روايات

رواية عشقت مطلقة وأولادها الفصل الثالث عشر 13 بقلم مارلي إيهاب

رواية عشقت مطلقة وأولادها الفصل الثالث عشر 13 بقلم مارلي إيهاب

رواية عشقت مطلقة وأولادها الجزء الثالث عشر

رواية عشقت مطلقة وأولادها البارت الثالث عشر

عشقت مطلقة وأولادها
عشقت مطلقة وأولادها

رواية عشقت مطلقة وأولادها الحلقة الثالثة عشر

في المستشفى كان القناوي ملازم شمس و مش بيسيبها ابدا
شمس بتعب
كفايه كده يا اونكل روح ارتاح شويه انت من ساعه ما جيت من البلد وانت قاعد هنا
القناوي
انا مش ماشي انا هفضل قاعد وياك علشان ابقى مطمن ان الحيوان ده ما يتعرضلكيش تاني
شمس
ما تقلقش هو دلوقتي زمانه في القسم مقبوض عليه روح ارتاح لك شويه حضرتك عارف عنوان بيتي روحي ارتاح لك شويه وبعدين ابقى تعالى
القناوي
ما تحاوليش تقنعيني برده مش ماشي
شمس ابتسمت
بجد وقفتك جنبي يا اونكل مش هنساها ابدا
القناوي بعتاب
في واحده برده تشكر ابوها انا بس مش رايب منك غير انك ترتاحي وما تتكلميش كثير لغايه ما تتنفسي كويس
شمس
انا الحمد لله كويسه ويا ريت لو اخرج كمان من المستشفى
القناوي
لا طبعا ما فيش خروج من المستشفى غير لما الدكتور يامر بده
شمس
انا تعبت من القعده جدا في المستشفى وعايزه اخرج واطمن على العيال
القناوي
اطمني انا لسه مكلم الحرس وقالوا لي ان هم بخير وما تقلقيش عليه وبعدين البوليس النهارده جاي علشان يحقق في الموضوع فاحنا مش هنمشي غير لما البوليس يجي يحقق وغير كمان لما الدكتور يامر بخروجك
شمس اتنهدت بتعب
تمام بعد اذنك انا هنام شويه
القناوي
اتفضلي نامي يا بتي
نامت شمس من الارهاق والتعب اما القناوي تليفونه رن وخرج بره الاوضه علشان يتكلم وكان سلطان
القناوي بحده
رايد ايه يا سلطان
سلطان
بكلمك علشان اطمن على شمس واعرف حصل ايه يا بوي
القناوي بحده
حصل اللي حصل ما يخصكش خليك في زفت الطين بتاعتك
سلطان
يا ابوي بلاش المعامله دي هفضل اعتذر منك لغايه امتى طب تحب اجيلك القاهره
القناوي بعصبيه
انا اصلا مش رايد اسمع صوتك ولا اشوف خلقتك
قفل القناوي في وشه وهو متعصب وبعدين دخل للاوضه تاني يقعد فيه
في الصعيد عند سلطان قال بضيق
هو بيعاملني كده ليه انا عملت ايه اصلا عشان كل ده كل الناس بتتجوز وبتطلق وبعدين انت تطمن عليها ليه مش خلاص راحت لحال سبيلها ايه اللي يخليك تتكلم ابوك وتقول له رايد اطمن عليها
سلطان لنفسه
بس برده انا اتجوزتها يعني من الادب والاخلاق اني اطمن عليها طب ما اكلم منصور وهو اكيد خابر كل حاجه
وفعلا اتصل على منصور وقال بهدوء
كيفك يا منصور
منصور
الحمد لله يا باشا في نعمه
سلطان بهدوء
انا رايد اعرف كل اللي حصل في الشركه امبارح كل حاجه بتفاصيلها وفي المستشفى وحاله شمس عامله ايه دلوقتي
منصور
امرك يا باشا ايه اللي حصل
منصور حكى له على كل حاجه وكمان قال له على مرض شمس وسلطان قال بصدمه
والدكتور قال ان في نسبه نجاح للعمليه
منصور
ايوه يا فندم بس لازم ما يحصلش اي تاخير لان كل ما العمليه بتتاخر نسبه نجاحها بتقل وخصوصا ان المرض اللي عند المدام خبيث مش حميد
سلطان بضيق
تمام يا منصور سلام
قفل سلطان الخط ومش عارف ليه كان متضايق بالطريقه دي وقلقان
سلطان بحزن
طب اعمل ايه دلوقتي اروح لها القاهره ولا انا ما ليش دعوه بالموضوع ده وصل وما اعتقدش انها لو شافتني هتبقى احسن حاجه خليني هنا احسن واتابعها بالتليفون مع منصور
اتنهد بتعب ورجع على الشغل
في بيت ريان خلص شغله ورجع دخل البيت وشاف زهره متكومه على الارض وباين عليها التعب جدا جري عليها بخضه وقال
ريان
زهره مالك فيك ايه
زهره مسكت في ايده بتعب وهي بتعيط وقالت
ما خبرهش انا تعبانه قوي وبنزف ومش عارفه في ايه
ريان بخوف
قومي غيري خليجاتك دي علشان اخدك على المستشفى بسرعه
زهره ببكاء
مش قادره اقوم ولا اتحرك يا ريان
ريان دخل بسرعه على الاوضه وماسك عبايه من الدولاب وخرج بسرعه ولبسها لها وشالها وخرج من البيت ركبها العربيه وطلع على اقرب مستشفى وهناك الدكتور كشف عليها وقال
حضرتك لازم ننزل البيبي ده
زهره بصدمه
انت بتقول يا مخفوف انت ليه
الدكتور
حضرتك البيبي ميت ما فيش نفس وده اللي مسبب لك الالم والنزيف ده
زهره صرخت فيه وهي بتعيط
انت واحد كذاب انا ابن عايش فاهم يعني ايه عايش
ريان قرب منها ومسك ايديها وقال بحزن
اهدي يا زهره اهدي عشان خاطري
زهره صرخت في وقالت
تلاقيك انت اللي خليته تقول كده علشان خاطر انزل اللي في بطني بس ده مش هيحصل فاهم مش هيحصل اوعى تكون مفكرني هبله وغبيه امبارح تيجي تقول لي انك موافق ان احنا نحتفظ بيه والنهارده اجي هنا يقول لي اني لازم انزله اديت له كم عشان يقول كده
الدكتور بضيق
انا ما اسمحلكيش يا مدام حضرتك تقدري تروحي تكشفي في اي مستشفى تانيه او عند اي دكتور بره وكلهم هيقولوا الكلام صح وعلى العموم انت لو فضلت محتفظه بيها وهو اصلا كده كده ميت هيحصل لك تعب شديد واحتمال تتوفي كمان بسبب التسمم اللي هيسببه لك انا قلت اللي عندي بعد اذنكم
خرج الدكتور وهو متضايق جدا من كلام زهره وريان قرب منها وقال بضيق
انت خابره زين اني مش بتاع الحركات دي واني لو رايده تنزليه كنت خليتك تنزليه غصب عنك
زهره بعياط
انت كذاب زيه بالظبط انا مش مسامحاكم ده شويه كذابين ابعدوا عني
ريان
طيبه خليني اوديك مستشفى ثانيه من اختيارك او اي دكتور انت رايداه وخلينا نكشف ونشوف اذا كان فعلا كلام الدكتور ده صح ولا غلط ولو طلع الدكتور اللي روحنا هيقول نفس الكلام ده يبقى الطفل هينزل غصب عنك
ريان شالها بسرعه وخرج من المستشفى دي
زهره بعياط
انا ما اعرفش دكاتره هنا وانت خابر اجده زين
ريان وقف العربيه وسال واحده ست
بعد اذنك يا مدام
الست
نعم
ريان
مرتي بتولد ما فيش دكتور او دكتوره نساء هنا
الست
في دكتوره على اخر الشارع يمين اسمها دكتوره ايمان اسال عليها 1000 مين يدلك
ريان
متشكر يا مدام بعد اذنك
طلع بالعربيه وفاضل يسال على الدكتوره دي لغايه ما وصل لها ودفع كشف من الساعه كام علشان يدخلوا بسرعه وكان في عندها ناس كثير جدا
الدكتوره
حضرتك بتشتكي من ايه
ريان
هي حامل يا دكتوره ومن ساعه ونص كده نزفت وديناها المستشفى والدكتور بيقول لازم الطفل ينزل علشان خاطر ميت في بطنها احنا جايين نكشف ونتاكد من كلام الدكتور ده
الدكتوره ايمان
طب اتفضلي معايا
ريان سندها لغايه نيموها على السرير وبعدين كشفت الدكتوره وعملت لها سونار وقالت بحزن
فعلا الطفل ميت بسبب قله الميه ولازم ينزل في اسرع وقت لان ممكن يجي لك تسمم
زهره بعياط
لا ارجوك يا دكتوره اعملي اي حاجه خلي
الدكتوره
يا حبيبتي ربنا هيعوضك ويغيره بس ده خلاص ما فيش نبض عنده ولازم نشيله وبعدين هو لسه ما تكونش ده يا دوبك عمره ثلاث شهور بس
زهره كانت منهاره وريان قال
حضرتك شوفي شغلك شوفي هتعملي ايه
الدكتوره
انا هحولها على عمليات فورا
وكلمت الممرضه وقالت جهزي لي قلت العمليات
وبعد ربع ساعه دخلت زهره العمليات وعملوا لها العمليه واتحجزت في اوضه في المركز ريان كان واقف بحزن وتعب
في بيت فرحه حاولت تكلم تسنيم وتصالحها على اللي قالته ولكن رد تسنيم كان
تعرفي زين يا فرحه زمان من 20 سنه كان ممكن اتجوز واخلف وارميكم في دار ايتام ابوكم نفسه رماكم هبقى انا عليكم ليه حرمت نفسي ان الجواز ومن كل حاجه ورحت اشتغل في البيوت خدامه علشان خاطر اصرف عليكم وعمري ما زهقت ولا قلت لا اتجوز واشوف حياتي بقى وانتم كمان تشوفوا حياتكم بعيد عني بس لا ما وافقتش على حاجه زي دي وفضلت اشقه واتعب علشان خاطر اصرف عليكم واعلمكم وانت ما كنتيش رايده تتعلم وخرجت من التعليم وفضلت كملت مع اختك لغايه ما تخرجت وبقت مهندسه قد الدنيا وتيجي انت في الاخر تعايرين مني ما اتجوزتش انت عارفه انا لو كنت اتجوزت كان ايه اللي هيحصل كان زمانك انت واختك مرميين في الشارع مش لاقيين اللقمه ويعالم كان ايه اللي ممكن يحصل وابوك عايش ومش دارياه لو كنت اتجوزت وخلفت جوزي ما كانش هيقبلكم ويا عالم كان ممكن يعمل فيكم ايه وانتم بنات بقى انت بتردي نكران الجميل بالمعروف وبتهنيني
روحي يا فرحه انت خلاص قلت اللي في قلبك وانا كمان قلت اللي في قلبي
فرحه بدموع
علشان خاطري ياما سامحيني انا ما اقصدش
تسنيم
ما تقوليش ياما دي تاني انا خالتك من هناك ورايح ما عايزاش اسمع منك كلمه امي دي تاني وتفضلي بقى همليني لحالي
فرحه خرجت وهي بتعيط وهي ندمانه على كل كلمه قالتها
في بيت مهران كان ابراهيم قاعد وبيكلم ولده في التليفون بيقول
ها يا ولدي كيفك في الغربه
مهران
انا زين يا ابوي المهم انت كيفك بتاخد دواء في مواعيدك بتاكل زين
ابراهيم
انا الحمد لله يا ولدي المهم انت عامل ايه في السعوديه
مهران
الحمد لله يا بوي في نعمه وكلها كم سنه وراجع لك يا ابوي
ابراهيم ضحك وقال
يا هنا من يعيش يا ولدي كم سنه كمان
مهران
ربنا يدي لك طوله العمر يا ابوي
ابراهيم
انا مش رايد من الدنيا غير اني اطمن عليك
وتكون شلت الموضوع ياه من دماغك
مهران بغل
لا يا ابوي ومش هشيله من دماغي انا كل اللي تاعبني ان هم يكونوا عملوا في ابني حاجه وقتلوه والله ما هرحمهم يا ابوي
ابراهيم بزعل
يا ولدي ما تقولش كده خليك في حالك بقى انت مش قد القناوي وعياله دول عيله صعبه قوي واحنا مش رايدين مشاكل معاهم علشان خاطري يا ولدي انا خايف عليك ورايد ابقى مطمن
مهران
اطمن يا ابوي ما تقلقش علي معلش يا ابويا انا هقفل دلوقتي علشان عندي شغل وبالليل هبقى اكلمك
ابراهيم
ربنا معاك يا ولدي ويوفقك خد بالك على نفسك يا مهران مع السلامه
مهران
حاضر يا ابوي في رعايه الله
قفل مهران مع ابراهيم وقال بمنتهى الغل والكره
يانا يا انت يا قناوي وهتشوف انا هعمل ايه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت مطلقة وأولادها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى