دخل الى الى غرفته واغلق الباب ثم خلع جاكيته والقاها باهمال وفتح زراير قميصه واخذ يحرك رقبته يمينا ويسارا ليفك الاشتباك بها.
ذهب الي دولاب صغير يحتوى على انانين من أفخر انوع الخمر اخد اناينةخمر وجلس على مقعد فى غرفته واخذ يتجرع منها بشراهه ويحاول عدم تذكر كلماتها وكرهها له ثم اخرج هاتفه من جيبه واتصل بياسر الذي اجاب بمرح
_ ايه يا عم مش المفروض دلوقتي تكون بتتكلم مع العروسه واكمل بصوت انثوي روح لها يا حبيبي خليها تنفعك وربنا يتولانا انا وابنك ايه اللي في بطني يا خاين يا غشاش انتم كده الرجاله تاخدنا لحم وترمين عظم.
ابتسم ادم بقله حيله على صديقه المجنون هذا.
تعالى يا ياسر الكلب انا في القصر ومحتاج لك.
_ لا مخاصماك.
ادم بخنقه:.يااااسر.
_وابعد عني انا مش طايقاك.
_ ادم بعصبيه ما تخلص يلا يلا تعالي.
_ احم مسافه الطريق واكون عندك.
قفل معه الخط وهو يفكر فيها لقد احتلت قلبه وعقله واصبحت له ادمان ويود ان تبادله نفس الشعور.
________________

 

هو فى ايه بالظبط يا بابا خطوبة استعجال قولت ماشى انما كتب كتاب بسرعة دى هو انا مش اخوها ولا اية
ومن حقى اعرف واكون معها.
_ يا ابني هو فاجئني النهارده انه عايز يكتب الكتاب اكمل بكذب واختك موافقه هو بيحبها اوي يا حسن يعني ما يبقاش عندك قلق انا هد يلك رقمه هو عايز يكلمك اصلا.
_ تنهد حسن ماشي يا بابا ربنا يسعده اهم حاجه تكون هي سعيده……. بابا….
_ ايه يا حبيبي.
_ انا نازل على اخر الشهر وعايز اخطب وهي تبقى الفرحه فرحتين.
احمد بفرحه ولئم:_ سمر مش كده.
_ احم انت عرفت ازاي يا حاج.
_ ابدا اصلها كانت مع ملك النهارده و عينيها ما اتشالتش من على صورتك يا نمس.
_ حسن بابتسامه عاشقه:-هي يا حاج اللي كيان ابنك.
_ ههه والله يا زين ما اخترت يا حسن بنت جدعه وتفهم في الاصول ربنا يتمم بخير يا حبيبي.
_حبيبي ياابو حميد.
________________
دخلت ملك اخذت شاور بعد ان غادرت سمر ازالت اللينسز وغسلت وجهها جيدا من ذلك كريم الاساس الغامق واسترخت على سريرها وهي تفكر فيما حدث وكيف وقعت بين يدي هذا المتعجرف العصبي وكيف اصبحت زوجته.
قالت مع نفسها والله لاخليك تكره عيشتك وهخليك تطلقني قبل ميعاد الفرح.
________________
وصل ياسر القصر _ازيك يا داده.
_ دادا صفاء بيغيظ وهي تضع يدها في وسطها ايه اللي جابك هنا ياض يا صايع انت.

 

_ حبيبتي يا دادا الحمد لله انا طالع لادم وطلع فريره من امامها ووصل عند باب غرفه ادم وهو يتنهد ويقول لنفسه بتحبني قوي صفاء دي شايفاني الصديق الصالح لادم يلا الحمد لله على ثقتها الغاليه دي.
خبط على ادم الباب اتاه صوته_ تعالى ياسر
دخل ياسر راه يحتسي الخ’مر ياسر بهبل ايوه كده يا وديع وهو يصقف بذمتك ما وحشتكش الم.زز وهو يغمز اليه بعينه.
اكتفى ادم بنظره صمت وهو ينظر له ويحسه على المكوث.
جلس ياسر واخذ يفضي لنفسه كوب من الخ’مر.
_ياه دنيا بادم زي-ر الن_سا اللي كان كل يوم يرجع القصر وهو معاه بالاربعه م-زز ثم تنهد البنت دي شقلبه حالك على الاخر .
نظر له ادم بغضبه وكان لسه هيتكلم.
ياسر._ ملك هانم.. ملك هانم اهدي اهدى انت هتتحول ولا ايه. ما زال
ادم ينظر له وضع ياسر يداه على فمه _اهو سكت خالص اهو.
وضع ادم الكاس من يده ونظر الى ياسر بحبها اوي يا ياسر.
ياسر بحزن وجديه على حال صديقه وانت ايه اللي مزعلك دلوقتي مش عملت اللي في دماغك واتجوزتها.
_ بتكرهني يا ياسر .

 

_يعنى انت يا ادم خصيبها على الجوازه وكان باين جدا انك ضاربها جامد وطبعا ما تقولش على ضربك وهو يتحسس على وجهه ايدك طرشة اوى يا ادم….. حاول تكون معاها كويس وهي اكيد هتحبك.
_ هي اللي بتستفزني كل مره ما بعرفش انا بعمل ايه بس ده كله علشان انا بعشقها وعايزها تحس بيا وتشوف عشقها اللي بيجري في دمي.
_ يا سبحان الله يا جدع ادم السويفي اللي كل البنات تتمنى منه نظره وبيترموا تحت رجله وهو مش معبرهم والبنت الوحيده ا اللي هو حبها كارفاله ههههه.
_ تصدق انا اللى غلطان اللي علشان جايب واحد تافه زيك احكيله قوم امشي يالا من هنا.
ياسر:- ايه يا عم بتقفش بسرعه ليه خلاص خلاص والله.
اقام ادم اتجه الى السرير وتمدد عليه ذهب ياسر له وجلس بجواره روق يا عم بقى وان شاء الله كل حاجه هتبقى تمام.
ادم:-ياسر.
_اممم..
– مش عارف ليه انت قريب على قلبي اوي رغم انك تافه ولا بتسد ولا بتمد بس ما بعرفش احكي مع حد غيرك ولا بكون مرتاح غير في الكلام معاك.
– طب ما تجيب بوسه وهو ينظر اليه بنظرات حمدي الوزير.
ادم وهو ينظر اليه
_ غور يالا من هنا.

 

_ تمدد ياسر بجوار ادم على السرير لا انا نمت وبعدين يرضيك تخرجني في نص الليل كده وهو يغمز له.
_ والله يا ابني انا بدات اشك فيك وفي ميولك.
_______________
في صباح يوم جديد..
استيقظت ملك من نومها على صوت والدها فى الخارج وهو يتحدث معه قامت فتحت الباب فتحه صغيره لتتاكد من وجوده ايه ده اللي جابه على الصبح ده اوووف.
بدلت ملابسها الى جاكيت يصل الى نصف ركبتها وبنطلون جينز مجسم ازرق وصندل كعب عالي ولفت حجابها وخرجت وجدته يجلس على مائده الطعام مع والده.
صباح الخير وجلست بجوار ابيها وتجاهلته تماما.
احمد:. صباح النور يا حبيبت بابا.
كان ينظر اليها وابتسامة مستفزة على ثغرهُ.
عامله ايه يا حبيبتي النهارده.
تصبغ وجهها بالاحمر من خجالها .
احمد وهو يكتم ضحكته على خجل ابنته انا هقوم اجيب شويه اوراق من جوه عشان اروح الشغل٠
ادم وهو ينظر اليها بحب وحشتني اوي.

 

قامت ملك وهي متعصبه اوف انا تاخرت على الجامعه ولازم انزل دلوقتي حالا.
_انت عبيطه يا بت انتي ولا ايه اقعدي اترزعي مكانك مش بكلمك انا ايه شغل العيال ده.
_ لا مش قاعده واحترم نفسك متشتمنيش تاني.
_ قام هو الاخر واتجه نحيتها بغضب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقني حد الجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى