رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك محمد مصطفى
رواية عشقت طفلتي الجزء الثالث عشر
رواية عشقت طفلتي البارت الثالث عشر
رواية عشقت طفلتي الحلقة الثالثة عشر
عشق طفلتي
Part 13
الدكتور:حضرتك مامت همس مصعب عبدالله
جيهان:ايوا انا بنتي فيها حاجة طمني يادكتور
الدكتور:بنتك كويسه بس دا انهيار عصبي مش اكتر ياريت ياعني لو ترتاح
جيهان بصدمة:انهيار عصبي حاضر يا دكتور شكرا طيب هي تقدر تطلع امتي
الدكتور:طلع بعد ما تخلص كل التحاليل دي والف سلامه عليها
جيهان :الله يسلمك شكرا يا دكتور تعبناك معانا
الدكتور :العفو علي ايه بعد اذنك
جيهان :اتفضل
ليلي:طيب يا طنط عايزة اطلب منك طلب
جيهان:اتفضلي ياحبيبتي
ليلي:انا هاخد همس تقعد معايا يومين عشان نفسيتها تعبانه اول ما ترتاح خالص و محتاجة تروحي هبعتها
جيهان:مش عارفة يابنتي والله هاخد راي بابها
ليلي:طبعا اتفضلي
(جيهان بترن علي مصعب)
جيهان:الو يامصعب
مصعب:اي ياجيهان همس صحيت
جيهان:اه ودكتور انه كان انهيار عصبي
مصعب:انهيار عصبي ليه هي كانت كويسه
جيهان:قدر الله ماشاء فعل بس عايزة اقولك حاجة
مصعب:قولي
جيهان:ليلي عايزة تاخد همس تقعد معاها يومين لغايت اما ترتاح وترجع تاني
مصعب:مش هينفع يا جيهان البنت لسه متجوزة جديد ومش هينفع همس تروح
ليلي:بعد اذنك يا خالتوا ممكن اكلم عموا
جيهان:اتفضلي
ليلي:اذيك يا عمو عامل ايه
مصعب: الحمدالله يابنتي
ليلي:معلش يا عمو هاخد بس همس يومين ترتاح واجبها تاني متخفش عليها
مصعب:مش هينفع يابنتي انتي لسه متجوزة جديد ومش هينفع همس تاجي
ليلي:معلش ياعمي دا اول طلب اطلبه منك عشان خاطري وافق هي همس محتاجة البعد شوية اعصبها ترتاح
مصعب:ماشي يابنتي خلي بالك منها
ليلي:في عيني ياعمو شكرا اتفضلي يا خالتوا عموا
جيهان:ايوا يامصعب
مصعب:ينفع الي انتي عملتيه دا
جيهان:عملت ايه
مصعب:خلتيها تكلمني عشان اوفق
جيهان:مصعب بنتك محتاجة تروح معاها تفك عن نفسها
مصعب:ماشي ياجيهان الي انتي شايفه سلام
اسد:يلا ياليلي
ليلي:ماشي هدخل اجيب همس
اسد:ماشي ياحبيبتي خدي وقتك
(ليلي دخلت لي همس ساعدتها انها تقوم و خدتها معاها الفيلا)
بسملة:ابيه اسد انت اخرت ليه
اسد:معلش ياحبيبتي كنت في المستشفي
بسملة’:بخضي مستشفي ايه مالك
اسد:متخافيش يا حبيبتي انا كويس بس همس تعبانه تعالي اسنديها مع ليلي
بسملة:همس مين
اسد:تعالي بس بعد كدا اقولك
(طلعت بسملة تسند همس مع ليلي ودخلوها الاوضه الي ليلي قالت عليها لي الخدامة تروقها )
ليلي:اقعدي يا حبيبتي
اسد:الف سلامة عليكي يا استاذة همس
همس بحزن:الله يسلمك شكرا علي الي انت عملته معايا يا استاذ اسد
اسد:بتشكريني علي ايه انا اخوكي ياهمس معلش يا ليلي سبيني مع همس
ليلي:بس
اسد:معلش اطلعي
(ليلي بصت علي همس وطلعت)
اسد:انتي بتحبيه ياهمس
همس:نعم
اسد:مش عايز كدب ياهمس انتي بتحبيه
(همس بدات تعيط)
همس:اه بحبه
اسد:طيب مقولتيش ليه
همس بعياط:مش هينفع يا اسد اروح اقول لي شخص ان بحبه انا بنت والمفروض الي ياخد الخطوة الشب لو انا قولت بحبه هيقول مدلوقه عليه انا فضلت احبه جويا ما بين نفسي عشان معصيش ربنا
اسد:بصي ياهمس مش قولك انسي او روحي قولي بس تعرفي اكتر حاجة تعمليها وتاكدي منها مليون في الميه ان لو فعلا ربنا كتبه من نصيبك هيكون ليكي و انا جمبك اعتبريني اخوكي الكبير وتعالي احكي الي انتي عايزة
همس:شكرا
اسد:بردو شكرا في اخت بتقول لي اخوها شكرا يلا نامي وبكرة اخدك انتي وبسملة وليلي ونخرج شوية
همس:ماشي تصبح على خير
(اسد طلع من عند همس وراح الاوضه بتاعته لقي ليلي مستنيه)
اسد:اي ياحبيبتي ما نمتيش
ليلي:مش عارف انام يا اسد صحبتي مكسورة اوي
اسد:هو غبي بيحبها بس مش راضي يقول
ليلي:وانت عرفت منين
اسد:انا بعرف حمزة من نظرة وحدة
ليلي:طيب ليه يكسرها كدا
اسد:معلش ياحبيبتي كل حاجة هتتصلح
ليلي: يارب
اسد:وحشتيني
ليلي:دا وقته يا اسد
اسد:ماليش فيه بقولك وحشتيني
ليلي بفرحة:وانت كمان وحشتني اوي
اسد:استعنا عاشقة بالله
(ليلي واسد راحه عالمهم الخاص بيهم )
(في الصباح)
ليلي:يلا قومي ياهمس بقا
همس:امممم
ليلي:قومي است اليوم هيروح عايزين نعمل شوية حاجات
همس:حاجات ايه
ليلي:لسه هنروح المول وبعد كدا نتفسح
همس:مش قدرة ياليلي معلش
ليلي:لاء مافيش معلش يلا قومي
(اسد خبط علي الباب )
اسد:صباح الخير يا همس
همس:صباح النور يا اسد
اسد:همس خلصي وتعالي المكتب عايزك
همس:حاضر
همس :يابت ياليلي جوزك عايزني ليه
ليلي:انا اعرف منين يا ناصحة بشم علي ضهر ايدي
همس:خلاص ياحجة بومة يخربيتك بتطلعي مرة وحدة زي القضي المستجل
ليلي:انا ياهمس دا انا حتي عسل وسكر
همس بضحك:بالستر
ليلي:تدوم
همس:هي ايه
ليلي:الضحكة ياعمري يلا بسرعه اسد ميزعل و هيضربنا انا وانتي
همس:لاء يا اختي ننزل احسن
(همس وليلي نزلين يضحكوا)
(همس خبطت علي اسد)
اسد:ادخل
همس: اسد
اسد:همس تعالي
همس:كنت محتاج ني
اسد:اه معلش تعالي عايزك تمضي علي الورق دا عشان انتي كنتي تعبانه امبارح والمستشفي كانت عايزة توقيعك
همس بستغراب:توقيعي ليه
اسد:امضي يلا يا همس
(فعلا همس مضت من غير ما تقراء اي دا )
اسد:طيب كدا كويس يلا تقدري تروحي ليلي وتلبسوا عشان نخرج
همس:تمام بعد اذنك
اسد:اتفضلي
(فضلت بسملة وليلي وهمس يضحكوا مع بعض )
ليلي:اسد اي رايك
(اسد قرب منها )
اسد:حلو لو يتلبس ليا اما خروج بيه برا لاء
ليلي:ليه يا اسد ما هو حلو اهو
اسد:قولت لاء روحي غيري
ليلي :حاضر
(ليلي غيرت ونزلت لي اسد فضل كل ما تلبس حاجة يقولها لاء)
ليلي:اسد مش هخرج
اسد:برحتك
ليلي:انا لبست الدولاب كله وانت كل شوية تقول لاء
اسد:خلاص غيري اخر مرة بس يكون واسع
ليلي:ماشي اما نشوف
(و اخيرا لبست واسد وافق عليه نزلت ليلي لقيت همس مستني )
ليلي:اي القمر دا
همس بحزن:شكرا ياليلي انتي الي قمر
اسد:طيب يلا عشان اتاخرنا اوي
ليلي:يلا
(اسد خد ليلي وهمس خرجهم بعد كدا وصل علي المكان الي اتبعت ليه )
اسد:همس انزلي انتي وليلي
ليلي:حاضر
اسد:ليلي تعالي معايا نجيب حاجة
ليلي:ماشي خليكي هما ياهمس
همس:ماشي
(فضلت همس بتبص لي السماء بس مرة وحدة لقت مكتوب بالنار علي السماء بحبك يا همس ، همس اتفزعت ،مرة وحدة لقت نور كتير حوليها ومرسوم سهم وفي جواب)
همس:بحبك اوي من اول مرة شوفتك فيها
(همس لقت نور تاني اتفتح وسهم تاني و جواب تاني)
همس:انتي سكنتي روحي وقلبي من اول يوم
(نور تاني)
همس:حقك عليا علي كل دمعة نزلت منك
(نور تاني)
همس:والله انا بعشقك فوق مما تتخايلي انا مجنون بكي ياهمسي
(في الاخر الانوار نورت ولقت حمزة هناك)
همس:حمزة
همس بحزن:حضرتك بتعمل ايه
حمزة: بحبك
همس: ايه
حمزة:بحبك اوي فوق مما تتخيلي
همس بعياط:حمزة انا مش هاجر
حمزة:عارف ياقلبي انك مش هاجر انتي همس الي ملكت قلبي بحبك يا همس تتجوزيني
همس:ازاي وانت طالب ايد اختي
حمزة:فين دا محصلش
همس:لاء طلبت من بابا
حمزة:انا طلبت ايدك انتي مش هي
همس:مش فهمه حاجة
حمزة:هقولك ياقلبي
(فلاش باك)
حمزة:عمي
مصعب:نعم مين حضرتك
حمزة:معلش انا اسف اني جيت في وقت شغلك بس عايز من وقتك دقيقه
مصعب:اتفضل
حمزة:انا طالب ايد بنت حضرتك
مصعب:بنتي انا
حمزة:اه همس
مصعب:طيب اقولها يا ابني والي يقدم فيه الخير
حمزة:لاء متقولش ياعمي
مصعب بستغراب:مقولش ليه
حمزة:لاني عايز اعملها مفاجأة ليها قدام الناس كلها وجيت اقولك الاول اخد موفقتك
مصعب:طيب شغال ايه
حمزة:انا مدير همس في الشركة
مصعب:اهلا وسهلا بيك يا بني
حمزة:معلش بس حاجة تاني اما احي اطلبها في البيت هعمل نفسي بطلب ايد بنتك اتانيه
مصعب:انا مش فهم حاجة
حمزة:مش حضرتك عايز لي بنتك الخير
مصعب:طبعا يا ابني
حمزة:وكمان عايزها تفرح
مصعب:طبعا
حمزة:انا هفرحها بس بطرقتي معلش وافق يا عمي
مصعب:ماشي يابنتي
(باك)
حمزة:بس اتفقت مع اختك و ابوكي وكان اتفقت مع اسد
همس بتعيط:طيب ليه كدا
حمزة:حق عليا ياقلبي عشان زعلتك وخليتك تعيطي حق عليا في كل حاجة
همس:طيب انت كلمت بابا أمتي
حمزة:نفس اليوم بس الصبح
همس:وانا مش بحبك يا حمزة مش عايزاك
حمزة:في وحدة تقول لي جوزها مش عايزك
همس بصدمة:جوز مين
حمزة:جوزك يا حبيبتي
همس:انت اتجننت خالص
حمزة:بيكي ياعمري
(همس ابعد يا حمزة)
حمزة:واحد و مراته فيها ايه
همس:انا مش مرات حد
حمزة:لاء مراتي علي سنت الله ورسوله وادي التوقيعك علي الجواز
همس:فعلا توقعي بس انا موقعتش علي حاجة
حمزة:لاء وقعتي ياقلبي قبل متاجي اسد خلاكي توقعي
همس:اسد
اسد:معلش بقا ياهمس
همس:انت خلتني امضي علي ورق جواز
اسد:اعمل ايه مشيت ورا الحمار الي وراكي
همس:انا عايزة اروح اروح عند اهلي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت طفلتي)