رواية عشقت قمر الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم ندى سامي
رواية عشقت قمر الصعيد الجزء الثامن
رواية عشقت قمر الصعيد البارت الثامن
رواية عشقت قمر الصعيد الحلقة الثامنة
عبدالباسط: يعني اي البت هربت منينا
قال جملته في دخول سليمان
سليمان بغضب شديد: مين دي اللي هربت يا عبدالباسط
صدم كل من سليمان وزوجته بدخول سليمان
عبدالباسط: د دي قمر يا بيه بس متقلقش هنقلب عليها البلد كلا تها وهنلاقيها
سليمان بغضب: بس اول ما لاقيها هربيها من اول وجديد عشان هي متربتش وساعتها م هرحمها
نروح عند قمر وتالين
تالين: بصي يستي بقا انا هروح اخد شاور والبس واجي عشان نخرج نعمل شوبينج
قمر: روحي انتي يا تالين انا هفضل هنا عشان اخوكي ميعملكيش مشاكل ويزعل منك انتي كمان عشان بتقعدي معايا
تالين: اي الهبل دا يبنتي اكيد مش هيزعل يعني وبعدين هو هيزعل من اي كل واحد براحته وبدام انتي كويسه وبحبك ومامي وبابي بيحبوكي يبقا كل واحد حر ف نفسه يلا بقا انا هقوم اعمل زي ما قولتلك ومش هتاخر عليكي ونخرج علي طول
قمر: ماشي يحببتي هستناكي
خرجت تالين من غرفه قمر ونادت علي داده سعاد
تالين بصوت عالي نسبيا: داده سعاد خلي الحرس يجهزوا العربيه عشان هنخرج انا وقمر
داده سعاد: ماشي يحببتي هقولهم
ذهبت تالين الي غرفتها لتجهز نفسها للخروج
قمر جالسه في غرفتها غارقه في التفكير وفي حياتها الجديده ومصيرها مع باسل
قمر ف نفسها: معقول حياتي هتفضل كويسه كدا ولا عمي وسليمان اخو العمده هبلاقوني ويرجعوني معاهم ويجوزوني بالغصب ويا تري باسل هيفهم اني مش زي اللي في دماغه ويعاملني كويس ولا هيفضل كدا
نروح بقا لباسل وتحديدا في شركته جالس علي مكتبه وسط الملفات والأوراق مندمج في عمله وفجاه هاتفه يرن
باسل بص علي شاشه الفون ولاقي ان شيري بتتصل
باسل: ايوا يا شيري عايزه اي
شيري: هو اي اللي عايزه اي يا باسل بكلمك عشان انت وحشتني اووي وبعتلك رسايل كتير ومردش عليا امبارح حصل اي
باسل: لحقت اوحشك مانا كنت معاكي امبارح بليل وبعدين متشغليش دماغك مفيش حاجه حصلت
شيري بمياصه: اي يا بيبي اه وحشتني اووي وبصراحه كدا عايزه اننا نتغدي مع بعض انهارده
باسل: سوري يا شيري مش هقدر عندي شغل كتير
شيري: وحياتي عندك توافق يلا بقا يا باسل
باسل عشان يخلص من زنها
باسل: ماشي يا شيري هخلص علي الساعه 2 كدا ونتغدي ف المطعم اللي بنروح فيه دايما
شيري: روح قلبي ماشي هستناك هناك
قفل باسل المكالمه مع شيري وافتكر شكل قمر وهي نازله من علي السلم وسرح في برائتها وشكلها
باسل: اي يا باسل اللي بتعمله دا انسي اللي بتفكر فيه دا مستحيل يحصل
خرج كل من تالين وقمر في احدي السيارات التابعه لباسل ووالده ومعهم الحراس ليقوموا بحمايتهم ونزلوا عند احدي المولاات الشهيره بالبراندات الباهظه الثمن
تالين: يلا يا قمر انزلي وصلنا
قمر نظرت للمول بذهول من جماله
قمر: احنا هنشتري من هنا دا شكله غالي اووي يا تالين
تالين: مفيش حاجه غاليه عليكي يعيوني وبعدين مامي وبابي مواصيين عليكي اووي ومقدرش ازعلهم يلا ندخل
دخلت تالين وقمر وقاموا بالتجول في المول واشترت تالين لقمر العديد من ملابس المحجبات وملابس البيت ولها ايضا ملابس عصريه لانها غير محجبه
قمر: اااه يا رجلي مبقتش قادره لفينا كتير اووي انهارده
ضحكت تالين علي قمر
تالين: اي يبنتي لازم تتعودي علي كدا عشان دايما هنشتري كل حاجه سوا انا كان نفسي ف اخت بنت وانتي جيتي اهو مليش دعوه دا انا هلففك معايا كتير
قمر: من عيوني ليكي يحببتي يلا بقا عشان نروح
تالين: يلا يحببتي
اثناء خروجهم من المول صدمت قمر مما راته
قمر ل تالين: تالين بصي كدا!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت قمر الصعيد)