روايات

رواية عشقت مجنون الفصل السابع 7 بقلم مريم أبو عمر

رواية عشقت مجنون الفصل السابع 7 بقلم مريم أبو عمر

رواية عشقت مجنون البارت السابع

رواية عشقت مجنون الجزء السابع

عشقت مجنون
عشقت مجنون

رواية عشقت مجنون الحلقة السابعة

توقفنا في البارت 6 أن يوجد سياره قطعت الطريق علي اسر ورغد عندما كان يوصلها الي المنزل هبط كل من اسر ورغد اسر : ايه اللي انت عملته ده رغد : عندما لمحت هذا الشخص تذكرته دائما كان التراه مع ابن عمها وهما صغار انه صديقه مدحت رغد محاوله ايقاف اسر وتريد منها ان يصعد الى السياره لانها فهمت عندما رات مدحت ان اكرم ينوي على قتل اسر دائما كانت تعرف عم مدحت انه مصوب بارع وطلاما استعمله اكرم لازما انا الامر يوجد به دماء رغد : اسر يلا بينا احنا تلاقيهم ما كانوش قاصدين يلا نروح من الطريق التاني اسر بعناديه : لا هنروح من هنا رات رغد حركات يد مدحت فقالت : يلا يا اسر بلاش عناد اكتر من كده وفجاه صوت طلقه مدويه مع صدمه 😨😳 اسر وهو يقول : رغددددددددد مدحت اوقات صدم اكثر عندما راى المسدس مصوب نحوه نظرا نحوي لقد راه يهرب لكن لقد حفظ رقم السياره وحمل رغد مسرعا بها الى سيارته وهو يقول : رغد انتي معايا اوعي تغمضي عينيك رغد بصوت متقطع : اسر انت كويس اسر: انا كويس ما تتكلميش هنروح المستشفى اهوه رغد اغمضت عيناها اسر بجنون : رغد لا خليكي معايا وساق السياره مسرعا حتى ان ذهب الى المستشفى وهبط مسرعا وهوه يقول : خليكي معايا المستشفى مسرعا وهو يحملها على ذراعاه انتم يا بهايم يا اللي هنا 😡 (نعم يا ساده هذا هو اسر الالفي عندما يغضب 🤬)
اتت اليه الطبيبه وهي تقول : وطي صوتك يا استاذ انت وادت الى الممرضه وقالت لها هاتي ترول بسرعه وجهزي اوضه العمليات بعد مده عند اكرم وصل له مدحت اكرم : قول خلصت عليه صح مات وسابلي حبيبتي رغد صح مدحت : نظر له وقال للاسف يا اكرم باشا اللي اخذ الطلقه مش الاستاذ اسر لا الانسه رغد جت على اخر لحظه …اكرم بجنون : نهض وظل يضرب مدحت وهو يقول ازاي حيوان تعمل كده ازاي وظل يضرب في مدحت لغايه ما اغمى عليه مدحت من كثرة الضرب الذي تلقى من اكرم عند اسر عندما خرجت الدكتوره اسرع اليها اسر : هي كويسه صح الدكتوره باسف : للاسف الرصاصه كانت جنب القلب لكن قدرنا نخرجها بصعوبه بس خسر الدم كتير وفصيلتها مش موجوده في المستشفى وكمان مش موجوده في المستشفيات اللي حوالينا ….. اسر : هي ايه زمره دمها قالت هكذا ودموعه متحجره في عيناه 🥺
الطبيبه : زمره دمها+O اسر بلهفه: أنا برضوا+Oخدي مني
الدكتوره : بس حضرتك باين عليك التعب الإرهاق……… اسر بعصبية 🤬: اسمعي اللي بقولك عليه الدكتوره بخوف من عصبيته ماشي تعالى معايا ذهب اسر خلفها وسحبت منه الدم وذهبت مره اخرى الى غرفه العمليات عند اسر بعد ان ذهبت الطبيبه رن هاتفه برقم باسم مارتن…… اسر : الو مارتن
مارتن : ايه يا باشا حضرتك رنيت عليا وانا كنت عند اللواء محمد. اسر : لا ولا يهمك بس عايزك تعرفلي اخر مكان وقفت عنده العربيه دي… مارتن : تمام سيدي ما رقم السياره اسر : الرقم 1130 مارتن : تمام ٥ دقائق ويكون كل حاجه عندك. اسر : ماشي يلا سلام ( نعم ما في تفكيركم صحيح اسر عضو من أعضاء المخابرات المصرية وهذا لا يعرف احد بسبب اسمه المستعار الوحش ) عند اهل رغد يارا هي رغد اتاخرت كده ليه …. يارا بقلق : ممكن في الشغل رن عليها ممكن ترد عليك السيد : رنيت عليها بس تليفونها مغلق ليجد جرس الباب يرن 🚪 ليقوم السيد بالفتح ليرى شاب مع ابنته وليدها وهي ذراعها ملفوف بالشاش وراسها ايضا 🤕🤕 يارا : مين يا سيد سيد: بخوف مالك يا حبيبتي ايه اللي عمل فيكي كده 😱 ومين ده رغد بضيق : يا بابا انا بخير دخل بس استاذ ياسر سيد : معلش يا ابني اتفضل اسر : ولا يهمك يا عمو وسند رغد الى الداخل ودخلوا يارا بصدمه : رواد يا حبيبتي ايه اللي عملت فيكي كده ؟؟ سيد : يارا اهدي ده مديرها في الشغل ما تخافيش… يارا : معلش يا ابني انت عامل ايه اسر : الحمد الله
رغد بصوت عالي : اهههه اسر بقلق : مالك يا رغد فيكي حاجه
رغد : لا مافيش حسيت بدوخه ووجع بسط متتقلقش يارا : ايه اللي عمل فيكي كده رغد بعيون تلمع فيها الدموع 🥹 ابن اخوك يا بابا كان عايز يموت اسر عشان جه قبل كده وثبتني في الشارع واسر جه لحقني منه ففكرني بحبه ويهددني وقتها اني لو ما رحتش معاه هيموته وهو برده الحقني منه وهو النهارده بعت مدحت فاكر مدحت ودموعها على خدها 😭 وانا في اخر لحظه لحقته وانا اخذتها مكانه وقبل ما تكمل كلام تفاجئوا جميعا 😳😳 بياد اسر تمسح لها دموعها اخرى على شفاقتها تمنحها من اكمال الحديث السيد بعصبيه 😡: انت يا ابني ايه ده اسر : بحرج 😖 متعيطيش أنا عرفت كل حاجه وانصرفت ( تعالوا بقي نعرف اسر عمل ايه مع رغد بعد أن خرجت من غرفة العمليات)
(Flash back 🔙)
عندما خرجت الدكتوره مره اخرى ذهب اليها اسر الاخبار ينفع اشوفها ….الدكتوره : لا ما ينفعش ربع ساعه وهندخلها اوضه عاديه وبعدين ابقى اشوفها وبعد قليل كانت رغد في غرفه عاديه دخل اليها اسر : حمد لله على سلامتك يا رغد
رغد الله يسلمك يا اسر وانخرطت في البكاء 😭
اسر : اهدي يا رغد في ايه اهدي كده رغد : انا اسفه مستر اسر بجد انا السبب في اللي انت اتعرضتله اسر : ايه دي كده ده غلط على الجرح رغد هديه قليلا ثم قال اسر مازحا معاها 😂 : قدامي رغود 😂
رغد بتوتر قليلا : اصل لو سبتك تنضرب بالنار وحصل لك حاجه ما كنتش هسامح نفسي يا مستر اسر اسر بضيق : ما تقوليش مستر اسر غير في الشغل يعني انا اقول لك يا رغود وانت قلت لي مستر اسر ايه ده 😂
رغد : ازاي ده يا … اسر : يا ايه
رغد : اسر …. اسر : قولي بقى كنت مش هتسامحي نفسك ليه بقى رغد : ابن عمي هو السبب وانا لو كنت سبتك كان ذنبك هيبقى في رقبتي يا اسر…. اسر : وهوه عايز يموتني ليه ؟؟! رغد بتوتر : فاكر اليوم اللي انت لحقتني فيه اسر : ايوه فاكر
رغد : وهو فاكر ان في بيني انا وانت علاقه حب اسر بصدمه وبعض التوتر : عشان كده انت قلت يوميها انك هتروحي معاه عشان ما يموتنيش رغد بستهزاء: الله ينور عليك فهمت بسرعه 😂 اسر : طب يلا عشان اروحك
رغد : اه يلا عشان زمان اهلي قلقوا عليا اسر : طب يلا هجيب لك ممرضه عشان تساعدك تلبسي وتسندك ليا رغد : تمام
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وبعد مده ⌛ اتي إليها اسر وساعدها أن تصعد الي السياره
(In back 🔙)
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
سيد : معلش يا بنتي انا هتصرف وانت اسر يا ابني انا اسف بجد كان ممكن يحصلك حاجه بسبب ابن اخويا اسر : ولا يهمك يا عمي بس انا عايز اطلب من حضرتك طلب ينفع بعد كده انا اللي اوصل الانسه رغد الشغل واجيبها. سيد : بس يا ابني
اسر :مابسش انا هوصلها ما تخافش عليها رغد : مستر اسر لو سمحت ……قاطعها اسر : عارف هتقولي ايه وبقول لك لا يا رغد ها يلا يلا همشي انا عشان اتاخرت رغد : ماشي يا اسر يلا سلام اشوفك بكره اسر : سلام يلا طب هاتي رقمك طيب عشان اظبط معاكي عشان تنزلي لما ارن عليك رغد : تمام ……….012
اسر : تمام يلا سلام وهو خارج اداء اتصال من مارتن اسر : ايه الاخبار كل ده يا مارتن خمس دقائق ده الليل ليل يا مارتن
مارتن : مارتن اسد لقد تاخرت لكن عندما وصلت الى السياره وجدت انها تبعا لسيارات اكرم باشا اسر : طب خذ قوه وروح اقبض على اللي ضرب نار على رغد كان اسمه مدحت وخليه يعترف بس ما تضربوش مارتن : ماشي يا عزيز الى منزله ليجد احمد يهبط من السياره ويتجه الى المنزل اسر : انت يا عم خد هنا احمد : ايه يا اسر ما تكح يا عم خضتني اسر ببعض من الجمود : سلامتك من الخضه يا اخويا 😂ايه اللي اخرك كده ؟؟مش مش مفروض المحاضره بتاعتك خلصت من بدري احمد : اه كنت مع كريم شويه اسر : طب يلا ندخل عشان ابوك وامك هينفخونا 😂
احمد : اه والله معاك حق يلا بينا على جوه بطريقه مضحكه 😂😂 دخلوا الى الداخل لم يجد احد احمد : هما ناموا ولا ايه 😴 اسر : اكيد يا ابني دي الساعه 12:00 بالليل احمد : بس صح يا اسر ايه الدم اللي على هدومك ده اسر بجمود: ما فيش اتعورت حاجه بسيطه ما تخافش احمد : ماشي يا بيبي تصبح على خير 😂اسر بعصبيه طفيفه : ولا مش قلنا تتعدل يا حيوان
احمد بمرح : حدث يا بيبي هتعدل يلا good night اسر : يلا وانت من اهله 😂 ودخل اسر غرفته : وامسك هاتفه وادخل عليه رقم رغد وقال: القمر زعلان ليه ……… عند رغد
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
كانت جالسه في غرفتها كانت تتذكر احداث يومها وتالمت وجدت هاتفها يوجد عليه رساله لتجد رقم غريب قالت مين عم الظريف 😒 عند اسر كان يفكر في ان يذهب ليستحم لانها بالتاكيد لا ترد عليه ليتفاجا ان توجد رساله من رجل ليبتسم ويرد عليها وهو يقول : بقى كده تنسي حبيبك 😂♥️ رغد : اه اسر. اسر : عرفتيني منين 😂 رغد :, اصلي يعني واحد دخل يقول لي حبيبك والنهارده انا لسه قايله لك ايه دماغك دي يعني 😂😒 المفروض سيادتك تنام عشان ما تتاخرش بكره على الشغل اسر : يا بنت اهدي كده بكره وعلي نتاخر عشان ما فيش غير اجتماع الساعه 10:00 الصبح رغد : طب انا هقوم انام شويه عشان انت عارف الجرح صعب بيوجعني اسر : سلامتك يا رغد كان لازم تاخديها مكاني يقول هكذا بضحك 😂
رغد : انت فاهم ليه اتفضل روح نام يلا عشان انا عايزه انام اسر : ماشي سلام رغد: سلام ….
عند اسر
✨✨✨✨✨✨✨✨ ✨✨✨✨✨✨✨✨
ايه اللي انا عملته ده انا هفتح قلبي تاني ولا ايه لا هعملها بعد كده على قد الشغل هخش اخد شاور واروح انام
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند قمر.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عندما وصلت الى المنزل دخلت الى غرفتها ونامت لكن رغد زاد تفكر في اسر هيه ليه عملت معاه كده انا لازم اقفل الصفحه دي انا اتجرحت منها قبل كده يلا هنام عشان الشغل بكره
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وانتهي اليوم باحداثه واتى الصباح على ابطالنا باحداث جديدة
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند اسر فاق على صوت هاتفه وهو يرن باسم صديقه حسن : اسررررررر ….. اسر بنوم : في ايه يا حيوان حد يصحي حد كده …. حسن : الاجتماع فاضل عليه ساعه وانت حضرتك ولا الانسه روض لسه ما جيتوش الاجتماع اسر : طب اقفل دلوقتي حسابك معايا بعدين يلا سلام حسن : سلام
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند رغد
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
فقط على صوت هاتفها يرن قامت بنعاس وردت على الهاتف دون ان ترى الاسم رغد : الو انت بترني ليه دلوقتي ليه يا حيوانه مش انا معاكي في نفس البيت
اسر : رغد فوقي عشان فاضل ساعه على الاجتماع رغد بصدمه : ثم نزلت الى الهاتف لتجده اسر انا اسفه يا استاذ اسر والله كنت مفكرك اختي اسر : ولا يهمك قومي بس جهزي عشان انا جاي لك رغد تمام واتجهت الى الحمام لتجهز بصعوبه خرجت من الحمام وجهزت ملابسها وهبطت الى الاسفل لتجد عائلتها لسه نائمه فدخلت على قمر رغد : قمر يا قمر بقول لك انا نازله ابقي قولي لبابا وماما قمر: ماشي يا حبيبتي ربنا يوفقك خدي بالك على نفسك ♥️♥️ رغد : هبطت الى الشارع تبحث عن اسر لديك الاحد يرش بوجهها شيء ما لا تشعر بشيء بعدها 😔
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
والي هنا ينتهي البارت 7 والي اللقاء في البارت 8 تتوقعوا
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
من هو اللي خطف رغد ؟؟!
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وايه هو السرين اللي مخبياهم رغد وهل اسر هيعرفهم ؟؟!
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وهل اسر هيفتح قلبه لرغد ؟؟!
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وايه اللي خلي اسر يخبي انه شغال في المخابرات ؟؟!
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وهل رغد هتعرف سر اسر ؟؟!
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وايه اللي ممكن يحصل في حياه اسر ورغد طول ما اكرم موجود ؟؟!
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وهل يوجد اسرار اخري تقبع خلف رغد واسر ؟؟!
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
وما هو سر المشكله مع اكرم ورغد ؟؟!
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت مجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى