رواية عشقت قطة الفصل العاشر 10 بقلم فيروزة
رواية عشقت قطة الجزء العاشر
رواية عشقت قطة البارت العاشر
رواية عشقت قطة الحلقة العاشرة
جالك عريس وبكده هتخرجي من السجن….
مستحيل ….
مش بايدك….
مستحيل ….
مستحيل مستحيل هتجوزي يعني هتجوزي ….
القطه اتحولت لنمر قوي ….وحولت تكسر القضبان…
بس السحر كله كان فيهم وفضلت تحاول وتحاول لحد ما طاقتها خلصت ….
وبعدها دموعها نزلت …ارجوكي انا بحب مقدرش اسيب حبي
مقدرش حتي لو فيها موتي ….
هتجوزي الأمير وتسافري معه بلده ….
كده انتي بتختاري موتي ….
متقدريش تموتي نفسك لان الإنسان هيموت معاكي …
القطه بخوف …ازاي …
روحك بقيت متعلقه بروحه …ولحظه موتك هي لحظه موته يعني لازم تحافظي علي روحك علشانه….
دموعها نزلت اكتر من الاول ….يعني عذابي مقابل أنه يعيش ده مستحيل …انا بحبه …..
العريس هيوصل كمان تلات ايام ….وفيهم هتكوني اتحولتي لشكلك النهائي….
مستحيل يعني مش هعرف ارجع لاسد ….لحد ماامو ت….
وبقيت تعيط جامد ودموعها بقت تنزل كأنها نز يف من قلبها .
علي حبها ….
وفي الوقت ده حطت أيدها علي قلبها …بحبك يا اسد …ولو عمرك مقابل عمري …هختار عمرك ….
…..
في الوقت ده اسد قام من النوم مفزوع…وحط ايدو علي قلبه …
اسد بحزن…مالك يا قطه …
صوت القطه…مليش …. صباح التفاؤل والامل…لازم تحل الباقي قبل يومين ….
اسد بخوف .. ليه مالك ….
صوت القطه…مليش بس حال الباقي في اسرع وقت ….
اسد بقلق …مالك يا حبيبتي….
صوت القطه….حل الباقي في اسرع وقت …
اسد بقلق ….مالك يا قطه…مالك ردي عليه …
صوت القطه….وحشتيني ونفسي اكون معاك في اسرع وقت …بس كده …
اسد بحنان …وانتي وحشتيني اوي اوي ….حاضر هحل الباقي في اسرع وقت ….
صوت القطه…قبل تلات ايام …
اسد بقلق …حاضر …
صوت القطه …عرفت حاجه من الباقي ولا لسه …
اسد …ايوه عرفت …اخر العمر …
صوت القطه….يعني ايه …
اسد بحزن….يعني المو ت ….ده اخر العمر ونهايه الحياه …
صوت القطه…كده تالت حجر اكتمل ….
اسد …ايوه …وعرفت امل …
صوت القطه….بجد …
اسد بابتسامه…ايوه … امل يعني بنت حبيت وكان أملها كبير في ربنا وفي الاخر كان حبيبها من نصيبها…..امل يعني ام حامل وكنت نفسها في بنت تكون اخت ليه وفي الاخر ربنا كرمها ….امل يعني اب كان كل أمله في ولد يكون ليه سند وفعلا ابنه كان ونعمه السند …امل يعني ست عجوزه كان كل املها في ابن بر بيها وفعلا ابنها كان نور عينها ….امل يعني ست كان كل املها في طفل وكل الدكاترة قالوا مستحيل تخلف بس كان املها في ربنا كبير وفعلا خلفت …امل يعني راجل كان كل امله في ست تحافظ عليه وفعلا اتجوز اللي صانت عرضه في غيبه …امل يعني جد كان كل امله في حفيد يخرجه من حبست السنين وربنا كرمه بالحفيد ده …..امل يعني ولد كل أمله في لعبه حلوه وفعلا أبوه حقق أمله…امل يعني راجل كبير كل أمله يعمل عمره وفعلا بنته عملته مفاجاه ليه وراح هناك ودموعوا نزلت من كرم ربنا ….أمه يعني ام جبت طفل عنده مشاكل وفضلت تجري بيه علي الدكاترة وكل املها أن ربنا يخليه ليه ….امل يعني
حياه انسان ….
الانسان يعني امل …ومان كان بلا امل فاهو م ي ت …..
صوت القطه …كده رابع حجر …كده قربنا …
اسد بصوت كله امل …امل يعني انا وانتي وبس ….
صوت القطه…حل الباقي وهكون معاك ….
اسد بابتسامه….هفكر …
صوت القطه…هتوحشني …
اسد بحب …وانتي اكتر يا قطه قلبي …
…..
ولدك وصل ولو عرف مين الانسان هيروح الأرض علشان يمو ته …
مستحيل كل الظلم ده علشان حبيت انا حبيت والله حبيت …..انا عندي قلب ….وحبيت…
بقي انا بنتي تحب انسان هو مين ….
مستحيل اتكلم ….
انا هروح الأرض وامو ته ….
مستحيل …..عمري فداك ….
ابوها دخل السجن معها وكان مع كر بج وضر ب القطه لحد الد م ما بقي يخرج من فمها…
هو مين …
القطه وهي بتمو ت …معرفش …
ابوها ..
القطه …
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت قطة)