روايات

رواية عشقت ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل الثالث 3 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الجزء الثالث

رواية عشقت ملاكي البارت الثالث

رواية عشقت ملاكي الحلقة الثالثة

ساره : يلا الغداء جاهز
اسد : اتفضل معانا يعمي
والد ملاك : مره تانيه علشان متاخرش
ملاك : تتأخر علي ايه يا بابا
والدها : علي الطياره
ملاك باستغراب : علي الطياره
والدها : اه اصل انا مسافر يبنتي هو اسد مقلكيش ولا ايه
ملاك : لا هتلاقيه نسي بس انت مسافر فين وليه
والدها : هروح اقعد في البلد انا مش هقدر اعيش هنا لوحدي
ملاك : خلاص تعالا عيش معانا
والدها : مينفعش يبنتي
ملاك : يبقي خلاص هاجي معاك
والدها : تيجي معايا فين انتي نسيتي انك متجوزه دلوقتي ولا ايه ولازم اخليكي مع جوزك ماشي
ملاك : حاضر
والدها : شاطره واسمعي الكلام ومتتعبيش حد معاكي
ملاك : حاضر يا بابا
والدها: وانت يا اسد خد بالك منها ومتزعلهاش ابدا وحطها في عنيك
اسد : حاضر يعمي متخفش عليها دا انا افديها بروحي
والدها : كدا انا اطمنت علي بنتي اسافر وانا مستريح بقي
ملاك : متسبنيش يا بابا
والدها : نبقي ازورك كل فتره سلام وتركهم وغادر
ساره : يلا بقي علشان تتغدوا
ملاك : انا مش جعلته كلوا انتوا وتركتهم وغادرت اللي غرفتها
ساره : اطلع وراها يا اسد زمنها زعلانه
اسد : حاضر يا امي بس روحي كلي انتي الاول وخدي دواكي
ساره : حاضر يبني
وبالفعل ذهب اسد الي ملاك وعندما دخل الغرفه وجدها جالسه في ركن في الغرفه منكمشه علي نفسها وتبكي فذهب إليها مسرعا
اسد : ملاك وأخذها في حضنه اهدي يا قلبي اهدي
ملاك : ابعد عني ابعد كل ده بسببك ابعد مش عايزه اشوف وشك تاني ابعاااااااد
اسد : ماشى يا ملاك انا خارج لحد ما تهدي وبعدين نتفاهم وتركها وغادر
ملاك : يارب انا عايزه اعرف انا عملت ايه في حياتي غلط علشان تعاقبني بالطريقه دي وظلت تبكي حتي داخت ووقعت وبعد فتره رجع اسد الي المنزل وعندما دخل الغرفه وجدها ملقاه علي الارض
اسد : ملاك فوقي ملاك
ملاك : …
اسد يخضه : ملاك مالك فوقي والنبي متخليش قلبي يقلق عليكي ولكن لم يلتقي رد
اسد لنفسه : اعمل ايه يا ربي واتصل علي صديقه فهد
فهد : ايوه يا اسد
اسد : ابعتلي دكتوره بسرعه يا فهد
فهد : ليه في حاجه طنط ساره كويسه
اسد : اه كويسه بس ابعت الدكتوره وانا هفهمك بعدين
فهد : حاضر
وبعد فتره وصل الدكتور مع فهد اللي القصر
فهد : الدكتور اهو يا اسد
اسد بعصبيه : هو انا مش قولت دكتوره
فهد : ملقتش دكتوره يا اسد خليه يكشف علي الحاله بس
اسد : حسابي معاك بعدين
الدكتور : فين المريضه
اسد : اهي في الغرفه دي شوفها بسرعه
الدكتور : حاضر بس استني بره
اسد : ليه بقي انشاء الله
الدكتور : استاذ اسد لو سمحت عايز اشوف شغلي
فهد : يلا يا اسد واخذه وخرج من الغرفه
بعد فتره …
اسد : ها يا دكتور ملاك مالها
الدكتور : متخافش بس هي بقالها يومين مبتكلش وهي جسمها ضعيف ومتوتره علي طول فده اثر عليها هي محتاجه عنايه شويه وتاكل حلو وانا كتبت ليها شويه ادويه تاخدهم في المعاد ماشي
اسد : شكرا ليك يا دكتور وانت يا فهد وصل الدكتور لحد الباب
الدكتور : شكرا انا عارف طريقي ومفيش داعي وتركهم وغادر
اسد : خد يا فهد روح جيب الادويه دي
فهد : حاضر بس مين دي
اسد : هقولك كل حاجه بعدين بس روح جيب الادويه
فهد : ماشي
ودخل اسد علي ملاك الغرفه
اسد: ليه كدا يا ملاك ليه تخليني اقلق عليكي ونظر لها وجد علي وجهها اثر البكاء
وفجاه استيقظت ملاك ..
اسد : ملاك انتي كويسه
ملاك : اه كويسه
اسد : ماشي انا هنزل اجيب حاجه واطلع ماشي
ملاك : ماشي
اسد : عايزه حاجه من تحت
ملاك : لا شكرا
ونزل اسد وأحضر بعض الطعام معه ودخل الغرفه
اسد : ملاك خدي كلي عايز الاكل ده منسوف
ملاك : مش عايزه مليش نفس
اسد : مش بمزاجك هتكليه غصب عنك
ملاك : قولتلك مش عاوزه انت مش بتفهم
اسد بعصبيه : صوتك ميعلاش عليا تاني فاهمه
ملاك بخوف : حاضر فاهمه
تنهد اسد وجلس بجانبها وأكلها بيده غصب عنها
ملاك : كفايه بقي والنبي مش قادره
اسد : ماشي عايزه حاجه
ملاك : لا بس سيبني لوحدي شويه
تنهد اسد فهو لا يريد أن يضغط عليها
اسد : ماشي وخدي الادويه دي في معادها
ملاك : ماشي وشكرا
اسد وهو يقترب منها : طب ايه مليش حاجه كدا
ملاك : حاجه زي ايه
اسد جذبها من خصرها : انتي نسيتي أن احنا متجوزين جديد ولا ايه
ملاك : اسد ابعد عني ومتلمسنيش
اسد : تؤتؤ كدا غلط انا ليا حقوقي
ملاك بخوف : والنبي ابعد عني ارجوك ابعد
اسد : ماشي يا ملاك بس انا عايز اعرفك حاجه واحده بس مش اسد الدمنهوري اللي يغصب مراته علي حاجه وتركها وغادر
وبعد فتره…..
ملاك لنفسها : فين تلفوني دا زمان البت ليلي قلقانه وعندما وجدته وفتحته وجدت ٢٠ مكالمه فائته من ليلي
ملاك : يلهوي ايه ده كله اكيد في حاجه مهمه ارن عليها
ملاك : ايوه يا ليلى
ليلى : ايوه يا ملاك عامله ايه مالك بقالك يومين مختفيه
ملاك : انا اتجوزت يا ليلي
ليلي بصدمه : ايه
ملاك : ايوه يا ليلي اتجوزت اكتر واحد بكره في حياتي
ليل : مين يبت
ملاك بتهرب : اه صحيح انتي كنتي بتتصلي ليه
ليلي: اه صح دكتور اسد عامل امتحان بكره في الكليه
ملاك : ايه ماشي يا اسد الكلب دا مقليش
ليلي : يقولك ايه هو انتي بتكلميه وصحيح مين الي انتي اتجوزتيه اظن انك مبتكرهبش حد قد دكتور اسد
ملاك : هقولك بس مش تقولي لحد
ليلي : ماشي
ملاك : اتجوزت دكتور اسد
ليلي بصدمه : ايه
ملاك : …( حكت لها كل شئ)
ليلى ……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى