روايات

رواية عشقت ملاكي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الجزء الخامس والعشرون

رواية عشقت ملاكي البارت الخامس والعشرون

رواية عشقت ملاكي الحلقة الخامسة والعشرون

في صباح يوم جديد تشرق الشمس علي ابطالنا في سعاده
تستيقظ ملاك وتجد أسد واقف أمامها..
ملاك : صباح الخير
أسد : صباح النور ياقلبي وقبلها قبله رقيقه
ملاك : ايه ده ايه اللي مصحيك بدري
أسد : عندي شغل كتير ويلا قومي تجهزي علشان عاملك مفاجأه
ملاك بتذكر : اه صح دي اللي انت قولتلي عليها
أسد : لا دي واحده غيرها
ملاك : يعني كدا بقوا مفاجئتين
أسد : ايوه يا قلبي
ملاك : ايه بجد
أسد : اه بجد ويلا قومي علشان زمان ليلى ولين جايين
ملاك : هيجوا ليه
أسد : هتعرفي كل حاجه باونها بس نفذي كل حاجه هيقولولك عليها
ملاك : حاضر
أسد : يلا سلام اشوفك بليل
ملاك : ايه بليل
أسد : مش بليل اوي خلاص العصر كدا.
ملاك : ماشي
أسد : سلام
ملاك : سلام
وغادر أسد بعدما أخبر ساره بخطته
عند محمد….
محمد : لين حببتي اصحى
لين : ايه في ايه يا محمد
محمد : اصحى يا بت انتي نسيتي انك هتروحي لملاك
لين بتذكر : ينهر ابيض دا انا اتاخرت
محمد : لا متاخرتيش قومي اجهزي علشان تروحيلها وبعدين انا عاملك مفاجأه
لين بفرحه : بجد ايه هيا
محمد : هتعرفيها بس مش دلوقتي
لين : ماشي انا هقوم اجهز واروح لملاك
محمد : ماشي وانا هروح لاسد
لين : ماشي
وجهز لين ومحمد وغادرو
عند ليلى وفهد….
ليلى : فهد
فهد : نعم يا قلبي
ليلى : قوم يلا علشان تروح لاسد وانا هروح لملاك
فهد وهو يفتح عيونه لينظر لها : حاضر بس تعالي ننام كمان شويه
ليلي : يلا قوم بقى وبطل كسل شويه
فهد بتاكسل : حاضر صباح الخير
ليلى : صباح النور قوم اجهز بقى
فهد : حاضر
وجهز فهد اخد ليلى الي ملاك وغادر لاسد وتقابل ليلى ولين أمام الفيلا عند ملاك وسلموا على بعض ودخلوا لملاك
___________________________
ملاك : ازيكوا يا بنات
ليلى ولين : كويسين الحمد لله
ليلى : ايه هنعمل ايه بقى
لين : مش عارفه الفستان لسه موصلش ولا الميكب ارتست
ليلى : طب اسكتي علشان ملاك متسمعش
ملاك : فطرتو يا بنات
ليلى :لا انا جوعانه اوي
لين : وانا كمان
ملاك : خلاص تعالوا نفطر
ليلى ولين : ماشي
وفطروا البنات وعندما انتهوا من الفطار دخلت فتاه
ملاك : انتي مين
البنت : انا شهد الميكب ارتست اللي بعتها الاستاذ أسد
ليلى ولين : اه ماشي
ملاك : أسد باعت ميكب ارتست ليه
ليلى : ملكيش دعوه قومي يلا وانتي تعرفي بعدين
ملاك : حاضر
شهد : اتفضلي اقعدي علشان احطلك الميكب
ملاك : انتي هتحطيه كدا من غير ما اشوف الفستان اللي هلبسه
شهد : استاذ أسد قالي احطه ازاي
ملاك : حاضر الظاهر ان أسد مجهز كل حاجه
لين : اه وانتهت ملاك من وضع الميكب
ليلى : ايه القمر ده
ملاك : شكلي حلو
لين : دا انتي قمر…. وقاطعها صوت الباب
ملاك : شوفي مين يا لين
لين وهي تفتح وجدت فتاه تحمل فستان
لين : انتي مين
الفتاه : انا ليان مصممه ازياء واستاذ أسد كان طالب الفستان ده خصوصي للمدام ملاك
لين : طب اتفضلي ادخلي
ليلى : مين دي
لين : دي ليان أسد باعتها مع الفستان
ليلى : ماشي
ملاك : وريني الفستان بسرعه وأخذت الفستان وكان في غايه الروعه
ليلى : ايه ده دا الفستان تحفه
ملاك : اه بس أسد جايب فستان عروسه ليه
ليلي : مش عارفه
لين : البسيه بس وتعرفي بعدين
ملاك : ماشي
وارتدت ملاك الفستان وكانت في غايه الجمال
ليلى ولين : بسم الله مشاء الله قمر
ملاك : بجد
ليان : الظاهر كدا ان استاذ أسد كان متخيل الفستان عليكي علشان كدا هو اللي صممه
ملاك : ايه
ليان : ايوه استاذ أسد رسم الفستان وانا خيطناه
ملاك بفرحه : بجد
شهد : الظاهر كدا ان استاذ أسد بيحبك اوي
ملاك : وانا كمان بحبه
وفجأه دق الباب
ملاك : شوفي يا ليلي مين
ليلى : لا روحي شوفي انتي
ملاك : حاضر وذهبت ملاك وفتحت وصدمت عندما رات أسد
أسد : ايه القمر ده
ملاك : أسد
اسد : عيونه
ملاك : انت بتعمل ايه هنا انت مش قولت مش هتيجي دلوقتي
أسد : وجيت ايه انتي مش حبه ان انا جيت دلوقتي ارجع تاني
ملاك : لا لا مش قصدي وطبعا حبيت انك جيت دلوقتي وبعدين…
أسد : وبعدين ايه
ملاك : ايه الحلاوه دي
أسد : بجد حلو
ملاك : حبيبي طول عمره حلو
أسد : انتي اللي قمر
ملاك : شكرا
أسد : على ايه
ملاك : على الفستان اللي صممته خصوصا علشاني
أسد : عجبك
ملاك : اه اوي بص شكلي في حلو ازاي
أسد : اه لانه اتصمم علشانك انتي وبس
ملاك : ربنا يخليك ليا يا أسد بس قولي هنعمل ايه بقى وانت عملت الفستان ده ليه
أسد : اممم هننزل ناخد شويه صور وكان انهارده فرحنا علشان يبقوا للذكرى
ملاك : طب انت جهزت الفستان ده امتى
أسد : جهزته من اول مره شوفتك وحبيتك وكنت شايله طول الفتره اللي فاتت
ملاك بفرحه : ربنا يخليك ليا
أسد : طب يلا ننزل علشان الفوتوغرافر مش يزهق
ملاك بضحك : يلا ونظرت للبنات انا نازله يا بنات
لين وليلي : واحنا كمان ماشيين
ملاك : ايه ليه
لين وليلى : علشان نشوف فهد ومحمد
ملاك : طيب ماشي
أسد : استنوا خدوا دول البسوهم
لين وليلى : ايه دول
أسد : فهد ومحمد اللي بعتوهم وهما تحت مستنينكم علشان كلنا هناخد صور مع بعض
ليلى ولين : حاضر
ونزل ملاك واسد واتصورا مع بعض حتى جهزت البنات ونزلت هي الأخرى
ليلى :فهد ايه رايك
فهد : قمر يا ناس الفستان طلع عليكي تحفه
ليلى : بجد وانت قمور اوي
فهد : انا يتقالي قمور ماشي يا أخرت صبري يلا بينا
ليلي : يلا
عند محمد عندما رأي لين……
محمد : ايه ده
لين : ايه في ايه
محمد : ايه العسل ده انا حاسس ان انا معايا ملاك
لين : بجد ربنا يخليك ليا
محمد : ويخليك ليا يلا يلا بقي علشان أسد هيولع فينا
لين : يلا
أشد : هاا اخيرا جيتوا يلا نتصور
الجميع : يلا وكل شخص حضن حبيبته واتصورا مع بعض
وبعد فتره……
أسد : تعالي معايا يا ملاك
ملاك : على فين
أسد : هو يكي المفاجاه بتاعتك
ملاك : ماشي يلا
واخذ أسد ملاك وغمز لفهد ومحمد
فهد : يلا بينا
محمد : يلا
واخذوا البنات وغادرو اما أسد وصل إلى المكان
ملاك : ايه المكان دا
أسد : ادخلي وانتي تعرفي
ملاك : حاضر ودخلت ملاك ولكن كانت الانوار مغلقه
ملاك : أسد انا مش شايفه حاجه
أسد : طيب امشي لقدام واوقفها في منتصف المكان
ملاك : أسد احنا رايحين فين
أسد : عدي لحد ثلاثه وسقفي
ملاك : حاضر واحد… اثنان…. ثلاثه وسقفت وفجأه جميع الانوار اضائت ووجدت أسد يجلس على ركبته ويمسك خاتم بيده
ملاك بفرحه : أسد ايه ده
أسد : ملاك انا بحبك تقبلي تعيشي معايا بقيه حياتك وتكوني امي واختي وصديقتي وبنتي وحبيبتي
ملاك : موافقه واصلا انا مستحيل اسيبك
أسد قام وحضنها ولف بيها تحت صفير الجميع
ملاك : انا بحبك يا أسد
أسد : وانا بعشقك يا قلب أسد وبعدها عن حضنه ملاك تقبلي ترقصي معايا الرقصه دي
ملاك وضعت يدها في يده وبدائو يرقصون على اغنيه من اول دقيقه وكل شخص ينظر في عين الاخر وعندما انتهوا
أسد : غمضي عيونك
ملاك : ليه
أسد : غمضيهم بس
ملاك : حاضر وغمضتهم وبعد فتره قليله
أسد : افتحي عيونك
ملاك وهي تفتح عينها : بابا
والدها : حببتي وحشتيني
ملاك : انت اكتر والله كدا تسيبني وتمشي
والدها : مش بأيدي والله
ملاك : ماشي مسامحتك بس مش تبعد عني تاني
أسد : متخافيش عمي هيعيش معانا
ملاك بفرحه : بجد
أسد : بجد
ساره : مش معنى أن والدك جه تنسى امك
ملاك : هو انا اقدر انساك يا ست الحبايب
ساره : تعالي في حضني
ملاك حضنتها وسلمت على الجميع هي واسد وعندما انتهوا…
ملاك : أسد لسه فس مفاجأت تاني
أسد : اخر واحده
ملاك : ايه هيا
أسد طلع تذكرتين سفر
ملاك : ايه ده احنا هنسافر
أسد : اه دا شهر العسل بتاعنا
ملاك : اه فين بقى
أسد : اقرائي التذاكي وشوفي بنفسك
ملاك وهي تقرأ : هيييييه دا في المالديف
أسد : اه علشان نقضي احلى ايام في عمرنا
ملاك : ماشي هنقعد قد ايه
أسد : هو اسمه شهر عسل
ملاك : يعني هنقعد شهر
أسد : اه وممكن اكتر
ملاك : ايه
أسد : مش هنرجع غير لما نكون هنجيب عيل
ملاك بصدمه : ايه
أسد : دا اللي عندي ويلا بقى علشان معاد الطياره
ملاك : ايه احنا هنسافر دلوقتي
أسد : اه
ملاك : بس انا مجهزتش…
قاطعها أسد : انا جهزت كل حاجه وفهد زمانه جيبهم ولم ينتهي من كلامه ووجد فهد وصل
فهد : انا جبت الشنط اهي
ملاك : كل دي شنط
فهد : لا في دول بتوعي انا وليلي
ملاك : انتوا هتيجوا معانا
فهد : لا احنا رايحين استراليا
ملاك : ماشي
لين : يااه اخيرا اليوم خلص يلا نروح
محمد : مش عاوزه تعرفي المفاجاه بتاعتك
لين : اه صح ايه هيا
محمد : طلع تذاكر سفر إلى باريس
لين بفرحه : ايه ده دي تذاكر سفر
محمد : اه امال انتي مفكره لن احنا مش هنقضي شهر عسل احنا كمان ولا ايه
لين بفرحه : بحبك
محمد : وانا كمان ويلا بقى علشان نلحق الطياره
لين : يلا
وكل واحد اخذ حبيبته وسافر وعاشوا في سعاده
بعد مرور سنه………
ملاك واسد بقى عندهم حور وأسر توئم
ليلى وفهد : عندهم أدهم
محمد ولين عندهم : لليان
#تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى