روايات

رواية عشقت قسوته الفصل الثالث 3 بقلم جنى أحمد

رواية عشقت قسوته الفصل الثالث 3 بقلم جنى أحمد

رواية عشقت قسوته البارت الثالث

رواية عشقت قسوته الجزء الثالث

رواية عشقت قسوته
رواية عشقت قسوته

رواية عشقت قسوته الحلقة الثالثة

وفجاه همس لاقيت حياه واقفه وشها اصفر ومصدومه.
همس: مالك ي بت
حياه مردتش عليها شدتها همس وطلعت بره الشركه.
همس: قوليلي بقي في اي.
حياه بصدمه: هو…… هو.
همس بنرفزه: هو مين ما تنجزي.
حياه بعد اما فاقت من الصدمه.
حياه: مدير الشركه هو الي انا ضربته.
همس بصدمه: بتهزري قولي انك بتهزري.
حياه: لأ مش بهزر يارتني كنت بهزر انا هتشوي وينتقم مني بقي زي بتوع الروايات اععععععععععع يامامااااا
همس:محدش هيجبلي الضغط غيرك يابتاعت الروايات يلا بدل ما نتأخر
ووقفوا تاكسي وراحوا البيت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في المكتب عند ليث
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
ليث بخبث في نفسه:ده انتي هتشوفي مني ايام سوده.
قطع كلامه دخول اسر.
اسر بضحك: عم ليث حبيب الكل .
ليث بابتسامة :اهلا ي اسر.
اسر بصدمه:ايتاااا هي القيامه قامت ولا اي ليث باشا بيضحك.
ليث ببرود:ليه انا مش انسان ولا اي علي العموم ايه رأيك نخرج نتغدي بقالنا كتير مخرجناش مع بعض.
اسر بصدمه:ايتاا انت متأكد انك ليث انت مين ياااض اظهر علي حقيقتك.
ليث ببرود:اتكتم يااض بدل ما اكتمك هتيجيي ولا اغير رأي.
اسر:يلا ي حبيبي ومالوا احنا لاقين يلا ي اخويا نخرج.
وخرجوا راحوا المطعم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حياة في البيت
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
حياة بصوت عالي :مامااااااا ي رغووده .
رغده:في ايه ي بت داخله عامله دوشه ليه.
حياه بضحك:اول حاجه كده انا اتقبلت في الشغل.
رغده بفرحه:الف مبروك ي عيووني وربنا يوفقك يارب ي حبيبتي.
حياه بضحك:الله يبارك فيكي يست الكل يلااا اناا جعااانه.
رغده: لسه بعمل الاكل ادخلي خدي شاور وغيري هدومك هكون عملت الأكل.
حياة:اشطاا سلاموز ي مزه.
ودخلت وخلصت شاور واديت فريضتها. وخرجت.
حياة بصوت عالي:ي ماماااا ي ماما اناا جعاانه انتي خلصتي.
رغده:ايوا خلصت تعالي ساعديني نحط الأكل علي السفره.
حياة:اشطاا.
حياة وهي ماسكه طبق المكرونه
حياة:ياااه انا حاااسه اني ماسكه قلبيي مش المكرونه يسلااااام.
رغده:يلا ي بنت العبيطه.
وبعد ما خلصوا الغدا رنت حياة علي همس
حياة:ابو الصحاااب فينك وحشتنيي ي اسطا
همس:وحشتك ايه ي متخلفه انا لسه كنت معاكي من كم ساعه.
حياه:عادي ي اسطا انت علطول بتوحشنيي.
همس:الا قوليلي عملتي ايه لما روحتي.
وفضلوا يتكلموا لحد ما النوم غلبهم وناموا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ليث في القصر
ـــــــــــــــــــــــــــــ
ليث وهو داخل القصر قابل داده فاطمه.
ليث بحنان:ايه اللي مصحيكي لحد دلوقتيي داده.
الداده فاطمه بحنان:مستنياك ي بني علشان احطلك تتعشي.
ليث:لا ي داده تسلمي انا كلت بره روحي نامي انتي.
الداده فاطمه:ماشي ي حبيبي تصبح على خير.
ليث:وانتي من اهل الخير ي داده
وطلع علي اوضته وعدي اليوم ببعض السلام
ــــــــــــــــــــــ
#ملحوظه:ليث يعتبر الداده فاطمه مكان والدته لان هي الي اهتمت بيه من بعد وفاة والدته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم
ـــــــــــــــ
عند حياة في البيت
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
رغده دخلت تصحي حياة اتفجأت ان حياة صاحيه وبتلبس
رغده بصدمه:ايه ده انتي صاحيهه هي القيامه بتقوم ولا اي
حياةب ضحك:هو انا مقولتلكيش اصل المدير بتاعنا بيقولوا عليه شرير وعصبي ومش بيحب التأخير وبعدين متتعوديش علي كده ي ست الكل
رغده بضحك:حاضري بنتي انا هطلع احط الفطار ومتتأخريش
حياة بضحك:هو انا اقدر اتأخر علي الأكل ي ست الكل فوريره و هتلاقيني عندك.
وكملت حياه لبست واديت فريضتها.
وخرجت.
حياة بصوت عالي:ي مامااا فين الفطاار انا جعانه.
رغده:اهو يلا تعالي.
فطرت حياه ورنت علي همس واتقابلو وراحوا الشركه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ليث في القصر
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
نايم نوم عميق وصحي علي صوت المنبه قام وقفله وخد شاور ولبس البدله السوداء وساعته السوادء ورش برفاانه ونزل الي غرفة الطعام
ليث:داده ي داده فين قهوتي.
داده فاطمه:اهي ي بني
اومأ لها ليث وشرب قهوته وخرج الي الشركه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وعند حياة في الشركه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حياةقاعده علي المكتب وبتشرب الكوفي بتاعها وسرحانه
وفجأه اتفتح الباب ودخل ليث
حياة قامت بخضه
حياه بتوتر :صباح الخير يمستر ليث.
ليث ببرود:صباح النور.
ودخل المكتب
حياة:اااه اخيرااا دخل وفجأه يرن الفون اللي علي المكتب الخاص بليث
ردت حياة بتوتر: الو مستر ليث.
ليث ببرود:تعاليلي حالا.
وقفل الفون
حياة:اعععع مغرور وشايف نفسه علي الفاضي.
خبطت حياة علي باب المكتب بتوتر
ليث ببرود:ادخلي
حياة:نعم ي مستر ليث حضرتك عايزني في حاجه.
ليث ببرود:اه شايفه الملفات اللي علي المكتب دي
حياة:ايوه حضرتك.
ليث:مطلوب منك تراجعيهم كلهم وقدامك تلات ساعات
حياه بصدمه:………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى