روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت الحادي والأربعون

رواية عشقت طفلتي الجزء الحادي والأربعون

رواية فيلا السيوفي
رواية فيلا السيوفي

رواية عشقت طفلتي الحلقة الحادية والأربعون

في المستشفى….
انت يوسف السيوفي صح..؟
_قالت ذات تلك الكلام بخوف شديد
حور بغيره شديده:
_اها يحببتي يوسف وانتي بقا عايزه اي من يوسف
يوسف بضحك:
_حورر اسكتي يحببتي انتي تعبانه
حور بزعل:
_ومين دي بقا وعايزه منك اي ان شاءلله
يوسف بحكمه:
_مش عارف يا حببتي هنعرف دلوقتي
ليتحدث محمد بخوف شديد:
_انتي عايزه يوسف ليه.؟
ذات:
_لازم احظره لانو الشركه ف خطر شديد
يوسف بعدم فهم:
_ازاي..؟ وانتي عرفتي منين
ذات:
_بص في بنت اسمها ملك هتشتغل جديده النهارده اوول يوم البنت دي. جايه من طرف زين عشان تسرق ورق منك عشان زين يكسب المناقصه وشركته تتعرف اي اول لما سمعت الكلام روحت وساالت عنك ف الشركه وعرفت انك هنا مقدرتش استنه
يوسف بصدمه:
_وصلت بيك للدرجه دي يا زين.؟ للدرجادي بتكرهني

 

 

 

 

حور بعدم فهم..:
_مين زين يا يوسف.؟
يوسف بضياع:
_هحكيلك بعدين يا حور
ذات بكسوف:
_بعد اذنكو انا لازم امشي..
محمد بحزن:
_شكرا يا بنتي من غيرك الشركه كانت هتقع
ذات:
_العفو.. بعد اذنكو؟..
محمد:
_علي فين.؟
ذات:
_همشي انا عملت واجبي..
محمد:
_لا يبنتي لازم تخدي مكفئتك الاول
ذات بحزن:
_لا شكرا انا لازم امشي..
محمد بكسره:
_فرصه سعيده
يوسف بشكر:
_شكرا ليكي يا ذات
ذات:
_العفو… بعد اذنكو..
لتخرج ذات وهي تشعر ب الضياع لا تعرف اللي اين تذهب لا تستطيع الرجوع مره اخره ف سوف تنتقم منها ملك عندما تعرف ما فعلته ذات وكذلك زين لن يتركها ف حالها لتمشي ف الشارع بشرود لا تعلم اللي اين تذهب ولكن تتذكر الصندوق الخاص بها لتذهب اللي منزل الحاج سمير في سريه وتاخذ الصندوق الخاص بها وتهرب مره اخره…
ف المستشفى..
الدكتور:
_تقدر تمشي دلوقتي بس راحه تامه ممنوع اي مجهود.
يوسف:
_حاضر يا دكتور
الدكتور:
_كتبتلها شوية ادويه تمشي عليهم هي والطفله
يوسف بشكر:
_شكرا ليك يا دكتوور..
لياخذ يوسف حور وتاخذ حنين روح ويذهبو جميعهم اللي الفيلا بسعاده شديده..
ف فيلا السيوفي……
تحديدا داخل غرفة يوسف وحور
يوسف بعشق:
_حمدلله علي سلامتك يا حور
حور بحب وهي تحتضن روح:
_الله يسلمك يحبيبي….
يوسف:
_هقوم اشوف تجهيزات الفرح وهرجعلك علي طول
حور بتعب:
_ ماشي يحبيبي انا هنام شويه
يوسف. بعشق:
_هبعتلك داده سميحه تقعد مع روح
حور بنعاس:
_اممم
ليذهب يوسف ليري تجهيزات الفرح ف لقد اصر عادل علي ان يتم فرح ابنته الوحيده لميس وعشف ف الفيلا ليتم تجهيز الفيلا علي اكمل وجه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.

 

 

 

 

كانت تجلس ف احدي الحدائق العامه تبكي بحزن شديد وقهر
_ياارب لحد امتي هفضل كده انا تعبت اووي مليش غيرك يحس بيا هفضل وحيده لحد امتي هفضل ف الشوارع كده ده يعطف عليا وده يعطف عليا يااارب قلبي وجعني اووي انا بجد اللي زي مش لازم يعيش
لتقف ذات وتمشي ف اتجاه السياره وتقف امامها ولكن تجد يد قوية تسحبها من امام السياره..
ذات ببكاء وصوت عاالي.
_مين انت ابعد عني وليه انقذتني
محمد:
_هتموتي كافره.؟ وليه اللي يوصلك ل كده
ذات وهي تسقط علي الارض. وتبكي بحزن:
_عشان انا الدنيا جت عليا اووي مبقتش قادره استحمل ماما سبتني حته انا معرفش ابويا مين انا انا بنت حراااام كنت سبني امووت علي الاقل ارتاح من اللي انا فيه
محمد بقوه وقرر ان يصلح خطاءه:
_انتي مش بنت حرااام انتي بنتي يا ذات
ذات بصدمه:
_نعممم بنتك.؟ ههههه انت راجل طيب اووي اللي ذيك قليلين اوي متخافش عليا انا خت علي كده انت ملكش ذنب
محمد ببكاء وحزن:
_والله العظيم انتي بنتي اقسم بالله انتي بنتي يا ذات انا بدور عليكي من زمان اووي مش لقيكي متفكريش اني رميتك يا بنتي
ذات بصدمه:
_انت بتضحك عليا صح..؟
محمد بصدق:
_والله العظيم ابدا مبكذب عليكي انا هقولك كل الحقيقه صدقيني
ذات بكسره:
_طب ليه ليه سبتني لوحدي كل ده.؟ ليه مسالتش عليا… مش عارف انك ليك بنت..؟
محمد بحزن:
_امك هي خدتك مني ومشيت وفضلت ادور عليكي كتير اوي تعبت يا ذات من كتر التدوير فقدت الامل
ذات بكسره:
_عرفتني ازاي؟… لسه فاكر شكلي.. عرفت اني بنتك منين.؟
محمد بحزن:
_هحكيلك كل حاجه بس عشان خاطري امشي معايا دلوقتي
ذات بكسره:
_علي فين
محمد:
_هتعرفي كل حاجه بعدين يا ذات بس عشان خاطري امشي معايا اوثقي فيا لمره واحده..
لتذهب ذات مع والدها محمد وهي تشعر ب الضياع والخوف الشديد……. فماذا يخبئ لها القدر.؟
ــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ
في فيلا السيوفي كاان الجميع يعمل بفرح وسعاده
عادل بفرحه شديده:
_انا عاايز الفيلا كلها تتزين وعايزك يا يوسف تدبح وكل الناس الغلابه تاكل بكره
يوسف بطاعه:
_حاضر يا بابا
حنين بفرحه:
_اخيررا يا لميس بعد تعب سنين ربنا عوضك وبكره هيجمعك بحب عمرك ان شاءلله
كانو الجميع يشعرون ب فرحه شديده ولكن ماذا يخبئ القدر لهم..؟ وهل ستدوم سعادتهم..؟
، ــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــ
في منزل يتسم ب الجمال والرقي كان محمد يدلف اللي المنزل ومعه ذات
ذات بخوف:
_انت جايبني هنا ليه..؟
محمد بحب:
_عشان تعرفي الحقيقه يبنتي عشان تعرفي اني متخلتش عنك ابدااا
ذات بكسره وصراااخ:
_متخلتش عني…؟ لما اتعرض للأهانه من صغري والمجتمع يبصلي بنظرة اني بنت حرااام… كده مسبتنيش صح كده متخلتش عني صح ردددد عليا ساااااكت ليه ها كنت فين وانا مرميه ف الشوارع ردد علياااا ساااكت ليه..؟ حيااتي كانت عذاب وووجع وانت فين ده كلو عايش حياتك صح عادي وبنتك فين فده كلو…. مفكرتش فيا مفكرتش تدور عليا؟….
محمد ببحزن:
_بسسسس كفايه دي مش الحقيقه كلها..لازم تسمعي الحقيقه كلها وبعدين تحكمي عليا يبنتي
ذات بصريخ:
_بنتك متقولشش بنتك كفاايه سبني امشي
محمد بقوه وصوت عاالي:
_ذات بسسسس قولتلك لازم تسمعي الحقيقه فهمه هتسمعي الحقيقه……

 

 

 

 

_ليحكي محمد بضعف وحزن
انا مش رميتك يا بنتي والله العظيم انا انا بحب
مراتي هبه اوووي اتجوزنا علي حب بس بعد فتره
اتعرضنا. لحادث صعب جدا وهبه من بعدها مبقاش
ينفعش تخلف كان نفسنا ف عيل هبه عرضت عليا
اتجوز بس انا مكنتش بحب غيرها مكنتش هقدر
اقرب من حد غيرها بس في يوم وانا ف الشركه
جتلي امك ووو مش عارف اقولك ازاي..
ذات بصدمه:
_كملل ساكت ليه ماما طلبت منك اي……
محمد بحزن لكشف تلك السر..:
_طلبت مني اني اتجوزها لمدة سنه عشان اخلف منها واخود الطفل او الطفله وتتكتب ب اسمي انا وهبه مقابل 5 مليون.. وانا وفقت انا وهبه مكنش قدامي حل تاني واتجوزت امك ومسبتهاش لحظه انا وهبه والعيله كلها كنا جمبها كلنا مسبنهاش وبعد فتره ولدت وكنتي انتي فرحة عمري يا ذات واختارنا اسم ذات وخدتك انا وهبه وامك خدت ال5 مليون..
بس امك رجعت تاني يا ذات بس المره دي خدت مني روحي خدتك مني وهربت يا ذات مش لقيتك دورت عليكي كتيرر اوي ونشرت صورك في كل مكان لكن يبنتي مش لقيتك والله يبنتي متخليت عنك واول مشوفتك ف المستشفى حسيت انك انتي بنتي شكلك زي مهو متغيرتيش خاالص انا…. انا مستحيل اتخلي عنك تاني والله العظيم دورت عليكي كتير يبنتي
ذات بصدمه شديده..:
_لا لا مستحيلل انت كدااااب ماما مستحيل تعمل كده مستحيل
محمد بكسره وحزن:
_والله العظيم دي الحقيقه يبنتي…. طب طب بصي افتحي الصندوووق واكيد هتعرفي انو كلامي حقيقي.. اكيد امك هتعترف ب الحقيقه اكيد بعد متموت يبنتي اكيدد والله
لتفقد ذات وعيها من شدة الصدمه…
محمد بخوف:
_ذااات مالك يبنتي فووووقي
ليتصل محمد ب الطبيب ويأتي بعد وقت قليل…
الدكتور:
_متقلقش يا محمد بيه هفحصها وهتكون كويسه ان شآء الله
محمد بخوف وقلق:
_بسرعه يا دكتور بسرعه
ليبدء الطبيب ب فحص ذات…. وبعد وقت….
الدكتور:
_ذات عندها انهيار عصبي شديد بسبب صدمه عقلها مستوعبهاش.. سنها صغير جدا علي اللي بتمر بيه
محمد بحزن:
_طب اعمل ايه يا دكتور عشان تكون كويسه…

 

 

 

 

الدكتور بطمئنينه:
_ متقلقش انا كتبتلها علاج كويس جداا اهم حاجه تخدو ف الوقت ولازم تهتم ب اكلها كويس وصحتها ممنوع اي توتر
محمد بخوف:
_حاضر يا دكتور…
ليذهب الطبيب ويترك محمد يشعر ب الحزن والضياع… فما مصير محمد وتلك المسكينه ذات..؟
ــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــ
في شركة السيوفي خاصة في مخزن الشركه..
كان يدلف الي المخزن وبداخله شر شديد..
يوسف بشر وكره:
_ولاء انتي فين يا و****.
ولاء بضعف:
_سامحني يا يوسف بيه وحيات حور عندك سامحني.
يوسف بشر وهو يصفعها علي وجهها..:
_بسس متجبيش اسمها علي لسانك الوسخ ده فهمه اسممم حور ميجيش علي لسانك
ولاء بضعف وبكااء:
_حاااضر والله حاضر بس سبني امشيي من هنا والله العظيم مش هتشوف وووشي تاني بس سبني ونبي ارحمني
يوسف بحزن:
_ارحمك..؟ ارحمك ونتي لما كنتي هتموتي حور فين الرحمه ف قلبك.؟ كنتي هتحرميني من اغلي حد في حياتي وعيزاني ارحمك مستحيل انسي
ولاء بضعف وترجي.:
_هعملك كل اللي انت عايزه بس سبني ونبي..
ليأتي اتصال ل يوسف…
يوسف بحب:
_نعم يحببتي
حور:
_انت فين يا يوسف مش ف البيت ليه؟..
يوسف:
_خمس دقايق وجاي كنت بخلص شغل مهم
حور بخوف:
_يوسف انت فين.؟ انت بتعمل ايه اوعه تكون هتئذي ولاء عشان خاطري مش تضيع نفسك في وحده زي دي عشاني يا يوسف وعشان بنتك دي وحده متستاهلش ارجع عن اللي ف دماغك يا يوسف
يوسف بستيعاب:
_حاضر انا جاي مش هتاخر.. باي
لينظر اللي تلك الرخيصه بقرف وتقزز:
_انا هسيبك تمشي بسس عشان حور بس اقسم بالله لو لقيتك في طريقي تاااني مش هرحمك
ولاء بخوووف:
_ابدااا والله مش هتشوفني تااني
ليفتح يوسف الباب وتخرج ولاء بسرعه رغم ضعفها وتنوي ان تبتعد عن طريق تلك الوحش…
ليخرج يوسف ويذهب اللي المكتب الخاص به…
ليجد فتاه تأخذ بعض الملفات بسرعه شديده وتحاول ان تهرب ولكن تنصدم من وجود تلك اليوسف امامها…
ملك بخووف:
_ي. يوسف بيه..؟ انا ااانا كنت ب ب

 

 

 

 

يوسف بمقاطعه:
_كملي سرقه كملي. ولا كأني مووجود. وبعدين مش دي الملفات اللي زين محتاجها الملفات موجوده ف الرف التاني..
ملك بصدمه وخووف:
_زين… زين. مين وملفات اي..؟ انا انا والله مليش دعوه هو هو اللي طلب مني اعمل كده
يوسف بصوت عاالي:
_ممحموود اطلب الحكومه عشان في واحده حراميه ف المكتب بتاااعي
ليأتي الأمن ويتحفظ علي ملك.. لحين ان تأتي الحكومه وتتحفظ علي ملك….
_*لكل شر نهايه.. فسوف ينتصر دائما الحق قريبا او بعيدا*ولكن تلك المسكينه ملك انتهت حياتها قبل ان تبدء وذلك بسبب طريقها الخطأ ف الطريق الخطأ قصير جداا وسوف ينتهي مهما طاال…*
لينتهي تلك اليوم ويبدء يوم جديد ف اليوم يختلف عن كل شئ يووم الفتيات… فسوف ينتهي انتظار الكثير منهم وسوف يجتمع كل منهما مع حببيه…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى