روايات

رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت فهد الصعيد الجزء الخامس عشر

رواية عشقت فهد الصعيد البارت الخامس عشر

رواية عشقت فهد الصعيد
رواية عشقت فهد الصعيد

رواية عشقت فهد الصعيد الحلقة الخامسة عشر

بعد ما خلصوا أكل كل واحد طلع الجناح بتاعوا
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
كانت ضحي بتجهز لي لبس الفرح لحد ما سمعت الباب بيخبط
ضحي : اتفضل
دخل جدها محمد
ضحي بحزن : اتفضل يا جدي أقعد
محمد وقد لا حظ الحزن في عيون ضحي
محمد : أمال فهد فين يا بنتي
ضحي : قال عندوا شغل وهيتأخر برا
محمد : يجي بي السلامه طب تعالي يا ضحي عايزك
قربت ضحي من جدها وقعدت جمبيه علي الكنبه
ضحي : خير يا جدي
محمد : أنا عارف انك زعلانه مني بس اوعي تزعلي مني يا حبيبتي دا انتي الغاليه فيهم وصدقيني كل الي عملتوا في مصلحتك

 

 

ضحي وبدأت الدموع تسقط من عيونها والشهقات تزيد : في مصلحتي في مصلحتي إني اعرف إن أتكتب كتابي وأنا معرفش غير في أخر لحظه من مصلحتي إن أنا مفرحش زي اي عروسه في فرحها وكل ده ليه ها ليييه
وبدأت في العياط وشهقتها تزيد
قرب محمد منها وخدها في حظنه وعمال يطبطب علي ظهرها
محمد : ولله كل ده في مصلحتك يا ضي عيني ولله فهد هوا الشخص المناسب ليكي ولو عشان مقلناش ليكي فا عشان كلنا عارفين إن راسك ناشفه وكان ممكن تفضحينا قدام الناس ولو يا ستي لو انت مش سعيده خلاص انا هقول لي فهد يطلقك دلوقتي
اول ما ضحي سمعت كلمه طلاق بعدت عن حضن جدها بسرعه وهيا بتمسح دموعها بكف إيدها
ضحي : طلاق لا انا مش عايزه اطلق
محمد بضحك : مش انتي بتقولي انك مش سعيده
ضحي : ماشي مش سعيده عشان مصدومه بس إنما إيه الي جاب سيره طلاق ها
محمد بدأ يضحك علي شكل ضحي
محمد : يخربيت جنانك يا ضحي يعني إنتي عايزه إيه
راحت ضحي اترمت في حضن جدها
ضحي : عيزاك تفضل جمبي ومتزعلنيش خالص
محمد بحب : حاضر يا ضي عيني اممم ضحي
ضحي : نعم يا جدو
محمد : انتي بتحبي فهد
انصدمت ضحي من سؤال جدها وأحمرت خدودها وغرست وشها في حضن جدها
محمد : خلاص انا عرفت الجواب ربنا يهنيكوا يابنتي
طلعت ضحي من حضن جدها وابتسمت ليه
ضحي : بس أنا بردوا لسه مسمحتكش
محمد : عارف يا اختي وعامل حسابي
وحط محمد إيدوا في وجيبه و طلع منوا شيكولاته كتيره
اول ما ضحي شافت الشيكولاته راحت خدتها بسرعه ووقفت وبدأت تقفز زي العيال الصغيره وهيا فرحانه ، قربت من جدها وباست خدوا وحضنتوا

 

 

محمد : ربنا يجعلك مبسوطه دايما يا حبيبتي هاقوم أنا عشان عايز انام
ضحي : تصبح علي خير يا جدي
محمد : وأنتي من اهله يا قلب جدك
وخرج محمد و راحت ضحي الحمام اخدت شور وطلعت لابسه بيجامه بيضه طويله و ضيقه وبنص كوم ومفتوحه من الجنبين بي فتحه صغيره، راحت سرحت شعرها ولبست عبايه ولفت حجابها ونزلت علي المطبخ
وهيا في الطريق قابلت شيماء
ضحي : شيماء انا هشغل فلم ونازله أعمل فشار تيجي تسمعي معيا
شيماء بنوم : لا انا نعسانه قوي هطلع أنام علي طول
ضحي : ماشي تصبحي على خير
ونزلت ضحي واتجهت علي المطبخ طلعت ذره الفشار والحله وبدأت تعمل الفشار وهيا بتعمل الفشار كانت بتعمل اكل لي فهد عشان هوا مشي وكان مش واكل كويس
بعد ساعه خلصت ضحي ألاكل والفشار وشالت الصينيه الاكل و طبق الفشار وطلعت فوق
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
دخلت ضحي الجناح وحطت صينيه الاكل وراحت قلعت الطرحه والعباية وشغلت التكيف وراحت عند الشاشه شغلت فلم وجابت الفشار والشوكولاته وقعدت تسمع الفلم وتاكل
○●○●○●○●○●○●○●○
كانت شيماء طلعت من الحمام بعد ما أخدت شور راحت ناحيه السرير ولسه هتنام لقت صوت جاي من الشباك
راحت جابت طرحتها وراحت ناحيه الشباك لقت حازم
شيماء : حازم انت بتعمل ايه
حازم : انزلي
شيماء : انت مجنون يا حازم انزل فين
حازم : لاتنزلي لا اطلع أنا
شيماء : امشي يا مجنون
وقفلت الشباك و وراحت عند السرير
حازم : بقي كده
واتجه حازم لي القصر
كانت شيماء علي وشك النوم لحد ما لقت حد بيخبط

 

 

شيماء : لايكون هوا دا مجنون ويعملها
راحت شيماء جابت إسدال الصلاه لبستوا ولفت الحجاب بي عشوائيه وفتحت
لقت حازم دخل حازم بسرعه وقفل الباب
شيماء : انت مجنون يا حازم انت بتعمل ايه
حازم : مجنون بحبك
شيماء بصدمه : انت بتقول أيه
حازم : أيوا بحبك يا شيماء بحبك اكتر من نفسي بحبك من وأحنا عيال صغيرين
شيماء كانت وافقه مصدومه من الكلام الي بتسمعوا ده
حازم : وأنا مستعد اروح دلوقتى عند جدي وأطلب إيدك منوا
بس أنتي وافقي
شيماء : حازم انت عارف انت بتقول إيه
حازم وهوا بيقرب : بقول إني بحبك
شيماء : حازم انت بتقرب ليه
حازم : عايز ردك
شيماء : رد إيه
حازم : بتحبيني
شيماء :
حازم وهوا بيقرب أكتر : بتحبيني
شيماء : حازم ابعد
فضل حازم يقرب من شيماء لحد ما ارطتمت في الحيطه راح سند إيدوا الاثنين علي الحيطه وكانت شيماء محاصره
حازم : ها يا شيماء
شيماء بكسوف : أيوا بح بحبك
كان حازم مش مصدق نفسه هل حبيبته اعترفت بحبه له حالا
اقترب حازم من شيماء وراح حضنها ولف بيها الجناح كلوا
حازم : بحبك يا شيماء

 

 

شيماء : بس يا مجنون الناس نايمه
حازم نزل شيماء وقرب جمبها وحضنها جامد
حازم : بموت فيكي
شيماء : طب يلا عشان عايزه انام
حازم : طب مافيش تصبح علي خير يا حبيبي
شيماء وهيا بتشد إيد حازم لي بره
شيماء : لا مافيش يلا سلام
وراحت قفلت الباب
حازم : ماشي ياحب تصبح علي خير
ومشي حازم وفضلت شيماء واقفه مش مصدقه نفسها كانت مبسوطه وعمال طنطنط زي المجانين من السعاده
راحت اتجهت لي السرير وغفت في نوم عميق وهيا مبسوطه
:أنت قصه في حياتي نادرهأبتدي بك وأنتهي منك وإليك..🖤🖇
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
كانت ضحي جالسه بتسمع الفلم وكانت بدأت تنام حتي سمعت صوت الباب بيتفتح وفهد داخل منوا
قامت ضحي وراحت نحيتوا
ضحي بنوم : حمد لله على السلامة اتأخرت ليه قلقتني عليك
فهد وهوا بيقلع الجزمه : ولله كان عندي شغل كتير اوي
ضحي وهيا بتقلعوا الجاكت : ربنا يعينك يلا الاكل جاهز
فهد : لا هدخل اخد شور الاول وبعد كده أطلع أكل عشان جسمي مهدود
ضحي وهيا بتعلق اللبس : تمام ادخل خد شور لحد ماطلع ليك لبس
فهد : إيه الاهتمام المفاجئ ده
ضحي : ولا أهتمام ولا حاجه مش انت جوزي
فهد : مش عارف بس مش مطمن ليكي بس يلا عشان أنا مش قادر اتكلم من التعب هدخل اخد شور وعلي العموم طالعه زي القمر
ودخل فهد الحمام وراحت ضحي تطلع ليه لبس وهيا سعيده وهيا مش عارفه سبب الفرحه
طلعت ضحي لي فهد غيار داخلي وتي شيرت رمادي وبنطلون أسود قطني
وراحت عند باب الحمام خبطت
فهد من جوا : ضحي هاتي ليا فوطه
راحت ضحي جابت فوطه وراحت عند الحمام خبطت ومدت إيدها بي الفوطه
فتح فهد الباب خد الفوطه وبعد كده خد اللبس وشكر ضحي وقفل الباب
راحت ضحي جابت صينيه الاكل حطتها علي طربيزه الانتريه وبعد مده خرج فهد وقرب من ضحي وقعد قصاد الاكل وبدأ ياكل
فهد : ما تاكلي

 

 

ضحي : لا انا كلت كل انت أنت طلعت وانت مكنتش واكل كويس
فهد : مش عارف ليه مش مطمن
ضحكت ضحي وبانت غمزتها الحلوين وسرح فهد في جمال ضحكتها بصت ضحي عليه لقيتوا سرحان في وشها اتكسفت
ضحي : ما تاكل
فهد : ها ما انا باكل أهوا
ضحي : تمام
وقامت ضحي راحت جابت كوبايه مايه وحطتها جمب فهد
ضحي : أحم فهد
فهد : نعم
ضحي : هوا عادي لو بكره روحت فرح سحر بدري شويه
فهد : وده ليه
ضحي : سحر عايزاني أنا والبنات نروح بدري عشان نساعدها في لبس الفستان و الميكب
فهد : تمام أنا كده كده رايح انا والشباب بكره
ضحي : طب كويس نمشي سوا
فهد : تمام يلا الحمد لله انا خلصت اكل
ضحي : بي الهنا والشفا
راحت ضحي لبست العبايه ولفت الطرحه وشالت صينيه الاكل
فهد : رايحه فين
ضحي : هنزل صينيه الاكل
فهد : تمام وهاتي معاكي مايه
ضحي : حاضر
ونزلت ضحي راحت المطبخ حطت صينيه الاكل وراحت عند التلاجه جابت قزازه مايه وطلعت جناحها
طلعت ضحي الجناح واول ما فتحت لقت فهد نايم علي السرير وساند راسوا ومغمض عينه
فهد وهوا مغمض عينه : جيتي
ضحي : اية جيت
راحت ضحي قلعت العبايه والطرحه وراحت عند السرير
راحت ضحي قعدت علي السرير و
لقت فهد حط راسوا علي رجلها

 

 

فهد : اعمليلي مساج لي راسي حاسس إني راسي هتتفرتك
ضحي : طب أوعي راسك اتعدل في القعده عشان أعرف اعملك
وفعلا بعد فهد راسوا راحت ضحي عدلت قعدتها وحطت راس فهد وبدأت تعمل ليه المساج وفهد كان مغمض
ضحي : مالك يا فهد حساك مهموم
فهد : عندي ضغوط في الشغل مش اكتر
ضحي : ياعم سيبها علي الله
فهد : ونعم بالله ربنا يخليكي ليا يا ضحي
ابتسمت ضحي ليه وبعد فتره من عمل المساج
ضحي : ها كده ارتحت
فهد : كتير تسلم إيدك
راحت ضحي طفت النور وراحت عند السرير نامت لقت إيد فهد بتشدها لي حضنه
ضحي : فهد ما
فهد : هشش ضحي أنا بجد مش قادر اتكلم فانامي
مرضتش ضحي تتكلم لان هوا فعلا باين عليه انوا تعبان ومش قادر يتكلم فانامت هيا الاخري
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
قامت ضحي من النوم لقت فهد نايم راحت قامت بهدوء من جمبوا عشان هيا مكنتش عايزه تزعجوا لان هوا جي إمبارح متأخر وكان باين عليه التعب
قامت ضحي وراحت الحمام خدت دوش وطلعت لبست وحطت كحل في عينها ومرطب وصلت فرضها ونزلت تحت
(كانت ضحي ترتدي عبايه إستقبال لونها بيبي بلوه وطرحه بيضه وشبشيب خروج بكعب عالي)
○●○●○●○●○●○●○●○
نزلت ضحي تحت ولقت جدها سالم ومحمد قاعدين بيتكلموا راحت عندهم
ضحي : صباح الخير
محمد : صباح النور ياضي عيني
سالم : صباح الخير يا بنتي أمال فهد فين
ضحي : لقيتوا نايم فاسبتوا لان هوا جي إمبارح متأخر وكان تعبان فاسبتوا ينام
وابقي اطلع اصحيه لما الفطار يجهز
سالم : ماشي يابنتي هوا الله بكون في عونه الايام دي لان في ضغوط في الشغل كتير الايام دي
ضحي : ماشي ياجدي أنا هروح المطبخ اساعد في تحضير الفطار
سالم : ماشي يا بنتي روحي
ومشيت ضحي راحت المطبخ

 

 

ضحي : صباح الخير
فخريه : صباح النور يا حبيبتي إيه القمر ده
ضحي : دي عيونك هيا الي حلوه
زينب : صباح الخير يا بنتي
ضحي : أمال البنات منزلوش لسه
فاطمه : لا نور وعمر راحوا مشوار وشيماء لسه نايمه
ضحي : تمام أسعدكم في إيه
فخريه : روحي اغسلي الجرجير والخس وقطعي السلطه
ضحي : تمام
وراحت ضحي فعلا تعمل إلي قالت عليه مرات عمها
ضحي وهيا بتقطع السلطه : هوا في حد منكوا هيروح الفرح
فاطمه : أيوا يا بنتي هنروح كلنا عشان عمتك متزعلش و عشان نبارك لي سحر
ضحي : طب هناخد معنا حاجه
فخريه : أيوا ليها عندنا ربطتين سكر وربطه شاي جابتهم في فرحكوا
ضحي : تمام أنا خلصت أهوا السلطه
زينب : ضحي هاتيلي علبه جبنه من التلاجه
راحت ضحي جابت علبه الجبنه وعطتها لي امها
ضحي : في حاجه تاني
فاطمه : لا مافيش هنطلع الفطار بقي
ضحي : تمام وانا هطلع أصحي فهد وبي المره شيماء
فخريه : ماشي يا حبيبتي أطلعي
راحت ضحي غسلت إيدها وطلعت فوق
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》

 

 

طلعت ضحي فوق راحت عند الجناح بتاع شيماء خبطت ودخلت
دخلت ضحي لقت شيماء نايمه راحت عندها
ضحي : شيماء حبيبتي قومي يلا الفطار اتحط
شيماء بنوم : ونبي سبيني أنام شويه
ضحي : قومي يابت يلا
قامت شيماء من علي السرير واتجهت لي الحمام وهيا عمال تنام
ضحي بضحك : اوعي تنامي في الحمام
شيماء بغيظ : غوري يا بت يلا
ودخلت شيماء الحمام وطلعت ضحي وراحت علي الجناح بتاعها
دخلت ضحي لقت فهد لسه نايم راحت ضحي جمبوا علي السرير
ضحي :فهد قوم يلا الفطار اتعمل والكل مستنيك تحت
فهد وهوا مغمض عينه : أنا صاحي ياضحي انا منمتش أصلا
ضحي : يعني أنت كونت واعي لما انا قومت من جمبيك
فهد وهوا فتح عينه : أنا منمتش من إمبارح
ضحي بصت ليه بصدمه وراحت قعدت جمبه
ضحي : ليه كده يا فهد منمتش ليه دا انت كنت تعبان إمبارح
فهد : كنت مستني مكالمه مهمه فامنمتش
ضحي : طب قوم خدلك دوش لحد ماطلع ليك غيار و ننزل نفطر وبعد كده تطلع تنام شويه
فهد : ماشي يا ضحي
قام فهد وراح الحمام وقامت ضحي راحت غرفه الملابس وطلعت لي فهد بنطلون رصاصي وتي شيرت أسود
كانت ضحي بتجهز لي فهد اللبس وبعد كده بتبص وراها لقت فهد طالع من الحمام وهوا لافف فوطه كبيره حولين وسطه وطالع
بصت ضحي ليه بصدمه وبعد كده لفت وشها
ضحي : إنت إنت إزاي تطلع كده
فهد : وفيها إيه مش إنتي مراتي
ضحي : طب إلبس حاجه

 

 

فهد بضحك : اللبس معاكي
ضحي : اه طب اتفضل
لفت ضحي ليه وهيا مغمضه وماده إيدها في الهوا
قرب فهد منها ومسك إيدها والايد التانيه خد اللبس
حست ضحي بي رجفه في جسمها من لمس فهد لي إيدها
ضحي وهيا بتحاول تفك إيد فهد
ضحي : فهد سيب إيدي كلوا مستني تحت عشان الفطار
ضحك فهد عليها وساب إيدها وقرب منها وباس جبينها
فتحت ضحي بصدمه علي حركه فهد وبعد كده سابت إيد فهد وخرجت بي سرعه
ضحك فهد عليها وبعد كده راح يلبس هدومه
كانت ضحي بره بي تظبط السرير وهيا مكسوفه جدا
بعد دقايق خرج فهد وهوا في كامل الاناقه
ضحي : يلا بينا
فهد : يلا يا أميرتي
بصت ضحي ليه بي إبتسامه وراحت مسكت إيده ونزلوا تحت
《¤¤☆°°♡°°☆¤¤》
كان الجميع يجلسون علي السفره مستنيين نزول فهد وضحي وكانت نور وعمر جوم من المشوار بتاعهم
فهد : صباح الخير
الجميع : صباح النور
سالم : يعني اتأخرت إمبارح يا فهد خير في حاجه
فهد وهوا بيقعد علي كرسي السفره
فهد : ولله يا جدي الحموله إلي جايه من ألمانيا فيها شويه مشاكل فامسببه شويه ضغوط عندي في الشغل
عمر : مش أحنا كلمناهم وقولنا ليهم إن احنا عايزين الحموله دي عايزنها خلال ألاسبوع ده
فهد : ماهما كلموني وقالوا إن في مشاكل عندهم واحتمال تيجي اخر الشهر ده
عمر : بس كده إحنا هيكون في خسأر كبير اوي وفي شرط جزائي لازم ندفعوا لي الشركات لو أتأخرنا عليهم
فهد : هنشوف الموضوع ده احنا بكره هننزل القاهره عشان نشوف الموضوع ده وحازم انت هتيجي معنا عشان بس تشوف الشغل والنظام ماشي إزاي
حازم : تمام يا كبير
محمد : سيبكوا من الشغل دلوقتي ويلا بسم الله
وبدأ الجميع في تناول الطعام
•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°

 

 

بعد تناول الطعام كلوا قعد تحت يشربوا الشاي معدا فهد وضحي طلعوا الجناح بتاعهم
ضحي : فهد نام انت دلوقتي وانا هنزل تحت
فهد وهوا بيشد إيد ضحي : لا تعالي هنا جمبي
ضحي : فهد سبني انزل عشان اروق معاهم تحت
فهد وهوا بيقعدها علي السرير
فهد : سيبك من الترويق والكلام ده انا عايز أنام
ضحي : طب متنام يا فهد انا أعمل إيه
بص فهد ليها بي استغراب وبعد كده قال
فهد : ارجعي ورا يا ضحي ومدي رجلك
بصت ضحي ليه وبعد كده عملت الي هوا قال عليه
قام فهد شغل المكيف وبعد كده طفي النور وراح نام علي رجلها
ضحي وهيا باتلعب في شعره : نام يافهد
فهد وهوا مغمض عينه وبدأ ينام : أنا تعبان قوي يا ضحي
ضحي : معلش بكره الدنيا تتحل نام انت
وبدأت ضحي تلعب في شعره لحد ما نام ونامت هيا الاخر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية عشقت فهد الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى