رواية عشقت من رباني الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد
رواية عشقت من رباني الجزء الرابع
رواية عشقت من رباني البارت الرابع
رواية عشقت من رباني الحلقة الرابعة
زيدان مشي ركب عربيته و هو بيتوعد لها بالجح”يم
فضل اكتر من اربع ساعات بيدور عليها و عاصي نفس الكلام لسه بيدور عليها
عند تمارا كانت قاعده علي كورنيش عند البحر بتعيط
تمارا بخو”ف:طب انا هعمل دلوقتي اي انا خاي”فه
فاجأه لقت حد حط أيده علي كتفها
بصت و هيا مخضو””ضه تشوف مين
تمارا بخو”ف:زيدان
زيدان بكل عصب”يه:مشيتي لي ها عشان اهلي يخلوني أشيل ذن*بك ما تردييي
تمارا ببكاء:ا ا ا ن ا انا مش عايزه اقعد معاكم عشان مش بحبك انت انا بكر”هك عشان انت بتخو”فني انت وح”ش
زيدان وقلبه بداء يحن:طب لي مش بتحبيني يا تمارا
تمارا بطريقه طفوليه:عشان انت بتقول عليا كدابه واني بضحك عليكو
زيدان بحنان:خلاص اوعدك مش هكلمك وح”ش ولا هقول كدا بس انتي متهر”بيش
تمارا بطفوله:وعد
زيدان بابتسامه:وعد يا تمارتي
تمارا:تمارتك
زيدان :اه ويلا قومي معايا بقا عشان نروح و نطمن عاصي و زمان عاصي قال لماما
تمارا :يلا و ركبت معاه
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
عند عاصي زيدان رن عليه و قالو أن تمارا معاه و جاي في الطريق و صل زيدان دخل القصر كان عاصي جوه و معاه مامتو قلقانه (عاصي كان مكلم مامتو فون و قال لها أن تمارا مش موجوده)
حور جريت علي تمارا حضنتها :كده يا تمارا عايزه تمشي و تسبيني
تمارا:معلش انا اسفه
حور :يعني مش هتعملي كده تاني
تمارا:تؤ تؤ
بعدين بصت علي عاصي و وجهت كلمها لي
تمارا بطفوله:أبيه عاصي متزعلش مني بس انا كنت خايفه من ده و شاورت علي زيدان
عاصي بابتسامه:خلاص مش زعلان
زيدان ببرود: هو مش انا صالحتك
تمارا و هيا علي وشك البكاء من طريقته البارده :اه
زيدان بصلها بغ”ضب و طلع علي غرفته
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
تسريع الأحداث بعد اربع سنين تحديدا في القصر
كانت واقفه تمارا و معاها عاصي و حور و زيدان و تمارا خايفه و مستنيا تشوف النتيجه بتاعتها بتاعت تالته ثانوي
تمارا:ها يا زيد طلعت
(ملحوظه بيقولو اوقات لزيدان زيد)
زيدان:اه طلعت
تمارا بدموع و خو”ف:نجحت و جبت كام
زيدان:بصي انتي اكيد عارفه أن ده نصيب و انتي عملتي العليكي و دي حاجه بتاعت ربنا
تمارا بدم”وع:سقط
زيدان بفرحه:مبروك يا تمارا جبتي 91
تمارا بفرحه فضلت تصرخ و تنط زي الاطفال
تمارا:هيي يعني هدخل كلية طب زي ما انت كنت في كلية طب
زيدان بضحك :اه يا ستي بس مش قولتيلي عايزه طب اي
تمارا :جراحه زيك يا زيد
زيدان :و اشمعنا بقا يا قلب زيد
تمارا بفرحه:عشان انا عايزه اكون زيك في كل حاجه انا حبيت كل حاجه تخصك يا زيدان
زيدان :علي كدا بتحبي نفسك
تمارا:احب نفسي لي
زيدان :عشان انتي تخصيني
تمارا اتكسفت و سكتت
تمارا :ممكن اقول حاجه
عاصي:قولي
تمارا:بصراحه يا أبيه عاصي انا عايزه ادخل كليه بره مصر
زيدان بغ”ضب:لا طبعا مستحيل مش هيحصل
تمارا بد:موع: بس انا عا
زيدان بعص”بيه:من غير بس
عاصي:زيدد ملكش دعوه ده مستقبلها و هيا حره في
زيد بغ”ضب :تمام
و طلع بره غرفة الرسيبشن بلا بره القصر كلو
تمارا طلعت غرفتها وفضلت تبكي
تمارا:يارب انا ليه فرحتي مش بتكمل بقا انا عايزه اكمل دراستي بره دي اكتر حاجه بتمناها بس خلاص انا مقدرش علي زعل زيدان و هقول أن انا مش هدرس بره
نزلت من غرفتها علي صوت حور و هيا بتزغرط بفرحه
تمارا بضحك:في اي يا ماما بتزغرطي بفرحه كدا ليه
عاصي بضحك:مش تقوليلي مبروك انا هخطب
الكلمه نزلت علي قلب تمارا وجعته
تمارا:تخطب
عاصي:موفاجأه حلوه صح
تمارا بحزن:اه اوي مبروك يا أبيه عن اذنكو انا طالعه اوضتي ولما زيد يجي قولولي عشان عايزه اتكلم معاه
حور:ماشي يا حبيبتي
🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚
بعد شويه وصل زيدان و كان طالع غرفته وقف علي صوت حور
حور:زيدان
زيدان:نعم يا امي
حور:اطلع ل تمارا كانت عايزه تتكلم معاك
زيدان :تمام
طلع و لسه هيخبط علي تمارا
بس سمع كلامها مع صاحبتها قلب كل تعابير وشه للغضب ووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت من رباني)