رواية عشقت مجنونة الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة محرم
رواية عشقت مجنونة الجزء الثاني عشر
رواية عشقت مجنونة البارت الثاني عشر
رواية عشقت مجنونة الحلقة الثانية عشر
حسن بيرن
نور: افتح السبيكر بسرعه
حسن: الو يا محمد هو نور اتجوزت بجد
نور بصوت واطي: هيهيهيهي
حسن: محمد
محمد: ايوه معاك اه اتجوزت
حسن بغيره وحزن: هي هي واخده عن حب بقه
نور بصوت واطي: قوله اه
محمد: اه وخداه عن حب تلات سنين
نور بصوت واطي: يبني انت اهبل انا اول مره اشوف حد اهبل مني مهو لو انا بحبه من تلات سنين ازاي كنت بحب اخوك
حسن: محمد
محمد: ايوه انا معاك اهو m
حسن: هي بتحبه بقالها تلات سنين ازاي
محمد: قصدي تلات شهور
حسن: ممم ومعاها ولد ازاي
محمد: هههه كنت بهزر قصدي حامل في ولد
حسن بحزن: تمام
محمد: خلي بالك من نفسك
حسن: حاضر خلي بالك من ماما وزين
محمد: البيه نايم الساعه سته الصبح ومش راضي يصحا
حسن: هو زين عندك ومامته سيباه عادي
محمد: مامته لما انت سافرت راحت اتجوزت وجابت زين ومنعرفش عنها حاجه
حسن: يعني زين عندك
محمد: اه
حسن: عايز اسمع صوته يا محمد ونبي خليني اسمعه
محمد: طيب نور معلش اطلعي صحي زين
حسن: نور
نور بصوت واطي: يبني انت غبي والله
حسن: محمد نور مين
محمد: انا قولت نور انا مقولتش نور انت الي قولت نور المهم انا هديك زين اهو
حسن: طيب
في اوضه زين
••••••••••••••••••
محمد: زينو اصحا بابا علي التلفونm
زين: بابي بابي هو فين
محمد: اهو كلمه
زين: يعني مجاش
محمد: لا مجاش هو رن علينا
زين: لسه فاكر اقفل النور ياعمو انا مش عايز اكلم حد
حسن: زين حبيبي انت وحشتني اوي
زين بدموع: وانت كمان وحشتني بس انت سبتني زي مامي
حسن بدموع: لا يا حبيبي انا مسبتكش يا زين اوعا تقول كده تاني انا راجع يازين هرجع علشانك انا كنت غبي لما سبتك ومفكرتش فيك فكرت في نفسي بس واني عايز ابعد
زين: بجد هترجع
حسن: هرجع يا حبيبي هرجعلك
بعد شويه
••••••••••••••••••
حاتم: ها كلمتهم
بقلمي/menna moharam
حسن: اتجوزت
حاتم: نوور
حسن: اه
حاتم: ربنا يعوضك خير يا صحبي متزعلش
حسن: انا هنزل مصر هنزل لابني ولاهلي هعيش معاهم ووسطهم انا مش هفضل في الغربه هي اتجوزت وشافت حالها ربنا يسعدها وكمان ريناد اتجوزت
حاتم: هتوحشني
حسن: ماتنزل يبني me
حاتم: هنزل اعمل ايه هنا الشغل احسن وبعدين انا ماليش حد امي وابويا ماتو من سنتين
حسن: طب ماتنزل وانا معاك اهو انزل اشتغل في المطعم بتاعي واجر شقه مفروشه
حاتم: هفكر
حسن: لا متفكرش انت هتنزل معايا وتشتغل معايا انا مش هسيبك
حاتم ببتسامه: ربنا يخليك ليا انت بجد صاحب واخ جدع
حسن: ها ننزل مصر
حاتم: ننزل مصر
عند نور
••••••••••••••••••
نور بعصبيه: متجوزه من تلات سنين مش كدهه
محمد: نور انا لما بكدب بتوتر
نور: تعرف انا غلطانه اني باجي هنا اصلا انا مش جايه هنا تاني انا كنت باجي بس علشان خاطر ابن جوزي اصلا مسبهوش لوحده معاكو
زين: حبيبتي يا مرات بابي
نور: ايه مرات بابي دي بس اسكت
محمد: يختي امشي كل يوم تقولي كده ونلاقيكي في وشنا الصبح
نور: تعرف انا مش هرد عليك تدري ليش لانك اخو زوجي قره عيني
محمد: طب يلا علي المطعم بلا اخو جوزك هو لسه خطبك
نور: ححاضر
بعد اسبوع
••••••••••••••••••
نور: اهلا اهلا ابو حسن ام نور ليكو وحشه والله
مريم:انتي سميتي العيال قبل ما يجو اصلا
ماجد: اصلا
نور: ادخلو ادخلو ماما لسه كانت بتجيب في سيرتك يا مريم والله لما لقتني بلف المحشي وحش قالتلي زي مرات اخوكي
نورهان: اه منك يا فضيحهm
مريم: ماشي يا ماما مش هزعل منك علشان انا كده كده عارفه ان لف المحشي بتاعي مش حلو
ماجد: انتي اي حاجه منك يا قلبي حلوه
مريم: ربنا يخليك ليا يا قلبي
نور: يعع ايه التلزيق ده
مريم: ممممم بكره نشوفك يختيي
نور: لا يحبيبتي ماليش في الجو ده بيوجعلي بطني
نورهان: طب ماتيجو يلا ساعدوني خلوني اخلص
مريم ونور: حاضر
في بيت حسن
••••••••••••••••••
محمد: ادهه جيتي امتي
=لسه جايه اهو حالا يدوب لسه بسلم علي خالتو
محمد: مش تقوليلي انك جايه كنت هاجي اخدك من المطار
=عادي بقه كنت عايزه اعملكو مفجاه
محمد: احم هي مفجاه فعلا
الهام: وحشتيني اوي يا مرام
(مرام بنت خاله محمد وحسن كانت في امريكا سافرت تكمل تعليمها برا بعد ما اهلها اتوفو عنيها عسلي بشرتها قمحاويه وعندها غمازتين وقمر)
مرام: وانتي اكتر يا خالتو اومال حسن فين وريناد
محمد: يااااا قصه طويله
حسن وهو بيحط شنتطه علي الارض: سبني انا احكيها
محمد بصدمه: حسن
الهام جريت عليه حضنته: حبيبي رجعت امتي وحشتني اوي يا حسن
حسن بدموع: انتي كمان يا ماما وحشتيني اوي وانت يامحمد
محمد: اخيرا شوفتك يااخي ده انت حسابك معايا بعدين مش قدام مرام لسه راجعه واكيد مش عايزه دوشه
مرام: ازيك يا حسن
حسن: بخير انتي عامله ايه
مرام: كويسه
زين: بابييييييييي
حسن: زينوووو حبيبي
زين: انت ازاي تسبني كل الفتره دي يا بابي
حسن: مش هسيبك خالص انا رجعت رجعت عشانك وعشان تيته وعمو مش هسيبكو خالص يا زين عمري ما هسيبك تعرف انا مبسوط انك هتبقا معايا يا زين مبسوط اوي
زين: كان نفسي مامي تبقا معايا هي مش بتحبني صح
حسن: لا يا زين هي بتحبك اوي
بقلمي/menna moharam
زين: طب هي فين
محمد: يلا يا زين علشان اوصلك المدرسه
زين: لا مش هروح
حسن: ايوه زين مش هيروح
محمد: ههههه ماشي ياخويا ابقا وصله انت بقه
حسن: انهارده اجازه من كل حاجه انا عايز اقعد معاكو تمام
محمد: والمطعم
حسن: ابعت وقولهم ان انهارده اجازه عادي يعني
محمد بضحك: خلاص ماشي هبعت اهو.. موحشكش المطعم بتاعك
حسن: وحشني بس انتو وحشتوني اكتر m
زين: انتي مين يا حلوه
حسن: زين اسمها عمتو مرام ايه حلوه دي
مرام: سيبه يا حسن
قطع كلامهم دخول نور
•••••••••••••••••••••••••••
نور: ازيكو ياجماعه عاملين ايه جبتلكو محشي ايه هتاكلو صوابع اديكو ورجليكو وراه… ايه ده انتي مين يا جميله
حسن: ده بس الي خدتي بالك منه يا مدام نور
نور بصت اتجاه الصوت: اه… اده انا الي شيفاه ده صح انت انت حسن انت رجعت امتي وايه مدام دي
حسن بحزن وغيره : مش اتجوزتي ولا ايه
نور وفهمت انه غيران وحبت تنتقم منه علشان سابها وسافر
نور: اه اتجوزت واه حمدلله علي سلامتك
حسن: الله يسلمك انا طالع يا ماما ارتاح شويه هو انتي هنا ليه صحيح
نور: انا انا
زين: جايه علشاني
حسن: انت تعرفها منين
زين: هتبقا مرات با
نور قطعته: انا جيت علشان اسال عن الرساله الي بعتها محمد وقال ان انهارده اجازه واه انا وزين صحاب بكون صحاب بقه لابني وكده الي في بطني
حسن بحزن: مبروك علي الجواز
حسن مستحملش وطلع وفضل باصص عليها بحب… كان نفسي يا نور اجري اقولك انا اسف وتسامحيني ونتجوز بس للاسف انتي اتجوزتي ونسيتي حبي ليكي بسهوله
نور: رجع امتي يا محمد وازاي متقوليش
الهام: ممكن تفهميني ايه الي هببتيه ده يابنتي انتي عايزه توجعي قلبه وقلبك مش كنتي مستنيه اللحظه دي علشان ترجعو لبعض
نور: كده يا حماتي متنسيش ابنك وجعني قد ايه لما سافر وحلفت انه لما يرجع هنتقم بطريقتي ولسه الي جاي احلي انا هعمله الادب
حسن وكان واقف وسامع كل كلامها
حسن بخبث: مممم تعلميني الادب يا نور ماااشي
بعد شويه
••••••••••••••••••
نور: محمد خد تعال
محمد: انتي لسه هنا
نور: عايزه اشوفه قبل ماامشي بس معرفش اشوفه ازاي انا وحشني اوي يا محمد وحشني اوي
حسن: مين الي وحشك
بقلمي/menna moharam
نور: ها
حسن: جوزك اكيد الي وحشك
نور: ها اه وحشني اوي حبيبي مبقدرش ابعد عنه
حسن: وايه الي جابك هنا ماتروحيلوm
نور: عندك حق
حسن: طب يا نور انا حابب ننسي الي فات ونبقا صحاب وحابب اوي اتعرف علي جوزك هو اسمه ايه
نور بتوتر: اسمه ايه
حسن: ايه مش عارفه اسم جوزك
نور: اسمه اسمه حسنين
حسن بضحك: حسنين
نور: اه اه انا عايزه قهوه حاسه اني دايخه
حسن: اعملها قهوه يا محمد
نور: لا خلاص مش عايزاها انا ماشيه
حسن: نور
نور وقفت لما سمعت صوته: حسبي الله ونعم الوكيل انا ايه الي جابني انهارده انا لو قال نور تاني هيغمي علياا
حسن: نور
نور: اايوه
حسن: انا عازمك بكره انتي وحسنين علي الغدا ياريت تنورونا لاني حابب اوي اشوف حسنين ده بما انك قبلتي اننا نكون اصدقاء
نور: اصدقاء اه اه ان شاء الله
في الطريق
••••••••••••••••••
نور: عاااا معقول نساني مبقاش يحبني ايه المعامله الدبش بتاعته دي بس ياخبر هجيب حسنين منين ده اه لقتها عم فرج البواب
بعد شويه
••••••••••••••••••
نور: مساء الفل علي احلي فروجه
فرج: مساء النور يابنتي
نور: عيزاك في مصلحه كده يا راجل يا طيب
فرج: قولي يابنتي
نور: انت عارف طبعا اني بعزك زي والدي بظبط
فرج: طبعا يابنتي ايه الخدمه الي هعملهالك يبنتي
نور: تبقا جوزي
فرج: لا اله الا الله ابقا جوزك يابنتي ازاي يابنتي الكلام ده انا قد والدك عيب يابنتي حته انتي لسه قايله اني زي والدك
نور: كده وكده مهو الصراحه مش هلاقي حد احسن منك وبعدين مش هقدر اخلي حد غريب يعمل المهمه دي يا حج فرج يا عسل هو يوم واحد بس تقول انك جوزي وخلاص
فرج: طيب يابنتي روحي اقنعي ام هبه
نور: سبهالي ده هي بتحبني وهتوافق
تاني يوم
••••••••••••••••••
نور: جاهز يا حج يا عسل انت اسمك ايه
فرج: فرج
نور: لا يا عم فرج انت اسمك حسنين ها اسمك ايه
فرج: حسنين
نور: جدع
بعد شويه
••••••••••••••••••
محمد: اتفضلو اتفضلو اده مين ده يا نور
نور وهي ماسكه ايده وبتدور علي حسن بعنيها: جوزي قره عيني
محمد: يابنتي انتي هبله ده كده حسن هيشك اصلا انتي جايبه باباكي معاكي
نور: اسكت الله يكرمك يعني اجيب شاب لااعرفه ولا يعرفني اخليه جوزي يوم ايه شايفني بنت مش محترمه
محمد: لا عيب مين قال كده خشي خشي خش ياحج
اتفضل
فرج: شكرا يابني
نور: لا كده هتفضحنا ده اسمه محمد
محمد: طب اتفضلو وانا هطلع انادي حسن
نور: بسرعه الله يكرمك
محمد: مدلوقه اوي
زين: نوور عامله ايه
نور: قلب نور تعال في حضني
زين: عامله ايه ومين ده
نور: ده ده جوزي
زين: جوزك ازاي بس شكله قد باباكي وبعدين مش قولتي هتتجوزي بابي وتيجي تعيشي معانا لما يرجع من السفر
نور: اه مهو انا حبيته علشان شكل بابا وابوك طلع مش شكل بابا اسكت بقه الله يكرمك هتبوظ الخطه بتاعتي
في اوضه حسن
بقلمي/menna moharam
محمد: عارف
حسن: اه عارف لا ومين واقف معاها مامتي واخويا هااا
محمد: اعمل ايه ياعم اخاف تبلعني
حسن: انا هوريها انا هعمل ايه
محمد: هتعمل ايه يعني
مرام: انا هقولك
محمد: مرام
بعد شويه
••••••••••••••••••
حسن: ايه النور ده ازيك يا حج اتفضل نورتنا
نور: ياربي هو باين كبير كده للدرجادي
فرج: كتر خيرك يبني
نور: ابنك ايه يا جوزي يا قره عيني ابنك في بطني ان شاء الله يجي وينور حياتنا
حسن ضحك غصب عنه عليها وعلي غبائها
نور: حضرتك بتضحك علي ايه
حسن:احم مرام تعالي يا حبيبتيm
نور في بالها: حبيبته
مرام: ازيك يا عمو
نور: حبيبتي ده جوزي وليه اسم واسمه حسنين
مرام: يعني مش حسن واحد هههه
نور: ايه يابت الاستظراف ده
الهام: بس يابنات انتو هتتخانقو عيب كده بس يا مرام نور انا عيزاكي
نور: حاضر
الهام: انتي هبله جايبه حد قد ابوكي يمثل انه جوزك طب بذمتك حسن هيصدق ازاي
نور: قولت مجبش حد من برا انا غلطانه وبعدين مين البت الصفرا دي انا شوفتها امبارح وانهارده هي عندكو كل يوم ولا ايه
الهام: بنت اختي
نور بغيره: مم وحسن بيقولها يا حبيبتي ليه حبيته برص
الهام: انا اعرف
حسن: ماما يلا الغدا جهز انتو فين
الهام: جاين اهو
نور: اتاخرت عليك يا حبيبي
فرج: لا يابنتي اقعدي
نور بصوت واطي: تعرف ياريتني ما جبتك والله بنتك دي هناك لاكن هنا انا زوجتك قره عينك فاهمني
فرج: فاهم فاهم
حسن: ممم وانت عندك كام سنه يا عمو حسنين
فرج: ماشي في ال50يبني
بقلمي/menna moharam
حسن: مممم
نور: كح كح كح
حسن: ايه كنتي مفهماه يقول 26ولا ايه
نور: لا انا بس الاكل وقف في زوري ومحتاجه حاجه تزحلقه
الهام: خدي يابنتي خدي اشربيm
نور: احم شكرا
حسن: ممم وشغال ايه
نور: هو تحقيق بقه ولا ايه ما خلاص
حسن وهو بيبص لنور: ماما انا قررت اخطب
الهام: بجد يبني مين
حسن مسك ايد مرام: مرام
نور: كح كح كح كح
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت مجنونه )