روايات

رواية عشقت طفلتي المدلله الفصل الخامس 5 بقلم منة سيد

رواية عشقت طفلتي المدلله الفصل الخامس 5 بقلم منة سيد

رواية عشقت طفلتي المدلله الجزء الخامس

رواية عشقت طفلتي المدلله البارت الخامس

رواية عشقت طفلتي المدلله الحلقة الخامسة

ليليان :عادي .
عمر بجديه :لا طبعا مش عادي انتي ممكن تاخدي برد ويلا اطلعي علي فوق .
ليليان بغيظ :وانت مالك قولت مليون مره ملكش دعوه بيا .
عمر بغضب :صوتك ميعلاش عليا تاني انتي فاهمه ولا لا ويلا اطلعي علي فوق .
ليليان بعند :وانا مش طالعه واللي عندك اعملو .
عمر همس في ودانها :براحتك لو عايزاني اشيلك زي المره اللي فاتت معنديش مشكله الصراحه .
ليليان في نفسها :قليل الادب .
ليليان : حاضر هطلع ربنا علي الظالم .
عمر :شطوره يلا اطلعي انا واقف اهو .
ليليان طلعت وهي عماله تبرطم وهي ماشيه
ليليان دخلت اوضتها وخدت شاور وبعد كده قعدت قدام المرايه
ليليان بسرحان:حتي شكلك حلو وانت متعصب يخريب جمالك يشيخ.
ليليان اتصلت علي نور
نور :اهلا اهلا بي الست الهانم اللي مش سأله فينا .
ليليان :امال مين اللي لسه متصل من كام ساعه .
نور :هوا الواحد مش عارف يمسك عليكي حاجه خالص .
ليليان بضحك :لا يختي مفيش اي حد يعرف يمسك عليا حاجه .
نور :ماشي يستي مالك مبسوطه من ايه .
ليليان :مفيش كنت بلعب في المطر والبارد جه وقطع عليا اللحظه.
نور بإستغراب :بارد مين ؟؟ .
ليليان :عمر يختي هوا و حازم .
نور :ايه اللي حصل بي ظبط .
ليليان حكتلها كل حاجه :وبس ياستي واديني بكلمك اهو .
نور :وهو ازاي اصلا يقول كده هوا اتجنن .
ليليان :خلاص يا نور حصل خير .
نور :ماشي يختي .
ليليان :ماشي هنخرج بكره ولا لا بكره اجازه من الكليه .
نور :طبعا هنخرج وهوديكي كافيه حلو اوي .
ليليان :لا طبعا انا مش بحب الكافيهات وانتي عارفه .
نور :متخفيش يا ليليان هوا كافيه حلو اوي وهيعجبك .
ليليان :ماشي اما نشوف يختي .
نور: ماشي سلام .
ليليان :سلام .
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند عمر كان قاعد في البيت هوا و حازم وقاعدين بياكلو
حازم :مش عارف انت بتحب الهبله دي علي ايه .
عمر بغضب :حازم ملكش دعوه بيها دي تخصني انت فاهم .
حازم :ماشي يعم خلاص .
عمر :بكره اجازه من الكليه وعايزين نخرج نفك عن نفسينا شويه .
حازم:اكيد طبعا هنخر انا مش هفوت يوم زي ده.
عمر :هنعمل ايه بكره وهنخرج فين ومع مين .
حازم :هنخرج مع صحابنا وبعد كده ممكن نروح مطعم او كافيه اللي انتو تحبوه.
تسريع الاحداث .
تاني يوم الصبح
عند ليليان
ليليان قامت من النوم وخدت شاور ولبست بجامه مريحه علي شكل اطفال وحضرت سهره تليق بيها وقعدت تتفرج علي فلم ديزني وكانت بتتفرج والباب خبط
ليليان :يوووه بقي مش عارفه استمتع .
وراحت فتحت الباب وكانت نور
نور وهي بتضحك عليها:ههههه مش قادره شكلك عامل زي الاطفال .
ليليان بغيظ :ماشي يا نور الكلب بقي انا طفله
نور :اه طفله وراحت مطلعه لسانها .
ليليان :طب تعالي .
وفضلو يجرو ورا بعض وضحكهم مالي البيت وصوتهم طالع بره
ليليان بتعب:خلاااص مش قادره من كتر الجري .
نور :احسن عشان تجري ورايا بعد كده .
ليليان بغيظ :تعالي يختي ورايا البلكونه عشان زهقت واعملي الواجب معايا .
نور فهمت هي عايزه ايه:ماشي أوامر ادخلي وانا جايه وراكي .
ليليان :ماشي .
نور راحت المطبخ وليليان دخلت البلكونه .
ليليان وهي واقفه وسرحانه وشعرها كان بيطير مع نسمه الهوا
وكان شكلها يسحر .
ليليان بتنهيده :امتي قلبي بقي يبطل يحب اشخاص مش من طبعه
نور طلعت من المطبخ وكان شايله صينيه تسالي ومن كل الانواع
نور بمرح :يلا يا ستي مروقه عليكي علي الاخر .
ليليان :ايوه هي دي الاجواء الحلوه بتاعتنا .
نور :مالك يا ليليان مش علي بعضك ليه .
ليليان :مفيش منا كويسه اهو وقدامك زي الفل .
نور :لا انتي مش كويسه مالك يا حبيبتي .
ليليان و الدموع في عينيها :انا تعبت من قلبي اللي كل مره لو هيحب يحب يبقي حب من طرف واحد انا تعبت من الدنيا كلها .
نور :ليليان حبيبتي اهدي وكل حاجه هتتحل انشاء الله .
ليليان :ماشي .
نور وليليان فضلو يرغو وبعد كده خرجو من البيت وراحو كافيه .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى