روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الجزء السادس عشر

رواية معشوقه الأسد البارت السادس عشر

معشوقة الأسد
معشوقة الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة السادسة عشر

مراد بتساؤل…قول هتعمل اي وانا معاك العمر كله
اسد بابتسامه شر…. ناوي علي كل خير
حل الصباح علي الجميع
في قصر المنشاوي
سليم…هوا اسد ليس مجاش ولا فتح تلفونه حتي يطمنا علي حال عشق
مراد…. مش عارف والله ي جده هقوم قبل ما اروح الشركه اشوفه كده واطمن عليه وعلي عشق واطمنك
علي نزول رهف من فوق
رهف ببكاء… فين عشق عايزه اروح لعشق
مراد بهدوء… اهدي ي رهف عشق كويسه
رهف بغضب… كويسه كويسه من امباح وانت قاعد معايا تقولي كويسه هوا انت اصلا تعرف عنها حاجه انت مشفتهاش حتي وقاعد تطمني وخلاص انا هروح لاختي
وقامت رهف وطلعت بره القصر
سليم بحنيه وهوا يلاحظ غضب مراد…. اهدي عليها ي مراد كفايه ي بني اللي هما فيه روح وراها وديها عند اختها واطمن وطمني علي اخوك وقولي استني تلفونك
مراد بابتسامه… حاضر ي جدي
خرج مراد وري رهف وامسكها من يداها
مراد وهوا يشد علي يديها بغضب…. بصي ي رهف احتراما بس للظروف اللي انتي فيها مش مكلمك بس اما الامور تهدي شويه هحاسبك علي كل حاجه انتي عملتيها وبتقوليها
رهف بوجع…. سيب ايدي ي مراد بتوجعني
مراد وهوا يشد عليها اكتر…. يلا علشان نروح المستشفي سوا
رهف بعند وغضب…. لاااا اوعي تفكر وتصدق نفسك انك جوزي ده احنا علي ورق وبعدين اوعي تفكر اني ممكن اخاف منك معاش اللي يخوفني ويهددني وبعدين انا مش رايحه معاك روح انت وانا هركب موصلات واجي وراك
مراد بغضب شديد منها….قسما بالله لو ما ركبتي بالذوق ي رهف لاشيلك واحطك في العربيه
رهف وهي تنظر له بتحدي وشي من الخوف لانه في وقت غضبه
مراد بزعيق….. يلاااااا
ركبت رهف بخوف
نظر لها مراد بغضب وذهب كلاهما الي المستشفي
في المستشفى
اسد وهوا لم تنم عيناه ولن تغفل عن مراقبه تلك التي سرقت قلبه وغيرت حاله
خرج اسد الي الدكتور كي يستفسر منه علي حاله استيقاظ عشق
وبعد فتره ليست بقصيره دخل كلا من رهف ومراد الي المستشفي
رهف وهي تكلم اسد مما اثار غضب مراد….فين عشق ي اسد وهي عامله اي دلوقتي
اسد بابتسامه….كويسه ي رهف
رهف….طيب انا عايزه ادخلها
اسد….ليس محدش هيدخل غير لما هي تفوق
رهف….طيب هي هتفوق امتي
ليس اسد جاي يرد رد مراد
مراد بغضب….هوا انتي هتفتحي محضر يعني
اسد بغضب…اهدي شويهي مراد فيها اي بتطمن علي اختها
مراد….ي اسد اطلاما عشق مش هتفوق دلوقتي اخد رهف معايا الشركه النهارده علشان قعدته المستشفيات وحشه وهتقعد لوحدها وبالليل لما نطلع من الشركه نحودو نيجبو عشق معاك تمم
اسد بابتسامه….انا موافق كده احسن
مراد بابتسامه….طيب عايز حاجه
اسد….سلامتك
اخذ مراد يد رهف دون سماعه لرائيها وذهب بيها الي الشركه
وبعد فتره ملل جاء فهد لاسد
اسد باستغراب…. فهد انت جيت بدري كده ليه ي بني
فهد بابتسامه… جيت اطمن عليك قبل ما اروح الشركه ي صحبي
اسد بادله الابتسامه…. والله فيك الخير ي فهد ربنا يخليك ونعمه الصاحب
فهد بدلال وهوا يحاول ان يخرجه مما فيه…. في اي ي اسدي هوا ده اي ده اسميه اي يعني ده مكنش عيش وملح كلناه ي جدع
اسد وهوا يضحك علي تقليد صديقه
فهد بابتسامه… هي عشق كويسه
اسد ببعض الغضب… اولا مسمهاش عشق اسمها مدام
فهد بمكر…. مدام اي هوا انت اتجوزتها حقيقي من ورايا ولا اي ي اسد
اسد بلخبطه…. لا ليس ورق
فهد بابتسامه مكر…. اممم السناره غمزت بقي
اسد…. وحيات امك دي العالم كله عرف الا انت يعني بقولك اي يلااا روح شوف شغلك في الشركه
وهتلاقي مراد هناك في الشركه ليس ماشي تمم
فهد بضحك… خلي بالك من نفسك طيب
اسد باستغراب…. اكيد مش هتخطف في المستشفي ولا اي رايك
ابتسم له فهد وذهب الي الشركه حيث يدير شغله وشغل صديقه هذه الفتره
في غرفته عشق
عشق وهي تبدا ان تفوق من حاله البينج
عشق بتوهان…. اي ده انا فين
اسد بابتسامه… انتي في المستشفي وبعدين كل ده نوم انا خفت عليكي
عشق بابتسامه…. انت كويس ي اسد
اسد بغضب… ليه عملتي كده
عشق…. اظن مكنش ينفع انك تحمني انا واختي من ابونا وفي الاخر تموت
وضغطت علي فمها عند قولها هذه الكلمه فابتسم اسد بارتياح لانه علم انها تحبه وهذا اراح قلبه
اسد بابتسامه صفراء…. محدش كان طلب منك تنقذي حياتي
عشق بتعب… انت بجد شخص بارد اوووي يعني ادافع عنك بروحي وتجي تقولي كده انت اي ي شيخ روح اليه منك لله ي اسد ي ابن خلتي ام اسد
اسد بابتسامه وهوا يقترب منها…. اممم لسانك رجع يطول تاني اي فكره اي كان بيحصل معاكي لما كان طويل ولا افكرك
قالها وهوا يغمز لها بوقاحه
عشق وهي غضبه…. انت بجد
اسد وهوا يضع يداه علي فمها…. والله ي عشق لو طولتي لسانك ما هعمل حساب اننا في مستشفي خلي ال12 ساعه بتوع موعد خروجك يعدو علي خير خلينا نتحاسب في البيت
عشق بتنمنم بصوت واطي…. انسان سئيل صح
اسد بابتسامه صفراء…. سمعتك وكله بحساب ي عشق يلا علشان تكلي
عشق بابتسامه خاليه من التعبير…. هناكل اي اكل عيانين بتوع مستشفيات
اسد بنفاذ صبر…. امل يعني هتكلي مقلي ومشوي ولا اي ي بنتي متخلينش اتعصب عليكي
عشق بغضب…. لاااا انا عايزه شاورما
اسد وهوا يضع يداه علي راسه من ضوضاءها…. ي رب الصبر من عندك ي رب علشان مرتكبش جنايه في واحده عامله عمليه يعتبر جمب القلب وضربات قلبها وقفت امبارح بالليل تقول عايزه اطفح شاورما
عشق بضحك وهي تقلده…. علي فكره لسانك طول عليا اوووي ولو ملمتش لسانك شويه انت فاكر انا كنت بعمل اي
اخذت تقلد ما قاله لها بصوت رجولي
اسد بمكر وهوا يقترب منها… طيب انا لساني طويل عقبيني يلا
عشق وهي تفهم مقصده وعقابه…. اسد ابعد احنا في مستشفي
اسد بابتسامه… دي ملكي يعني ممكن اغيرهم كلهم دلوقتي
عشق بفخر…. ايوه مش جوزي بقي
اسد بابتسامه فرح لقولها زوجي هل هي حقا حبته لدرجه اعترافها بانه زوجها حتي ولو علي ورق
ثم اضافت ما يعكر مزاجه
عشق بتكمله…. حتي يعني ولو علي ورق بس جوزي
اسد بضجر منها… عشق كلي واسكتي
عشق بابتسامه لجعله يتعصب… طيب اكلني طيب انا مركبه فراشه
اسد بتريقه…. فراشه
عشق بابتسامه…. ايون خلص بقي جعت
اخذ اسد ياكل عشق ولم ينفذ وقتهم من اللعب والضحك والمرح والزهق كالعاده
جاء موعد خروج الجميع من الشركه
فهد وهوا يدور عليها في كل مكان فلم يجدها فوقعت عيناه عليها وهيا في طريقها للطريق ويراقبها شب ما ذهب اليها مسرعا
فهد بتساؤل… في حاجه ي اخ ماشي وراها ليه
الشب بوقاحه…. اصلها عجباني وحاطط عيني عليها تعرفها تسهلي الموضوع معاها بدل الحيره دي
فهد وقد غلي الدم في عروقه… ايوه امل اي ده انا البودي جارد بتاعها
واخذ يضرب في ذاك الشب حتي طرح ارضا من كثره الضرب
نظرت وعد خلفها علي مصدر الصوت فسمعت صوت فهد ذهبت له مسرعه
وعد بتوتر…. في اي ي فهد ومين ده وضربه كده ليه
فهد بغضب… لم يكلمها وسحبها من يداها وذهب بيها الي قصره
(معلومه بس فهد قاعد في قصر لوحده لان عيلته كلها بره مصر وله قصر لا يبعد شئياعن قصر صديقه اسد )
حل المساء علي الجميع
في القصر
سليم….سعديه ي سعديه
سعديه وهي تلبيه….نعم ي سليم بيه
سليم…فين ست هانم
سعديه باحترام….بتصلي العشا وجايه ي سليم بيه
سليم بابتسامه….تمم شوفي شغلك
بعد مده ليست بقصيره نزلت هانم
هانم….العيال جم ولا ليس ورنيت علي عشق عامله اي
سليم بابتسامه لحنيتها….كلمت اسد وقالي عشق كويسه وهتخرج بالليل علي الساعه 12 وخلاني كلمت عشق وصوتها حلو
هانم بارتياح….طيب الحمدلله فين مراد ورهف ووعد
سليم….رهف راحت مع مراد الشغل لما راحو المستشفى كانت عشق ليس مافقتش مراد خدها معاه الشغل وهما طلعين هيحودو يجيبوا عشق مع اسد وييجو
هانم….طيب ربنا معاهم
سليم بقلق….عايز افتح معاكي موضوع
هانم بنفس القلق….في اي ي حج قول
ي تري اي اللي هيقوله سليم لهانم؟
ي تري فهد هيعمل اي مع وعد؟
هل حب عشق واسد لبعض هيدوم ولا للقدر راي تاني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى