روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمد مصطفى

رواية عشقت طفلتي الفصل الثاني 2 بقلم ملك محمد مصطفى

رواية عشقت طفلتي البارت الثاني

رواية عشقت طفلتي الجزء الثاني

رواية عشقت طفلتي
رواية عشقت طفلتي

رواية عشقت طفلتي الحلقة الثانية

ليلي :اي ياجماعه انهاردة انتو بترفعوا من معنوياتي اوي ليه كدا
همس:مين رفع معنوياتك غيري
ليلي:احمد اخويا رفعها انهاردة جامد اوي
همس:احكيلي الشركة كانت عامله ازاي أنا اسمع أن المدير بتاعها عصبي ومش يتحب خالص
ليلي:والله يابنتي أنا معرفهوش عشان اقولك بس حصل حاجة انهاردة
همس:اي هي احكي
ليلي:كنت ريحة اودي الملف لي احمد بس الحارس مرضيش يدخلني عارفة الصور الي الناس بتاعة الجيم بيحطوها
همس:اه الناس الي عامله زي الحيطة دي وعروقهم بينة
ليلي:قبلت واحد منهم انهاردة
همس:بتهزري
ليلي:مش بهزر يا اختي اسمه عادل والله وانا باببص عليه رقبتي وجعتني من كتر الطول مش عارفة أمه كانت بتاكله اي دا جسمة حيطة واكبر من الحيط
همس:بس جامد صح
ليلي:مش عارفة بس جية واحد عصبني والله
همس:مين دا الي يعصب الأستاذة مستفزة
ليلي:مش عارفة أنا بقول شكرا راح سبني ومشي من غير ما يقول عفوا
همس:هو دا الي عصبك
ليلي:ايوا لزمن يرد
همس: لاء انتي مجنونة ياست أنا ماشيه اروح عند امي لا تقولي ليلي عملت ولا سوت
ليلي:بس الواد التاني كان موز أوي
همس:ام
ليلي:اسمه فهد
همس:واو اسمه حلو
ليلي:شكله صاحب الواد التاني ابو وش غاضب
(وصلت رساله لي ليلي من احمد)
ليلي:سلام بقا ياهمس عشان اروح بس ادعيلي
همس:ليه
ليلي:شكلي دخلي علي كمين احمد بعت رساله طلاما شوفت دكتور صقر انهاردة المصائب هتاجي ورا بعضها سلام
همس:سلام
همس(في نفسها):مجنونة بس والله قلبها طيب ربنا يجبر بخاطرك ياليلي و اشوف ديما ابتسامتك دي
(***************************************)
احمد:اتفضل يافندم الملف
اسد:طيب اتفضل بس لو اتكرر تاني يبقا خد حاجتك و متجيش تاني
احمد:تمام يافندم
اسد:معلش رن علي حمزة خليه ياجي
احمد:حاضر يافندم بعد ازنك
اسد:اتفضل
***************************************,,
احمد:الوو
حمزة:اي يا احمد في حاجة
احمد:لاء يافندم بس استاذ اسد عايز حضرتك
حمزة:تمام أنا جي اهو علي طول
احمد:تمام يافندم
(احمد قفل التلفون مع حمزة)
حمزة:معلش يا شيري انزلي ويبقا نسهر يوم تاني
شيري:ماشي يا زيزو يلا بقا وصلني علي البار
حمزة:ماشي
(فهد وهو ماشي لقي وحدة وقفت في وش العربيه)
حمزة:انتي مجنونة يابت
همس:لو سمحت ساعدني بسرعة في شباب ماشية وراية ومش رضين يسبوني في حالي
الشباب:في حاجة ياباشا
(حمزة خد همس ورا ظهر و )
حمزة:لاء ياخفيف مافيش حاجة يلا شوف انت رايح فين
الشباب:تمام ياباشا بس معك حاجة تخصنا
حمزة:قولت يلا امشي من هنا حسن لكم
الشباب:ماشي ياباشا بس الايام ما بنا يا قمر
(كان الشب بيقول الكلام دا هو بيبص علي همس وهمس فضلت خايفة ومسكة في حمزة )
حمزة:اتفضلي ادخلي العربية وانا اوصلك اي مكان انتي عايزة
همس:شكرا لي حضرتك معلش بس وصلني لي اي طريق عمومي
حمزة:تمام مافيش مشكلة اتفضلي
همس:شكرا جدا
حمزة:العفو
(همس ركبت العربيه ولقت في بنت في العربية)
همس:أنا آسفة لي حضرتك علي الي حصل
شيري:مافيش مشكلة ياقمر
همس:شكرا ليكي وشكرا لي جوز حضرتك
شيري:ههههههههه جوز حضرتي هههههههه
همس:هو أنا قولت حاجة تضحك
حمزة بضحك:اه جوز حضرتها
همس:مش حضرتك جوزها
حمزة:جوز مين لاء انا لسه سنجل دي أنا شقطها
همس بصدمة:شقطها
حمزة:يلا يا شيري انزلي
شيري:ماشي يا زيزو هستناك بكرة ماشي و هجهز احلي
سهرة ليا أنا وأنت
حمزة:تمام لكرة الساعة ٨احي اخدك ياقمر
شيري:ماشي ياقلب القمر
همس بصوت واطي:اي القرف دا استغفر الله العظيم
حمزة:اتفضلي يا آنسة تعالي اركبي جمبي هنا
همس:نعم
حمزة:بقول تعالي اركبي هنا أنا مش سواق حضرتك
همس:حاضر
همس بصوت واطي:كتك الاقرف واحد مقرف يارب سامحني أنا ركبة بس عشان الشباب الي كانت بتلحقني
حمزة:يبقا استغفري اول ما توصلي يلا
همس:دا سمع ازاي دا حاضر هركب
(وفعلا همس ركبت مع حمزة بس حمزة عرف منها مكان بتها وصلها لغايت هناك و بعدين رجع علي الشركة)
حمزة:أية يا اسد
اسد:يابني في حاجة اسمها خبط علي الباب
حمزة:ياعم مدوقش بس في اي الي حصل
اسد:اي الكلام دا يخربيتك اعدل لسانك
حمزة:يعم انت جي تعدل لساني ولا شغل
اسد:لاء شغل يخفيف
حمزة:اتفضل ياسطا قول
اسد: ياسطا
حمزة:لاء انت هتفضل تكرر ورايا ياعم خلص عايز اروح انام
اسد:ما علينا شركة المجد
حمزة:ملها
اسد:أنا عايز بس قرصة ودن
حمزة:فهمتك يا عزيزي احلي خبر ليك بكرة
اسد:تمام يلا شوف انت جايب كلامك منين
حمزة:من بتاع الكلام اجبلك شوية
اسد:دمك تقيل يخرابي علي التقل
حمزة:يبقا خففوا
اسد: اطلع برا
حمزة:متزوقش برحة اصلي حنين
اسد بعصبية:اطلع برة احسلك ياحمزة
حمزة:طلع اهو ياعم محدش يهزر معاك افوش اوي
(حمزة طلع من عند اسد وروح علي بيته دخل خد دوش وراما نفسة علي السرير)
بسملة:الوو
اسد:الوو
بسملة:ازيك يا أبيه
اسد:الحمدالله ياقلب ابيه
بسملة:حضرتك مش هتيجي البيت بقالك كدا يومين برا
اسد:لاء ياقلبي هاجي اهو عايزة حاجة اجبهالك معايا
يسلمة:عايزة شيكولاته كتير وعايزة شيبسي وبيبسي
اسد:حاضر من عيوني هيكون دا كله عندك
بسلمة:شكرا يا ابية في حفظ الله
اسد:تسلمي ياقلبي
(اقفل اسد مع بسمله)
اسد:احمد
احمد:نعم يا فندم
اسد:روح هات من كل انواع شيكولاته عايز علبه وهات كل انواع الشيبسي وكمان البيبسي
احمد:حاضر يافندم
اسد:خد معاك الحراس عشان انت مش هتقدر تجيب دا كله لي وحدك و جبهم علي الفيلا
احمد:حاضر يا فندم بعد ازن حضرتك
اسد اتفضل
(اسد خل حاجة تليفون مفتاح العربيه ومشي)
احمد:ازيك يا فواز
فواز :الحمدالله
احمد :معلش هتعبك معايا هنروح نجيب شوية حاجات لي استاذ اسد و نوديهم الفيلا هناك عندو
فواز :فواز تمام اتفضل اركب العربية
احمد:شكرا
فواز :العفو
(مشي احمد هو فواز وجاب كل حاجة اسد قالها لغايت أما العربية بقت مافيهاش مكان من كتر ما الحاجات كتير)
احمد:اخيرا خلصنا يلا نروح نودي عشان اروح لاني فصلان
فواز:يلا بسم الله
(****************************************)
بسملة:أبية جيه
(بسملة جريت علي اسد و حضنت اسد )
بسملة:وحشاني اوي يا أبيه
اسد:انتي الي وحشتيني اوي
بسملة:وشك مصفر ليه
اسد:مافيش ياقلبي بس عشان يومين ما نمتش
بسملة:طيب اطلع نام
اسد:ماشي في واحد هياجي هنا هيديكي الشوكولاته الي انتي عايزة ماشي
بسمله :ماشي يا أبيه شكرا
(اسد بأس راس بسمله)
اسد:العفو ياقلبي
(بعد عدة ساعات وصل احمد الفيلا عند اسد)
الخدامة :اتفضل حط الحاجات هنا
احمد:تمام
(طلعت بسملة عشان تشوف الحاجة)
بسملة:اي كل دا
الخدامة:دي الطلبات الي استاذ اسد طلبهم ليكي في حاجات تاني الاستاذ احمد بيجبهم
بسملة:احمد مين
الخدامة:دا الي استاذ اسد طلب منو يجيب دول ليكي
بسملة:تمام ادخلي وانا هقف هنا لغايت أما يخلصوا الحاجة
الخدامة:مش هينفع يافندم
بسملة:أنا قولت اتفضلي أنا هستنا هنا
الخدامة:حاضر بعد ازنك
بسملة:اتفضلي
(بسملة وقفة بتشوف الحاجة لغايت أما احمد دخل عليها هو فواز )
احمد:خلاص دول اخر حاجة
(احمد نزل من عليه وبيبص لاقي بنت جميلة جدا )
بسملة:شكرا لي حضرتك
احمد:هه
بسملة:بقولك شكرا لي حضرتك واسفة علي تعبك انت و فواز
فواز:عادي يا بسملة هانم أنا تحت امرك
بسملة:شكرا
احمد:العفو مافيش مشكلة بعد اذنك
بسملة:اتفضل
(مشي احمد ولسه صورة بسملة في دماغوا مش رضيا تروح وصل احمد البيت)
ليلي:كنت فين يا استاذ مش عارف اني هقفل الباب الساعة ٩جي الساعه٩:٥ليه جاي في خرابة
احمد:بس يابت
ليلي بصدمة:بت انا بت
احمد:خدي شيكولاته اهي
ليلي:خلاص كدا اخر برحتك ياحبيبي
احمد:مادية حقيره
ليلي:شكرا يا ابو نسب
(احمد دخل غير وقعد علي السرير قاعد يفكر في بسمله)
ليلي:اي رايك البس دا بكرة في الجامعة ولا دا يا احمد رد يا احمد انت ياض يا احمد يا حمودي احمد
احمد:اي
ليلي:من الي واخد عقلك يا جو
احمد:مافيش
ليلي:لاء فيه احكيلي
احمد:احكيلك ايه مافيش
ليلي:احكي ياعم الليلة صباحي احكي
احمد:اصل المدير بتاعي طلب مني اني اجيب شيكولاته وبيبسي وشيبسي وكدا
ليلي:والله مديرك دا واحد بيفهم معندكش واحد ليا
احمد:والله لو ماسكتي ما اكمل
ليلي:طيب كمل
احمد:بس روحت وديت الحاجة لقيت بنت جميلة اوي اسمها بسملة
ليلي:قوبا
احمد:حتت قمر لاء حتة ايه دي تقول لي القمر قوم وانا اقعد مكانك
ليلي:اي الصنارة غمزة ولا ايه
احمد:صنارة ايه الي غمزة دي وحدة اول مرة اشوفها وكمان شوفي هيا فين وانا فين أنا مش هينفع ابص لي فوق عشان في الاخر رقبتي تكسر
ليلي:لاء مش هتكسر دي هتبقي رقبة زرافه ههههه
احمد:اطلعي برا يابت يخربيت تُقل دمك ياشيخة
ليلي:خلاص ياعم نكلم جد شوية عمر ما الحب أو الاعجاب بيشوف الفلوس انت بس بتشوف أن كانت كويسة ولا وحشه انت كمان مش عارف نصيبك فين يا احمد ممكن تكون من نصيبك وممكن لاء الفلوس دي حاجة شكلية عمرها ما تعمل بني ادم انت اول ما بتروح عند اي حد عشان تخطب بنته بيقولك عايزين راجل مش بيقولك انت معاك كام بيقولك صنها مش معاك فلوس تعيش بنتي وتصحيها بعلقة وتنايمها بعلقه
انسي فكرة الفلوس دي خالص اخرتها اي متر في متر هتاخد حاجة معاك لاء غير سرتك الطيبه وكمان اعمالك بص لي فوق وعيش حياتك مش قصدي بص علي البنات لاء طبعا لزمن تغد البصر قصدي بص علي الرجاله الي اعلي منك وخدها حلم انك هتوصل حتي لو لجزء صغير من حياتهم
احمد:تصدقي اول مرة تقولي حاجة صح
ليلي:تشكرات يا ابو نسب قولي بقا البس ايه بكرة دا ولا دا
احمد:اي حاجة ياليلي
ليلي:استني عملة مفاجأة
احمد:مفاجات ايه
ليلي:البس خمار اسود ولا ابيض
احمد:اي دا انتي هتلبسي خمار
ليلي:اه لزمن اتقدم شوية البنات الي لبسين نقاب مش احسن مني هما بيزدو حسنات أنا كمان عايزة ازيد حسنات لعلي الله يغفر لي كل الذنوب ويجعلني من أهل الجنة
احمد:ربنا يحفظك ياقلبي
ليلي:تسلم ياحبيبي
احمد:بجد احلي مفاجأة في حياتي
ليلي:تشكر يا فوزي
احمد:بت ما تكلميش تاني كلامك بيفصلني ياشيخة
ليلي:تشكرات يا ابو نسب
احمد: اطلعي برا
ليلي:لاء هنام معاك
احمد:تنامي فين يا حجة هي خرابه
ليلي:خلاص ياعم متزوقش طلعة طيب لو أنا سبتك هنكد علي مين
احمد:وانا مالي روحي شوفي حد غيري ياست عايزة نام
ليلي:نان يا خويا نام
عبير:يابت انتي مش بتعرفي تسكوتي خالص لزمن تستفزي حد
ليلي:تف تف تف تف سلامن قول من رب الرحيم في أي يامي قولي احم أو دستور
(مسكت عبها وتفت فيه)
عبير بصدمة:انتي جبتي الحركة دي منين
ليلي:شوية يا ماماتي من التلفزيون وشوية من الشارع المصري الاصيل الي تحت بس عجبتني اوي الحركة دي
عبير:امشي يا اخرت صبري روحي نامي
ليلي:حاضر يافوزي هدي اعصابك لحسن في نار طلعة وانا شمة ريحت شياط
عبير:شياط يا حزمة امشي
(ليلي جريت علي الاوضة بتاعتها)
عبير:يارب صبرني علي الهبلة دي
ليلي:يارب صبرها وفرحها وجبر بخاطرها بحبك يا امي
عبير:وانا بعشقك ياقلب امك يلا نامي عشان الجامعه
ليلي:حاضر ياحجة بس يبقا حضري الفطار بدري عشان الكلية بقت ٨
عبير:حاضر
ليلي:تصبحي على روية الرسول ياغالية
(وفعلا ليلي دخلت ورمت نفسها علي سرير بعد ما صلت قيام الليل)
(في الصبح)
ليلي:ماما انتي يا حجة انتي ياست ام احمد
عبير:ايه في ايه
ليلي:فين الفطار
عبير::عندك اهو
ليلي:تشكرات ياحجة
(ليلي فطرة وليست لبسها وفرحانه جد انها اخدت خطوة أنها لبست الخمار لتكون اقرب الي الجنة ويغفر لها الله )
ليلي:الووو
همس:اسمها سلام عليكم
ليلي:صح سلام عليكم
همس:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته انتي فين
ليلي:وراكي
همس:اي كل دا
ليلي:معلش الموصلات
همس بفرحها:انتي لبستي الخمار
ليلي:ايوا يا اختي اي ريك
همس:جميل اوي ربنا يصلح حالك وحالي واخد أنا كمان الخطوة
ليلي:أن شاء الله
همس:يلا عشان انهاردة الدكاترة هتودينا تدريب
ليلي:فين
همس :مش عارفة
ليلي:طيب تعالي نروح
(دخل دكتور صقر بعد ليلي وهمس)
همس بصوت واطي:الحمدالله دخلنا قبليه
ليلي:الحمدالله انهاردة يبقا نحس ولا ايه
همس:يخربيتك وطي صوتك
صقر:ازيكم عملين ايه
الطلاب:الحمدالله يا دكتور
صقر:زي ما انتوا عرفته أن الجامعه عاملة تدريب ليكم ولزمن تنزلوا شركات عشان تتعلموا وكمان عشان مشروع التخرج طبعا في دكاترة هتاخد جزء منكم وانا هاخد جزء
ليلي:يارب مش انا منهم يارب
صقر:دلوقتي أنا أقول الاسماء الي معايا
ليلي:يارب مش انا
صقر :همس سيد
همس:يانهار احوس عليا وعلي سنيني الجية
صقر:ليلي محمود و حسام اشرف وميعاد خميس
ليلي:هو بصي اليوم بين من اول ما دخل علينا يبقا كدا نتقابل في السنة الجاية ياهمس
صقر:الي ندهت عليهم يطلعوا هنا
(طلعت ليلي وهمس وميعاد وحسام)
صقر:الباقي الدكاترة هتاجي هتاخد بردو منكم اتفضلوا يلا معايا
ليلي:لو سامحت يادكتور ممكن اعمل مكالمه
صقر:اتفضلي
(ليلي اتصلت علي احمد)
احمد:ايه ياليلي
ليلي:معلش يا احمد اني برن عليك وانت في شغل بس انهاردة الجامعه عامله تدريب لي الطلاب الي في آخر سنة في الكلية هنا
احمد:تمام
ليلي:أنا قولت اقولك عشان لو عوقت تعرف أنا فين
احمد:تمام ياقلبي خلي بالك من نفسك
(صقر سمع كل كلمها وضحك)
صقر بيقول بصوت واطي:هي في لسه بنات كدا
صقر:خلصتي
ليلي: ايوا يادكتور
صقر:اتفضلوا يلا
(وفعلا ليلي وهمس وصقر وميعاد وحسام راحوا علي شركة الحديدي)
ليلي:اي الي جبني في شركة اخويا
همس:قوبا اي الشركة الجمدا دي
صقر:يلا
(دخل صقر والبنات وحسام لكن ليلي ما سلمتش من نظرة البنات ليها )
صقر:ازيك يا زين عامل ايه
زين:الحمدالله يافندم
صقر:معلش قطعت عليك شغلك بس حسام هياجي يدرب معاك أن شاء الله هيتعلم من خبرتك
زين:أن شاء الله
(صقر خد البنات وطلع علي الطابق التاني)
صقر:زيك ياليليان عامله ايه
ليليان:تمام يافندم حضرتك عامل ايه
صقر : دي ميعاد هتكون متدربة عندك
ليليان:تمام يافندم تشرف بحضرتك يا استاذة ميعاد
ميعاد:الشرف ليا
صقر:يلا يا استاذة ليلي انتي وهمس
(صقر طلع علي الطابق الاخير الي فيه حمزة وأسد )
صقر:ازيك يا احمد عامل ايه
احمد:ازيك يا بشمهندس صقر عامل ايه
صقر:تمام الحمدالله اسد موجود
احمد:ايوا موجد دقيقة اقول أن حضرتك هنا
صقر:تمام اتفضل
(احمد دخل لي اسد وقالوا إن صقر برا)
اسد:دخلوا
احمد:اتفضل يا استاذ صقر
صقر دخل)
ليلي:ازيك يا حمودي
احمد :ليلي اي الي جابك هنا
ليلي:اصل الشركة يتاعت امي هاجي فيها براحتي
احمد:مش وقت هزار
ليلي:جيا أنا وهمس مع دكتور صقر عشان التدريب
احمد:اه ربنا معاكي
اسد:احمد دخل البنات الي عندك
احمد:حاضر يافندم
احمد:ادخلي يا اختي انتي وهي
همس:عم انت براحة علينا الله لحسن والله
احمد:والله ايه
همس:والله هسلم عليك في ايه
احمد:بحسب
احمد: اهم البنات يافندم
اسد:طيب اطلع برا
احمد:تمام
ليلي اتصدمة :يابت ياهمس هو دا الي أنا قولتلك عليه
همس:مين
ليلي:يابت الي قاعد علي المكتب
همس:مالوا
ليلي:دا الي بقولك عليه عصبني
همس:دا يعصب دا وحيات اهلك يشيخة دا موز وجيبنا هنا عشان نشيل زنوب
ليلي:بطلي قلة ادب يابت
همس:حاضر
صقر:أنا اسبهم معاك وانت شوف بقا
اسد:تمام ياصقر مافيش مشكلة
صقر:عايز حاجة
اسد:لاء عايز سلامتك
(وصقر مشي)
اسد:اسمائكم ايه
همس:أنا همس سيد
ليلي بتوتر:وانا ليلي محمود
اسد:تمام احمد
احمد: نعم يا فندم
اسد:ودي استاذة همس علي مكتب الاستاذ حمزة
احمد:تمام اتفضلي يا استاذة همس
ليلي في سرها:من أمتي الاحترام دا
اسد :استاذة ليلي
ليلي:نعم يافندم
اسد:انتي هتشتغلي معيا بس هتدربي مع ياسين
ليلي:معلش مش فهمه حضرتك
اسد:أنا مش بعيد كلامي مرتين بس ماشي أنتي هتشتغلي معايا هنا بس هتدربي مع ياسين في ياعني هتكوني معيا في كل الصفقات وكدا أما ياسين هياخدك عشان تبدائ اول تدريب ليكي في بناء ميتم
ليلي:تمام يافندم
اسد:احمد
احمد:نعم يافندم
اسد:وصل الأستاذة عند ياسين
احمد:حاضر يافندم
(ليلي ماشية مع احمد)
ليلي:مش ليق عليك الاحترام ياسطا
احمد:اتلمي يابت احنا في مكان شغل
ليلي:ماشي لينا بيت يلمنا وأشوف حكاية الاحترام دا اصلوا مش لايق خالص

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى