رواية عشقت ملاكي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم فرح محمد
رواية عشقت ملاكي الجزء الثالث والعشرون
رواية عشقت ملاكي البارت الثالث والعشرون
رواية عشقت ملاكي الحلقة الثالثة والعشرون
دارين : متقولها ليه وقطعها قلم ينزل على وجهها
ملاك : ليه عملتي كدا انتي بتكرهيني كدا ليه انا متأكده ان أسد معملش كدا
دارين : لا عمل والدليل الصور اللي في ايدك
ملاك : الصور اللي متركبه انتي ليه عملتي كدا ليه
دارين : ملاك صدقيني
ملاك : هههه اصدقك انتي عملتي كدا ليه
دارين : كدا اهو علشان كل الناس بتحبك انتي دا حته الدكاتره دا دكتور أسد اللي كنت بحبه ومستعده اعمل اي حاجه علشانه حبك انتي واتجوزك انتي ليه
ملاك : مسالتيش نفسك ليه
دارين :…….
ملاك : اقولك انا ليه علشان عندي احترام لنفسي مش بروح أقف في نص الشباب واتكلم معاهم مش بحقد على حد وطيبه مع الكل طب انا عاوزه افهم حاجه انا عملتلك ايه علشان تأذيني كدا انتي ايه معندكيش دم
ليلى : ملاك اهدي
أسد وهو يحضنها : اهدي يا روحي
ملاك وهي تنظر له : انا اسفه
أسد : على ايه يا قلبي
ملاك : علشان شكيت فيك
أسد : شكيتي فيا
ملاك : اه ومصدقتكش
أسد : مين قالك كدا انتي لو مش صدقيني مكونتيش فكرتي وغرفتي ان انا مش ممكن اعمل كدا ومكنتش عرفتي الحقيقه
ملاك : انا بحبك يا أسد ومستحيل أشك فيك لو لحظه بعد كدا
أسد : وانا بعشقك يا روح اسد واحضنها
دارين بحقد : لا لاء مستحيل… مستحيل تكونوا سوا انا اللي لازم اكسب ورفعت مسدس على ملاك
أسد : ملاك
دارين : يا تطلقها وتتجوزني ياما حبيبة القبي هتموت
أسد : لا سيبيها
دارين : قدامك ٥ دقايق قرر بسرعه تطلقها وتتجوزني ولا نستشهد على روحها
ملاك : لا يا أسد مش تطلقني والنبي متخلهاش توصل للهيا عوزاه علشان خاطري يا أسد
دارين : اسكتي هااا قررت ايه
أسد : خلاص هتجوزك
ملاك : لا يا أسد لااااااا
أسد : انا اسف يا ملاكي حياتك اهم
ملاك : لا يا أسد علشان خاطري
محمد : انا لازم اعمل حاجه
فهد : هتعمل ايه
محمد : حاول تغطي عليا وتقف قدامي
فهد : حاضر
فهد وهو يغمز لاسد بأن لديه خطه : خلاص يا دارين سيبيها بقي هو هيتجوزك
دارين : تؤتؤ تعرف هي لازم تموت ممكن بعد ما يتجوزني يرجعها ليه تاني ويطلقني علشان كدا لازم تموت
أسد : لا لا مش هرجع ليها بس سيبيها
محمد وهو يلف ويقف خلف دارين وفجأه اخد المسدس من يدها وأطلقت رصاصه منه في الهواء
أسد : ملاك حببتي انتي كويسه
ملاك : اه كويسه
لين وليلى وهما يمسكوا دارين قبل أن تهرب : تعالي هنا انتي راحه فين
دارين : سيبوني
ليلى :مش قبل ما نعلمك الأدب
دارين بخوف : ايه
ليلى وهي تضربها قلم : ده علشان حاولي تفرقي بين أسد وملاك
لين بقلم من الجهه الأخرى : وده علشان ترفعي المسدس على ملاك
ملاك وهي تتقدم في اتجاهها وضربتها عده صفعات وراء بعضها : ليه ليه
أسد : اهدي يا حببتي
ملاك ببكاء : خليها تمشي
أسد : حاضر واكمل فهد اتصل بالشرطه
دارين : لا لا علشان خاطري لا امي عاوزه ادويه واختي بتروح المدرسه ومحدش معاهم وانا اللي بصرف على البيت علشان خاطري متحبشونيس
أسد : خدوها من قدامي
دارين وهي تجري على ملاك : علشان خاطري يا ملاك خليهم يسبوني والله مش هعمل كدا تاني الغيره عمتني علشان خاطري يا ملاك والله مش هعمل كدا تاني
ملاك بطيبه : خلاص سيبوها
ليلى ولين : ايه انتي بتقولي ايه
ملاك : سيبوها
أسد : ملاك يا حببتي دي بتضحك عليكي
ملاك : اكيد ربنا هيعاقبها
أسد : يا ملاك….
ملاك بمقاطعه : علشان خاطري يا أسد
أسد بتنهيده : خلاص سيبوها
دارين : شكرا بجد ليكوا والله مش هعمل كدا تاني انا عرفت غلطي
ملاك : حصل خير
وتركتهم دارين وغادرت
ليلى ولين : ملاك انتي متأكده من اللي انتي عملتيه ده
ملاك : اه متأكده ونظرت الي أسد
ملاك بحب : شكرا
أسد : انت تؤمر وانا انفذ
ملاك : بحبك
أسد : انا اكتر
فهد : كفايه محن بقى
أسد : اسكت ملكش دعوه ما انت كنت بتعمل كدا مع ليلى حد قالك حاجه
محمد : خلاص يا جماعه هنروح فين
ملاك : مش هينفع دلوقتي تاني علشان محاضره أسد
أسد : خلاص هلغي المحاضره
ملاك : لا كفايه اللي غبتهم والامتخانات على وصول
أسد :هعوضها ليكم خلاص بقى
ملاك : لا
أسد : خلاص ونادي على الجميع
أسد : يلا علشان المحاضره
محمد وفهد ولين : طب هنستاذن احنا بقى
ملاك : لا استنوا احضروا معانا المحاضره وبعدين نخرج
ليلي : ماشي وافق والنبي يا فهد
فهد : ماشي علشان خاطرك بأس
لين وهي تنظر لمحمد : طب واحنا
محمد : خلاص هنحضر احنا كمان
لين بفرحه : هيييييه
محمد لفهد : مجانين
فهد : عندك حق
وجلس كل شخص بجانب حبيبته ما عدا ملاك عندما نظر لها أسد وجد بجانبها ولد
أسد بعصبيه : ملاك
ملاك : نعم
أسد : تعالي اقعدي هنا وشاور على الكرسي الخاص بيه
ملاك : بس….
أسد بمقاطعه : انا قولت تعالي اقعدي هنا
ملاك : حاضر وذهبت وجلست وهي تلعن حظها
أسد وهو يقترب منها بخبث : بتقولي حاجه يا حببتي
ملاك : هااا لا مبقولش
أسد وهو يقترب اكثر : بحسب بتقولي حاجه
ملاك : حتى لو بقول هتعمل ايه
أسد : هعاقبك كدا اهو وقبلها قبله سريعه لم يلاحظها غير فهد ومحمد
محمد : احنا بنقول نبدأ المحاضره بقى ولا ايه
فهد : احنا ممكن نلغيها ونروح عادي
أسد وهو يفهمهم : اقعد منك ليه ملاك قالت هناخد المحاضره يعني هنخدها مش صح يا ملاكي
ملاك هزت راسها بنعم
أسد : يبقى خلاص كل واحد يحط الجزمه في فمه علشان نخلص في اليوم ده
فهد ومحمد : حاضر
وبدأ أسد الشرح وهو ينظر لملاك كل دقيقه وما ان انتهى
أسد : فهمتي
ملاك :اه بس في حته مش فهماها
أسد : ايه هيا
ملاك :……
أسد : خلاص دي طويله هبقي اشرحهالك في البيت
ملاك : طب اشرحها دلوقتي تاني افرض في طلاب مش فهمناها زي
أسد : كانوا قالوا ومالوا دا انا هشرحهالك في البيت على روقان كدا وهشرحهالك حرف حرف كلمه كلمه ومش هخليكي تنسيها طول عمرك وغمز لها
ملاك : دا انت قليل الادب
أسد : هو انتي لسه شوفتي قله ادب اصبري عليا بس
ملاك : ياخوفي منك
ليلى بمقاطعه : هو انتوا هتنيكوا توشوشو بعض طول اليوم يلا بينا
محمد : نفس افهم قولتلها ايه خليتها زي الطماطم كدا
أسد : لم نفسك
فهد : طب قولي والنبي قولتلها ايه
أسد : نفس الي بتقوله لمراتك يلا منك ليه
محمد : يلا وغادر الشباب وخرجوا معا ولم يخلوا يومهم من الضحك والهزار والمشاكسه
في المساء رجع كل شخص اللي منزله
ملاك : أسد احنا هنروح الفيلا علشان ماما لوحدها هناك
أسد : مخلينا كمان يومين في الشقه بتاعتي
ملاك : لا علشان ماما
أسد : حاضر بس هنروح نجيب هدومنا
ملاك : مش مهم في غيرهم في الفيلا
أسد : ماشي براحتك
ملاك : كنا بتعمل ايه في الشقه دي لوحدك
أسد : مش بعمل ايها حاجه اصلا مش بدخلها غير ساعه النوم تعرفي ان انتي اول واحده تدخلي الشقه دي بعدي
ملاك : ايه
أسد : اه والله مكنتش بخلي حد يدخلها خالص حتى الخدم
ملاك : اه علشان كدا كانت مش نظيفه
أسد : اه انا كنت بنظفها بين الفتره والتانيه كدا بس على قدي امال انتي بقى الخير والبركه فيكي عملتي فيها الواجب
ملاك : مش لوحدي
أسد : ايه
ملاك : ليلى ساعدتني
أسد : ايه يعني ليلى دخلت الشقه
ملاك : اه معلش بقى كانت بتساعدني
أسد : طيب ماشي خلاص محصلش حاجه اهم حاجه ان احنا دلوقتي مع بعض
ملاك : صح
وبعد فتره وصلوا اللي الفيلا
ملاك : ماما
ساره : نعم يا بنتي انتي رجعتي
ملاك : اه ازيك يا ماما عامله ايه
ساره : الحمد لله كويسه
أسد : ازيك يا أمي
ساره : أسد
أسد : ايوه انا أسد يا أمي
ساره : عامل ايه يا ابني
أسد : انا الحمد لله كويس المهم انتي عامله ايه
ساره : انا بخير يا ابني
أسد : يارب دايما
ساره : انوا رجعت ا مع بعض يبقى اكيد اتصالحتوا صح
أسد : صح يا أمي
ساره بفرحه : الحمد لله
أسد : انا هطلع اريح شويه
ملاك : ماشي وانا هخليني مع ماما هنا أصلها وحشتني
أسد : ماشي
ساره : لا يابنتي اطلعي مع جوزك زمانك انتي كمان تعبانه وبكره نقعد مع بعض
ملاك : حاضر يا ماما
أسد : يلا يا ملاكي
وغادر أسد وهو وملاك
___________________________
في المنزل عند فهد وليلي
ليلى : فهد
فهد : عيونه
ليلى : ايه المفاجاه اللي كنت عاملهالي
فهد :……
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)