روايات

رواية عشقت ملاكي الفصل السابع عشر 17 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل السابع عشر 17 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الجزء السابع عشر

رواية عشقت ملاكي البارت السابع عشر

رواية عشقت ملاكي الحلقة السابعة عشر

عند أسد في الشركه
فهد : هااااا يا أسد عملت ايه
أسد : خلاص كل حاجه انتهت
فهد : ايه حصل ايه احكيلي
أسد :….. ( حكي كل شئ)
فهد : طب انت هتعمل ايه
أسد : مش عارف بس للزم ابعد عنها ومخليها تشوفني خالص
فهد : ايه اللي بتقوله ده يا أسد
أسد : مفيس حل غير ده لازم ابعد عنها هي عاوزه كدا
فهد : طالما منتش طيقين بعض طلقها وكل واحد يعيش حياته
أسد : مستحيل أطلقها دا على جثتي
فهد : ليه بقى طالما انتوا مش هتعيشوا مع بعض
أسد : علشان لو صلقتها ممكن تتجوز غيري وانا مش هقدر اشوفها مع حد غيري
فهد بصدمه : انت بتفكر ازاي
أسد : مش هقدر يا فهد
فهد : أسد انت المفروض تكون عاوز تشوفها سعيده
أسد : انا عاوز كدا بس مش عاوزها تكون مع غيري برضوا
فهد : انا مش عارف هقولك ايه يا أسد بس فكر حلو في الموضوع ده
أسد : حاضر
فهد : استأذن انا بقى
أسد ماشي وظل يفكر في كلام فهد ويتخيل ان تكون ملاك مع شخص اخر
أسد بعصبيه وغيره : مستحيل مستحيل تكون لغيري هي ليا انا وبس وظل يكسر كل شئ بالمكتب
رجع فهد على صوت أسد
فهد : في ايه يا أسد
أسد : مش قادر يفهد مش هقدر اشوفها مع غيري وجلس على الكرسي
فهد : اهدي يا أسد اهدي تعال اروحك تنام شويه وتريح أعصابك
اسد : لا انا هروح وانت خليك في الشركه
فهد : طب هوصلك وارجع الشركه
أسد : لا خليك انا كويس وهرفع اروح لوحدي
فهد : ماشي يا أسد
وغادر أسد..
بعد فتره في الشركه…
فهد : الوو
ليلى : ايوه يا فهد
فهد : نعم يا روحي عامله ايه انتي كويسه
ليلى : اه الحمد لله
فهد : ايه كنتي بتتصلي ليه
ليلى : عاوزه اسلك احنا هنروح نجيب الشبكه بكره الساعه كام
فهد : بكره الساعه ٨
ليلي : طيب ماشي سلام بقى
فهد : طيب مليش حاجه كدا
ليلى : حاجه زي ايه
فهد : قوليلي بحبك
ليلى : لا ويلا سلام
فهد : لو مقولتليش بحبك هموت نفسي
ليلى : خلاص بقى يا فهد
فهد : لا هتقولي ولا لاء
ليلى : يوووه خلاص هقول
فهد : طب يلا
ليلى : ب ب بح
فهد : انتي هتنقطيني اخلصي
ليلى : بحبك واغلقت المكالمه دون أن تسمع رده
فهد : مجنونه بس بحبها
ليلى : يخربيتك يا فهد انت عاوز تموتني
وفجأه وصلت رساله على فونها محتواها ( بعد الشر عليكي يا قلبي)
ليلى بصدمه : عرف ازاي ده وفجأه وصلت رساله أخرى محتواها ( متفكريش كتير يا قلبي القلب بيحس)
ليلى : مجنون
فهد : مجنون بيكي يا قلبي
ليلى : فهد روح نام علشان صحي بدري
فهد :حاضر
ملاك : تصبح على خير
فهد وانتي من اهل الخير
وتنام ليلى ويذهب فهد اللي منزله وينام
في الصباح يستيقظ جميع أبطالنا منهم السعيد ومنهم الحزين
ملاك : صباح الخير يا ماما
ساره : صباح النور يابنتي عامله ايه دلوقتي
ملاك : كويسه الحمد لله هو أسد مرجعش امبارح
ساره : ملاك أسد مش راجع تاني
ملاك : ايه
ساره : هو قالي كدا وقالي هيجي يطمن عليا من فتره للتانيه
ملاك بحزن : ماشي. اخذتي دواكي
ساره : اه يا بنتي يلا نفطر
َملاك وهي تداري حزنها : عاملين فطار ايه
ساره : تعالي وانتي تشوفي
تذهب ملاك وتناول الفطار هي ورقيه.
ملاك : ماما انا راحه الجامعه عندي محاضرات عاوزه حاجه
ساره : عاوزه سلامتك
ملاك : سلام
وغادرت ملاك..
_________________
ليلى : صباح الخير
الجميع : صباح النور
ليلى : ماما انا راحه الجامعه عندي محاضرات عاوزه حاجه
رقيه : لا يابنتي خدي بالك من نفسك
ليلى : حاضر سلام
لين : استنى يا ليلي خوديني معاكي
ليلى : راحه فين
لين : راحه ادور على شغل
محمد : استنى يا لين تعالي قدمي في الشركه اللي انا فيها
لين : شركه ايه
محمد : الشركه بتاعت أسد وفهد على الاقل هنكون كلنا سوا
لين بتفكير : اممم ماشي موافقه
محمد : خلاص استنى تعالي معايا وروحي انتي يا ليلي
ليلى : ماشي سلام
وغادرت ليلى
_________
في الشركه عند أسد
فهد : أسد عامل ايه
أسد : تمام الحمد لله
فهد : ماشي انهارده الساعه 8 هنعمل الخطوبه
أسد : ماشي الف مبروك
فهد : الله يبارك فيك بس انا مش بقولك علشان تقولي الف مبروك
أسد : امال ليه
فهد: انا بقولك علشان تبقى عامل حسابك
أسد : انا مش هاجي يا فهد
فهد بصدمه : ايه
أسد : انا وعدت ملاك ان انا مش هتخليها تشوفني تاني وهي اكيد هتبقى موجوده في الخطوبه انهارده
فهد بعصبيه : نعااااام علشان كدا انت مش هتيجي اسمع يا أسد انا مليش دعوه بمشاكلك انت وملاك اللي اعرفه انك اخويا وهتحضر انهارده غضب عنك
أسد : عارف انك عاوزني جنبك بس والله مش هقدر
فهد : أسد لو مجتش انهارده اعرف انالصحوبيه اللي بينا خلصت
أسد بصدمه : ايه
فهد : هو كدا يلا سلام وغادر الغرفه تحت صدمه أسد
أسد : ياربي اعمل ايه دلوقتي وجلس يفكر وقرر انه سيذهب
________________
ليلى : ملاك وحشتيني
ملاك : يا بكاشه دا كنت معاكي امبارح
ليلى : بس والله وحشتيني
ملاك : انتي كمان
ليلى : عامله ايه انتي كويسه
ملاك : اه الحمد لله
ليلى : فكرتي في اللي قولتلك عليه
ملاك وهي تتذكر ما حدث معها : اه
ليلى : ملاك ليه حساكي مخبيه عليا حاجه
ملاك : لا مش مخبيه حاجه
ليلى : لا انتي مخبيه ملاك احكي
ملاك : يا ينتي. مفيش حاجه
ليلى : لا في متنسيش ان انا معاكي من الطفوله وعارفاكي كويس.
ملاك : اه صح
ليلى : ملاك احكي
ملاك بتنهيده : حاضر…. ( وحكت كل شئ)
ليلى بصدمه : ايه
ملاك : هو ده كل اللي حصل
ليلى : طب وانتي مسمعتهوش ليه
ملاك : اسمع مين اسمعه علشان يجرحني اكتر
ليلى : انتي غبيه يا ملاك افرضي كان عاوزك في حاجه مهمه او جاي يقولك على حاجه متنسيش ان انتوا كنتو متخانقين ومش هو مكنش بيكلم بس لا ده راحلك البيت وكان وراح علشان يتكلم معاكي
ملاك : قالي ان هو عاوز يبدأ معايا حياه جديده
ليلى : مش بقولك انك غبيه افرحي يا ملاك انتي خسرتي أسد وهو مستحيل يخليكي تشوفيه تاني وانا اه. وانتي اهو وقاطعها اتصال فهد
ليلى : الو يا فهد
فهد بعصبيه : ملاك جنبك
ليلى : اه في ايه
فهد : ادهالي
ليلى : حاضر وفتحت الاسبيكر علشان تسمع
ملاك : ايوه يا فهد في ايه
فهد : في ايه كل اللي عملتيه ده وفي ايه في انك اذيتي صحبي وصدق عمري كل ما يحاول يقرب منك تبعديه ليه في أن بسببك صحبي واخويا مش جاي خطوبتي علشان ميشوفكيش في ايه في أن مبقتش اشوفه بضحك في انك اخذتي روحه منه انتي ايه مش بتحسي انت مصنوعه من ايه يا شيخه روحي منك لله
ملاك ببكاء وصدمه من ما تسمعه : ايه
فهد : انت عارفه انا فرحان ان بعد عنك على الاقل ممكن ينسى همومه وحزنه ياريت
ملاك : انا اسفه
فهد : ليلى : تعالي نروح نجيب الشبكه علشان نلبسها بليل قابليني في *********
ليلى : حاضر انا جايه اهو وهتصل بمحمد ولين علشان يجيو
فهد : ماشي
ليلى بحزن على صديقتها ملاك : انا رايحه يا ملاك فكي بقى وبطلعي عياط اكيد فهد كان زعلان على أسد علشان كدا قال الكلام ده بس هو اكيد ميقصدش
ملاك بابتسامه باهته : انا عارفه
ليلى : طب انا هروحله ومتنسيش تيجي بليل هستناك متتاخريش
ملاك : حاضر من عنيا
وغادرت ليلى وذهبت ملاك اللي المنزل وضلت ملاك تبكي وتفكر فيما قاله فهد حتى جاء موعد الخطوبه
______________________
محمد : الووو
ليلى : ايو يا محمد
محمد : ايوه يا ليلي في حاجه
ليلى : لا انا بكلم علشان اقولك ان احنا هنروح نجيب الشبكه وفهد قالي علشان انتوا كمان تيجوا تجيبوا الشبكه بتاعتكم
محمد : طب انتوا هتجيب ها منين
ليلى : من **********
محمد : طيب ماشي انا هاجي انا ولين اهو
ليلى : طيب ماشي
محمد : سلام
لين : في ايه يا محمد
محمد : مفيش ليلى بتقولي أن هما راحوا يشتروا الشبكه وكانت بتقول علشان نروحلهم
لين : ماشي يلا
محمد : يلا
وغادرو واشتروا الشبكه ورجعوا حتى يجهزون علشان حفله الخطوبه
____________________
في المساء تجمع الكل في حفله الخطوبه وجاءت المعازيم
ملاك : الف مبروك يا ليلي
ليلى : الله يبارك فيكي
ملاك : الف مبروك يا فهد
فهد : الله يبارك فيكي ملاك انا اسف
ملاك : على ايه
فهد : علشان قولت الكلام ده الصبح
ملاك : عادي ولايهمك وانا عارفه انك عملت كدا عل؛ ان زعلان على أسد وانت معاك حق في كل حاجه قولتها
فهد : يعني مش زعلانه
ملاك : لا ويلا بقى اسيبك مع ليلى
وتذهب ملاك تسلم على محمد ولين وتبارك ليهم وفجأه يدخل أسد ويسلم على فهد ومحمد وكانت تقرر ملاك في هذا الوقت انها ستذهب وتعتذر منه
________________
أسد : الف مبرك يا فهد
فهد : الله يبارك فيك يا أسد
أسد : انا اسف يا صحبي
فهد : لا انا اللي اسف انا اللي المفروض مكنتش قولت الكلام ده
أسد : عارف على العموم الف مبروك كمان مره
فهد : الله يبارك فيك
أسد : فهد انا جيت علشان اللي قولته بس انا مش هقدر اقعد اكتر من كدا
فهد : عارف يصحبي وانا مش هجبرك
أسد : ربنا يخليك وذهب وبارك لمحمد ولين وذهب لفهد مره اخرى
أسد : فهد سلام لو عوزت حاجه رن عليا
فهد : حاضر سلام
وفجأه صدمت ملاك فهو يغادر بسرعه ولم ينظر لها حتى
ملاك : أسد
أسد سمع صوتها ولكن يتجاهلها وكمل سيره
ملاك : أسد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى