روايات

رواية عشقت متمردة الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد

رواية عشقت متمردة الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد

رواية عشقت متمردة الجزء السابع

رواية عشقت متمردة البارت السابع

رواية عشقت متمردة الحلقة السابعة

لما روحت لقيت خالتي اخيرا قررت تيجي تعيش معانا
و ماما كانت نفسيتها تعبانة وعاوزة تطلع تحج لبابا قلتلها اني مشغولة بس واول مااروق كدة هطلعها هي خالتي الوحيدة هالة ودي من بعد وفاة جوزها وسفر ابنها زياد لأمريكا وهي عايشة لوحدها
بس بعد وفاة بابا وافقت تيجي تعيش مع ماما بعد الحاح من امي ومن زياد ابنها يونسوا بعض
سلمت على خالتي وحضرتلهم العشا
ودخلت انام وانا بافكر خياتي اتغيرت في يوم
دعيت لبابا بالرحمة والمغفرة ونمت
صحيت على صوت ماما بتهزر مع خالتي وبتقولها مين دي الي احلى مني دة انا لحد دلوقتي في ناس بيفكروني ماتجوزتش وخالتي تقولها انا احلى وبلونداية الظاهر ان قعدتهم سوا هاتخليهم ينحرفو 😁😁😁
صحيت على هزار هناء وشيرين دة 😂 فكرت وصبحت عليهم ونزلت
روحت المكتب خلصت الشغل الي ورايا ولسة هافكر اكل 😁
لقيت اتصال من امجد
عاوزني اروحله الشركة نتكلم شوية
روحتله وانا طالعة في الاسانسير لقيت اخوه المهندس ماجد بتاع التشيزكيك 😂 سلم عليا وعزاني واتطمن عليا
وكان معاه واحد بارد كدة ومغرور لابس تضارة شمس باشبه عليه فضلت ابصله واحاول افتكر شفته فين ولما خرجنا من الاسانسير لقيته بيبصلي وبيشيل النضارة افتكرته
المجنون قليل الذوق الي كان هايخبطلي العربية
😒

 

 

 

وصلت عند مكتب سكرتارية امجد وهما معايا ماشيين وبنكمل كلامنا انا وماجد لقيت سكرتيرة جديدة 😒 قالت ان امجد بانتظارنا
والمغرور عمال يبصلي وصامت وانا متجهلاه
لحد مادخلنا عند امجد رحب بيا وبماجد وبالمغرور
وقال : اخيرا مجد باشا قرر يشرفنا عقبال مجدي 😁
وقالي كارما انتي طبعا تعرفي ماجد
قلتله طبعا 🤗
شاور عالمغرور وقال دة بقى المجنون بتاعنا مجد
بصيتله بطرف عنيا وماتكلمتش
وهو بص وابتسم وماتكلمش
وفجأة دخل واحد يشبهلهم برضه نفس القطعية وابتسم وسلم علينا كلنا
امجد عرفنا ببعض دة بقى ياستي مجدي الدكتور اللاسع بتاعنا
امجد قال ياجماعة بعد التعارف الصغير دة دي كارما صاحبة شركة المقاولات والانشاءات الي هاندمجها مع شركتنا
مجدي قال ونسميها شركة التشيز كيك 😁
ضحكت وقلتله بس عشان انا جعانة 😂
امجد وشه اتغير بس كان بيحاول يبان عادي وقال مع اني مش فاهم حاجة بس الاسم ان شاء الله هايكون مجموعة المجد و زايد
A&z

 

 

ايه رئيك ياكارما
قلتله تمام كويس
رد المغرور وقال هو اصلا ايه لزوم الدمج ياامجد باشا 😒
امجد اعتذرلي وانا قررت انسحب رفضوا كلهم
والمغرور دة قال ياجماعة افهمو دي شركة صغيرة احنا مش محتاجينها
قمت بانفعال وقلتله انا مش باشحت من حد انا مليونيرة اصلا وشركة بابا كان يقدر يخليها اكبر شركة ولكن طول عمره بيرفض شغل تحت الترابيزة وبيخاف من ربنا
ولكن سمعتنا نضيفة واشتغلنا مع اكبر الشركات
امجد اتدخل وهداني وماجد قال لاخوه عيب يااخي هو انت اصلا بتيجي مكتبك عشان تفهم حاجة في شغلنا
رد المغرور وقال ولاعاوز افهم وعاوز استقل واعمل الي في راسي
امجد ضربه بالقلم وقاله اخرس ياحيوان
طبعا عاوز تفتح بار ولا كباريه
نزل راسه في الارض احتراما لاخوه الكبير وقاله
ياامجد انا مش هانكر انك ربتنا وتعبت معانا بس انا مليش في شغلكم
وبالاخر جايب واحدة متسلقة تدمج شركتها معانا

 

 

قمت ضربته بالقلم الكل اتصدم ومشيت جريوا ورايا وامجد حلف عليه يعتذرلي
وبالفعل اعتذر وقعد بعيد وهو مهزوم
وكلهم اعتذرو ومجدي قالي انا اول مرة اشوفك بس باسمع عنك كل خير ممكن تقبلي اعتذاري
وماجد قالي حقك عليا
وامجد قالي الدمج هايتم بميعاده ياكارما والي مش عاجبه قراراتي يبيع نصيبه وهاشتريه
قررت اعاند وقلتله انا معاك يااستاذ امجد الدمج هايتم في ميعاده وبصيت للمغرور بشماتة واستئذنت ومشيت
سبت الحرب العالمية دايرة بينهم بس دة مش ذنبي اصلا ومشيت وانا لاول مرة اكره حد متعالي ومغرور
امجد كلمني واعتذر لي وقالي انه بيتلكك عشان نفسه ينسحب من الشركة ويفتح مشروع لايليق باسم العيله
قلتله ان احترامي ليه بيزيد كل يوم واني معاه ومش زعلانة 😀
وجه يوم الدمج و تم ومضينا عالدمج وبكل شروطي بحضور الاخوات كلهم حتى المغرور
وامجد قرر يعمل حفلة ويعزم كل رجال الأعمال ويعرفهم على نشاط الشركة
جهزت نفسي واتجهت للحفلة و هناك حصلت مفاجئة ؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت متمردة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى