رواية عشقت عذابي الفصل السابع 7 بقلم زهرة الربيع
رواية عشقت عذابي الجزء السابع
رواية عشقت عذابي البارت السابع
رواية عشقت عذابي الحلقة السابعة
البنت اول ما شافتو اتصدمت وارتعبت وكانت هتجري بس سراج مسكها بقوه ولسه هتص*رخ رشها بمخدر قوي في ثواني غابت عن الوعي
سراج سندها وحطها في العربيه وساق بيها على نفس المكان وحطها على سريرها وقعد جمبها بحزن شديد وقال…انا اسف.. سامحيني والله ما هعرف اعيش من غيرك لو كنت اقدر مكنتش عملت كل ده…وبعد عنها وربطها بالسلسله الحديد ولقا تليفونه على الارض فتحو لقا مكالمات من رقم مجهول رن وقال …ايوه مين
بس اتعصب جدا لما سمع صوت يعرفو كويس بيقول..قلبي عندك يا سراج يا خويا سمعت ان الوالد بعافيه
سراج كان هينفجر من الغضب بس قال..عايز ايه يا نادر
نادر قال باستفزاز وشماته ..لا ابدا انا سمعت ان والدك تعب قولت اشوف مالو خفت يكون الفديو الي بعتو معجبهوش ولا حاجه
سراج قال بغضب..لا عجبو..عجبو اوي واستنا رد مني عليه قريب..قريب قوي وقفل في وشو …وقال بغضب… يلعن ابو سخافتك استنى لما افوقلك وقفل على البنت ورجع المستشفى
في قصر النوري ..نادر قفل مع سراج ودخل لفتون اوضتها لقاها نايمه على السرير مش قادره تقف من وجع رجلها وبتبكي على الحاله الي وصلتلها
فتون اول ما شافتو اترعبت وبقت ترتعش من الخوف
نادر قعد جمبها وقال ببرود…ايه ..رجلك لسه بتوجعك معلش هما اول يومين كده وبعدين هتتعودي على الوجع مش بس وجع رجلك كل الوجع بعد كده هيبقى عادي
فتون بصتلو بدموع وقالت….هو…هوانت محبتنيش ابدا ..كل..كل الي كان بنا كدب..كل كلامك…. واهتماكك وغيرتك…. وخوفك عليا كلو تمثيل ..انا مش بعيط من وجع رجلي..انا قلبي..قلبي وجعني اوي انا …انا حبيتك…حبيتك اكتر من اي حد ليه عملت كده معايا معقوله ملقتش طريقه تانيه معقوله مفرقتش معاك خالص
فتون كانت بتبصلو بحسره ودموعها بتنزل بألم شكلها كان يقطع القلب
نادر حاول يتكلم ويظهر قسوتو مقدرش من منظرها حاول يتمالك نفسو وقال…نامي..دلوقتي الوقت اتأخر نتكلم الصبح وقام ولسه هيمشي فتون مسكت ايده بسرعه وقالت…انا عايزه امشي يا نادر عايزه امشي من هنا.. انت وثقت العقد وقانونا اتجوزما يعني هنقدر نطلع شهادة ميلاد لابننا ومش هيبقى ابن حرام خلاص خلينا نطلق وانا همشي ومش هتشوفني تاني هسافر وابعد عنك وعن اهلي سبني اربي ابني بهدوء ابوس ايدك
نادر بصلها وسحب ايده بغضب ومسكها من شعرها بقوه وقال بفحيح…ده في احلامك يا بنت الطحاوي انتي هتفضلي هنا وابني انسي تربيه انتي عمرك ما هتكوني امو اعتبري نفسك رحم صناعي مش اكتر ابني انا الي هربيه هيفضل معايا وانتي هخلص منك اول ما يتولد ده لو فضلتي عايشه لحد ما يتولد وزقها بع*نف
فتون بقت تبكي وقالت..يا نادر حرام عليك.. حرام عليك بقى انا تعبت… تعبت
نادر ابتسم بسخريه وقال..تعبتي انتي لسه شوفتي تعب مفيش غير طريقتين يخلصوكي مني يا اما تموتي يا اما انا الي اموت ادعي ربك بقى يمكن يسمعلك
فتون ردت بسرعه من غير تفكير وقالت….بعيد الشر عنك متقولش كده يارب انا الي اموت وارتاح وبقت تبكي بشده
نادر اتفاجأ من ردها وانها مدعتش عليه واستغرب من الحب ده غمض عنيه بالم ومشي بسرعه خايف يضعف قدامها طلع الجنينه يشم هوا وهو مخنوق ومضايق جدا قال..ليه يا فتون..ليه مش عارفه تكرهيني انتي بتصعبيها عليا ..بتصعبيها اوي
في المستشفى عند سراج كان قاعد جمب ابوه ومش عارف امتى هيفوق وجالو الدكتور عدي وقال…انت لسه هنا انا قولتلك مش هيقوم انهارده الوقت اتأخر روح نام وانا لو فاق هرنلك
سراج بص لابوه بحزن وقال…اا انا هفضل هنا جمبو عايز اطمن عليه
عدي اتنهد وقال…تمام براحتك لو احتجتني انا موجود هنا انهارده تصبح على خير
عدي طلع وسراج فضل يبص لابوه بالم وقال..اوعى تسبني انت صحيح عمرك ما حبتني بس انا بحبك اوي..اوي يا بابا ومقدرش اكمل من غيرك
في صباح يوم جديد في قصر النوري كان سالم ونادر بيفطرو الصبح بدري زي العاده
سالم قال…عايزك في موضوع مهم ضروري اعرف رايك فيه
نادر بصلو باهتمام وقال..موضوع ايه
سالم قال..عايز اجوز علا لخالد ابن عمك
نادر شرق وهو بيشرب وقال بدهشه..ايه تجوز مين لمين
سالم قال….اجوز علا اختك لخالد ابن عمك ايه غريبه دي
نادر قال …جدا واغرب من اي حاجه سمعتها كمان انت عارف ان خالد بيحب… وخد نفس بضيق وقال..عارف انو بيحب فتون ازاي عايز تظلم علا مع واحد مبيحبهاش
سالم قال..هيحبها هيه علا وحشه
نادر قال… مش وحشه ابدا بس القلب وما يريد
سالم قال..اسمعني يا نادر انا وانت عارفين فتون ايه اخرها معانا وخالد متعلق بيها ذياده انا عايزه ينساها وميفكرش فيها ابدا وطالما حاطط في بالو ان فتون هتطلق منك في يوم من الايام هيفضل على امل انا عايزه يتجوز ويستقر ويخلف وينساها ومين عارف مش يمكن يحب علا ويستقرو سوا
نادر قال..كلامك صح بس ليه علا نجوزو اي واحده تانيه اهو على الاقل لو ما ارتحوش سوا ميبقاش فيه مشاكل بنا
سالم قال…انا عايز اجوزو علا بالتحديد
لاني خايف عليها انا مش عايز اشغلك بس سراج مش هيسكت واحتمال وارد يعمل نفس الي انت عملتو ويحاول يوقع علا علشان يضغط علينا ويكسرنا
نادر وقف بعصبيه وقال…ده انا كنت اشرب من دمو والله اطلع بروحه قبل ما يقرب منها
سالم قال .اقعد يا نادر واهدى انت مش هتقدر تعمل حاجه اديك شوفت هما معرفوش بعلاقتك مع فتون الا بعد ما بقت حامل يعني ليك اكتر من سنه وانت بتلعب عليها… حسو بحاجه ابدا ولا احنا كمان هنحس الا بعد فوات الاوان
نادر قعد وابتدى كلام ابوه يحركو وقال..طب ايه العمل ابعت رجاله يراقبوها..
سالم قال..الحل الوحيد هو الي قلتهولك الموضوع بسيط علا محتاجه حد يحميها ويهتم بيها وتحط في دماغها انها على عصمتو فتقفل الباب في وش اي حد وخالد كمان محتاج واحده تنسيه فتون فهما لتنين هيعوضو بعض وانا متأكد انهم هيبنو حياه مستقره سوا
نادر اتنهد وقال..خلاص الي تشوفه بس احنا قدامنا مشكلة اقناعهم يعني لو فيه امل نقنع علا خالد مستحيل نقدر نقنعو
سالم ضحك وقال ….انا شايف العكس بقى ومع ذالك لما انت مستسهل اقناع علا انت كلمها وسبلي خالد ده ابني انا مربيه و هعرف ازاي اخليه يوافق
نادر قال تمام هكلم علا وانت كلم خالد… ونادي على واحده من الخدم وقال..دخلي فطار لفتون هانم
سالم بصلو بضيق وقال …فتون هانم …وتدخل لها فطار كمان الظاهر ان فيه حد جديد هيقع في شباك بنت الطحاوي
نادر قال ..احم ..انا مش علشانها ابني في بطنها ولازم تتغذي الفتره دي وهيه من امبارح مأكلتش
سالم بصلو بشك وقال..تمام خد بالك و…..بس قطع كلامهم نزول خالد
خالد قعد على السفره بضيق شديد وقال بحزن واضح…صباح الخير يا عمي
سالم ابتسم وقال..صباح الفل يا حبيب عمك انت
نادر قال..وبالنسبه لابن عمك ايه مفيش صباح ليه
خالد اتنهد ومردش عليه ونادي لواحده من الخدم وقال..فتون هانم فطرت
الخدامه قالت..هندخل لها الفطار حالا يا خالد بيه
خالد قال ..تمام
الخدامه مشيت وخالد كمل فطوره عادي اما نادر فكان ضامم اديه بغضب ومتدايق جدا من اهتمام خالد بفتون قال..الحمد لله شبعت عن اذنك يا بابا هروح اشوف علا ليه منزلتش
نادر طلع وخالد قام ولسه هيمشي سالم قال…استني يا خالد عايزك
خالد قال..خير يا عمي فيه حاجه
سالم قال..هو فيه حجات بس انا بصرف نظر عنها لانك ابني زي ما نادر ابني ولا انت مش بتعتبرني ابوك
خالد قال..لا ازاي يا عمي انت ابويا وفوق راسي من فوق انا زعلتك في حاجه
سالم قال..انا عارف ياخالد ان فتون بنت كويسه وجميله جدا طبعا واي شاب يتمناها بس وضعها الحالي مهما كان غريب وصعب مينكرش الحقيقه الوحيده في الموضوع والي هيه انها مرات نادر ابن عمك وحامل منو كمان ومين عارف يمكن بعد ماناخد حقنا من اهلها يفضلو سوا هيه ونادر
خالد بلع ريقه بالم وقال.انا عارف يا عمي ومش بتعدى حدودي معاها انا حتى كان نفسي ادخل اطمن على رجلها مرضتش اروح علشانو و
سالم قال…مجرد تفكيرك فيها غلط وخوفك عليها غلط يا خالد انا بس بوضحلك الي غايب عنك يا ابني
خالد قال بوجع ..تمام يا عمي انا هحاول انساها انت مفيش داعي تقلق مني انا عمري ما هتخطى حدودي
سالم ابتسم وقال..عيب الي بتقوله ده يا خالد انا اضمنك برقبتي في اي مكان وعلشان كده انا ليه طلب عندك واعتبرو رجاء من اب لابنو
خالد قال..انت تأمر أمر يا عمي
سالم قال …تسلم يا ابني انا عايزك تاخد راحتك في التفكير وتعرف اني مش عايز غير الاحسن ليك
خالد قال..هو فيه ايه قلقتني
سالم قال …عايزك تتجوز علا في اسرع وقت ممكن
بقلمي….. زهرة الربيع
……………….
عند سراج بباه فاق اخيرا وكان قاعد معاه قال..الف حمد الله على سلامتك يا بابا
فؤاد بصلو واتنهد وقال..الله يسلمك انا بقالي كتير هنا
سراج قال…لا ابدا من امبارح …بس متعرفش الوقت ده عدى عليا ازاي
فؤاد ابتسم وقال بحزن..هو انت بتزعل عليا يا سراج
سراج قال..طبعا يا حبيبي انت ابويا ربنا يخليك ليا
فؤاد نزلت دموعو وقال…فتون يا سراج اختك كانت ..كانت…
سراج قال بحزن ….هو انت شوفت الفيديو
فؤاد قال بدموع..ايوه شوفتو ..ومعرفتش مالها حتى بس كانت بتص*رخ مقدرتش افهم بيعملو فيها ايه الكفره
سراج قال ..اششش اهدى اهدي علشان صحتك وحياتك عندي يا بابا لو قولتلي اروح حالا اجيبها لاجبها من قلب بيتهم وميهمني اي حد
فؤاد مسح دموعه وحاول يهدى وقال..لا متجبهاش بس مش هنسكت لازم يعرفو ان اي حاجه هيعملوها معاها هتخسرهم كتير.. كتير اوي.. اسمعني كويس وتنفذ بالحرف
سراج قال باهتمام… هو انت ناوي على ايه
فؤاد قال بغضب..ناوي اعرفهم هما مدو ايدهم على مين
بعد فتره كان سراج مع عدي بيكتبلو تعليمات عن صحة فؤاد والاكل الي ياكلو والادويه
تليفون سراج رن واول ما رد سمع الجارد بتاعو بيقول…ايوه يا باشا الهانم عماله تصرخ من ساعة ما فاقت وفي صوت تكسير شديد ادخل لها
سراج ضم اديه بغضب وقال..لا سبها انا جاي حالا وخرج من المستشفى وطلع على بيت المزرعه باقصى سرعه
بقلمي …زهرق الربيع
اول ما وصل قال للجارد روح انت المستشفي لاحسن بابا يعوز حاجه وانا شويه وهاجي قبل معاد خروجو وكمل بطريقه ترعب وقال..طبعا مفيش داعي افكرك لا ابويا ولا اي مخلوق يعرف بوجودها هنا
الجارد قال بخوف..الي تأمر بيه يا باشا
سراج دخل واتفاجأ بيها قاعده على الارض والمكان كلو متكسر
سراج قال بغضب..ايه الي انتي عملاه ده انا مش قولتلك تقعدي عاقله ولا لازم اسلسلك في السرير واخليكي متعرفيش تتحركي خالص
البنت وقفت قدامو وقالت بدموع وبكا شديد..عايزه اخرج من هنا خرجني بقى كفايه حرام عليك حرام انا..انا بموت ..طب موتني…. موتني وخلصني وانبي
سراج بصلها بحزن والدموع لمعت في عنيه اتنهد وحط ايده على وشها بحنان وقال… اهدي يا تقى انا …
بس تقى زقت ايده وقالت بزعيق.. متلمسنيش شيل ايدك الوسخه دي يا قاتل يا مقرف انا بقرف منك وووو
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت عذابي)