روايات

رواية صغيره على العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية صغيره على العشق الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية صغيره على العشق الجزء الثاني والعشرون

رواية صغيره على العشق البارت الثاني والعشرون

رواية صغيره على العشق الحلقة الثانية والعشرون

كانت اسيل نائمه فهي لم تستطيع النوم امس بسبب التفكير في زين ومايفعله معها فتحت عينيها على لمساته وهو يمسح وجهها بحنان هامسا بود اسيل…اسيل مش كفايه بقى…
تململت بانزعاج لتفتح عينيها بضيق لتجده يقابلها بابتسامته التي تعشقها صباح الورد عالورد قال كلماته وطبع قبلة سريعه جانب شفتيها..لتبعده بضيق ..
زين : في ايه..
اسيل بو سمحت يازين كفايه الاسلوب ده معايا انا معتش صغيره…
زين ابتسامه تؤ انتي لسه صغيره بعيني وهتفضلي كده دايما..
نهضت اسيل بغيظ لكنه امسك يديها يمنعها من المغادره ليجذبها إليه حتى سقطت بين أحضانه…
زين بعتاب اول حاجه دي مش طريقه تكلميني بيها ياروحي تاني حاجه خدي شور الفطار جاهز وغيث وديته عند بيت عمر ونبهت الشغاله تهتم بيه..
وانت عملت كده ليه..
علشانا عشان مينفعش نفضل كده ..ولازم نتكلم..
زين ارجوك انا معنديش حاجه اقولها
بس انا عندي…
نفخت بضيق مرددة ماشي سمعاك اتكلم ..
تؤ مش هنتكلم هنااا.
مش فاهمه..
احنا مسفرين قالها وهو يحرك يده على طول ذراعها اجهزي بسرعه ياروحي الطياره مش هتستنانا ومفضلش على الحجز حاجه …
وانا مش خسافر انت اي ..يعني أنا ماليش رأي ماليش اي اللتين لازمه عندك …زي الكنبه والسرير ده انت فاكرني أيه..
زين محاولا التحكم بأعصابه وغضبه اسيل انا بعمل كل حاجه عشان ..عشان نعرف نكمل…
نهضت بانفعال : عمرنا مكملنا بالطريقه دي قالتها بانفعال…
ليزداد غضبه أكثر ويضرب الاريكة بقدمه مرددا لا بقى دي مابقتش عيشها اسمعي يااسيل خمس دقائق وتكوين جاهزه والا اقسم بالله هنزعل من بعض جامد انت فاهمه…
اسيل …
اتحركي اجهزي قالها بغضب لتنتفض الآخر بخوف..ووو
***********سبحان الله وبحمده
عادت لغرفتها في منزل عمر تحتضنها شروق وتبكي لبكائها..
أما عمر يحاول فهم مالذي حدث…
شروق بشهقات اللهي تتتكسر أيده عشان ضربك..
مريم ببكاء متدعيش عليه ياماما عيسى مالوش ذنب هو اتخدع…
جذب كرسيه وجلس عمر مقابلا لهما عندما لاحظ هدوء مريم
طيب يامريم مادام هديتي شويه انا عاوز افهم اللي حصل عشان لو في حاجه تتحل نلحق نحلها…
شروق بانفعال حل ايه ياعمر انت بتتكلم عن ايه ده يطلقها ومش هيشوف ظفرها تاني..
نظرت مريم إلى عمر بانكسار ليمسك وجهه بضيق…
عمر حبيبتي شروق ممكن تجيبي لمريم لمون عشان تهدى شويه..
شروق هقول الشغاله…
عمر لا ياحبيبتي حظريه انت من اديكي الحلوه دي قالها وهو يجذب يدها يقبل باطنها مردداا وكمان اعملي معاكي ..
حاضر قالتها شروق وهي تعلم بان عمر يريد التحدث بمفرده مع مريم..
وور خروجها نظر الى مريم لثواني ثم تحدث بتأني انتي عاوزه تتطلقي يامريم..
مريم بشهقات انا عاوزه اشوفه ياعمر عاوزه أقوله اني ماعملش كده..
طب اهدي شويه وقولي كل اللي حصل…
بس هو مسافر ومش هيرجع دلوقتي قالتها بشهقات…
عمر مريوم حبيبتي اي وقولي اللي حصل من غير نقصان ولا زياده..
كانت شروق تستمع خاف الباب على حديثهما…
مريم مش عارفه اللي حصل هو جيه وكان مبسوط اووي دخلت الحمام وخرجت كان معاه فون بيقول أنه لاقيه تحت المخده بتاعتي لتكمل بشهقات وبكاء مرير فيه شات بين بنت ووالد وصوري وانا ****مبعوته لللشب ده ..
صدم عمر لكنه حاول تمالك أعصابه. .
وانتي ماشفتيش حد دخل اوضتك…
هزت رأسها بشهقات والله مش عارفه مامته طول النهار بتشغلني بالبيت وانا مادخلش اوضتي الا بالليل..
مسح وجهه بحيره..طيب يامريم مفيش حد انتي شاكه فيه حد انتي مش مرتحاله هناك…
هزت رأسها بالنفي مفيش والله مفيش…لتنهار باكيه واقتحم شروق الغرفه تحتضن ابنتها محاولة تهدئتها انت بتعمل كده ليه ياعمر بتزعلها كده ليه..
هز رأسه من زوجته وعنادها لينهض يريد المغادره لكنه توقف اثر صوتها المخنوق عمر انا عاوزه اشوفه ولو مره وحده ارجوك ياعمر مش عايزه عيسى يكرهني…
شروق بانفعال مايكرهك والا يغور انتي معملتش حاجه غلط…
مريم ببكاء بس عيسى مايستهالش اللي حصل معاه مايستاهلش..
لاحظا شروق وعمر تعلق مريم بعيسى وحبها له ..
عمر عينيا ياحبيبتي بس اروح اعمل كم مكالمه واعرفلك هو فين وهبقى ارجعلك..
بجد قالتها بابتسامه باهته..
عمر بجد والله بس مش عايزك تعيطي وتبهدلي نفسك كده واعرفي مدام معملتش حاجه غلط يبقى متخافيش من حاجه وانا موجود..
شروق عمر انت بجد عاوز تاخدها عنده ..
عمر هنتكلم بعدين ياحبيبتي خدي بالك من مريومه لحد مارجعت..وانتي يامريم اتحملي جنان امك ماشي قالها بمزاح لتبتسم الأخر..
شروق بغيظ انا مجنونه عشان عاوزه مصلحتها ماشي ياعمر ماشي ..
قبل جبينها بابتسامه وغادر ليتركها من ابنتها لوحدهما ..
*************لا اله الا الله
عيسى هو انا بيحصل معايا أكده ليه دي عقاب عشان اللي عملته فيكي يعني والا ايه…
انا لما قابلت الانسانه اللي حبيتها وارتحت ليها من بعدك طلعت خاينه…اي اللي بيحصل معايا ياملك….ايه ملك ارجوك انتي سمحتيني انا حاسس ان لعنتك مصحباني لحد ماموت مع اني والله مكنتش في وعيي لما حصل اللي حصل ليبكي بقهر انا كل يوم بموت الف مره وانا بفتكر اللي حصل يومها ملك ..ملك سامحيني يامالك…
*** بتسامحك على ايه…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيره على العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى