روايات

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل السادس عشر 16 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الفصل السادس عشر 16 بقلم مي أحمد

رواية عشقت طفله مجنونه الجزء السادس عشر

رواية عشقت طفله مجنونه البارت السادس عشر

رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة السادسة عشر

فريد بصدمه انت
ماسه باستغراب مين ده يا فريد انت يا عم انت بتبص علينا ليه كده هو ما فيش حاجه اسمها باب بتخبط عليه ولا هي وكاله من غير بواب علي رأي المثل اللي اختشوا ماتوا
فريد اطلع بره انت جاي ليه انا خلاص اقلمت حياتي اني ما ليش اب وطلعتك من حياتي طلعني انت برده من حياتك وانسى ان عندك ابن او عيله اتفضل يا استاذ خالد اخرج بره
ماسه بصدمه/ ايه ده يا فريد هو انت ابوك عايش انت مش قلت لي ان هو مات بس انت ليه بتطرده ده مهما كان ابوك
خالد ببرود/ انت عارف كويس قوي يا فريد ان اقدر اهد كل حاجه انت بنتها واقول للكل ان النجم فريد الجبالي مش من عيله الجبالي ولا هو اساسه فريد العمري ابني اللي غير شرعي
فريد بصوت عالي ونرفزه /اطلع بره مش عايز اشوف وشك انت ايه عايز تدمر حياتي تاني انا ما صدقت اتعلجت منك ابعد عني بقى
خالد بابتسامه مستفزه /على ايه انا خارج بس حبيت اطمن عليك يا ابني يا روح قلبي انت بس تصدق انت متجوز واحده مزه حلال عليك يا عم ههه هههههه وطلع وهو بيضحك ضحكه مستفزه
فريد اول ما خرج وقع على الارض وهو بياخد نفسه بالعافيه انت رجعت ليه لحياتي انا ما صدقت ان انت خرجت من حياتي ليه بترجع دايما وبتذكرني بالغلطه اللي عملتها امي اللي انا بدفع ثمنها دلوقتي
ماسه بحزن على حاله فريد” انت كويس انا مش هسالك اي سؤال بس انا عايزاك تبقى قوي يا فريد ارجوك بصت عليه لقيت شكله يقطع القلب الحزين حاولي تضغط على نفسها عشان تقوم وتاخده في حضنها بس اتالمت اه فريد اول ما سمع صوت وجعها قام بسرعه وراح عندها وقال بصوت مليان لهفه وخوف ماسه حبيبتي انت كويسه ايه اللي وجعك انا مش قلت لك ترتاحي
ماسه بدموع ما اقدرش ارتاح وانت بعيد يا فريد انا عارفه انك موجوع عشان كده انا عايزه اشيل عنك الهم والوجع انا حاسه نفسي عاجزه يا فريد عشان مش قادره اخدك في حضني ممكن تديني انت الحضن ده ارجوك
فريد بعد ما سمع كلامها بدون اي مقدمات رمى نفسه في حضنها زي الطفل الصغير وهي ما اهتمش بالمها ولا بوجعها غير بوجع هو وازاي تخف عنه وجعه اخذت في حضنها زي الطفل الصغير وهو ابدا يضغط على حضنها اكثر ويبكي اول مره تشوف فريد الضعف ده بس الكلام اللي هي سمعته اللي قاله خالد ان هو ولد مش شرعي مش سهل برده قعد تطبطب عليه وهو بيضغط على حضنها اكثر
رفعت وشه بين ايديه وبصت في عينيه وقالت مش عايزاك تبقى ضعيف يا فريد انا قوتك وانت قوتي ارجوك يا فريد ما تبقاش بالضعف ده علشان لو انت بقيت ضعيف انا هبقى اضعف منك انا بستمد قوتي منك عايزاك تمدني بالقوه ما تبقاش ضعيف عشان الضعف ما اتخلقش لفريد الجبالي النجم اللي كل الناس بتاخده رمز ومثل الاعلى فيهم رمز للابن الحنون والاخ المثالي والزوج لحنون انت يا فريد مهما اقول مش هقدر اوفيك عشان كده مش عايزاك تبقى ضعيف توعدني
فريد بص لها بصدمه ازاي بتوثق فيه للدرجه دي وبتشوفه بالمنظر ده مع انه ما عملش حاجه في حياته غير ان هو اذاها وهي بتدي لي حب من غير مقابل معقول يكون في انسان زيها بيدي من غير ما ياخذ حاس ان لسانه تعقد وما قدرش ينطق اي كلمه تعبر عن اللي جواه فقرب منها وقبلها قبله مليئه بالحب والشوق والطمانينه بيعبر فيها عن مدى ثقته فيها وبحبها ليه
فريد بعد عنها وهو بياخد نفسه بالعافيه شكرا انك دايما بتحاولي توقفي في الظهر ي انا مش مصدق ان في انسان زيك يا ماسه بس عايزه اقول لك انك بجد قدرتي تاخدي مساحه كبيره في قلبي وفي روحي كمان
ماسه بحب وهي مش مصدقه ان فريد بيقول لها الكلام ده وانت اخذت قلبي وروحي كله يا فريد
فريده ابتسامتها ابتسامه 😍😍 ولسه هتكلم لا عيلته كلهم داخلين عليهم
مروان بحب وهو حاط ايده على كتف اخوه عامله ايه دلوقتي يا ماسه فريد كان هيموت من القلق عليك تصدقي البيت كان هيبقى وحش من غير جنانك يا مجنونه انت
الام بحب حمد لله على السلامه يا حبيبتي خضيتين عليك ما تعرفيش انا قلبي كان حاسس بايه وانت في المستشفى كنت حاسه اني هموت انت مش بس مراتي ابني انت بنت يا ماسه
ماسه بحب وانت ماما انا بحبكم كلكم وبعتبركم عيلتي وبعدين عندنا في البلد البنت لما تتجوز بيبقى بيت جوزها الثاني
مروان والله ساعات انا بحسد فريد عليك انت يا ماسه بقى واحد وبارد وقاسي يرزق بملاك زيك يا قمر وواحد فرفوش وحلو زي يرزق بواحده نكديه زي اللي عندي في البيت
ماسه استغراب صح قول لي يا مروان انا ما شفتش مراتك دي ابدا كان نفسي اشوفها والله ونبقى اصحاب بس بس من ساعه وصلت البيت وانا ما شفتهاش هي فين فعلا انا فعلا بحب ابني علاقات مع الناس
مروان لسه هيتكلم قطع صوت جاي من ورايا
وانا كمان كنت هموت واتعرف عليك اعرفك بنفسي نارمين مرات مروان واخدين بعض عن قصه حب عميقه وابقى اختي ميرا الكبيره انت فعلا حلوه زي هم كلهم بيقولوا عليك بس صغيره شويتين مش عارفه كيف اهلك راضي يجوزوك ويسفروكوا وانت لسه
ما كملتيش السن القانوني تقليد متخلفه بس نقول ايه جوزوا طفله وهي ما تعرفش اي حاجه عن الجواز
ما سه غضب انا ما اسمحليش انك تغلطي فيا وبعدين انا مش صغيره انا فتاه متفجره الانوثه الدور والباقي على اللي مش باينه راجل ولا ست من ملامحها
نرمين بغضب انت فاكره نفسك ايه عشان تقول لي كده
ولسه هتكمل كلامها وتبدا خناق مع ماسه سمعت صوت فريد وهو بيزعق خلاص كل واحد يروح على البيت ماسه تعبان وعايز ارتاح مش ناقصه تتخانق مع حد مرت اخويا
مروان بحده خلاص بقى فضحتيني يلا بينا اطلعي قدامي
دخل الدكتور وهو يبتسم ابتسامه مزيفه اه انت شكلك بقيت احسن من الاول ان شاء الله تقدري تخرجي بكره الصبح مش هيبقى في خطر على حياتك وانا ثاني يا استاذ فريد على سوء التفاهم اللي حصل وبتمنى ما تزعلش مننا
فريد بقرف انت عارف اني زعلي وحش قوي بس انا مش حابب اعمل مشكله اتفضل روح على شغلك
الدكتور خرج بسرعه بعد كلمات فريد المهديده لي وفريد راح عند ماسه وماسك ايديها وبص لها بحب بكره الصبح اخدك على البيت يا ماسه وهتنوري بيتك تاني يا قلبي
ماسه بتوتر فريد انا عارفه ان مش عايز تتكلم في الموضوع بس انا عايزه اعرف مين هو الراجل اللي دخل علينا اللي اسمه خالد ده وهل هو فعلا ابوك
فريده اتنهد ما تخافيش كل حاجه هتعرفيها في الوقت المناسب انا اكيد هقول لك على كل حاجه بس مش دلوقتي عشان انا مش في المودوتعبان نفسيا قوي ماسه
ماسه بحب ولا يهمك يا فريد وقت ما تحس نفسك عايز تتكلم اعرف ان انا جاهزه عشان اسمعك
فريد قرب عليا وخدها في حضنه في عناق شديد
*★*””**★************
في نفس الوقت في المستشفى عند اسيل دخلوها اوضه العمليات فورا ومحمد قعد قدم الباب بتاع غرفه العمليات وهو حزين
بعد شويه دي جد والام وكل العيله في المستشفى
اجدي صفوان خير يا ولدي مش انت لسه واخدها وكانت مليحه ايه اللي حصل
محمد ما اعرفش والله يا جدي انا رحت اجيب لها عشا رجعت لقيتها بتصرخ من بطنها ش حاجه ولا هي ولا ابنها هي مش هتقدر تستحمل كل ده
جدي صفوان اجمد يا ولد ان شاء الله كل حاجه هتبقى كويسه ومش هيحصل لها حاجه
الام قاعده بتبكي بصوت مسموع يا رب يقومك ليا يا بنتي بالسلامه ما يضرنيش فيك
بعد شويه خرج الدكتور والكل تجمع عليه
محمد بخوف طمني يا دكتور هي حالتها ايه دلوقتي هي كويسه وابني كويس
الدكتور ما تخافش الحمد لله قدرنا ننقذ الولد وننقذ المدام وما حصل لهمش اي حاجه بس دي حاله تسمم لازم نعرف هي اكلت ايه عشان نعرف نتصرف اسيبكم انا لغايه ما تفوق
محمد سجد على الارض وهو بيشكر ربه احمدك يا رب اني ما حصل لهاش حاجه انا كنت هموت من قلق عليه انا هدخل اطمن عليها دخل محمد والام والجد وابوه وباقي العيله
الا فتحيه قاعد تكلم نفسها معقول البنت دي سبع ارواح انا مش عارفه مش راضيه تغور في داهيه ليه وتريحني من خلقتها
ودخلت عشان تمثل دور البراءه عليهم
الكل متجمعين في غرفه اسيل لغايه ما هي فتحت عينيها اول حاجه جت في مخيلتها وفي افكارها ابنها قامت مفزوعه وحاطط ايدها على بطنها بخوف شديد ابني حصل له حاجه اتكلموا وسكت ليه قول لي يا محمد ان ما حصلوش حاجه انا مش هقدر استحمل ليه بيحصل معانا بس كده ليه
محمد اول ما شاف دموعها جري عليا وخدها في حضنه ما تخافيش يا حبيبتي ما حصلكيش حاجه ابنك كويس ما حدش اقدر يا يضرك وانا معاكي
اسيل بضعف بجد يعني هو كويس ولا بتقول كده عشان تضحك عليا
محمد لا مش بضحك عليك يا قلبي هو كويس بس حل التسمم دكتور قال كده انت اكلت ايه او شربت ايه عشان يحصل كده
في اللحظه دي رجعت اسيل بذكرياتها لورا وان حماتها اصرت عليها ان هي تشرب العصير بصت لحمتها بصه كلها شك وقامت من على السرير والكل مستغرب محمد حاول يوقفها بس هي ما وقفتش وقربت على حماتها وراحت ضربتها بالقلم
فتحيه بصدمه 😳😱
🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵
في المستشفى عند ماسه اصرت عليهم ان هي تروح على البيت وان هي مش قادره تقعد في المستشفى اكثر من كده عشان الجو كان خانقها
فريد مع إصرار ماسه وافق وخلي الدكتور يكتب لها على خروج وخدوا ممرضه عشان تهتم بيها في البيت
فريد بحب يلا بينا يا ماسه عشان تروح على بيتك يا قلبي
ماسه مشاكسه ايه ده ايه ده يا عم فريد قلبي وبيتك ده انت مدلعني اخر دلع شيل يا فريد عشان انا تعبانه ولا انت ضعيف وما تقدرش
فريد انت عبيطه لا انا قوي انا اقدر اشيلك واشيل 10 زيكم وفجاه شالها بين ذراعاته وهي لفت ايديها حوالين رقبته وبصوا في عيون بعض بكل حب ومشي بيها عشان يوصلها على البيت ركب العربيه وراحوا على البيت وهم مبسوطين
لغايه ما وصل البيت فريد نزل من العربيه فتح باب العربيه وشال الماسه ودخل بيها وهو مبسوط اني هي اخيرا رجعت على البيت اول ما فتح الباب اتصدم من وجود خالد ابوه بيضحك مع امه
فريد بعصبيه منرفزه انت بتعمل ايه هنا
خالد بثقه واستفزاز انا هنا في بيتي وده مكان الطبيعي اه ما انا نسيت اقول لك مش انا وامك اتجوزنه النهارده ما فيش مبروك ولا ايه
فريد بصدمه ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى