رواية عشقت قاتل ابي الفصل الثاني عشر 12 بقلم صباح غمري
رواية عشقت قاتل ابي البارت الثاني عشر
رواية عشقت قاتل ابي الجزء الثاني عشر
رواية عشقت قاتل ابي الحلقة الثانية عشر
القاضي : حكمت المحكمه حضوريآ ببراءة يوسف رفعت ، و الحكم علي ثريه بالاعدام
هنا اول ما سمعت كدا فضلت تبكي و اخدت بعضها و مشيت
يوسف الكان عينه عليها و كان عارف أنه اخر مرة هيشوفها زي ما وعدته و اكلم بصوت عالي : هنا ارجوكي استني ، هنا اسمعيني بس لما اطلع ، ارجوكي ، متسبنيش يا هنا
هنا ادورت و بصيت عليه لآخر مرة و شاورتله بايديها ، بمعني أن دا اخر لقاء بينا و مشيت
****************
“بعد شهر ”
هنا : انا مبسوطه أن قدرت اتعلم بسرعه علي فكرة
سعاد : يعني يابنتي انا مش فاهمه عاوزة تتعلمي ليه ، واحد زيك معاها فلوس الدنيا و الآخرة و تتعلم خياطه
هنا بضحك : معلش بقي انا حابه اتعلم و اديني اتعلمت ، عمللنا اكل ايه انهارده
سعاد : الفراخ و الملوخيه البتحبيهم
هنا : تعرفي انا بحبك اوي يا طنط سعاد لما مشيت من قبل ما اتجوز زعلت اوي بصراحه انتي المربياني يعتبر مش امي
سعاد بابتسامه صافيه : ايوا ياختي كليني بالكلام عشان اسكت ، اسكتي انا عملالك حته مفجأه
هنا بحماس : هااا خير ؟
سعاد : بكرة باذن الله انا فضيت نفسي و حسافر معاكي المكان التحبيه
هنا : هيييييه اخيرا وافقتي
**************
“ف فيلا يوسف ”
مها : يوة يا مجنون رايح فين انت فاهمني
يوسف وهو بيحضر شنطته بفرحه : رايح لحبيبه عمري
مها : انت لقيتها
يوسف : ياة من بدري بس سبتلها وقت و خلاص قررت هي مينفعش تبعد اكتر من كدا ، ماما هتحضري كل العقولك عليه ها
مها بابتسامه و حضنته : انا هعمل كل حاجه هتخليك مبسوط و اسفه اني كنت انانيه ف يوم من الايام ، انت عندي بالدنيا يا يوسف
يوسف حضنها اكتر : وانا بحبك اوي يا امي
*************
“ف الصباح”
هنا نازله من علي السلم و ماسكه ال شنطه : يااا دادة ، هقع بالشنطه الكبيرة دي ، انت جيبالي حاجتي كلها ليه
و كانت لسه هتقع .
هنا : اااااةةة الحقوني و غمضت عنيها و بتفتحها
هنا : هو أنا موقعتش ليه
يوسف بضحكه جذابه : يمكن عشان انا مسكتك مثلا .
هنا كانت عاوزة تدور بس تجمدت مكانها : هو انا بيتهيئلي ولا ايه ، يوسف ؟ ، هو انا موقعتش ليه و كان ف عقل بالها أنها ممكن تكون سمعته بالغلط فقررت تعيد السؤال تاني
يوسف بضحك اكتر : والمصحف انا و ماسككك كمان اهو لحد الان ، هتدوري وتبصيلي ، ولا انتي عجبك الماسكه
هنا اكسفت جدا و ادورت فجأه ، شافت يوسف كأنها اول مرة تشوفو ، كان وسيم و لابس بدله شيك جدا و كانت اول مرة تشوف وشه منور و ضحكته صافيه و غمازاته باينه منها .
يوسف بابتسامه : وحشتيني
هنا بعدم إدراك : اقسم بالله كلمه كمان و هبوسك ، لم نفسك
يوسف بضحك : يخربيت عقلك وانا فكرت اني هعاني ف مصلحتك
هنا و بدأت تستوعب : احيه دا يوسف بجد ، يوسف ؟ ، انت بتعمل ايه هنا
يوسف بصلها بذهول : ياحول الله لولا اني اعرفك كنت قولت انك تعبانه ف عقلك
هنا مسكت الشنطه تاني بنرفزة و بتحاول تشيلها و تنزل بيها وهي بتتكعبل تاني ، يوسف مسكها للمرة التانيه
يوسف : يابنتي ارحميني لو بتتلكي وعاوزاني امسكك كل شوية قوليلي و انا اخدك بيتنا نبقي برحتنا احسن و غمزلها
هنا بخجل : انت واحد قليل الادب
يوسف بابتسامه : خدي عندك وسافل كمان
هنا سابت الشنطه و نزلت جري من علي السلم و يوسف يجري وراها .
يوسف : يابت المجنونه استني
هنا وهي بتجري : وحياة امك ما هتلحق تمسكني
يوسف : يابنتي عيب انا رجل اعمال وانتي صاحبه شركه ، احترمي وضعنا حتي ، يا هنا استني نفسي اتقطع
هنا بضحك وهي بتجري خبطت ف واحدة : انا اسفه جدا جدا
ياسمين بصتلها : انتي هنا ؟
هنا اول ما شافتها عرفتها : انتي تعرفيني
يوسف جاي جري : اخيرا وقفتي شلتيني
ياسمين : يوسف ؟ ، عامل ايه
يوسف بصدمه : ياسمين ايه الجابك هنا
هنا : اجبلكو اتنين لمون
ياسمين : انا مقصدش والله انا بس استغربت ، ممكن نقعد نتكلم شوية يا يوسف بعد اذنك يا هنا
هنا : اة مانا جايه معاكو
يوسف قرب من ودانها : مش كنتي بتجري ؟
هنا بعصبيه : اخرس أنت
………………….
“ف الكافيه”
ياسمين : انا حابه اشكرك يا يوسف لانك من اخر موقف حصل ما بينا وانا حسيت اني وحشه اوي و قررت اني لازم اتغير ، بس للاسف كنت لوحدي ، لحد ما جه شخص غيرلي كل حياتي ، وفضل جمبي بالعافيه و عالجني ، انا بعتذرلك طبعا يا يوسف علي كل شئ انت شخص جميل ، بس علاقتنا كانت غلط
هنا : وانتي عرفتيني منين
ياسمين بابتسامه : لؤي ياستي مبيستخباش عنه حاجه ، لو عاوز يجيب تفاصيل اي حد ، بيجبها
يوسف : مين دا و هو ماله بيا
لؤي من ورا ياسمين جه و باسها من خدها : اهو ياسيدي بطمن انك مبقتش تفكر ف حبيبتي
لؤي مد ايدو ليوسف : اهلا انا ابقي لؤي جوز ياسمين
هنا بابتسامه و بصوت واطي : احسن حاجه عملها والله
يوسف قرب منها : انتي بتضحكي علي ايه ؟
هنا بصيت لياسمين : الشبه البينا مش طبيعي بجد و ضحكت
ياسمين : انا استغربت بردو والله بس زي ما بيقولو يخلق من الشبه اربعين ، عمتن انا بعتذرلك يا يوسف وانتي كمان يا هنا لو ضايقتك ، و اتمني تسامحيني ،و مبسوطه أن شوفتكوا سوا
يوسف بابتسامه : انا نسيت كل حاجه يا ياسمين من يوم ما حبيت هنا ، متقلقيش .
لؤي : عنشوفك اكيد قريب تاني
يوسف بابتسامه : اكيد
****************
“ف الطيارة ”
هنا : افهم بقي انت واخدني علي فين
يوسف ريح علي الكرسي و غمض عنيه
هنا : انسان متكبر و متخلف
يوسف فتح عينه : سمعتك علي فكرة
هنا بتوتر : مقصدش
يوسف بابتسامه : ولا تقصد يا جميل
………………
“ف أحد شوارع فرنسا”
هنا : الله يا يوسف الشوارع حلوة اوي
يوسف : شوفتي بقي ، يلا بينا نطلع الاوتيل الدنيا ضلمت
هنا : حاضر
…………………..
هنا طلعت من الحمام و كانت لابسه بجامه حملات لونها بمبي و كانت مسيبه شعرها و حاطه مكياج خفيف .
يوسف قرب منها : ايه الجمال دا
هنا بخوف : فكرت مش هيبقي حلو
يوسف بانبهار : لا جميل اوي
هنا : يوسف انا لسه مسمحتكش
يوسف : عارف ، تعالي نقعد
يوسف مسك ايديها : هنا انا بحبك ، بحبك اوي فوق ما تتخيلي و كنت بمنع نفسي و اكدب نفسي بس من فترة اتاكدت أن انا مش بس بحبك ، انا بموت فيكي و مقدرش استغني عنك،. انا غلطت ف حقك كتير بس لو سامحتيني هعوضك عن كل حاجه عشتيها
هنا بدموع : مش هتكرر اي حاجه تاني يا يوسف ؟؟
يوسف مسح دموعها : وعد لا
هنا ضمته : انا كمان بحبك اوي
يوسف : يلا ننام
هنا بتوتر : دلوقتي
يوسف : ايوا
………………….
“يوسف و هنا نامو ، و كانت هنا بتفكر أن لسه يوسف زي ما هو ، ياتري بيضحك عليها ومش بيحبها ولا هو ف مشكله تانيه بالنسبالو
*******************
“بعد ٥ ايام ، ف فيلا يوسف ”
مها : يلا ياعزة جهزو الحاجه
عزة : كل حاجه تعتبر جاهزة متقلقيش
هنا و يوسف وصلو قصاد الفيلا و فجأه الانوار كلها ضلمت .
هنا بخوف مسكت ف يوسف : يوسف هو ف ايه
يوسف بعد عنها و سابها
هنا ف الضلمه : يوسف ، انت فين متسبنيش ، يوسف
و الانوار نورت و كان كل المعازيم حواليها بيسقفو و يوسف قصادها علي الارض
يوسف : انا عارف يا هنا أننا اتجوزنا بسرعه و عيشنا مشاكل كتير و تعب كتير ، موافقه تبدأي حياه جديدة معايا من اول انهاردة ، موافقه تتجوزيني يا هنا قدام الناس دي كلها للمرة التانيه
هنا بفرحه حضنته : موافقه يا يوسف ، موافقه
و بدأت الاغاني تولع و الحفله بدأت و هنا طلعت لبست فستان و كانت اجمل واحدة ف اليوم كله
……………………
“ف اوضه هنا و يوسف”
يوسف شال هنا و لف بيها : بحبك ، بحبك اووييي
هنا بخوف مسكت فيه : يوسف هقع والله نزلني
يوسف بضحك قرب وشه من وشها : قوليها و هسيبك
هنا بصتله : انا اطمنت لما قربت مني و لو قولتها مش عشان خايفه ، هكون عشان انا حساها و بحبك بجد
و بدأت حياة هنا و يوسف من اول و جديد ♥️♥️♥️♥️♥️
*****************
“بعد سنه”
مها : ياحبيبتي زعلانه ليه و ماله يعني لو مطلعتيش حامل ايه المشكله
هنا بحزن : بقالي سنه علي الحال دا ، انا نفسي افرح و افرح يوسف
مها بابتسامه : يوسف فرحان وانتي معاه يا هنا ، متخافيش
تليفون هنا بيرن
هنا : حاضر يا دكتور ، التحليل ظهر ،طب تمام ، انا جايه حالا
مها : روحي و ابقي طمنيني
……………………
“فالمساء يوسف دخل بيدور علي هنا”
يوسف : هنا انتي فين
هنا بصريخ : انا هنا يايوسف
يوسف بيدور ف كل حته مش لقيها
يوسف : يانهار اسود ، هنا انا مش لقيكي
هنا بضيق تنفس : انا ف الدولاب يا يوسف
يوسف فتح الدولاب
هنا : ااااة نفسي ، الحمدلله الحمدلله
يوسف بقلق : هنا حبيبتي مين عمل فيكي كدا ، ايه الجابك هنا و حبسك
هنا بخوف : اصل بصراحه كنت عاوزة اعملك مفجاه و اخضك واطلع من الدولاب و اقولك خبر حلو ، بس لما كنت بجرب اتزنقت جوا و مكنش فيه حد
يوسف : يابنتي انتي هتجنيني ، انتي ايه
هنا بضحكه : خلاص اخر مرة ، يوسف انا عندي مفجأه
يوسف : هااا قولي
هنا : انا حامل
يوسف بفرحه : بتكلمي جد ، احلفي
هنا : والله العظيم حامل ف الشهر التاني
يوسف أخدها و لف بيها : بحبككك ، انا عاوزة بنوته كدا شبهك اتفقنا
هنا بضحكه : اتفقنا
و توته توته خلصت الحدوته♥️♥️♥️♥️♥️
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت قاتل ابي)