روايات

رواية عشقت متمردة الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرفت السيد

رواية عشقت متمردة الفصل الرابع عشر 14 بقلم ميرفت السيد

رواية عشقت متمردة الجزء الرابع عشر

رواية عشقت متمردة البارت الرابع عشر

رواية عشقت متمردة الحلقة الرابعة عشر

فوقت لقيت نفسي في المستشفى
وامجد جنبي اول مافوقت جري عليا باس راسي وكان مبتسم
قلتله حصل ايه
قالي دوختي ياحبيبتي وخضتيني ووقعتي قلبي 🥺 بس في خبر حلو انتي حامل في شهر❤️😘
ونده للدكتور
الدكتور قاس الضغط واتطمن عالنبض
وقالي لا كله بقى تمام بس لازم تخلي بالك من نفسك اكتر من كدة مبروك ياجماعة 🤗 تقدرو تروحو بس تاخدي فيتاميناتك بميعادها وترتاخي اول ٣ شهور 😀
المهم روحنا وامجد خايف عليا ومش عاوزني امشي اصلا 😂
اتصلت بماما وخالتي صمموا ييجوا يتطمنو عليا وامجد حلف عليهم يقعدوا معايا 😀
تاني يوم اخواته عرفوا وامجد عزمهم عالغدا عندنا 😒 كان نفسه يحسن العلاقات 😁

 

 

امجد كان بيشرف عالعزومة بنفسه وهو الي اتصل بالمطعم واستلم الاكل وجهزه وماما وخالتي بيساعدوه وام سميه ودي الست الي بتساعدنا بالبيت 🤗
واخواته جم جايبين هدايا وكلنا قعدنا نتغدا
اهتمام امجد بيا خلاهم يتجننوا وامجد بيأكلني
هدير اخته الكبيرة قالت بغل : خلاص ياامجد هي مش اول واحد تحمل
ردت مروة: لا ازاي لازم تتدلع زي ماحكمت عليه مايقعدش معانا 😒
حنان الصغيرة قالت بخبث: كفاية هزار احسن تزعل وامجد هايزعل على زعلها
كل دة وانا باتفرج عليهم وماما وخالتي ساكتين
وانا مستنية رد فعل امجد
امجد قالهم بهدوء : خلصتوا؟
كل واحدة فيكم تقوم تطلع برة بيتي انا معرفتش اربيكم.
ردت هدير انت بتطردنا عشان واحدة زي دي 😳😳😳
قام امجد هنا زي التور الهايج ومسكها ادالها قلم خدامين لما شفايفها جابت دم ولسة هايكمل
قومت روحت مسكت ايديه
قلتله عشان خاطري بلاش خودهم بعيد واعمل مابدالك انا مش عاوزة اشوف الموقف دة ولااكون طرف فيه
ردت حنان حاضر ياامجد هانمشي خلي البرنسيسة ترتاح
وهنا امجد سحبهم زي الكلاب لحد البيت التاني
شوية وسمعت زعيق وصويت
ماما وخالتي قالولي ماتروحيش
بس كان لازم اروح
رزحت وقفت برة اترددت بس شفتهم وسمعتهم من الجنينة لقيت امجد بيضربهم وكل واحدة جوزها واقف
وخايفين يتدخلوا
وبكل عصبية الدنيا امجد قالهم بكرة الصبح كل جزمة فيكم ترجع بيت جوزها 😳😳
وقبل مااسمع واحدة منكم ياسفله بتقول بيت ابويا دةبيتي وانا شاري نصيبكم كلكم

 

 

الصبح ماشوفش حد منكم هنا
واتصل باخواته الرجالة وطلب حضورهم
شوية والاخوات كلهم اتجمعوا
امجد.حكالهم كل حاجة من ساعة الفرح لحد.الي عملوه عالغدا
رد المغرور وقال انا من زمان كنت معترض على انك عاوز تلم الكل هنا وناسي ان اخواتك البنات كل همهم الفلوس
بدأوا يتخانقوا سوا وسيل اتهامات لبعض
لحد ماامجد صرخ فيهم اسكتوا كلكم ولا كلمة خلاص
البنات هتطلع تحضر الشنط وكل واحدة تاخد جوزها وعيالها معاها وعلى بيتها
ومن بكرة لا انتوا اخواتي ولا اعرفكم
لحد ماتتعلموا تحترموا مراتي وتبطلو طمع وحقد وحركات الشر دي
ومشي وسابهم بيعيطوا
خرج لقاني حضنني وقالي انا اسف حقك عليا
دخلنا بيتنا وطلعنا اوضتنا
وشوية صمم ينزل يروح مشوار مهم
وهو نازل سمعته بيكلم المحامي 🤔🤔

 

 

بعد ساعتين رجع لقاني نايمة
قرب مني وقالي ان في سفرية مهمةولازم يحضرها بنفسه لان في مكسب كبير وصفقة هاتتم لو هو سافر كمان اسبوع😭😭
وهايغيب اسبوع بنفس البلد الي قضينا فيها شهر العسل وحصل فيها المشكلة 😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت متمردة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى