رواية عشقت طفله مجنونه الفصل الثامن 8 بقلم مي أحمد
رواية عشقت طفله مجنونه الجزء الثامن
رواية عشقت طفله مجنونه البارت الثامن
رواية عشقت طفله مجنونه الحلقة الثامنة
الام بصوت عالي فريد انت ازاي تعمل كده
فريد بستغراب عملت ايه بس يا ماما ممكن تقولي لي وما سه قالت لك ايه عشان عارفه كويس
الام يبقى الكلام اللي قلته بس صح انت ازاي يا استاذ تزعق وتمد ايدك على ماسه علشان هي ملهاش حد في البلد تفكرها وحيده لا ماسه من النهارده زيها زيكم انا كان عندي ولدين دلوقتي بقى عندي ثلاثه يلا اتفضل اعتذر منها ومش عايزه صوتك تاني يعل عليها ولا ايدك اتمد فاهم يا فريد
فريد بغيظ
من الماسه انا اسف يا ماسه مع اني مش فاكر انا زعقت متى وماتت ايدي امتا بس انا اسف وقرب ناحيه ودنها هو شوشه وقال حسابك معايا بعدين على كدبك ده بطوله لسانك اما وريتك ما بقاش انا فريد الجبال
ماسه بلعت راقها التوتر وخوف من نظرات فريد بس هي كانت لازم تعلمه الادب واتكلمت بصوت واطي وقالت مسامحاك يا فريد بس ارجوك ما تعمليش بقسوه انا غلبانه بنظره البراءه بتاعتها مامت فريد قربت عليها وخدتها في حضنها اهدي يا حبيبتي ما فيش حاجه مستاهله وماسه كانت بتطلع لفريد لسانها وهي في حضني مامته😜😜😝
فريد عصبيه يا رب صبرني على بلوه حياتي وعلشان ما ارتكبش جنايه
ميرا بغيظ دي بقت تعيش زفت انا هلم هدومي عشان اروح بيتي عايز حاجه مني يا بيبي
فريد لا يا قلبي روحي انت بس ابقي كلميني لما توصلي
الام كانت متغاظه من ابنها وميرا كانت بص لهم بصه كلها غيظ ما سه لحظه كده حبت تلعب على الوتر الحساس راحت قالت لفريد احترم انب انا موجوده وفي والدتك ايه ما بتشبعش من المحن على راي المثل حوش حوش كترو اللي ما يختشوش
فريد غيث انت ترضحي لي خلاص روحي يا ميرا وكلميني ما توصلي وانت يا ماسه وبطلي اسلوبك ده لما تتكلم معايا انا مش حد عادي يا ماسه انا زوجك مش كده ولا انت عندك اعتراض يا زوجتي المصون وسابها ومشى وهي هتفرقع منه
بعد شويه كانت ماسه صدعت ام فريد كلام عن المدرسه وعن البلد وعن كل حاجه وعن هي بتحب ايه وعن هي بتكره ايه يعني من الاخر حكيت لها من ساعه ما اتولد لغايه دلوقتي
ام فريد بصت لها بصه كلها اعجاب على جمالها هي فعلا صغيره بس جسمها مش صغير جسمها جسم انوسي فتاك شعرها البني الحرير اللي وصل لبعد خسرها عينيها الزرقاء لونهم لون السماء شفايفها الحمراء خدودها المليانه كل ده كان كان عاجب ام فريد فعلا قعدت تقول لنفسها بقى يسيب الجمال الطبيعي ويروح للصنايعي اللي كل يوم تروح للكوا للكوافير مستحضرات التجميل بوظت وشها ياما نفسي فريد ابني يفوق ويشوف النعمه اللي بين ايديه فاقت من كلامها مع نفسها على صوت ماسه وهي تقول
ماسه انت زهقت مني يا طنط لو عايزاني اطلع على غرفتي مفيش مشاكل
مامه فريد لا يا حبيبتي بعد كده ما تقوليش طنط قولي لي ماما بس انا عايزه اديكي كام نصيحه تقدري تسعدي بهم جوزك اول حاجه تخليه دايما يشوف جمالك ثاني حاجه تتابعي كلامه وتعملي نفسك البنت المطيعه فاهمه ثالثه ودي الاهم الغيره يا حبيبتي يمكن هو مش هيغير دلوقتي بس اكيد في يوم هيغير فانت تلعبي على الوتر ده احنا نلعب دلوقتي على اول خطوتين وخطوه الغيره خليها بعدين اتفقنا
ما سه بستغراب طيب يا طنط هعمل كل اللي انت قلت لي عليه مش انت هتساعديني
ماما الفريد للاسف النهارده وبكره انا ومروان مش هنبقى موجودين هنسافر عشان انا عندي عمليه ولازم اعملها فدي فرصتك انك تستفردي بفريد انا جيت النهارده عشان اخد مروان انا عملت التحاليل وهو قال لي لازم تسافر النهارده بالليل لازم تسعدي جوزك وبيتك وتعملي زي فلاحه اصيله ما بتعمل وريني شطارتك بقى يا قمر انا لازم اقوم دلوقتي عشان الحق ارتاح شويه قبل ما اسافر سلام يا قمر
ثابت ماسه وهي بتفكر يا ترى اعمل ازاي اللي هي قالت لي عليه اه لقيتها انا لازم اثبت نفسي في الطبيخ والغسيل والنظيف وهو مش بيتجوز واحده عاديه برده ده انا هبهرك يا نجم
(يا رب استرها بدل ما تبهري تخليه يشد في شعره)
فريد كان في الاستوديو ويخلص اخر حاجات عشان الفيلم الجديد هو ومروان وميرا وبعد شويه المنتج قال له على السعر اللي هياخده لافلم واتفق مع مروان على كل الشروط والعقود
فريد انا همشي دلوقتي يا اميره عايزه حاجه
ميرا بحب لا يا حبيبي روح انت انا عندي كم شغل هخلصها ابقى اكلمك بالليل بس لازم افكرك بالحفله اللي بكره لازم تلبس البدله الكلاسيك الجديده بس قبل ما تلبسها ابقى اغسلها علي ناشف ماشي يا حبيبي
فريد ماشي اما مروان راح فين
ميرا مروان قال لي راح ياخد والدته عشان هيسافر دلوقتي زي ما قال لك عشان العمليه
فريد تمام يا رب يرجع لنا بالسلامه
ميرا امين يا رب العالمين
فريد راح على البيت وطبعا عارف ان ما فيش غير ماسه عشان كده روح بدري عشان عارفها ممكن اعمل نصيبه في البيت واول ما دخل الفيلا ما سمعش اي صوت قعد ينادي على جنى الخدامه على اعم محمود الجنايني بس ما فيش اي حد رد
فريد بعصبيه انتم ونهاركم مش فايت النهارده ما حدش راضي يرد ليه راح على غرفه ماسه عشان يشوفها بس مش موجوده في الاوضه فريده ابتدا يقلق بس سمع صوت اغاني جايه من المطبخ اتنهد وراح يشوفها بتعمل ايه بس اتصدم اللي بيشوفه ماسه قاعده على الكرسي صغير وحاطه قدامها طشت مليان ميه وصابون ولابسه لبس نانسي عجرم اللي كانت لابساه في الاغنيه بتغني مع نفسها
اخاصمك اه اسيبك لا هتفضل حبيبي اللي انا بهوا ه انت حبيبي وروح قلبي اللي ضمني انت منى وروحي اللي بتبعدني ما فيش حاجه كده اهدى حبيبي كده وارجع زي زمان يا ابني اسمعني هتدلعني تاخد عيني يا فريد ما فيش حاجه كده كده انت حبيبي كده وارجع زي زمان يا ابني اسمعني هتدلعني تاخد عيني يا فريده ولسه هتكمل ماسه
فريد بزعيق
ايه اللي انت بتنيلي ده مش في حاجه اسمها غساله وبعدين في خدم ليه بتغسل انت استني استني كده ايه اللي انت بتغسليه ده فريد طلع الجاكيت من الميه وكانت الصدمه لما الاقي جاكيت البدله الجديده اللي ممنوع عنها الميه
فريد عصبيه اعمل فيك ايه بوظتيني البدله اقول عليك جه يمشي وراها عشان يمسكها راحت جريت على بره راح فريد اتزحلق وكله بقى في الميه فريد بيزعق بصوت عالي ماسه ماسه ماسه والله لو مسكتك ما هخلي فيك حته سليمه يا بنت المجانين فريد قام بالعافيه من الميه وراح وراها على اوضتها بس فريد اتصدمه ليق
ماسه واقفه فوق الدولاب وبتقول له لو قربت مني يا فريد حرمي نفسي وتبقى قتلت طفله بريئه ملهاش ذنب غير ان هي حبت ان هي ترضيك وتبين شطارتها زي اي اي ست بيت
فريد بصدمه وهو فاتح بقه 😧😧 انزلي يا بنت المجانين انزلي مش هعمل لك حاجه مع اني مش عارف هتجيبي لي ايه ثاني انزلي يا ماسه عشان ما تغبيش عليك
ماسه طفوله
والله ما نازله غير لما تقول لي اني ست بيت شاطره والكل بيحلف بحياتي يلا قول
فريد يعني اكذب علشان تنزلي اكدب طب خليكي فوق وانا مش هطلع من الاوضه غير لما اربيك يا ماسه وين انت النهارده اصلا ما فيش حد عشان يخشك عني
ماسه طب خليك محيت انت فاضي وانا كمان فاضيه يبقى خلينا هنا نبص على بعض يا بيبي حلوه صح طالعه من بقي زي السكر وفجاه حست ماسه بضرب فوق الدولاب بقا هزهز راحت فجاه ماسه وقعت من فوق الدولاب غمضت عينيها واستسلمت للي جاييها بس فجاه لقيت نفسها في حضن فريد الا بصه عليها بصه كلها استمتاع بخوف شديد
فريد كنت بتقول ايه وانت فوق اديك يا ستي بين ايديا هعمل فيك اللي انا عايزه ما حدش هيبعدك عن ايديا النهارده
ماسه بخوف بلعت راقها وقالت اهون عليك يا بيبي ده انا طيوبه وكيوته حتى بص بقت تبربش له بعينيها زي الاطفال فريد في اللحظه دي نسي هو كان متعصب منها ليه قرب منها وهي بين أحضانه
فريد بخث وانا موافقه ماسه اسامحك بس بشرط هخليك تذوقي نفس اللي دوقتهوني ومشي بيها وهو شايلها وهي بتضربها بصدرها عشان ينزلها بس هو ما سمعتش كلامها وراح رماها في طشت الميه وقال كده نبقى خالصين ولا انت ايه رايك
ما سه بضحكه لا لسه ما خلصتش وراحت شدت فريد وقع هو كمان في الميه على ماسه وهم الاثنين في الميه وبيضحكوا
فريد يخرب بيتك غرقتيني ميه اعمل ايه فيك يعني اموتك ولا احرقك واريح الناس منك ومن جنانك يا بنت المجانين
ماسه بعيون الزرقاء اللي زي الاطفال 🥺🥺 يعني اهون عليك يا فريد تموت ماسه حبيبتك الصغيره
فريد بحركه لا اراديه شدها ليه وبقت قريبه منه قوي وبقى يلمس على وشها الجميل بشرتها الناعمه شفايفه الوردي
ماسه غمض عينيها اثار من لمسه فريد
فريد قرب شفايفها وشفايف اللي بتغريه ده درجه كبيره و قبلها قبله رقيقه على شفايفه وبعد كده القبله اتبدلت من رقيقه لعنيفه ماسه حست بده وحاولي تبعد عن ه بس كان بيتعمق اكثر لحد ما احس بدموع نزلها على خدها بعد عنها بسرعه
ماسه قامت كل وشها احمر من كتر العياط وفريد حاول يعتذر منها بس ماسه بصيت له بصه كلها حزن
وخذلان وقهروطلعت تجري وهي منهاره من العياط
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
فريد قاعد يضرب ايده في الحيطه ويقول انت غبي كده خوفتها منك بس انا مش عارف ليه انا عملت كده انا اصلا ما بحبش العنف ليه معاها هي بحب العنف انا لازم اروح اصالحها بس يا ترى هترضى تبص في وشي هحاول لازم اخليها ترضى حتى لو اعتزرت منها مره واثنين وثلاثه
فريد راح على اوضه ماسه وقعد يخبط على الباب
بس ما فيش رد فتح الباب ما لقهاش بس لايقه ورقه
فريد خد الورقه اتصدم لما اقراها
فريد ب باعلى صوته ما
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفله مجنونه)